| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
zxcv
|
Lähetetty: Perjantai 5. 3. 2010 12:49 Viestin aihe: |
|
|
| Lainaus: | Dear zxcv,
Congratulations; Newcastle University has asked us to tell you that it is offering you a place for Politics, L200; starting in September 2010 at point of entry 1.
The conditions of the offer are:
This offer is subject to you obtaining
Finnish Ylioppilstutkinto
with 6
Overall
including 6 in english and History |
En kirjoita historiaa, ja ilmaisin mielestäni kirjoitettavat aineeni tarpeeksi selvästi hakemuksessani. Olisiko tuo voinut mennä sekaisin yhteiskuntaopin kanssa, vai mikähän juttu tämä nyt sitten on? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ebenia Palsta-addikti
|
Lähetetty: Perjantai 5. 3. 2010 12:56 Viestin aihe: |
|
|
zxcv, yhteyttä vaan yliopistoon ja kysy, että mikä on. Ei täällä voida oikein sanoa, että mitä he ovat ajatelleet ja mitä ovat lueskelleet. Että sähköpostia vaan menemään ja kyselemään, että mikä on homman nimi! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sonny Palsta-addikti
|
Lähetetty: Perjantai 5. 3. 2010 19:36 Viestin aihe: |
|
|
| tuma kirjoitti: | | Sonny kirjoitti: | IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKSSSSSSSSS!!!
Nyt klikkailin Cityyn withdrawn, LCC, BU ja Stirling saivat Declinet ja MEITSI LÄHTEE BRISTOLIIN. IIIIK!!!
Haha, äiti psyykkaa toisessa päässä luuria kun mä klikkailen. vähäX oli pelottavaa x)) |
Onneksi olkoon päätöksen tekemisestä ja varmistamisesta! :) onko tuo nyt niin, että vaihtoehdot pääsee valitsemaan vasta kun kaikkialta on tullut päätös? |
Jeap, niin se on :P eli poistin hakemukseni citystä eka ja sit sain varmistettua UWEn. :) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
maryha
|
Lähetetty: Sunnuntai 7. 3. 2010 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Onko ihmiset yleensä käyny noissa open dayissä joihin yliopisto kutsuu? Ku mä sain unconditionalin sheffieldistä ja nyt ne taas lähetti kutsun open dayhin mutta ku muilta ei oo vielä tullu vastausta (paitsi yks unsuccesful) ja elättelen vielä toivoa että muualta tulis vielä niin en mielelläni maksais vielä tosta menosta jos sitte myöhemmin menis ku tietää minne päätyy.... Ja eikös unconditional oo unconditional , niin ettei ne voi enää vetää sitä pois vaikka en menis niiden open dayhin?
Ja onnea munkin puolesta kaikille jotka on saanut offereita ja on suunta selvä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sonny Palsta-addikti
|
Lähetetty: Sunnuntai 7. 3. 2010 16:08 Viestin aihe: |
|
|
| maryha kirjoitti: | Onko ihmiset yleensä käyny noissa open dayissä joihin yliopisto kutsuu? Ku mä sain unconditionalin sheffieldistä ja nyt ne taas lähetti kutsun open dayhin mutta ku muilta ei oo vielä tullu vastausta (paitsi yks unsuccesful) ja elättelen vielä toivoa että muualta tulis vielä niin en mielelläni maksais vielä tosta menosta jos sitte myöhemmin menis ku tietää minne päätyy.... Ja eikös unconditional oo unconditional , niin ettei ne voi enää vetää sitä pois vaikka en menis niiden open dayhin?
Ja onnea munkin puolesta kaikille jotka on saanut offereita ja on suunta selvä :) |
Mä oon käsittäny, että open dayt on samanlaisia ku vertaa vaikka lukioiden avoimia ovia ysiluokkalaisia, kiertelyä ja esittelyä? Et eipä kukaan sinne vaadi menemään, se varmaan vaan helpottaa päätöksen tekoa. Voin toki olla väärässäkin. Mikset tekis sillee (jos taloudelliset ja ajalliset kysymykset sallii), että käyt useammassa open dayssä eli yliopistoilla, vaikka et olis saanukaa vastausta. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
maryha
|
Lähetetty: Sunnuntai 7. 3. 2010 16:44 Viestin aihe: |
|
|
Okei, toi kuulostais kyllä järkevältä selitykseltä niille. Ja varmasti olis ihan fiksua käydä kattomassa niitä paikkoja, niin näkis vähän vastaako se sitä mitä itse on ajatellut. Ongelma on enemmänkin just toi että niin nopeasti pitäis sinne lähteä ku vipa open day on 10 tätä kuuta. Ja en silloin uskaltanut sitä varata ku en vielä ollu saanu tarjousta. Kiitos vinkistä kuitenkin
Ja ehkä nää asiat tästä selviää, tuntuu vaan niin epätodelliselta, en uskalla tajuta että tää opiskelu suunnitelma on vihdoinkin toteutumassa, oon ihan varma että kyllä tää vielä jotenkin karahtaa karille ja käyn siksi joka päivä tarkistaan että lukeeko siellä varmasti unconditional... Mutta sulla varmasti jo on kunnolla uponnut tajuntaan että syksylla englantiin!! Onnea paljon ku kaikki on nyt virallista! Mäkin odottelen samalta suunnalta vastausta, uni bristolista, mutta aika matalalla on kyllä odotuksen sen suhteen, vaikka ei se nyt enää niin haittaiskaan. Se olis vaan niin ihana kaupunki! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sonny Palsta-addikti
|
Lähetetty: Sunnuntai 7. 3. 2010 17:28 Viestin aihe: |
|
|
Kaupunkihan tän sitten lopulta ratkaisi, mulle koulun ulkopuolinen elämä on sen verran tärkeää. Eikä tätä oikean vieläkään tajua, sitten vasta varmaan kun varaa lennot ja asuntola on selvillä :D
onks muut saanu jo lainapaperit? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ebenia Palsta-addikti
|
Lähetetty: Sunnuntai 7. 3. 2010 17:38 Viestin aihe: |
|
|
| Sonny kirjoitti: |
Tänne tuli kyllä lainapaperit myös. En kuitenkaan vielä uskaltanut alkaa täyttämään, vaikka kovasti kyllä haluaisin. Jotenkin jännittää, että jos siihen tuleekin laitettua jotain väärin ja sitten tietenkin koko maailma kaatuu. Kai sitä pitäisi tässä ryhdistäytyä ja ihan kunnolla alkaa lukemaan tuota vihkosta... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sonny Palsta-addikti
|
Lähetetty: Sunnuntai 7. 3. 2010 17:41 Viestin aihe: |
|
|
| Ebenia kirjoitti: | | Sonny kirjoitti: |
Tänne tuli kyllä lainapaperit myös. En kuitenkaan vielä uskaltanut alkaa täyttämään, vaikka kovasti kyllä haluaisin. :lol: Jotenkin jännittää, että jos siihen tuleekin laitettua jotain väärin ja sitten tietenkin koko maailma kaatuu. ;) Kai sitä pitäisi tässä ryhdistäytyä ja ihan kunnolla alkaa lukemaan tuota vihkosta... |
Siinä kysytään 3 kertaa nimi, että näin vaikea kaavake :D mulla taitaa olla lähes täytetty, kun sain sen koulunki päätettyä :D |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mint
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 10:06 Viestin aihe: |
|
|
| Sonny kirjoitti: | | onks muut saanu jo lainapaperit? |
Mistä lainapapereista puhutte?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sonny Palsta-addikti
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 11:13 Viestin aihe: |
|
|
| Tuition fee application Englantiin :P ja siis kai walesiin ja p-irlantiin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ebenia Palsta-addikti
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 15:41 Viestin aihe: |
|
|
Huh heijaa että voi vaihdella yliopistojen sähköpostikommunikaatio toisistaan! Siinä missä Sussexissa oltiin aivan käsittämättömän ystävällisiä, ripeitä ja ymmärtäväisiä kaikissa asioissa, niin nyt sain todella tylyä kohtelua mielestäni Cardiffin yliopistosta. He kyselivät ensin kaikkia papereita (yo-todistus etc.) ja lisäksi kuin ohimennen kysyivät, että olenko tehnyt TOEFL-testiä ja saadessaan informaation opinnoistani, he ovat kiinnostuneita tekemään minulle conditional tarjouksen. Vastasin siihen, että en ole tehnyt TOEFL-testiä, mutta että opiskelen englannin kielistä materiaalia koko ajan opinnoissani ja minulla on vitosen rivi opinnoistani (5-1 asteikolla siis) ja että voin lähettää kopiot kaikista certificateistani.
Nyt sieltä tuli sitten todella tyly vastaus, että en voi opiskella koko UK:ssa, jos en ole tehnyt TOEFL -testiä eikä mitään peruskohteliaisuuksia tai mitään liitettynä viestiin, vaan todella töksäyttäen vain. Minua tämä lähinnä naurattaa, sillä tiedän, että asia ei todellakaan näin ole ja olin mielestäni todella kohtelias omassa viestissäni jne, että en kyllä ymmärrä. Tuli vain mieleen, että enpä tiedä haluanko nähdä edes mitään vaivaa koko yliopiston eteen, jos kerran he näin vain valehtelevat päin naamaa.
Kummallista, koska muissa yliopistoissa ei ole vaadittu kielitestiä ja lisäksi muutenkin ollaan oltu aina niin kovin ystävällisiä kaikessa. Noh, kai tuo on persoonalähtöistä ja ties mitä, mutta hieman jäi paska maku suuhun tuollaisesta, kun itse olen kuitenkin kiikuttanut tärkeitä papereitani pitkin kaupunkia saadakseni faksattua ne sinne ja nyt sitten tällaista. Hohhoijaa. Taitaa jäädä Cardiff todellakin itseltäni valitsematta....  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
HannaKristiina Palsta-addikti
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 16:40 Viestin aihe: |
|
|
| Turhapa siina on silmia pyoritella. Siella on yliopistolla joku luullut, etta kaikki vaativat kielitestin - se ei kuitenkaan ole kohtuuton vaatimus ihmiselta, joka ei ole natiivi. Samoin tuo "epakohteliaisuus" saattaa johtua ihan vaan siita, etta sinne tulee niin paljon sahkoposteja ja vastaukset laitetaan sellaisella kiireella, ettei aikaa sanamuotojen pohtimiselle ole. Taallakin jos laittaa luennoitsijalle sahkopostia, siihen harvemmin tulee yltiokohteliasta vastausta - eiko se paaasia ole kuitenkin saada se asia mita esitetaan esitetyksi. En liikaa pohtisi tuota - itse laitoin sahkopostia jokaiseen yliopistoon mihin hain eika yhdenkaan vastaus ollut mikaan alyttoman kohtelias.. edinburgh ei edes ikina vastannut. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ebenia Palsta-addikti
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 18:00 Viestin aihe: |
|
|
No en tarkoittanutkaan, että kielitestin tekeminen olisi kohtuuton vaatimus vaan lähinnä sitä, että aika erikoista, että ihminen, joka on valitsemassa ihmisiä yliopistoon, voi väittää että UK:ssa opiskelemiseen vaaditaan TOEFL -testi - oli kyse sitten puhtaasta tietämättömyydestä tai sitten puhtaasta valehtelusta tai totuuden kiertelystä, niin outoa se on minusta silti.
Mutta, saapa nyt nähdä saivatko faksejani, että tuleeko sieltä nyt sitten mitään tarjousta vai ei. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sonny Palsta-addikti
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 18:08 Viestin aihe: |
|
|
No, eipä täältäkään aina saa ystävällistä vastausta ;)
Oliko Cardiff sun suosikki? Jos ei, niin antaa olla, whatever :D jos taas oli, niin hammastapurren vain eteenpäin. :) ne saa tosiaan varmaan satoja sposteja, ellei tuhansia, niin kyllä muaki alkas vituttaa pikkuhiljaa :D hengitä syvään ja yritä selvitä :) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
amnon
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 19:06 Viestin aihe: |
|
|
Ihan kuin ne olisivat jostain pystymetsästä jonkun kiireapulaisen hommanneet, sillä paitsi ettei asia tosiaankaan ole noin, TOEFL:n sijasta IELTS on käytetympi kielitesti. Tai sitten yhden yliopiston yksi ihminen on alkanut sanella ihan uusia, koko maata koskevia sääntöjä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: Maanantai 8. 3. 2010 20:41 Viestin aihe: |
|
|
| amnon kirjoitti: | Ihan kuin ne olisivat jostain pystymetsästä jonkun kiireapulaisen hommanneet, sillä paitsi ettei asia tosiaankaan ole noin, TOEFL:n sijasta IELTS on käytetympi kielitesti. Tai sitten yhden yliopiston yksi ihminen on alkanut sanella ihan uusia, koko maata koskevia sääntöjä  |
Ihan totta muuten.. Ehkapa siella on tuo kyseinen admissonssejen tyyppi ollut vähän pihalla |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sadetikku
|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 08:32 Viestin aihe: |
|
|
| tää lähtee glasgowhun opiskelee psykaa ^^ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 10:58 Viestin aihe: |
|
|
| sadetikku kirjoitti: | | tää lähtee glasgowhun opiskelee psykaa ^^ | No tervetuloa! Tasta kaupungista on vaikea olla tykkaamatta |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mel
|
Lähetetty: Keskiviikko 10. 3. 2010 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Iiiks.... kolmesta yliopistosta tuli haastattelukutsut, ja eka haastattelu on edessä tänään. Lievää hermoilua huomattavissa Kammoksuttaa etten joko ite saa selvää niiden puheesta tai että sössötän jotain ihan käsittämätöntä töks-töks-enkkua.
Onnea sadetikku opiskelupaikasta!  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|