| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
MikkoAN1 Palsta-addikti
|
Lähetetty: Maanantai 11. 1. 2010 10:28 Viestin aihe: |
|
|
| bella kirjoitti: | | Ja sitten, olen kuullut Glasgowsta viimeaikoina opiskelupäätökseni varmistuttua hirveästi pahaa, että on kauhea ja kallis kaupunki ja masentava, ja narkkipaikka ja huono keli ja aina jäätävä ja mikään ei toimi ja ruma ja saastunut ja ei mitään mahdollisuuksia tehdä töitä opintojen ohella ja vaarallinen ja puukotuksia, raiskauksia ja tappoja ja sitä ja tätä. Että siellä ei kukaan millään voi viihtyä. Onko kellään vastalauseita? Itse en ole koskaan edes käynyt Skotlannissa. |
Glasussa on ihan hirveasti suomalaisia opiskelemassa, akkiseltaan ei tule yhtaan ketaan mieleen kuka ei olisi siella viihtynyt.
Glasu ON rosoinen jopa brittikaupungiksi, jonka lisaksi silla on kovan paikan maine. Siella on kuitenkin hyvin pitkalle mahdollista elaa West End-keskusta-akselilla, jolloin meno ei ole sen kummallisempaa kuin missaan muuallakaan Briteissa. Ja keli nyt on kaikkialla aikalailla kylma ja kostea.
Kannattaa tosiaan lukea niita aiempia ketjuja Glasusta (joita riittaa); Glasu ON brittilainen suurkaupunki jossa ON koyhyytta, rikollisuutta ja sosiaalisia ongelmia, kuten suurkaupungeissa taalla tapaa olla. Jos noista on huolissaan, niin taalla on myos ihan hirveasti pienia tuppukylayliopistoja (esmes St Andrew’s ja Durham), mutta sitten jaa paitsi kaikesta mita suurkaupungissa asuminen tarjoaa.
| bella kirjoitti: | | Minulla taitaa olla kolmenkympin kriisi. Olenko liian vanha tähän kaikkeen? Onko järkeä lähteä vielä opiskelemaan vai tyytyäkö vain siihen että minulla ei ole tutkintoa ja on liian myöhäistä sitä hankkia ja tehdä elämällään enää mitään. Deal with it? |
Olen tavannut moniakin kolmekymmpisia jotka ovat olleet sinun tilanteessasi, ei se loppujen lopuksi ole niin erikoista. Jos olisit lahempana neljaakymppia niin olisit erikoisempi. _________________ 2003 LLB(Hons), University of Strathclyde;
2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kattis
Liittynyt: 19 Huh 2006 Viestejä: 37 Paikkakunta: Dundee - Birmingham
|
Lähetetty: Maanantai 1. 2. 2010 14:52 Viestin aihe: |
|
|
Bella, jos meribiologia skoteissa kiinnostaa niin suosittelisin Aberdeenia tai st Andrewta. Molemmilla on hyva maine alalla ja Aberdeen tekee paljon yhteistyota valtion tutkimus labrojen kanssa joissa tyosketelee satoja tutkijoita eri biologian ja ymparisto tieteiden parissa (www.marlab.ac.uk). Itse tein maisterin joitakin vuosia sitten Aberdeenissa Marine & Fisheries Sciences linjalla ja taso oli tosi hyva. Alan tyollistymis tilannekin on Aberdeenissa kohtuullinen silla siella on oljyn takia erilaisia valtion labroja seka yksityisia labroja jotka palkkaavat biologeja. Meidan labrassa suurin osa nuorista tyontekijoista on juuri Aberdeenista.
Psykan opinnot on aika helppo vaantaa kiinnostukseksi kayttaytymis tieteisiin (Animal behaviour) ja laaja-alainen tieteen tuntemus on nykyaan valtti toiden ja jatko opiskelujen saannissa. Perus tutkinnot ovat aika laajoja enka usko etta kukaan pitaa aikaisenpia opintoja negatiivisena kokemuksena. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
bella
|
Lähetetty: Lauantai 13. 2. 2010 12:39 Viestin aihe: |
|
|
Hei Kattis,
St Andrewn ovet eivat auenneet, mutta glasgown ja aberdeenin aukesivat. Aberdeen vaati kielikoetta ja Glasgow ei. Asun talla hetkella maapallon toisella puolella kehitysmaassa ja taalla kielikokeeseen hommautuminen olisi ollut aarimmaisen vaikeaa, joten glasgow tuli valinnakseni sitten. Osaatko sanoa mitaan glasgown yliopiston tasosta tai arvostuksesta? Etenkin tuosta meribiologian laitoksesta? Miltas alan tyotilanne nayttaa? Onko kasitykeni vakaan tyottomyyden alasta oikea? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kattis
Liittynyt: 19 Huh 2006 Viestejä: 37 Paikkakunta: Dundee - Birmingham
|
Lähetetty: Sunnuntai 14. 2. 2010 13:47 Viestin aihe: |
|
|
Glasun kurssi nayttaa olevan Marine & Freshwater biology ja akki vilkaisulla kurssivalikoima nayttaa ihan jarkevalta. Hyvana puolena pitaisin seka meri etta makeanveden biologian opetusta, aika laajaa kurssi tarjontaa mikrobiologiasta ekologiaan ja huonona puolena pienta tutkimus ryhmaa ja vahaista kaytannon taitojen opetusta. Meribiologian kurssit on joka yliopistossa erilaisia painotuksista riippuen joten tarkaa vertailua eri paikkojen valilla on vaikea tehda. Glasgow on yliopistona korkealle arvostettu vaikka ei ehka ole meribiologian parhaita. Glasussa on paljon suomalaisia ja luulen etta tallakin kurssilla on jokunen
Huomasin etta kurssilla voi pitaa tyoharjoittelu vuoden joka on todella iso bonus kurssilla. Jos valitset taman vaihtoehdon valmistut MSci tittelilla etka BSc. Itse olin vuoden tyoharjoittelussa meribiologian tutkimus teknikkona Walesissa ja Hawaiilla ja silla oli todella positiivinen vaikutus tyollistymiseen ja jatko-opiskeluille. Useimmat tutkimus laitokset vaativat nykyaan vahintaan maisterin opintoja mutta tyokokemus helpottaa jalan saamista oven valiin. Eli jos menet tyoharjoitteluun sinulla on valmistuessa tyokokemusta noin vuoden verran ja kontakteja tyonantajiin. Itse olen kaikki tyopaikkani ja nykyisen tohtori opiskelijan paikkani saanut suhteilla.
Akvaattisen biologian tyotilanne on aika tasainen ainakin Briteissa. Toita kylla on mutta kilpailu on aika kovaa ja palkka ei paata huimaa. Perus palkka ensimmaissa ala tyopaikassa on paaosin £15000-£20000 per vuosi. Maisterin tutkinto ei juuri palkkaa nosta mutta helpottaa toiden saamista. Tutkijan palkat PhDn jalkeen on noin £22000-£35000 ja kasvaa tyokokemuksen myota. Suurimmat tyonanatajat ovat akateemiset laitokset (Yliopistot ja valtion labrat), kaupalliset (konsultointi firmat ja mikrobiologia labrat) ja vesiviljely (lahinna lohen ja taimenen viljely). Lisaksi luonnonsuojelu jarjestot ja oljy yhtiot palkkaavat biologeja. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|