| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Laurana
|
Lähetetty: Torstai 21. 4. 2005 15:00 Viestin aihe: Tietoa uni of sheffieldistä? |
|
|
En löytänyt haulla paljon mitään... Eli Sheffield on tod. näk. ykkösvaihtoehtoni (Nottinghamin lisäksi) ja olisi mukava kuulla siellä opiskelevien kommentteja sekä yliopistosta että kaupungista.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mk Vieras
|
Lähetetty: Keskiviikko 27. 4. 2005 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Itse tein viime vuonna Sheffieldissa vuoden mittaisen postgraduate-kurssin Walesissa tehdyn undergraduate tutkinnon paalle. Olin ihan tyytyvainen tiloihin, opetukseen, kirjastoon ja muutenkin yliopistoon yleensa. Tietenkin jotkut pienet asiat olisivat voineet olla paremminkin, esimerkiksi kirjastossa pikalainojen kanssa, mutta nain on varmasti aina. Oma laitokseni sijaitsi suhteellisen uudessa talossa, mutta jotkut tilat ovat jaaneet sinne 70-luvulle vaikka yliopisto kunnostaa koko ajan vanhempia rakennuksia. Student Unioniin en tutustunut sen paremmin, mutta heilta saa lainata digitaalikameroita jollakin kahdella punnalla eli kamera lainaan paivaksi ja paljon kuvia Suomeen!
Itse kaupungista en pitanyt niin kauheasti, mutta luulen etta tama on hyvin henkilokohtainen kysymys. Ensinnakin Sheffield on aivan liian iso minun makuuni, paljon huono-osaisia asuinalueita, paljon huono-osaisia ihmisia, ei museoita (vierailijoille vaikea keksia tekemista), teollinen menneisyys nakyy eika kaupunki ole saavuttanut esimerkiksi Leedsia uudelleenkehittymisessa. Mutta toisaalta, Sheffieldin yliopiston laheisyydessa nama asiat eivat nay samalla tavalla kuin keskustassa, ja kaupungissa on paljon puistomaisia asuinalueita ja puistoja. Lyhyesti: kaupungilla ei ole "luonnetta" eli siella voi asua ja tyoskennella, mutta en voi keksia yhtaan syyta miksi joku haluaisi asua vapaaehtoisesti juuri Sheffieldissa.
Jos sinulla on jotain erityista mita haluaisit tietaa, niin voin yrittaa vastata. Sheffieldissa on jonkin verran suomalaisia opiskelijoita, ja kuulin monta kertaa vuoden aikana suomea kadulla! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
johanna3 Vieras
|
Lähetetty: Torstai 28. 4. 2005 16:03 Viestin aihe: |
|
|
Moi!
Mulla on taas hyvin erilainen mielipide Sheffieldistä kaupunkina. Tein Sheffieldissä PhDni, ja yliopisto on ainakin psykologian osalta tosi hyvätasoinen.
Mulle sen sijaan kaupunki tuntui vähän pienelle, mutta hirveän persoonalliselle. Shoppailumahdollisuudet on moninkertaisesti paremmat läheisessä Leedsissä. However, Sheffieldistä puhutaan Englannin 'suurimpana kylänä', mikä viittaa sen ystävällisyyteen ja yhteishenkeen. Se on joidenkin pienten Highlands paikkojen jälkeen Englannin turvallisin paikka asua. Peak Districtin läheisyys lisää elämänlaatua hurjasti: todella kaunista ulkoilumaastoa. Hyvät liikenneyhteydet ja julkiiset, ja muutenkin opiskelijaystävällinen kaupunki. Omassa tuttavapiirissäni ei taida olla ketään joka ei Sheffieldistä pitäisi.
Mitä olet menossa opiskelemaan? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Laurana
|
Lähetetty: Torstai 28. 4. 2005 18:47 Viestin aihe: |
|
|
Lähden opiskelemaan zoologya, ja valintaani vaikutti todella paljon se että Sheffield on rankattu yleensä ottaen aika korkealle biotieteissä, monesti korkeammalle kuin Manchester tai Nottingham jotka olivat toiset vaihtoehtoni.
Tulen itse pikkukaupungista ja ajattelin että Sheffieldin "kylähenkisyys" voisi olla ihan hyväkin juttu, lisäksi ajattelin että Manchester olisi minulle varmaankin liian iso paikka.. Museoiden puuttuminen ja kaupungin ei-niin-viehättävä ulkoasu eivät ole ongelmia minulle, tärkeää on shoppailumahdollisuudet ja lukuisat baarit, clubit ja pubit. Ai niin ja se Peak Discrict! Kriteereistä tärkeimmät ovat kuitenkin opetuksen hyvä taso ja mukava ilmapiiri, joista molemmista olen kuullut Sheffieldin osalta pääosin hyvää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Perjantai 29. 4. 2005 10:55 Viestin aihe: |
|
|
| johanna3 kirjoitti: |
Mulle sen sijaan kaupunki tuntui vähän pienelle, mutta hirveän persoonalliselle. Shoppailumahdollisuudet on moninkertaisesti paremmat läheisessä Leedsissä. However, Sheffieldistä puhutaan Englannin 'suurimpana kylänä', mikä viittaa sen ystävällisyyteen ja yhteishenkeen. Se on joidenkin pienten Highlands paikkojen jälkeen Englannin turvallisin paikka asua. Peak Districtin läheisyys lisää elämänlaatua hurjasti: todella kaunista ulkoilumaastoa. Hyvät liikenneyhteydet ja julkiiset, ja muutenkin opiskelijaystävällinen kaupunki. Omassa tuttavapiirissäni ei taida olla ketään joka ei Sheffieldistä pitäisi.
|
Tama kirjoittaja on asunut jossain ihan toisessa Sheffieldissa kuin missa mina asuin. Minulta jai taysin huomaamatta kaupungin ystavallisyys ja yhteishenki... Luonteeltaan Sheffield ei mielestani erotu mitenkaan pohjoisen muista teollisuuskaupungeista, itse asiassa ne kaikki vaikuttavat ihan identtisilta. Samat kaupat, sama arkkitehtuuri, sama sosioekonominen jakauma. Vaite Sheffieldin turvallisuudesta lienee yliopiston propagandaa, ainakin rikostilastojen mukaan Sheffieldissa on asiat joko huonommin tai keskivertoa maan keskiarvoon verrattuna (henkirikoksia lukuunottamatta: http://www.crimestatistics.org.uk/).
En vaita etteiko kukaan missaan olosuhteissa viihtyisi Sheffieldissa, mutta on ihan hyodyllista tiedostaa etta kaupunki jakaa mielipiteita, ja miettia etta minkalaisia asioita itse hakee tulevassa asuinpaikassaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
johanna3 Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 30. 4. 2005 10:45 Viestin aihe: |
|
|
Moi vieras,
Tottahan ihmisillä saa ja pitää olla erilaisia mielipiteitä. Sitä varmaan ensimmäinenkin kirjoittaja haki takaa. Toivottavasti en tahtomattani onnitunut ärsyttämään sinua. Vuosi on toisaalta aika lyhyt aika viettää missään paikassa, enkä ihmettele että sen seurauksena on erilainen mielikuva kuin pidemmän ajan jälkeen (3v). Ja paljon riippuu kussakin paikassa viihtyminen ihan siitä mitä tekee, ja kenen kanssa liikkuu. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 30. 4. 2005 14:18 Viestin aihe: |
|
|
| johanna3 kirjoitti: | Moi vieras,
Tottahan ihmisillä saa ja pitää olla erilaisia mielipiteitä. Sitä varmaan ensimmäinenkin kirjoittaja haki takaa. Toivottavasti en tahtomattani onnitunut ärsyttämään sinua. Vuosi on toisaalta aika lyhyt aika viettää missään paikassa, enkä ihmettele että sen seurauksena on erilainen mielikuva kuin pidemmän ajan jälkeen (3v). Ja paljon riippuu kussakin paikassa viihtyminen ihan siitä mitä tekee, ja kenen kanssa liikkuu. |
Et arsyttanyt ollenkaan, ja olet ihan oikeassa etta viihtyminen riippuu monista asioista. On vain mielenkiintoista miten eri ihmisilla voi olla niin erilaiset mielipiteet samasta paikasta. Yksi vuosi on lyhyehko aika, mutta kun muistelen omia asuinpaikkojani, ei mielestani mielipiteeni ole ikina olennaisesti muuttunut ensimmaisen vuoden kuluttua. Ehka sitten oikeasti pitkalla aikavalilla, vaikka 10 vuoden kuluttua? Onnea kuitenkin Sheffieldiin menijoille, toivottavasti valinta osoittautuu oikeaksi! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Laurana
|
Lähetetty: Sunnuntai 1. 5. 2005 08:03 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia vastauksista! On tosiaan aika mielenkiintoista kuulla näinkin eriäviä mielipiteitä samasta paikasta.. Pitää vielä tutkia tarkemmin Nottinghamia ja Manchesteria, mutta kyllä mä oon edelleen melko varma että Sheffieldiin lähden..  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
johanna3 Vieras
|
Lähetetty: Sunnuntai 1. 5. 2005 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Itse asun tällä hetkellä Manchesterissa, joka on myös kiva, mutta paljon suurempi. Nottinghamiin en noista kolmesta menisi. Onnea päätöksentekoon  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Maanantai 9. 5. 2005 18:34 Viestin aihe: |
|
|
Moi!
Ma olen ollut jo lahes kolme vuotta Sheffieldissa ja voin suositella! Minka ikainen olet? Jos olet vahan vanhempi, niin englantilaiset opiskelijat voivat tuntua, ainakin aluksi, aika arsyttavilta kakaroilta, mutta siihen tottuu... Muistaakseni ensimmaisena lukukautena/vuotena en olin ihan tyytyvainen Sheffieldiin, mutta vasta toisena vuotena aloin oikeasti pitamaan paikasta! Luulin, etten ikina koskisi brittimieheen, mutta nyt on ollut sellainen kainalossa jo puolitoista vuotta:)
Sheffield on erittain miellyttava paikka opiskelijalle ja hintataso on edullinen verrattuna muihin kaupunkeihin. Student Union on mahtava, 24h tietokonetilat, oma urheilukeskus ja uimahalli ja moderneja baareja ja kahviloita yliopiston tiloissa. Taalla tapaa jonkun verran suomalaisia, paaasiassa vaihtareita, mutta meita koko tutkinnon (Bachelor) tekijoitakin on useita.
Onnea hakuun! Jos haluat lisatietoja niin laita viesti palstalle!
T: N |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Laurana
|
Lähetetty: Maanantai 9. 5. 2005 19:02 Viestin aihe: |
|
|
Olen 20-vuotias opintojen alkaessa, siis vähän brittiopiskelijoita vanhempi, mutta uskon kyllä että ikä ei tuu olemaan este.
Hyväksyin viime viikolla Sheffieldin tarjouksen, joten sinne on suunta syksyllä. Uskon ja toivon että tein oikean valinnan.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Tiistai 17. 5. 2005 17:49 Viestin aihe: |
|
|
| Teit varmasti hyvän valinnan, asun Sheffieldin lähistöllä ja se on vilkas kaupunki jossa on paljon tekemistä, loistavat ostosmahdollisuudet ja hyvä yöelämä! Ja Sheffieldin yliopisto on Englannissa erittäin arvostettu! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
bangkok
|
Lähetetty: Lauantai 16. 1. 2010 15:06 Viestin aihe: |
|
|
Laitoin Sheffieldin yhdeksi hakuvaihtoehdokseni. Osaisiko joku kertoa minkälainen Student Union yliopistossa on? Ainakin prospectusissa luki, että se valittiin britannian parhaaksi. Entä minkälainen yöelämä kaupungissa on? Onko yliopistossa paljon kansainvälisiä opiskelijoita? jos joku osaisi vastata näihin kysymyksiin olisin todella kiitollinen, prospectusin perusteella kaikki vaikutti todella lupaavalta, mutta olisi kiva kuulla vähän insider-tietoakin...  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Iida
|
Lähetetty: Sunnuntai 17. 1. 2010 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Moikka Bangkok,
Mä olen nyt opiskelemassa ensimmäistä vuotta Sheffieldissä ja se Student union on tosiaan ihan niin hyvä kuin mitä yliopisto sitä mainostaakin. Unionin kautta voi esim. kokeilla eri harrastuksia, vapaaehtoistoimintaa tai käydä vaikka päiväreissuilla ympäri Englantia. Niillä on myös pari omaa baaria, kahviloita ja suhteellisen uusia leffoja näytetään useamman kerran viikossa niiden auditoriumissa.
Yöelämä on todella vilkasta ihan johtuen siitä että täällä on niin paljon opiskelijoita. Pubeja ja baareja on ihan joka nurkalla ja myös union järjestää yhdessä niiden baarissa muistaakseni joka ilta eri teemaisen klubi-illan. Hintatasoltaan Sheffield on myös todella edullinen (ainakin Suomeen verrattuna) erityisesti kaikissa opiskelijoille tarkoitetuissa bileissä.
Yliopistolla on aika paljon kansainvälisiä opiskelijoita, joista tosin aika monet on täällä vain vaihdossa. Olen myös kuullut muutamasta muusta suomalaisesta,jotka opiskelee täällä, mutta vain yhteen niistä olen tähän mennessä törmännyt...
Jos sulle tulee mieleen vielä jotain muuta kysyttävää niin kysy ihmeessä! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jeanne

|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 17:01 Viestin aihe: |
|
|
Iida, mua kiinnostaisi Sheffield. Saatan hakea sinne opiskelemaan historiaa, olenko ymmärtänyt oikein että Sheffield on kuitenkin myös melko historiallinen kaupunki? Onhan sillä pitkä historia. Ja on kai siellä muutakin tehtävää kuin pubit ja clubit, esim. kulttuuria? Itselleni olisi todella suurta plussaa jos siellä olisi teatteri.
Vaikuttaa kuitenkin hyvältä paikalta opiskella historiaa, ko. aineessa kun Sheffield on Timesonlinen mukaan sijalla 11, reilusti esim. Edinburghin ohi (23).  _________________ The greatest happiness is to transform one's feelings into action. -Madame de Staël |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ebenia Palsta-addikti
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Manna Moderaattori
|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Ilmakuvaa ja katukuvaa on tietysti paha verrata ellei sitten juuri tarkoituksessa "idyllinen vastaan kivikylä", mutta tiedättehän Googlen Street View'n? Varmaan molemmat löytyvät siitä ja siellähän sitä sitten voi samoilla.
Mun oman henkilökohtaisen kokemukseni mukaan Sheffield on hyvinkin tavallinen pohjoisenglantilainen kaupunki, kun taas Yorkilla on historia- ja estetiikkalisää. Juurikin noinpäin, ei niin että Sheffield olisi poikkeuksellisen ruma. _________________ (Taloustiede, kehitysmaatiede, rahoitus, kauppatiede) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Eeva Palsta-addikti
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jeanne

|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 19:47 Viestin aihe: |
|
|
Upea, mutta siellä ei ilmeisestikään voi opiskella historiaa.  _________________ The greatest happiness is to transform one's feelings into action. -Madame de Staël |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Iida
|
Lähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 20:11 Viestin aihe: |
|
|
Kuten muutkin on täällä jo sanonut niin ei Sheffield ole ihan samalla lailla historiallinen kaunpunki kuin esim. juuri York. Mäkin itse asiassa luulin Sheffieldin olevan tylsä ja harmaa teollisuuskaupunki ennen kuin tänne muutin mutta mukavana yllätyksenä tulikin kuinka vihreä kaupunki tämä oikeasti onkaan. Puistoja sun muita löytyy ympäri kaupunkia ja Peak District on myös ihan tässä lähellä.
Ja kaupungissa on ainakin kolme eri teatteria ja useampikin museo eli kyllä täältä löytyy muutakin puuhaa kuin pelkkä pubeissa notkuminen, jos sellaista haluaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|