forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Muutama kysymys matkustamisesta?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mar
Vieras

LähetäLähetetty: Keskiviikko 12. 7. 2006 12:22    Viestin aihe: Muutama kysymys matkustamisesta? Vastaa lainaamalla viestiä

Moi!

Lennän syyskuussa stanstedin lentoasemalle ja siitä jatkan sitten bussilla/junalla Walesiin. Kyselisinkin, että miten luultavasti sen suurimman sallitun matkatavaramäärän kanssa pystyy liikkumaan junassa tai bussissa ja laitetaanko bussissa tavarat sinne säilytykseen ja jos niin onko ne siellä turvassa? Ja onko matkustaminen muutenkin miten turvallista kyseisillä kulkuneuvoilla? Olen yksin tulossa eikä ole minkäänlaista kokemusta ulkomailla liikkumisesta missään päin maailmaa muulla kuin lentokoneella.

Kiva jos joku viitsii vaivautua vastaamaan
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 12. 7. 2006 13:19    Viestin aihe: Re: Muutama kysymys matkustamisesta? Vastaa lainaamalla viestiä

mar kirjoitti:
Moi!

Lennän syyskuussa stanstedin lentoasemalle ja siitä jatkan sitten bussilla/junalla Walesiin. Kyselisinkin, että miten luultavasti sen suurimman sallitun matkatavaramäärän kanssa pystyy liikkumaan junassa tai bussissa ja laitetaanko bussissa tavarat sinne säilytykseen ja jos niin onko ne siellä turvassa? Ja onko matkustaminen muutenkin miten turvallista kyseisillä kulkuneuvoilla? Olen yksin tulossa eikä ole minkäänlaista kokemusta ulkomailla liikkumisesta missään päin maailmaa muulla kuin lentokoneella.

Kiva jos joku viitsii vaivautua vastaamaan

Oletan etta sulla on 20kg kannossa yhdessa tai kahdessa isommassa matkalaukussa ja kasiveska.

Busseissa isommat tavarat laitetaan sinne alas sailoon ja aika turvassa ne siella taitavat olla. Ikina en ole nahnyt bussin sailytystilaa taynna.

Junissa joudut itse raahaamaan laukut junaan, joissa on oman kokemukseni mukaan aika rajallisesti sailytystilaa. Varsinkin junissa lentokentille/lta on usein kikkailemista etta saat omat kamasi mahtumaan jonnekin.

Voisi jarkeilla etta busseissa matkaavat koyhat, joten ovat tottuneempia suuriin pakaaseihin.

Oleellisintahan on kuinka monta kertaa joudut vaihtamaan bussia/junaa.
Oman kokemukseni mukaan suurin osa bussiasemista on samalla tasolla, kun taas juna-asemilla joutuu usein nousemaan portaat laiturilta/lle. Ja jos on remontti kaynnissa eivatka hissit toimi... (on itselleni kaynyt muutaman kerran)

Bussireitit/-aikataulut/-hinnat loytyvat:
www.nationalexpress.com

Junareitit/-aikataulut/-hinnat loytyvat (mm.):
www.thetrainline.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 12. 7. 2006 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kylla busseilla ja junilla matkustaminen on turvallista, mutta en itse hengailisi asemilla tai niiden ymparistossa pimealla. Eli jos mahdollista, niin ajoita Walesiin saapumisesi aikaan ennen pimean tuloa eli syyskuussa kai jotain klo 18-19 aikaan.

Kulkuvalineen valitsisin minakin silla perusteella, montako kertaa joudut vaihtamaan. Jos paaset jollakin valineella suoraan perille, niin mene silla.

Stanstedista saatat muuten joutua menemaan ensin Lontoon keskustaan Victorialle, mika sekin kasittaakseni kestaa parisen tuntia (?). Ellei sitten National Expressilla ole esim. Flightlink- eli lentoasemabusseja sieltapain suoraan Walesiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Vieras

LähetäLähetetty: Keskiviikko 12. 7. 2006 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos olet walesiin menossa, suosittelisin bussia. stanstedilta olen itse pari kertaa mennyt bussilla cardiffiin, ja oikein mukavasti on mennyt. yksi vaihto luultavasti on, joko heathrowissa tas sitten london victoriassa, mutta et kuitenkin tarvitse raahata tavarat kovin pitkiä matkoja. junasta minulla on aika huonoja kokemuksia, usein pitkät valimatkat, ja voi olla että on pakko ottaa vielä metro jossain vaiheessa.. toinen vaihtoehto (jos olet cardiffiin menossa) olisi lentää helsingista cardiffiin amsterdamin kautta, mikä minusta on paras (ja nopein) keino päästä sinna, eikä tavaroista tarvitse huolehtia ollenkaan kun ne menevät suoraan cardiffiin.
Takaisin alkuun
wenya

LähetäLähetetty: Keskiviikko 4. 2. 2009 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse ottaisin junan lähinnä siksi että se on tuttu ja helppo kulkuväline, tosin jos vaihoja on paljon, niin sitten tietty ei.
Etköhän kamoinesi junaan mahdu. Olen reilannut useammankin kerran, myös UK:ssa, ja ja vaikka ei tilaa niin tuhlattavaksi asti oo, mahtuu parinkymmenen kilon kamat helposti tavaratilaan ylö (jos vaan jaksat nostaa ne sinne tietty Laughing )
Bussikin hyvä vaihtoehto, ja kyllä kamat pysyy paikoillaan, varsinkin jos paljon pysähdyksiä ei ole, ettei jengi pääse kaivelemaan tavaratilaa useesti sun huomaamatta (älä kuitenkaan arvokamaa/rikkimenevää tavaratilaan laita, mutta sen ehkä itsekin oivalsit ). Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa