forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Autolla Suomesta Englantiin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sadetikku

LähetäLähetetty: Tiistai 17. 8. 2010 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Minäkin ajattelin että jos niin onnellisesti kävisi että syksyllä olisi edessä muutto Isoon-Britanniaan, vois yrittää mennä sinne normi tai jopa pikku pakettiautolla, että saisi tavaroita mukaan. Syynä se että olen jo kolmisen vuotta omillani asunut enkä haluaisi luopua esim kodinkoneista ja huonekaluista jotka olen vaivalla hankkinut, enkä halua ostaa uusia britanniassa...

huomaathan se, että ei ole ehkä mielekästä tuoda esim mikroa yms sillä pistorasiat on tosiaan eri, samoin jännite vanhoissa paikoissa.. + että hyvän mikron ja monet elektroniikat saa eduillisesti briteistä. Jos kuitenkin meinaat tuoda tavaraa niin ota tarpeeksi erilaisia adaptereita ja mahdollisesti jatkojohtoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joomik90

LähetäLähetetty: Lauantai 16. 7. 2011 22:05    Viestin aihe: Vakuutus Vastaa lainaamalla viestiä

Olen opiskellut nyt yhden vuoden Skotlannissa ja tarkoituksena olisi ostaa oma auto ja lähteä sillä takaisin Suomesta Skotlantiin seuraavaksi vuodeksi. Minua mietityttääkin minkälainen autovakuutus pitäsisi hankkia, jotta tuo matka onnistuisi ja kummasta maasta? Sillä vietän kumminkin kesä- ja joululomat Suomessa mahdollisuuksien mukaan. Olen myös kuullut, että mikäli hankin suomalaisen vakuutuksen minun tulisi käydä pyörähtämässä autolla noin kuukauden välein Suomessa, jotta se suomalainen vakuutus pysyy voimassa. Pitääkö paikkaansa? Ja mikäli hankin vakuutuksen UK:sta pitäisikö minun sitten käydä UK:ssa aina välillä Suomessa ollessani? Tämä sääntö kuulostaa kyllä niin järjettömältä, että eihän tuo Skotlantiin meno autolla tunnu mitenkään mahdolliselta, kun autovakuutus on kumminkin pakollinen.
Takaisin alkuun
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Lauantai 16. 7. 2011 22:38    Viestin aihe: Re: Vakuutus Vastaa lainaamalla viestiä

joomik90 kirjoitti:
Olen opiskellut nyt yhden vuoden Skotlannissa ja tarkoituksena olisi ostaa oma auto ja lähteä sillä takaisin Suomesta Skotlantiin seuraavaksi vuodeksi. Minua mietityttääkin minkälainen autovakuutus pitäsisi hankkia, jotta tuo matka onnistuisi ja kummasta maasta? Sillä vietän kumminkin kesä- ja joululomat Suomessa mahdollisuuksien mukaan. Olen myös kuullut, että mikäli hankin suomalaisen vakuutuksen minun tulisi käydä pyörähtämässä autolla noin kuukauden välein Suomessa, jotta se suomalainen vakuutus pysyy voimassa. Pitääkö paikkaansa? Ja mikäli hankin vakuutuksen UK:sta pitäisikö minun sitten käydä UK:ssa aina välillä Suomessa ollessani? Tämä sääntö kuulostaa kyllä niin järjettömältä, että eihän tuo Skotlantiin meno autolla tunnu mitenkään mahdolliselta, kun autovakuutus on kumminkin pakollinen.

Briteissä joudut v. 90-syntyneenä maksamaan autovakuutusta suurinpiirtein £2000-3000 per vuosi, päälle autoverot, ja toki käyttökulut. Käytännössä sulla menis siis koko opinto- ja asumistuki autoon liittyviin menoihin. En tosin usko, että saat Brittivakuutusta Suomen kilvissä olevaan autoon.

En tiedä Suomen vakuutuksien voimassaolosta, mutta käsittääkseni sinun pitää käydä pyörähtämässä poissa maasta 3 kuukauden välein ettet joudu rekisteröimään Suomen kilvissä olevaa autoasi paikallisiin kilpiin (kämppikselläni oli Saksan kilvissä auto, se tuosta jotain selitti, saattoi olla väärässäkin). On kuitenkin epätodennäköistä, että Suomalainen vakuutusyhtiö antaa sinun ajella ulkomailla vuosikaudet, joten tuo 1kk sääntö on hyvinkin mahdollinen.

Jos taas hommaat Brittikilvissä olevan auton, et saa ajaa sitä Suomessa mikäli olet siellä töissä. Töissäollessasi sinut lasketaan Suomessa asuvaksi (tarkistin tämän itse Tullista vuosi sitten, kun olisin halunnut tulla Kroatian kilvissä olevalla autolla Suomeen kesäksi). Jos jäät kiinni, joudut maksamaan sakot ja tuontiverot.

Summa summarum, monimutkaista ja kallista, en suosittele.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
joomik90

LähetäLähetetty: Torstai 21. 7. 2011 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia tuosta tietopaketista, niin eipä tarvitse enää itse mietiskellä mitenkä tuon auton kanssa tekisi. Näyttääpi siltä, että auto jää hankkimatta, kun ei tuota rahaa valitettavasti ihan noin paljoa sentään ole Confused
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa