| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
HannaKristiina Palsta-addikti
|
Lähetetty: Sunnuntai 30. 8. 2009 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Meillä on laminaattilattiat kaikkialla muualla paitsi makuuhuoneissa.
Kiitos kypsistä kommenteistasi ja asiantuntijuudestasi Ebenia. Ja kuten jo mainitsin, olen asiasta kämppisteni kanssa puhunut, enkä missään vaiheessa ole sanonut, etten puhuisi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MikkoAN1 Palsta-addikti
|
Lähetetty: Tiistai 1. 9. 2009 09:04 Viestin aihe: |
|
|
| misemii kirjoitti: | | Ihmisiä on kyllä niin erilaisia, että huhuhuhu ja varsinkin jos ulkomaille on muuttanut. Suomalaisilla on ongelma se, että ollaan hiljaa ja sit kärsitään. Pitää olla vähä rohkee ja röyhkee sekä uskaltaa valittaa ihmisille ulkomailla, niin kaikki tekee siellä muutenkin. |
Ai tallainenko ongelma suomalaisilla on(!) Tervetuloa tanne Britteihin oppimaan vahan enemman; (varsinkin) englantilaiset itse naureskelevat yleiselle tavalleen karsia elaman pikkuepaoikeudenmukaisuudet hiljaisesti kiehuen. _________________ 2003 LLB(Hons), University of Strathclyde;
2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MikkoAN1 Palsta-addikti
|
Lähetetty: Tiistai 1. 9. 2009 09:24 Viestin aihe: |
|
|
| HannaKristiina kirjoitti: | | Jotenkin ajattelin, että tää olisi sellainen henkireikä, johon oikeasti uskallan valittaa, kun en tunne täältä ketään, eikä ole ketään kenelle voisin vain avautua kun joku tuntuu pahalta. Tällä foorumilla kun on muita samassa tilanteessa olevia ja olleita - uudessa ympäristössä, uudessa kulttuurissa. En mä tänne sen takia kirjoittele, että mun ongelmille naurettaisiin. Äh, oon niin pikkumainen, että mä itken täällä kun tuntuu paskalta kun joku nettikiusaa. Kait sitä on vaan herkällä tuulella. Parempi varmaan, jos en enää tähän aiheeseen kirjoittele. |
Tuo nyt ei ole nettikiusausta; ylipaatansa netissa ei voi laskea sen varaan etta saa vain haluamiansa mukavia, ymmartavia ja kannustavia kommentteja ongelmaan kuin ongelmaan (se on perati netin vahvuus).
Itse tilenteeseesi voin kylla todeta etta monenlaiseen tottuu ja muutos on yleensa ihmisille henkisesti raskasta (vaikka talla palstalla ollaankin tietysti niin nuorta kosmopoliittia ettei parit maastamuutot tietystikaan hetkauta(!)) ja stressi ilmenee sitten ongelmiin liiaallisena tarkertumisena. Paitsi etta asiaa pitaisi selvittaa ihan keskustelun kautta (mutta ei tasta sen enempaa), niin on todennakoista etta sopeudut ennen pitkaa - varsinkin kiireinen sosiaalinen elama auttaa.
Koiranpaskaongelmat on tietysti hatkahdyttavimmasta paasta, mutta ainakin tulet muuten toimeen kamppistesi kanssa, voit puhua heille ja asunnon taso on ok (vai?). Karjistaen: ainakaan se ei ole ihmispaskaa. _________________ 2003 LLB(Hons), University of Strathclyde;
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Manna Moderaattori
|
Lähetetty: Tiistai 1. 9. 2009 09:52 Viestin aihe: |
|
|
| MikkoAN1 kirjoitti: | | misemii kirjoitti: | | Suomalaisilla on ongelma se, että ollaan hiljaa ja sit kärsitään. Pitää olla vähä rohkee ja röyhkee sekä uskaltaa valittaa ihmisille ulkomailla, niin kaikki tekee siellä muutenkin. |
Ai tallainenko ongelma suomalaisilla on(!) |
Kyllä tuo Misemiin kommentti vastaa ainakin sitä stereotyyppistä kuvaa, joka minulla suomalaisista on. Tietysti tuo että "kaikki muutkin valittaa".... on vähän harhaanjohtava siinä mielessä, että kyllä erilaisilla kulttuureilla on hyvin erilaiset tavat hoitaa asioita, ja ne äänekkäimpien kulttuurien edustajat eivät ensinkään ole äänekkäimpinä huomauttelemassa esim. kodinhoito-ongelmista. Kyllä hiljaisia kärsijöitä löytyy ihan kaikista kansallisuuksista. Ja ihan kaikilla ihmisillä ympäri maailmaa on tapana ajatella, että "näinhän ne asiat hoidetaan, eihän niitä nyt voisi hoitaa mitenkään muuten". Yliopistolla ja iltahumussa nämä erot eivät ole kovin selviä, mutta koti on paikka jossa jokaisen kulttuuri on läsnä, niin kansallinen kulttuuri kuin oman perheen tavat, ja jossa erot tulevat yleensä selkeimmin esiin.
En varmaan ole meistä ainoa, jolla tapahtuu kulttuurien törmäys aina kun käy Suomessa? Että tekee jotain väärin ja perhe tai kaverit sanovat, että mitä sä sekoilet, kun on jo itse oppinut tekemään sen eri tavalla.
Ja tuon "rohkeuden ja röyhkeyden" (varsinkin jälkimmäisen) oppiminen on se varsinainen ulkomailla asumisen loppukoe. Kuinka olla suomalaisittain "röyhkeä" (eli pitää puolensa itse jos muut eivät sitä tee) mutta ei kuitenkaan epäkohtelias (joka on varsin iso sosiaalinen rikos briteille ja suurimmalle osalle muutakin maailmaa). _________________ (Taloustiede, kehitysmaatiede, rahoitus, kauppatiede) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Haddock
|
Lähetetty: Tiistai 1. 9. 2009 14:01 Viestin aihe: |
|
|
| Ebenia kirjoitti: |
Sitä vielä, että kämppiksesi ovat kyllä väärässä siinä, että vanhoille koirille ei voi opettaa mitään (oppivat ihan samalla tavalla kuin nuoret koirat, joskus jopa helpommin) ja jos koirat kakkailevat paljonkin lattialle, niin silloin niitä vain pitää viedä useammin ulos. Kyllä koirat joskus totta kai saattavat tehdä tarpeitaan sisälle, jos ovat tosi stressaantuneita, maha sekaisin tms. ja silloin tällöin (pari kertaa vuodessa ehkä max) ihan normaaliakin.
Koirat eivät ole todellakaan niin uppiniskaisia kuin me ihmiset olemme joskus vanhoina päivinä - koirat ovat erittäin valppaita mieleltään vielä vanhanakin eivätkä lainkaan ole sellaisia rutiineihin juurtuneita ja kangistuneita olioita, kuin me ihmiset usein olemme. Koirat ovat kuin pieniä vauvoja - ne reagoivat ympäristöönsä ja yrittävät täyttää ympäristön vaatimukset. Jos jatkuvasti niiden annetaan kakata sisälle, koira ajattelee, että "ilmeisesti se on ok" ja vetäisee seuraavankin kerran kakat lattialle. Vaikeampaa tässä onkin juuri se ihmisen pään toiminta. En kyllä käsitä jos Britanniassa on vielä usein kokolattiamatto ja siihen päälle jos vielä koira tekee tarpeitaan, niin mahtaa olla mukavat tuoksut... |
Ihmettelen koko tilannetta. En ole itse törmännyt yhteenkään aikuiseen koiraan, joka tekisi kakkansa sisälle, kyllä ne kaikki mielellään lähtevät ulos nostamaan jalkaajoka tolpan kohdalla.
Luuulen, että kämppiksesi ovat laiminlyäneet koiranhoidon pahasti, jos koira on noin päästään sekaisin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MikkoAN1 Palsta-addikti
|
Lähetetty: Tiistai 1. 9. 2009 14:10 Viestin aihe: |
|
|
| Haddock kirjoitti: | | Luuulen, että kämppiksesi ovat laiminlyäneet koiranhoidon pahasti, jos koira on noin päästään sekaisin. |
| HannaKristiina kirjoitti: | | Noi koirat on jostain löytökodista ja kuulemma siksi niin rauhattomia. |
_________________ 2003 LLB(Hons), University of Strathclyde;
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
H.J.V. Moderaattori
Liittynyt: 11 Tam 2007 Viestejä: 278 Paikkakunta: Zagreb, Kroatia
|
Lähetetty: Tiistai 1. 9. 2009 16:39 Viestin aihe: |
|
|
| MikkoAN1 kirjoitti: | | Karjistaen: ainakaan se ei ole ihmispaskaa. |
Meillä oli eka vuonna yhellä kämppiksistä tapana piloillaan kusta Strongbow pullo täyteen ja säilyttää sitä sitten keittiössä. Ilmeisesti tarkoituksena tarjota eteenpäin seuraavissa illanistujaisissa. Kerran löyty jääkaapistaki.  _________________ - University of Birmingham, BA (Hons) Political Science 2010
- University of Glasgow, MSc Political Communication 2011 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisabethbridge
|
Lähetetty: Keskiviikko 2. 9. 2009 12:56 Viestin aihe: |
|
|
| H.J.V. kirjoitti: | | MikkoAN1 kirjoitti: | | Karjistaen: ainakaan se ei ole ihmispaskaa. |
Meillä oli eka vuonna yhellä kämppiksistä tapana piloillaan kusta Strongbow pullo täyteen ja säilyttää sitä sitten keittiössä. Ilmeisesti tarkoituksena tarjota eteenpäin seuraavissa illanistujaisissa. Kerran löyty jääkaapistaki.  |
No, makueroa noilta kyseisilta aineilta tuskin paljoa loytyy.  _________________ The University of Edinburgh, Biological Sciences (2007-2011) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MikkoAN1 Palsta-addikti
|
Lähetetty: Keskiviikko 2. 9. 2009 14:37 Viestin aihe: |
|
|
| elisabethbridge kirjoitti: | | H.J.V. kirjoitti: | | MikkoAN1 kirjoitti: | | Karjistaen: ainakaan se ei ole ihmispaskaa. | Meillä oli eka vuonna yhellä kämppiksistä tapana piloillaan kusta Strongbow pullo täyteen ja säilyttää sitä sitten keittiössä. Ilmeisesti tarkoituksena tarjota eteenpäin seuraavissa illanistujaisissa. Kerran löyty jääkaapistaki.  | No, makueroa noilta kyseisilta aineilta tuskin paljoa loytyy.  |
Ei kai kumpaakaan maun takia juoda... Pahoitteluni tasonlaskusta, pienen heittoni ansiosta kakkajuttuja tulee nyt joka tuutista. _________________ 2003 LLB(Hons), University of Strathclyde;
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: Tiistai 13. 10. 2009 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Valivali, ärrinmurrin, plää. Nyt tänään ensimmäistä kertaa mietin takaisin Suomeen lähtöä. Nyt tuntuu, ettei musta ole tähän. Ehkä huomenna tuntuu paremmalta, sain hieman ikäviä uutisia hetki sitten ja jostain syystä sitä ihminen tapaa aina syyttää itseään - tuntuu, että kakkaa tapahtuu suomessa, koska minä olen täällä, vaikka kaikella järjellä tiedänkin, ettei se ole totta.
Äh, mitenköhän on rahaa suomenmatkaan JA muuttoon samalle kuulle.. saankohan mitenkään maksettua, jos otan luotolle lennot.. iih... :/ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jeanne

|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 07:26 Viestin aihe: |
|
|
| HannaKristiina kirjoitti: | Valivali, ärrinmurrin, plää. Nyt tänään ensimmäistä kertaa mietin takaisin Suomeen lähtöä. Nyt tuntuu, ettei musta ole tähän. Ehkä huomenna tuntuu paremmalta, sain hieman ikäviä uutisia hetki sitten ja jostain syystä sitä ihminen tapaa aina syyttää itseään - tuntuu, että kakkaa tapahtuu suomessa, koska minä olen täällä, vaikka kaikella järjellä tiedänkin, ettei se ole totta.
Äh, mitenköhän on rahaa suomenmatkaan JA muuttoon samalle kuulle.. saankohan mitenkään maksettua, jos otan luotolle lennot.. iih... :/ |
Nostan tän ketjun, oisin kiinnostunut kuulemaan HannaKristiina, miten sulla nyt menee? Järjestyikö asiat?
Kyllä näitä lukiessa tulee hinku Britteihin yliopistoon. Huolimatta kaikesta mahdollisesta p*skasta mitä siellä saattaa olla ja onkin mä niiiiiin toivon pääseväni sinne. Kyllä tää mun nykyinen elinpaikka on vihoviimeinen mun kaltaiselle historia- ja kulttuuri-ihmiselle.... Jos pääsen Englantiin niin oon siitä mahdollisuudesta vaan ikuisesti kiitollinen, no matter what will happen!  _________________ The greatest happiness is to transform one's feelings into action. -Madame de Staël |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 10:59 Viestin aihe: |
|
|
| menee ihan hyvin, tuota sitaatissasi olevaa asiaa en halua ruotia taalla sen enempaa. Kaduttaa jopa tuon kirjoittaminen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jeanne

|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 15:50 Viestin aihe: |
|
|
HannaKristiina, no hyvä että menee hyvin, ajattelinkin että kyllä se siitä kuitenkin.  _________________ The greatest happiness is to transform one's feelings into action. -Madame de Staël |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 19:10 Viestin aihe: |
|
|
toi muutto - vaikka kalliiksi tulikin ja tuntuu rahatilanteessa viel nain usean kuukaudenkin jalkeen - paransi elamanlaatua ihan kasittomattomasti.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|