forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

University of Dundee

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Camppu

LähetäLähetetty: Perjantai 20. 7. 2012 18:17    Viestin aihe: University of Dundee Vastaa lainaamalla viestiä

Heeips, ajattelin tämmösen threadin tehä ja kysellä jos täällä ois muita, jotka alottaa opinnot Dundeessa tänä syksynä tai joitain, jotka siellä jo asustelee?Smile Hirveesti ei kai siellä suunnalla oo suomalaisia.. Ahistaa vaan kun haluaisin tietää ees yhen suomalaisen sieltä (öö en tiiä miks, varmaan lievittääkseni ahistustani lähtemisestä?? Laughing ) Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 20. 7. 2012 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kylla siella Suomalaisia on, ala huoli. Niita onihan joka paikassa!

Voit koittaa kysella vaikka taalta
https://www.facebook.com/groups/97149690122/
Takaisin alkuun
laavra

LähetäLähetetty: Maanantai 21. 1. 2013 13:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mää päätin hyödyntää tätä vanhaa threadia ja kysyä jos joku täällä osaisi kertoa mulle ihan perusasioita Dundeen yliopistosta. Se vaikuttaa kaiken perusteella mitä oon netistä lukenu tosi mielenkiintoselta yliopistolta, mutta onko kellään ihan omakohtasta kokemusta Dundeesta? Millanen ilmapiiri siellä on? Millaset asuntolat? Yöelämä? Kaikki kokemukset ja tieto on tervetullutta. Smile
Takaisin alkuun
jenssoni

LähetäLähetetty: Torstai 24. 1. 2013 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Musta on hassua että kysellään suomalaisten perään, mutta kai se on juuri sitä lähtemisen pelon lievennystä Smile Tuttava on nimenomaan siellä opiskelemassa paraikaa, pyydän liittymään ja vastailemaan tänne laavra sulle Smile
Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 4. 4. 2013 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö täällä Isoryn puolella ole enää (aktiivisia) dundeelaisia kirjoittelemassa? Haluaisin juuri tietää samanlaisia asioita, joita laavra kyseli, mutta tää ketju oli näköjään kuollut jo ennen kuin se syntyi. Very Happy Jos ei itse dundeelaiset pysty vastaamaan, olisi kiva tietää teidän vakkareiden yleistä mielipidettä Dundeesta (mitä kuullut, omat kokemukset yms yms.).
Takaisin alkuun
Eeva
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 4. 4. 2013 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ma asun Dundeen lahella ja olen yliopistossa tekemassa vaitoskirjaa. Voin koittaa vastailla kysymyksiin.
Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko Dundee kaupunkina minkälainen? Mä tällä hetkellä luen Insight Guidesin opasta Skotlannista, missä todetaan Dundeen kärsineen monista tulipaloista ja sen olleen1800-luvulla erittäin slummiutunut kaupunki. Kuvien perusteella Dundeessa ei näyt hirveästi olevan vanhoja rakennuksia, joten onko kaupunki hyvin moderni vai kärsiikö se suomalaisille kaupungeille tyypillisistä betoniviidakoista? Laughing Olisi myös kiva tietää, onko netin kuvat dundeelaisten propagandaa via paistaako siellä oikeasti myös aurinko??? Olettaisin Turun kokoisessa kaupungissa olevan jonkinlaista elämää (yöelämä, kulttuuritapahtumat, messut, shoppailu), mutta onko näin myös oikeasti?
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joku moderaattori hoi:

Naita "millainen tama ja tama kaupunki on" -kysymyksia kun tuntuu tulevan aika paljon, voisiko palstalle perustaa "kaupungit" alueen, jossa olisi yksi ketju per kaupunki, johon naissa kaupungeissa asuvat voisivat kirjoittaa kokemuksiaan ja mielipiteitaan eri kaupungeista. Yliopistokohtaiset on kuitenkin vahan eri asia (Glasgowssa on kuitenkin 3 yliopistoa, Edinburghissa saman verran ja Lontoossa lukemattomasti). Olisi kiva, jos nama olisivat yhdessa paikassa kerattyna, vai mita mielta muut ovat?

Olisin perustanut taman ketjun tonne foorumi ja saitti -osioon, mutta sinne voi ilmeisesti laittaa vaan moderaattorit ketjuja.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
Naita "millainen tama ja tama kaupunki on" -kysymyksia kun tuntuu tulevan aika paljon, voisiko palstalle perustaa "kaupungit" alueen, jossa olisi yksi ketju per kaupunki, johon naissa kaupungeissa asuvat voisivat kirjoittaa kokemuksiaan ja mielipiteitaan eri kaupungeista.

Mun mielesta, jos tallaista kaivataan, pitaisi melkein tehda ihan projekti, jossa joku vahan kerailisi naita mita foorumille on jo kirjoitettu ja sitten tekisi niista kuvaukset. Nykysisallon jarjestely moderaattoriklikkauksin ei ole mikaan pieni homma (esim. koska otsikosta ei yleensa nay puhutaanko ketjussa yliopistosta vai kaupungista). Toki en esta ketaan tata tekemasta, mutta ma en ehdi Smile

Toinen mika tulee mieleen on se, etta yleensa ihmiset kirjoittavat samaan viestiin kaupungista ja yliopistosta. Tama on ihan luontevaa, ja mun mielesta kuuluu Opiskelupaikan valinta -osioon eika Paikallisiin. En millaan haluaisi lahtea diktaattorilinjalle siita mita taalla "saa" kirjoittaa mihinkin tai mihin mikakin "pitaisi" kirjoittaa - on tullut hiljattain vastaan liian monta ihmista livena jotka eivat ole uskaltaneet kysya meilta mitaan, koska pelkaavat "vihaista" vastaanottoa.

Ja jos on kiinnostunut Edinburghista niin eikohan ne hakutoiminnolla loydy ne Napierin ja Heriot-Wattinkin ketjut joissa voi olla tai olla olematta kommentteja itse kaupungista. Jos tuntuu etta siihen menee liikaa aikaa, niin aikamoista valmiiksipureskelua silloin odotetaan. Ma en ole viela keksinyt keinoa, jolla keskustelupalsta voi olla luontevasti samaan aikaan elava keskustelufoorumi ja valmis infopankki. Meilla Offeritietokanta on ainoa paikka joka on tahan asti toiminut, mutta siella onkin tiukka ohjeistus, ja sieltakin joudun silti siivoamaan keskustelunyrityksia muualle.

Jos tuntuu etta vastaavanlainen kaupunkitietokanta olisi hyodyllinen niin toki sellaisen voi aloittaa. Mun mielesta Opiskelupaikan valintaan, mita mielta muut?

Yliopistokohtaiset on kuitenkin vahan eri asia (Glasgowssa on kuitenkin 3 yliopistoa, Edinburghissa saman verran ja Lontoossa lukemattomasti).

Jep. Mutta eiko "Muu keskustelu" -aiheen alla oleva Paikalliset sopisi tahan tarkoitukseen?

Ajattelen siis jotain sellaista, etta joku vaikka kopsisi olemassaolevista teksteista ja sitten tekisi Paikallisten alle vaikka aiheen nimelta KAUPUNKIKUVAUS: GLASGOW, KAUPUNKIKUVAUS: BRISTOL jne.

Mutta kysymys kai kuuluu pitaisiko nama kirjoittaa uusiksi vai kopsia vanhemmista teksteista.

Olisin perustanut taman ketjun tonne foorumi ja saitti -osioon, mutta sinne voi ilmeisesti laittaa vaan moderaattorit ketjuja.

Joo, se on tarkoitettu pelkastaan kayttoohjeiksi, ei keskustelua varten.
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Onko Dundee kaupunkina minkälainen? Mä tällä hetkellä luen Insight Guidesin opasta Skotlannista, missä todetaan Dundeen kärsineen monista tulipaloista ja sen olleen1800-luvulla erittäin slummiutunut kaupunki. Kuvien perusteella Dundeessa ei näyt hirveästi olevan vanhoja rakennuksia, joten onko kaupunki hyvin moderni vai kärsiikö se suomalaisille kaupungeille tyypillisistä betoniviidakoista? Laughing Olisi myös kiva tietää, onko netin kuvat dundeelaisten propagandaa via paistaako siellä oikeasti myös aurinko??? Olettaisin Turun kokoisessa kaupungissa olevan jonkinlaista elämää (yöelämä, kulttuuritapahtumat, messut, shoppailu), mutta onko näin myös oikeasti?

'Haku' -> Dundee.

Manna kirjoitti:
on tullut hiljattain vastaan liian monta ihmista livena jotka eivat ole uskaltaneet kysya meilta mitaan, koska pelkaavat "vihaista" vastaanottoa.

Voi hellanlettas.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En mä täällä olisi kysymässä, jos olisin löytänyt vastaukset jo haun kautta. Mä olen oikeastaan aika ällikällä lyöty, kuinka vähäistä keskustelua Dundeesta on ollut tällä palstalla verrattuna muihin arvostettuihin skottiyliopistoihin. Säkin oot perustanut Dundeesta ketjun, jossa yhdessä viestissä puhutin parin alueen vuokratasoista. Rolling Eyes Mieluiten myös herättelee tälläisiä ketjuja vähän väliä uudelleen, jotta saa uusien ihmisten mielipiteitä esiin, sekä ajankohtaisempaa tietoa.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
En mä täällä olisi kysymässä, jos olisin löytänyt vastaukset jo haun kautta. Mä olen oikeastaan aika ällikällä lyöty, kuinka vähäistä keskustelua Dundeesta on ollut tällä palstalla verrattuna muihin arvostettuihin skottiyliopistoihin. Säkin oot perustanut Dundeesta ketjun, jossa yhdessä viestissä puhutin parin alueen vuokratasoista. Rolling Eyes Mieluiten myös herättelee tälläisiä ketjuja vähän väliä uudelleen, jotta saa uusien ihmisten mielipiteitä esiin, sekä ajankohtaisempaa tietoa.

Alkuperainen kysymyksesi:

Raffel kirjoitti:

Sitaatteja perustuen alle 3min hakuun. AIKA ALKAA NYT!

MikkoAN1 kirjoitti:
deissi kirjoitti:
Dundeessa muutaman kerran vierailleena voin kertoa, että kyseessä ei ole mikään kovin kiva paikka kaupunkina. Keskusta on vanha ja kaupungista näkee selkeästi alueen kärsivän työttömyydestä. Arkkitehtuuri on pääasiassa melko masentavaa ja kaupunki ei ole kovin siisti.

Mitenkaan Dundeeta sen kummemmin puolustelematta, niin Deissi menee kylla hieman liian pitkalle;
Dundeessa oli vuosisata sitten (toiseksi, Lontoon jalkeen?) eniten miljonaareja, joten sielta loytyy ihan kauniitakin rakennuksia. Arkkitehtonisestin Dundee kayttaa (Britanniassa) poikkeuksellisesti Hansa-kaupunkien teemoja, jota ei ehka suomalaissilmin tajua heti arvostaa. Kuten muissakin brittikaupungeissa, niin myos Dundeessa on varakkaammat alueet (Broughty Ferry rantoineen), ne koyhemmat alueet mutta myos opiskelija-alueet.

Having said that, niin itse pidin Dundeeta kamalana tuppukylana ja olin hyvin iloinen paastessani sielta pois. Mutta halpa siella oli kylla asua.

(Eikos Deissi ollut St Andrews’sa? Siihen verrattuna koko Britannia on koyhaa ja tyotonta)

Kattis kirjoitti:
Asuin Dundeessa vuoden verran ja nykyisin asustelen Taysiden maaseudulla josta Dundee on lahin isompi paikka. Mielestani Dundee on huomattavasti mainettaan parempi paikka asua. Hyvina puolina pitaisin edullista vuokra tasoa joten opiskelijallakin on varaa asua itsekseen jos haluaa ja ulkoilusta pitaville ymparoivaa maaseutua ja luontoa. Fillarilla polkaisee helposti joka paikkaa kaupungissa ja keskustassa on hyva valikoima kauppoja ja pubeja moneen makuun. Dundeesta on hyvat yhteydet junalla Edinburghiin ja Aberdeeniin jos haluaa shoppailla tai kayda museoissa ja Fife and rannikko pohjoiseen pain tarjoaa hyvia ulkoilu paikkoja. Kuten kaikissa kaupungeissa Dundeessa on parempia ja huonompia alueita mutta West End missa useimmat opiskelija asuvat on ihan ok ja lahella yliopistoa. Yliopistolla on monipuolinen students union bilettamiseen ja kamppuksen urheilukeskus on uusi.

Tietysti millainen ihminen on ja millaisista paikoista pitaa maaraa sen missa viihtyy. Itse annoin toisten mielipiteiden vaikutaa kun muutin Britteihin ja en halunnut menna Aberdeeniin kun veljeni kaveri haukkui sen ihan pystyyn. Valitsin Bangorin Aberdeenin sijaan ja tein tutkintoni Walesissa. Viihdyin loistavasti Bangorissa nelja vuotta ja olisin viihtynyt pitempaankin. Kun ainoa sopiva maisteri tutkinto oli Aberdeenissa ajattelin etta kyllahan sita vuoden kestaa missa vaan ja yllatyksekseni Aberdeen oli ihan kiva kaupunki asua eika harmaa helvetin esikartano jossa aina sataa. Itse asiassa siella sataa vahemman kuin Walesissa... Itse en viihtynyt Birminghamissa lainkaan ja muutin takaisin skotteihin heti kun ohjaajani paasti mutta tiedan monia jotka pitavat Birminghamista.

On tietysti tarkeaa viihtya opiskelu kaupungissaan mutta mistaan ei voi tietaa millaista siella on asua ennen kuin on kokeillut. Tarkeampaa on valita yliopisto josta saa hyvatasoista opetusta aineessa josta on kiinnostunut. Rankin listat voi antaa jonkun nakoista viittausta mutta eivat kerro koko totuutta. Dundee on "oikea" yliopisto jolla on hyvan perus yliopiston maine. IR:n opetuksesta en tieda mutta yleisesti ottaen Dundeessa yliopistossa ei ole mitaan vikaa.

http://forum.isory.org/viewtopic.php?t=3604&postdays=0&postorder=asc&highlight=dundee&start=20

S kirjoitti:
Moi! Eräs ystäväni on Dundeestä, ja hän suositteli City Centreä, ja erityisesti Perth Roadia, jossa asuu paljon yliopistossa opiskelevia. Hän sanoi myös, että Newport, joka on joen toisella puolen, on oikein mukavaa aluetta, siellä on varmaankin hieman halvemmat vuokrat ja Dundeen keskustaan pääsee helposti, nopeasti ja halvasti. Varmasti muitakin hyviä alueita löytyy, mutta nämä tulivat hänelle ensimmäiseksi mieleen.
Noista muista alueista hän mainitsi vain muutaman; Broughty Ferry on vähän kaukana ja siellä asuu vanhempia ihmisiä, ja Hilltown on kuulemma todella huonossa maineessa. Hän mainitsi myös Whitfieldin (?) melko huonomaineisena, ja Lochee on ehkä ok, hieman huonohkossa maineessa myös.
Toivottavasti tästä on jotain apua Smile

http://forum.isory.org/viewtopic.php?t=1993&highlight=dundee

imppu kirjoitti:
Tuossa jo annettiinkin kommentteja siitä, että arvostuseroihin ei valinta ratkea. Noista laitoksistakaan en hirveästi tiedä, kun olen itse taidecollegella. Elelen täällä Dundeessa, niin voin jotain kommenttia itse arjesta antaa, jos siitä kuuleminen nyt mitään muuttaa Very Happy

Musta kaupunki on jees. Vaikka siitä täälläkin on melko negatiivisesti joskus puhuttu, ja itseä huoletti, onko kaupunki ihan mälsä. Tärkeintä joka tapauksessa on yliopisto.

Kampus on kivan kompakti ja keskusta kivenheiton päässä. Pidän yliopiston moderneista rakennuksista, vaikka itsekin hakiessa oli semmoinen kivilinnahimo Very Happy Student Union on mukava mesta, eikä mikää teinihelvetti, kuten kuulee joskus Unioneista puhuttavan. Halpaa ja kivaa on ja kaikenlaisia bileitä riittää. Kampuksen liikuntakompleksi ISE on aivan huippu erittäin moderneine kuntosaleineen ja tasokkaine ryhmäliikuntoineen. Aktiivisia urheiluryhmiä on paljon ja societyistäkään ei ole pulaa.

Eikä Dundee nyt sentää mikään tuppukylä ole. Kaupunki on suurinpiirtein Tampereen kokoinen. Muutamia oikein mukavia baareja löytyy, ei ole yöelämästä huolta. West End etenkin on kaupungissa kivaa aluetta. Keskusta on aika pieni, mut ihan jees. Kiva ostoskeskus löytyy! Jotkut Dundeen itäpuolen alueet ovat melko ikäviä, mutta yliopisto on lännessa ja suurin osa opiskelijoista asuukin sillä puolen kaupunkia. Ei olis siellä varmaan koskaan edes tullut käytyä, mutta yks kaveri asuu siellä.

Tänne avataan myös supermoderni Victoria & Albert museo 2014.

http://vandaatdundee.com/

Dundeesta pääsee helposti Ediin, Glasuun ja Aberdeeniin. Myös St. Andrews on lyhyen bussimatkan päässä ja junalla pääsee vartissa suloiseen Arbroathin pikkukaupunkiin, missä on todella mahtavat jyrkänteet mereen. (Näin itse siellä delfiinejä, hihi!)

Vuokrat tosiaan ovat edulliset.

Olen itse käynyt Aberdeenissa vain kerran, ihan mukavalta kaupungilta vaikutti sekin. Smile Kaupunkina ns. ''fiinimpi'' ja perinteisempi kuin Dundee. Kaupungin harmaakiviset rakennukset ovat oikein kauniita. Jos historiallinen ympäristö kiinnostaa, Aberdeen saattaa olla passelimpi. Muutamia tuttuja opiskelee siellä yliopistossa ja ilmeisen hyvin viihtyvät. Kaupungin kalleudesta valitti yks ja ettei yöelämä ole kovin kiinnostava.

Itsekin valitsin Dundeen ja Aberdeenin välillä ja olen kyllä päätöksestäni ihan happy. Smile

Nyt vaan stressi pois ja valkkaatte sen mikä tuntuu kivemmalta! Wink

edittiä, kun en näköjään osaa enää kirjoittaa!

http://forum.isory.org/viewtopic.php?p=31856&highlight=dundee#31856

MikkoAN1 kirjoitti:
Jeanne kirjoitti:
MikkoAN1 kirjoitti:
anuliina kirjoitti:
St. Andrewsiin en aio hakea koska avomies on lähdössä mukaan matkaan ja kyseinen paikka taitaa olla niin pieni, että hankala hänen siellä työllistyä.

St Andrews on Dundeen vieressa, joka on Skotlannin 4. suurin kaupunki. (Kamala pikkukaupunki se silti on)

Noh noh, eipäs haukuta. Rauhaarakastavalle St. Andrews tai Dundee voivat olla jopa unelmien täyttymys. Smile Sitäpaitsi kyseessä on makukysymys. Itse pidän ruuhkaisia, meluisia, saasteisia miljoonakaupunkeja "kamalina". Kiva niissä on aina silloin tällöin käydä, mutta asua...? Yäh.

Dundee ei kylla kenellekaan voi olla unelmien tayttymys.
lol
http://forum.isory.org/viewtopic.php?p=28971&highlight=dundee#28971

Hakusana oli "Dundee"

AIKA LOPPU! Varmasti loytyy lisaa. Ehka Mikko siksi ohjaa hakua kayttamaan, etta on oman Dundeen kokemuksensa jalkeen useamman kerran siita kirjoittanut ja samojen asioiden toistaminen voi turhauttaa. Ei siita nokkiinsa kannata ottaa tai silmiaan pyoritella, moni ei alkuun huomaa haku-toiminnon kaytannollisyytta. Talla foorumilla on keskusteltu monista asioista aiemmin ja minun kasitykseni mukaan naissa lainaamissani viesteissa on vastattu kysymyksiisi. Osa viesteista toki voi olla vanhoja, mutta ei se Dundee parissa vuodessa varmaan alyttomasti ole muuttunut Wink
Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myönnettäkööt, ilmaisin itseäni huonosti. Mikon innoitamana tutustuin pariin uuteen ketjuun, mutta en tuntenut löytäväni etsimääni tietoa - nyt kun taas luin ajatuksella lainaamasi viestejä uudelleen, löytyi sieltä hakemiani asioita. Aivot tuppaavat ohittamaan sen tärkeän informaation, kun sitä olisi tarjolla suoraan silmien edessä Very Happy Suuri kitos kuitenkin impun viestin löytämisestä, se osottautui kultakaivokseksi. Impun tietopaketin olinkin onnistunut kokonaan ohittamaan!

Pienellä murahduksellani yritin ilmaista, kuinka kaipaisin myös toisten palstalaisten mielipiteitä (erityisesti tänä lukukautena alottaneiden!!!). En todellakaan edellytä jo aiheesta aikaisemmin kirjottaneiden viestien uudelleenkierättämistä tässä ketjussa, sillä heidän viestit kyllä löytyvät sitten ajan kanssa. Yleisesti ketjuen hiljentyminen on sekin jo esimerkki tiedon löytymisestä muualta (tai laiskuudesta). Osoitit kuitenkin sun testilläsi kaupungit-alueen tarpeellisuuden, jotta nämä asiat löytyisivät aloittelijalle kätevämmällä tavalla. Mäkin melko pitkälti tutustuin haulla vain Dundee-nimeä kantaviin ketjuihin, vaikka sitä informaatiota löytyy muistakin ketjuista. Embarassed Verrattuna muihin keskustelupalstoihin, mitä oon aktiivisemmin käyttäny, on ISOryn foorumi off topicien suuri paratiisi. Very Happy
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joku moderaattori hoi:

Naita "millainen tama ja tama kaupunki on" -kysymyksia kun tuntuu tulevan aika paljon, voisiko palstalle perustaa "kaupungit" alueen, jossa olisi yksi ketju per kaupunki, johon naissa kaupungeissa asuvat voisivat kirjoittaa kokemuksiaan ja mielipiteitaan eri kaupungeista. Yliopistokohtaiset on kuitenkin vahan eri asia (Glasgowssa on kuitenkin 3 yliopistoa, Edinburghissa saman verran ja Lontoossa lukemattomasti). Olisi kiva, jos nama olisivat yhdessa paikassa kerattyna, vai mita mielta muut ovat?

No, jos kysyntaa on niin katsotaas mita tapahtuu. Olen tehnyt allaolevan foorumin ja sinne malliksi pari kommenttia Birminghamista, teksti kopsattu arkistoista. Jos joku jaksaa kaivella arkistoista tai kirjoittaa uutta, niin sinne vaan!

http://forum.isory.org/viewforum.php?f=18
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos en unohda, niin voin tehda jotain kesalla. Juuri nyt yritan lukea tentteihin Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Perjantai 5. 4. 2013 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos en unohda, niin voin tehda jotain kesalla. Juuri nyt yritan lukea tentteihin Crying or Very sad

Joo, taman "tietokannan" kasvattamiseen menee aikaa, kuten Offeritietokantaankin meni...

Ja tata ei pysty pari aktiivia kasaamaan, kukaan meista ei tunne niin montaa kaupunkia lapikotaisin etta kenenkaan yksilon kokemuksista koko projekti tulisi "valmiiksi". Joten kenella hyvansa on kotikaupungista mitaan sanottavaa, niin sinne vaan.

Onnea HK tentteihin!
Eeva
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 6. 4. 2013 07:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:

Dundee on ihan ok.

Keskustasta loytyy kaikki normaalit Britti kaupat - varmaan suunnilleen samanlainen ostoksilla kaymiseen kuin Turku. Keskustassa en kylla muuten kay koskaan, ei se ole mikaan erityisen viehattava. Keskustasta lanteen lahtee Perth road ja sen lahella on sitten yliopisto. Yliopiston kampuksella opiskelevat kaikki muut paitsi laakislaiset ja sairaanhoitajat. Kampus on ihan kiva ja kompakti ja kampuksen lahella on mukavia kahviloita ja pubeja.

Taalla on aika paljon ihan natteja rakennuksia, mutta on tietty myos naita 60-luvun helmia.... Joen rantaan on rakennettu aika paljon uusia rakennuksia nyt 2000-luvulla ja joen rantaa ollaan uusimassa paljon.

Dundeessa on hyvia alueita ja huonoja alueita (niinkuin kaikkialla talla saarella). Yliopiston laheinen West End on rauhallinen ja vihrea alue, jolla asuu paljon opiskelijoita. West Endin ylapuolella on hieman halvempi alue, jolla itse asuin ennnen (kartalla Blackness Roadin ymparisto). Sekin on ihan rauhallinen. Huonot alueet ovat kauempana. Broughty Ferry, osa West Endista ja sitten joen toisella puolella oleva Newport + muutenkin pikkuisen maalla olevat alueet ovat kalliimpia ja niissa asuu paljon perheita ja elakelaisia.

Olen asunut Glasgowssa, Edinburghissa ja Dundeessa ja taalla Dundeen seudulla paistaa aurinko ehka sata kertaa enemman kuin Glasgowssa ja taalla myos sataa paljon vahemman. Myos Edinburghissa on Dundeeta huonompi saa. Taalla kylla tulee ihan kauhesta, meri on tuossa ihan nurkalla. Ja taalla asuu hirveita mutantti lokkeja, jotka koittaa tehda tarpeensa sun olkapaalle ja koittaa varastaa ruuat kasista.. Wink

Taalla on kivasti pubeja, on kaksi kaupallista elokuvateatteria ja yksi indie-elokuvateatteri ja on myos normaaleita teattereita. Yoelamasta en osaa sanoa, koska mulla ei ole tapana kayda ulkona. Kai sita opiskelijakaupungista loytyy. Kesaisin Dundee yleensa kuolee, koska undergradit lahtevat pois...

Mulle taa on ollut ihan kiva paikka, koska normi 10-12 tunnin tyopaivien jalkeen en kumminkaan jaksa tehda mitaan muuta kuin pyorailla kotiin ja nukkua ja viikonloppuisin tykkaan kayda juoksemassa, maantiepyorailemassa tai maastopyorailemassa. Ulkoilmassa liikkumiseen Dundee on siis tosi kiva. Taalla on myos tosi halpa asua.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 6. 4. 2013 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:

Onnea HK tentteihin!

Kiitos, sita tarvitaan! Laughing Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa