forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitä reittiä käytettä välillä Skotlanti-Suomi?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Paras lento-reitti Skotlannista Suomeen
Edinburgh - Tampere (Ryanair)
38%
 38%  [ 5 ]
Edinburgh - Brussels (Charleroi) - Lappeenranta (Ryanair)
0%
 0%  [ 0 ]
Edinburgh - Dusseldorff (Weeze) - Lappeenranta (Ryanair)
0%
 0%  [ 0 ]
Aberdeen - Heathrow - Helsinki ( British Airways)
7%
 7%  [ 1 ]
Aberdeen - Copenhagen - Helsinki (SAS)
7%
 7%  [ 1 ]
Aberdeen - Frankfurt - Helsinki (Lufthansa)
0%
 0%  [ 0 ]
Edinburgh - Helsinki (Blue1)
7%
 7%  [ 1 ]
Muu, kerro alla mikä?
38%
 38%  [ 5 ]
Ääniä yhteensä : 13

Kirjoittaja Viesti
Lucantoni

LähetäLähetetty: Torstai 27. 10. 2011 13:24    Viestin aihe: Mitä reittiä käytettä välillä Skotlanti-Suomi? Vastaa lainaamalla viestiä

Hei kaikille,

Ajattelin kysyä et mitä reittejä olette käyttäneet ja mikä olisi paras hinta-laatu suhteeltaan?

Itse olen Ryanairilla lentänyt Tampere-Edinburgh, Edinburgh-Brussels(Charleroi)-Lappeenranta ja Lappeenranta-Dusseldorf(Weeze)-Edinburgh väliä. BA:lla on tullut lennettyä Aberdeen-Heathrow-Helsinki väliä pari kertaa ja SAS:lla Aberdeen-Copenhagen-Helsinki väliä... jouluna on lennot Lufthansalta Aberdeen-Frankfurt-Helsinki. Copenhagenin kautta lennot olivat muistaakseni nopeimmat.

Lisäilen reittejä jos joku jotain muita ehdottaa Smile
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 27. 10. 2011 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisasin muu-vaihtoehdon...
choc07

LähetäLähetetty: Torstai 27. 10. 2011 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen käyttänyt seuraavia reittejä (mikä nyt on sattunut olemaan halvin):
Edinburgh-Tallinna (ryanair) Tallinna-Helsinki (eckerö line)
Edinburgh-Tukholma (ryanair) Tulkholma-Helsinki (viking line)
Edinburgh-Gdansk (easyjet) Gdansk-Turku (wizz air)
Glasgow-Tukholma (ryanair)
Glasgow-Riika (ryanair) Riika-Tallinna (eurolines)
Tampere-Lontoo (ryanair) Lontoo-Edinburgh (megabus)
Helsinki-Oslo (norwegian) Oslo-Edinburgh (norwegian)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mrk
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 27. 10. 2011 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Glasgow-Lontoo-Helsinki (British Airways)
Glasgow-Amsterdam-Helsinki (KLM)

Menopaluu yleensä £200-£300. Ei ongelmia.
Takaisin alkuun
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 27. 10. 2011 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen mennyt Hki-Amsterdam-Glasgow'ta sekä tuota Hki-Ediä. Ovat olleet juuri passeleita aikojensakin suhteen. Ensi viikon sunnuntaina tulee testattua Edi-Heathrow-Hki, kun tuo suora ei enää lennä. Onneksi pääsen sillä kuitenkin huomenna matkaan.

Tällä hetkellä kun tulee reissattua poikaystävän takia, niin liput tulee hankittua aina 2kk ennen lähtöä. Muuten saattaisin mennä noita halpiksia, esimerkiksi Norwegianilla Gatwickiin ja siitä jatkaa Easyjetillä Glasgow'hun. Tällä yhdistelmällä menen pääsiäisen tienoihin, kun tiedän jo nyt sen ajankohdan menot (kaverin kanssa Lontooseen josta paluumatkalla erkanemme), maksoikohan tuo sitten jotain 180€ kun pelkällä käsimatkatavaralla kuljen. :)

Hamassa menneisyydessä (2007) tuli tehtyä äidin kanssa Tampere-Stansted-Prestwick ja oli kyllä suoraan sanottuna ihan persiistä. Nyt on sentään ollut tarjolla suoraa lentoa Skotlantiin Ryanairilta.
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 27. 10. 2011 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon lentanyt
Glasgow-Schiphol-Helsinki /klm
Edinburgh-Tampere
Glasgow-Heathrow-Helsinki /ba

Taidokkaasti jatit aanestysvaihtoehdoista glasgown pois, mutta muistit aberdeenin?!
Takaisin alkuun
Lucantoni

LähetäLähetetty: Torstai 27. 10. 2011 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:

Taidokkaasti jatit aanestysvaihtoehdoista glasgown pois, mutta muistit aberdeenin?!

Very Happy Syynä lähinnä se että itse tullut aberdeenistä lennettyä enkä glasgowssa ole käynykkään...
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 28. 10. 2011 00:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lucantoni kirjoitti:
HannaKristiina kirjoitti:

Very Happy Syynä lähinnä se että itse tullut aberdeenistä lennettyä enkä glasgowssa ole käynykkään...

veikkaisin, etta kaikista skotlannin kaupungeista talla foorumilla glasgow on parhaiten edustettuna kuitenkin. Harhaanjohtava otsikko vaan.
Takaisin alkuun
Kattis

LähetäLähetetty: Maanantai 31. 10. 2011 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edinburgh-Amsterdam-Helsinki (KLM) on mun ehdoton suosikki. Kopiksen kautta kulku on myos ihan jees. Kentat on hyvia ja jos menee joku pieleen niilla saa aikaa kulutettua ihan kiitettavasti. Aberdeenista tulee lennettya silloin talloin mutta kun matkaa on paremmalle Edin kentalle yhta paljon Edi yleensa voittaa. Ryanairia en kayta jos ei ole tosi kyseessa. Viime joulun vietin Edissa jumissa kun eivat saaneet koneeseen henkilokuntaa ja korvauksista sai tapella. Tosin olen lentanyt useamman kerran Tampereelle kun on tullut pika tarvis ja on sukulaisiakin rempannut Ryanairin halpojen lentojen siivella ja yleensa kaikki menee ihan hyvin. Pariisin kautta en lenna jos ei ole ihan pakko silla todennakoisyys etta kassit on perilla samaan aikaan kuin mina on ollut alle 50% ja kentalla on surkeat palvelut
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Eeva
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 31. 10. 2011 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kattis kirjoitti:
Viime joulun vietin Edissa jumissa kun eivat saaneet koneeseen henkilokuntaa ja korvauksista sai tapella.t

Mina olin kanssa joulun Edissa jumissa anopin hoivissa... Tapaninpaivana paasin sitten Suomeen. Mulle Ryanair kylla antoi ilmaisen korvaavan lennon tosi helposti, taytin vaan jonkun netti-lomakkeen. Ehka rahojen palautus olisi ollut vahan hankalampaa.

Edi-Tre on ollut mun suosikki, Suomessa asun Tampereen lahella. KLM on kanssa ihan kiva (Glasgow/Edi-Amsterdam-Hki). Tana jouluna meen Edista Lufthansalla Frankfurtin kautta... Vahan typera reitti, mutta menopaluu vaan £160, niin ei turhaan viitsi valittaa.
Takaisin alkuun
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 31. 10. 2011 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eeva kirjoitti:
Kattis kirjoitti:
Viime joulun vietin Edissa jumissa kun eivat saaneet koneeseen henkilokuntaa ja korvauksista sai tapella.t

Mina olin kanssa joulun Edissa jumissa anopin hoivissa... Tapaninpaivana paasin sitten Suomeen. Mulle Ryanair kylla antoi ilmaisen korvaavan lennon tosi helposti, taytin vaan jonkun netti-lomakkeen. Ehka rahojen palautus olisi ollut vahan hankalampaa.

Me ollaan kaikki sitten oltu menossa samalla lennolla, ma kaytin lahjakkaasti viimeiset rahani Eevan kanssa kentan pubissa 6 tuntia myohastynytta ja lopulta peruutettua lentoa odotellessa, oli siita sitten kiva matkata takaisin Glasgowhun kun viela meidan kampassa oli boileri rikki eika ollut kuumaa vetta eika lammitysta. Heitin myos tietty kaikki ruuat jaakaapista pois ennen kentalle lahtoa etteivat pilaannu. Oli aika kurja joulu Very Happy.
Takaisin alkuun
Desh

LähetäLähetetty: Maanantai 31. 10. 2011 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ma oon ihan vannoutunut Ryanilla lentaja, etenkin just kun Trelta paasee niin katevasti sitten perille asti (monesti riittaa se et ostaa kuskille Hesesta aterian...) eika mulle oo ikina sattunut mitaan ongelmia. Tokihan siina ottaa aina pienen riskin mita kamasemmalla yhtiolla lentaa, mut taytyy toivoo et lykky pysyy (sit ku ne jatkaa sita reittia - siihen asti pysyn varmaan kiltisti kotona).
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 31. 10. 2011 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On yksi asia lentaa joulun aikaan huonoilla keleilla ja toinen lentaa kesaaikaan.

Suvi kirjoitti:
Eeva kirjoitti:
Kattis kirjoitti:

Me ollaan kaikki sitten oltu menossa samalla lennolla, ma kaytin lahjakkaasti viimeiset rahani Eevan kanssa kentan pubissa 6 tuntia myohastynytta ja lopulta peruutettua lentoa odotellessa, oli siita sitten kiva matkata takaisin Glasgowhun kun viela meidan kampassa oli boileri rikki eika ollut kuumaa vetta eika lammitysta. Heitin myos tietty kaikki ruuat jaakaapista pois ennen kentalle lahtoa etteivat pilaannu. Oli aika kurja joulu Very Happy.

Mulle tuli yks kaveri joulunviettoon viime jouluna kun ei paassyt suomeen jouluksi. Mulla oli toissajouluna vaikeuksia paasta kotiin suomesta niin en viime jouluna edes yrittanyt, enka yrita tanakaan vuonna.
Takaisin alkuun
Pontmercy
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 10. 3. 2012 09:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte lennän Edistä yleensä KLM:llä Lontoon tai Amsterdamin kautta. British Airwayskin on jotkus aika edullinen. Lennän Helsinkiin, kun sieltä on mulle parempi bussiyhteys sitten Turun suuntaan, kuin jos Tampereelta lähtisin. Plus että Ryanair repii hermon. Confused
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa