forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Imperial College

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
zoidy

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 8. 2007 20:49    Viestin aihe: Imperial College Vastaa lainaamalla viestiä

Onko muita lähdössä? Tai siellä opiskelevia/opiskelleita?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpj
Site Admin

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 8. 2007 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Opiskelin 2001-2005 (MEng Information Systems Engineering) ja 2005-2006 (MSc Advanced Computing), viime syksysta lahtien (ja nailla nakymin marraskuuhun asti) olen tyoskennellyt Dept of Computingissa tutkijana. Mita olet menossa opiskelemaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
zoidy

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 8. 2007 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joint Mathematics and Computer Science BSc...
Takaisin alkuun
mpj
Site Admin

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 8. 2007 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok, siis meidan departmentissa. Olen muistaakseni joskus tormannyt siella johonkin toiseenkin suomalaiseen, joka tekee JMC:ta. Kovin monta suomalaista siella ei tunnu olevan, mutta muutama kumminkin. Jos Imperialista on jotain kysyttavaa, yritan vastailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Lasitus

LähetäLähetetty: Torstai 23. 8. 2007 15:05    Viestin aihe: Lukeeko tätä kukaan? Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ajatellut hakea Imperialiin matematiikkaa lukemaan, en sitten vielä osaa sanoa lukisinko sitä puhtaana vai ottaisinko jotain muuta kaveriksi. Kuinka hyvin Imperial on pärjännyt matematiikan rankingeissa? Käsittääkseni ainakin CS-puolta arvostetaan joskus Cambridgeakin enemnän.

Tulitko kouluun lukion pitkältä matematiikalta vai IB:n virityksistä; miltä siirtymä tuntui? Entäs sisäänpääsy, millaisilla papereilla se onnistuu? Koulun perus-offer taisi olla AAB?
Takaisin alkuun
mpj
Site Admin

LähetäLähetetty: Torstai 23. 8. 2007 16:42    Viestin aihe: Re: Lukeeko tätä kukaan? Vastaa lainaamalla viestiä

Lasitus kirjoitti:
Kuinka hyvin Imperial on pärjännyt matematiikan rankingeissa?

Times rankkaa seiskaksi, Guardian kutoseksi.
Lainaus:
Tulitko kouluun lukion pitkältä matematiikalta vai IB:n virityksistä; miltä siirtymä tuntui? Entäs sisäänpääsy, millaisilla papereilla se onnistuu? Koulun perus-offer taisi olla AAB?

Muistaakseni vuoden 2001 offer Information Systems Engineering -linjalle oli AAA (silloin EEE-department oli rankattu Oxfordin ja Cambridgen valiin). Tulin SYK:n IB-linjalta. Offeri oli tuolloin muistaakseni 37 pistetta. Meilla pakollista matematiikkaa oli melko vahan eli kurssi tai pari per lukukausi ensimmaiset pari vuotta. Luennoitsijat olivat matematiikan laitokselta, mutta kurssin sisalto oli raataloity insinoorien tarpeisiin. Muistelen jostain kuulleeni, etta ainakin elektroniikan laitos opettaisi nykyaan kurssinsa itse, koska eivat olleet tyytyvaisia matematiikan proffien tasoon/motivaatioon.

Matematiikan kursseja pidin (IB Higher Level Mathematicsin jalkeen) melko vaativina, mihin osaltaan ehka vaikuttivat oma laiskuus ja intin takia pidetty valivuosi. ISE-linja on elektroniikan ja tietotekniikan laitosten yhteinen, ja ensimmaiset pari vuotta vietettiin lahinna elektroniikan laitoksella. Minun tarkoitukseni oli aina suuntautua enemman tietotekniikan puolelle, joten en oikein saanut itseani motivoitua kiinnostumaan elektroniikkaan valmistavasta matematiikasta sun muusta. Jalkikateen ajateltuna ISE oli kuitenkin hyva ratkaisu, koska tietotekniikan laitoksen tyypit eivat ole oppineet edes elektroniikan perusteita. (Nykyaan puuhailen FPGA-suunnittelun parissa, ja elektroniikastakin on siina hommassa toisinaan hyotya.)

Yleisesti IB tuntui antavan ihan riittavat perustiedot. Ensimmaisen vuoden kurssien keskiarvo oli muistaakseni 86%. (Siita kylla mentiin alaspain, mutta siitahan ei voi enaa IB:ta syyttaa...)
Takaisin alkuun
taala

LähetäLähetetty: Maanantai 27. 8. 2007 18:08    Viestin aihe: Re: Imperial College Vastaa lainaamalla viestiä

zoidy kirjoitti:
Onko muita lähdössä? Tai siellä opiskelevia/opiskelleita?

Minä olen kans lähdössä. Kurssina MSc in Optics & Photonics eli postgraduateksi oon menossa fysiikan laitokselle. Sain tuonne jopa EPSRC Studentshipin, joka korvaa lukukausimaksut. Vielä oottelen viimeistä varmistusta, kun meni tuon kielitodistuksen saanti vähän myöhäseksi.

Pohjalla on tekniikan kandidaatin tutkinto TKK:sta. Elektroniikan ja sähkötekniikan tutkinto-ohjelmassa olin ja pääaineena oli sähköfysiikka. Hienoa kyllä, kun suomalainen kanditutkinto kelpas noille.
Takaisin alkuun
SnowMeadows

LähetäLähetetty: Sunnuntai 18. 8. 2013 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hahaa, löytyipäs olemassa oleva keskustelu!

Onko siis Imperialiin menijöitä?
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa