forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kesätyöt USA:ssa

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Työnhaku
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 12. 3. 2011 10:45    Viestin aihe: Kesätyöt USA:ssa Vastaa lainaamalla viestiä

Hei,

minulla on ollut pitkään haaveena lähteä USA:han kesätöihin ja nyt olisi tullut siihen mahdollisuus, mutta ensin pitää selvittää miten tämä on käytännössä mahdollista.

Eli haluaisin työskennellä USA:ssa 2-3kk ja mahdollisesti vuokrata sieltä pienen asunnon täksi ajaksi. Olen siis suomalainen ja minulla on Suomen passi. Miten käytännössä tämä on mahdollista? Pitääkö hakea VISA näin lyhyelle ajalle?

Kaikenlaiset kokemukset tähän liittyen otetaan vastaan innolla. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mustaherukka
Moderaattori

LähetäLähetetty: Lauantai 12. 3. 2011 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin USA:ssa kesätöissä vuonna 2009 brittiläisen BUNAC-järjestön kautta. Jos olisit menossa vain lomamatkalle pariksi kuukaudeksi, et tarvitsisi viisumia, mutta työskentelyä varten tarvitset kyllä J1-viisumin.

Oletko lähdössä omin päin, vai jonkun järjestön kautta, ja minkälaisiin töihin? Riippuen siitä, onko sinulla jo työpaikka, ja millainen työpaikka se on, viisumi voi olla helpompi saada, jos lähdet jonkun järjestön ohjelman kautta. USA:n (kuten EU-maidenkin) viranomaiset ovat usein epäluuloisia ulkomaalaisten motiiveista ja pelkävät heidän aikovan ryhtyä laittomiksi siirtolaisiksi. Siksi jo työpaikan saaneet ja/tai tunnustetun järjestön kautta lähtevät voivat vaikuttaa luotettavammilta. Viisumin hakemiseen menee myös kuukausi tai pari, joten jos aiot kesäksi lähteä, kannattaa kyllä ryhtyä heti toimiin.

Onnea matkaan!

- Mark Twain
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Työnhaku Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa