forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tavarat Englannista Suomeen halvalla?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras

LähetäLähetetty: Keskiviikko 19. 10. 2005 15:38    Viestin aihe: Tavarat Englannista Suomeen halvalla? Vastaa lainaamalla viestiä

Moi,

Kaksi suhteellisen isoa (noin 30kg\kappale) muuttolaatikkoa pitäisi saada lähetettyä Englannista Suomeen. Alustavasti katselin DHL hintoja, mutta kalliilta vaikutti. Onko kenelläkään tietoa muista mahdollisesti halvemmista vaihtoehdoista?
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 19. 10. 2005 18:49    Viestin aihe: Re: Tavarat Englannista Suomeen halvalla? Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Moi,

Kaksi suhteellisen isoa (noin 30kg\kappale) muuttolaatikkoa pitäisi saada lähetettyä Englannista Suomeen. Alustavasti katselin DHL hintoja, mutta kalliilta vaikutti. Onko kenelläkään tietoa muista mahdollisesti halvemmista vaihtoehdoista?

Tyyppaa: Mail Boxes Etc.
UK&IrelandFranchised network of mail box rental locations as well as document copying and finishing, shipping and delivery services. Locations across the UK.
www.mbe.uk.com/

...ja kerro kuinka sujui (muakin kiinnostaisi)!
Keskustelua myos pulpahtaa aina pintaan Yahoon Britanniansuomalaisten listalla ja Finn-Guild.org -listalla (ja siella taitaa olla jotain ilmoituksiakin).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
alekssandraa
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 11. 11. 2005 19:00    Viestin aihe: ei ainakaan postia Vastaa lainaamalla viestiä

postia en suosittele. aitini lahetti 30 kg tavaraa suomesta englantiin ja kaikki katosivat lopullisesti. tosi torkeasti koko juttu hoidettiin royal mailin puolelta. ei mitaan ilmoitusta eika lisatietoa tapauksesta. en suosittele!
Takaisin alkuun
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 12. 11. 2005 14:45    Viestin aihe: MBE Vastaa lainaamalla viestiä

Itse kun olin Bournemouthissa töissä viime kesän ja tuli osteltua kaikenlaista painavaa tavaraa, niin tuli tarve lähettää osa kotiin.

Siinä keskustassa oli Mail Boxes Etc:n toimisto, joten ajattelin kokeilla sitä ja olin erittäin tyytyväinen palveluun. Ainoa miinus oli että jouduin ostamaan itse pakkaustarvikkeet.

Hinta Suomeen oli 55 puntaa ja noin 5 puntaa pahvilaatikosta. Sillä hinnalla voi lähettää mihin vain Suomeen 30 kg:aan asti.

Pakkasin itse tosiaan laatikon ja he tulivat hakemaan sen huoneestani asti (yläkerta, ei hissiä) ja kävin myöhemmin liikkeessä kuittaamassa ja maksamassa lähetyksen. He pyysivät kuvailemaan mitä laatikossa on ja olivat sitten arvioineet sille arvon, joka piti kuta kuinkin vielä paikkansa.

Noin 2 viikkoa myöhemmin paketti tuli kotiovelle asti ja kaikki tavarat olivat siellä ja vielä ehjinä eli hyvä kuva jäi palvelusta ja voisin käyttää uudelleenkin.
Takaisin alkuun
elenore
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 13. 11. 2005 12:28    Viestin aihe: Re: MBE Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Hinta Suomeen oli 55 puntaa. hyvä kuva jäi palvelusta ja voisin käyttää uudelleenkin.

Mutta torkian kallis. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Sunnuntai 13. 11. 2005 15:21    Viestin aihe: Re: MBE Vastaa lainaamalla viestiä

elenore kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Hinta Suomeen oli 55 puntaa. hyvä kuva jäi palvelusta ja voisin käyttää uudelleenkin.

Onko £55 30kilosta kallista? Sehan on kuitenkin 1,5 matkalaukkua - kotoa haettuna!
Takaisin alkuun
omppu
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Sunnuntai 13. 11. 2005 17:08    Viestin aihe: Re: MBE Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
elenore kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

Onko £55 30kilosta kallista? Sehan on kuitenkin 1,5 matkalaukkua - kotoa haettuna!

Ja kuitenkin se halvin tapa lähettää tavaraa! Very Happy
Takaisin alkuun
mustaherukka
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 8. 1. 2007 18:12    Viestin aihe: Re: MBE Vastaa lainaamalla viestiä

omppu kirjoitti:
MikkoAN1 kirjoitti:
elenore kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

Ja kuitenkin se halvin tapa lähettää tavaraa! Very Happy

Siis oliko tuo £55 Bournesta Suomeen vai johonkin toiseen brittiläiseen kapunkiin? Ymmärsin kyllä, että alkuperäinen kysyjä oli siirtämässä tavaraa
maasta toiseen, mutta tarkoittiko Vieraan koti Suomea vai Brittilää?
Takaisin alkuun
Jiipoo

LähetäLähetetty: Perjantai 12. 1. 2007 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä sain lähetettyä tavarat n.5£/laatikko (ja siten reilut 50p/kg) Lillbacka Global Logisticsin yhteistyökumppanin kautta. Laatikoita olikin sitten enemmän kuin tuo pari.
Takaisin alkuun
Antti
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 23. 1. 2007 18:45    Viestin aihe: Re: ei ainakaan postia Vastaa lainaamalla viestiä

alekssandraa kirjoitti:
postia en suosittele. aitini lahetti 30 kg tavaraa suomesta englantiin ja kaikki katosivat lopullisesti. tosi torkeasti koko juttu hoidettiin royal mailin puolelta. ei mitaan ilmoitusta eika lisatietoa tapauksesta. en suosittele!

aiti lahetti pari kirjaa mulle Skotteihin - 3,2kg ja 38 euroa Suomen postin kautta... Shocked (aika kallista!!) pakettia aikani odottelin, ei kuulunut ja kavasin paikallisessa postissa kyselemassa - siella vaan sanottiin etta aidin pitaa tehda katoamisilmoitus, mutta tuskin siitakaan mitaan hyotya on, kun paketti kerta on kadonnut...

noh reilu kuukausi tasta sitten Postin kuriiri toimitti paketin aidilleni takaisin Suomeen, paalla oli terveiset tuosta samaisesta Royal Mailin toimipisteesta missa olin asiaa kaynyt selvittelemassa, paivaykset oli viela semmoset etta kaiken jarjen mukaan paketti tosiaan oli silloin siella postitoimistossa kun sita kavin kyselemassa... olivat kuulemma yrittaneet toimittaa, mutta en ollut kotona enka ollut sitten noutanut postitoimistosta...

siella joku mokas pahasti koska eivat olleet mulle mitaan noutolappua jattaneet, kuten kamppikselle jattivat seuraavalla viikolla vastaavassa tapauksessa... eivatka viitsineet katsoa paketin peraan kun sita kavin kyselemassa...

jossain maarin vitu**aa tommonen toiminta, kyseessa oli kuitenkin mun opintoihin liittyvat kirjat joita olisin yhteen tyohoni todella tarvinnut... tosin se fakta helpottaa etta kirjat on takaisin turvassa, eika missaan Royal Mailin lajittelukeskuksen kaytavalla makaamassa...

torkyhinta ja kateen ei jaany ku sita itteaan... ens kerralla mielummin jotain muuta kautta kuin postipaketissa... Twisted Evil
Takaisin alkuun
Kattis

LähetäLähetetty: Tiistai 23. 1. 2007 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jostain syysta paketit suomesta britteihin paatyvat jopa kirjattuina jonnekin ulkomongoliaan. jaljitys systeemi ilmotti etta paketti on suomesta lahtenyt lentokoneella mutta musta aukko on sen nielaissut ennen kuin se kerkisi brittilaisten maaperalle. britti jaljitys systeemi on teoriassa hieno mutta seurailin kirjattua kirjetta hawajille ja se jaljityksen mukaan ole tanapaivanakaan saapunut perille vaikka vastaan ottaja sai sen muutama vuosi sitten ihan kohtuullisen toimitusajan jalkeen.

pakettien kuljetukseen nain halpuis lentojen aikaan voi kayttaa kavereita joilla ei ole parempaa tekemista.esim menopaluu tampereelta liverpooliin oli 30 puntaa veroineen ja 20kg herkkuja ja hukkaamattomia papereita tanne ja 20kg rompetta suomeen. ekstrana erittain tervetullutta seuraa pariksi paivaks, tosin tais menna pubiin sen mita kamojen rahtauksessa saasti Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Meriou
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 24. 1. 2007 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä sanoinki jo toisaalla että mulle ei ole suomesta lähetetyt paketit tullu royal maililla, vaan kuriiripalvelujen kautta. Yks kirjattu kirje oli pudotettu vaan luukusta (eli ei pyydetty nimmaria tai muuta), mikä vähän korpes. Muuten paketit on tullu hyvin perille, mitä kerran hieman aggressiivisen työntekijän tuomana. Mä olin nukkumassa kun olin tullut aamuyöllä kotiin töistä, heräsin siihen kun kuriirimies jystää hulluna kaikkien ovia, ja huutaa mölys täysiä. Menin sit avaamaan oman oven niin se oli naapurin mummolle huutamassa että sen täytyy nyt ottaa se paketti. Sit kun se huomas että mä olinki kotona, se kyllä piti huolen että tajusin miten v*ttuuntunut se oli kun en avannut heti ovea eikä kukaan naapurikaan suostunut pakettia mun puolesta ottamaan. Sitten se tiputti laatikon lattialle (siis iso paketti, hyvä ettei ollu mitään särkyvää) ja potkas se suoraan muhun niin että melkein lensin sen laatikon yli. Oli hyvä herätys <3
Takaisin alkuun
Schism
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 31. 1. 2007 12:47    Viestin aihe: Re: MBE Vastaa lainaamalla viestiä

Vieras kirjoitti:

Hinta Suomeen oli 55 puntaa ja noin 5 puntaa pahvilaatikosta. Sillä hinnalla voi lähettää mihin vain Suomeen 30 kg:aan asti.

mustaherukka kirjoitti:
Siis oliko tuo £55 Bournesta Suomeen vai johonkin toiseen brittiläiseen kapunkiin? Ymmärsin kyllä, että alkuperäinen kysyjä oli siirtämässä tavaraa
maasta toiseen, mutta tarkoittiko Vieraan koti Suomea vai Brittilää?

Mikä tässä oli niin vaikea ymmärtää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tirppa
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 27. 3. 2007 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Entä mikä on paras tapa muuttaa laatikoita saaren sisällä?

Itselläni on vielä sellainen ongelma, että haluaisin muuttoajan kestävän noin kolme viikkoa. Sitä ennen en ole paketteja vastaanottamassa. Onko tälläinen järjestely firmojen kanssa mahdollista?
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 27. 3. 2007 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tirppa kirjoitti:
Entä mikä on paras tapa muuttaa laatikoita saaren sisällä?

Itselläni on vielä sellainen ongelma, että haluaisin muuttoajan kestävän noin kolme viikkoa. Sitä ennen en ole paketteja vastaanottamassa. Onko tälläinen järjestely firmojen kanssa mahdollista?

Tyyppaa: Mail Boxes Etc.
UK&IrelandFranchised network of mail box rental locations as well as document copying and finishing, shipping and delivery services. Locations across the UK.
www.mbe.uk.com/

...ja kerro kuinka sujui (muakin kiinnostaisi)!
Keskustelua myos pulpahtaa aina pintaan Yahoon Britanniansuomalaisten listalla ja Finn-Guild.org -listalla (ja siella taitaa olla jotain ilmoituksiakin).
Takaisin alkuun
Tirppa
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 27. 3. 2007 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, kävin kyllä jo sivuilla. Tosin en löytänyt hintoja. Pitää käydä joskus kääntymässä toimistolla. Jos 30 kiloa on 55 puntaa Englannista Suomeen (pari vuotta sitten), luulisi sen olevan parikymppiä halvempaa maan sisällä. Tai sitten ei...

Mutta aina on kiva, jos olisi vaihtoehtoja joita verrata.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 28. 3. 2007 08:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tirppa kirjoitti:
Joo, kävin kyllä jo sivuilla. Tosin en löytänyt hintoja. Pitää käydä joskus kääntymässä toimistolla. Jos 30 kiloa on 55 puntaa Englannista Suomeen (pari vuotta sitten), luulisi sen olevan parikymppiä halvempaa maan sisällä. Tai sitten ei...

Mutta aina on kiva, jos olisi vaihtoehtoja joita verrata.

Niin, siis Mailboxes etc. taitaa olla brokeri joka etsii sulle vaihtoehdot. Oletan etta nettisivuilla on myos puhelinnumero.
Takaisin alkuun
Tirppa
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 28. 3. 2007 08:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
Oletan etta nettisivuilla on myos puhelinnumero.

Todennäköisesti. Itse koen, että Britanniassa saa parasta palvelua käymällä paikalla. Moni pankkiasiakin on hoitunut helposti heti, kun olen jaksanut käydä henkilökohtaisesti pankissa.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa