forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Glyndwr'n menijöitä?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
EvilGrinn

LähetäLähetetty: Tiistai 31. 3. 2009 16:03    Viestin aihe: Glyndwr'n menijöitä? Vastaa lainaamalla viestiä

Aloitan syksyllä Illustration for Graphic novels kurssin taideopiskelut Wrexhamissa. Onko Wrexhamiin menijöitä muita?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
annaulrika

LähetäLähetetty: Sunnuntai 16. 3. 2014 18:50    Viestin aihe: Glyndwr'n menijöitä? Vastaa lainaamalla viestiä

Sain Glyndwrista unconditional offerin. Onko ketään muita harkitsemassa kyseistä paikkaa? Smile
Takaisin alkuun
EvilGrinn

LähetäLähetetty: Maanantai 17. 3. 2014 08:42    Viestin aihe: Re: Glyndwr'n menijöitä? Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olin kokonaan unohtanut tän viestipaikan.

Mä olen toivottavasti näillä näkymin kenties lähdössä syksyllä takaisin Walesiin. Ihan mahtava paikka. Opiskelut jäi kesken ja haen nyt uudelleen. Maikat toivotti tervetulleeksi takaisin, mutta odottelen vielä hyväksymiskirjettä.

Mitä lähdet opiskelemaan?
Takaisin alkuun
annaulrika

LähetäLähetetty: Maanantai 17. 3. 2014 10:03    Viestin aihe: Glyndwr'n menijöitä? Vastaa lainaamalla viestiä

Hain opiskelemaan psykologiaa.

Millaista siellä oli? Itseäni huolestuttaa tuo ranking sijoitus mutta muuten kaupunki vaikuttaa tosi kivalta ja Wales muutenkin. Olen saanut kuvan että ihmiset ovat todella ystävällisiä ja yliopiston henkilökunta oikeasti välittää etkä ole vain joku opiskelija muiden joukossa Very Happy En sitten tiedä millaista oikeasti mutta tällaisen kuvan sain muiden opiskelijoiden kirjoituksista Smile
Takaisin alkuun
EvilGrinn

LähetäLähetetty: Maanantai 17. 3. 2014 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olin siellä kaksi vuotta taide puolella ja täytyy sanoa, että viihdyin todella hyvin. Piti vain tulla takaisin Suomeen kasvattamaan itseni enemmän aikuiseksi. Wrexham on tosi kiva kaupunki. Ei liian iso eikä liian pieni. Hyvät yhteydet mun mielestä junalla kaikkialle. Ihmiset on tosiaan ystävällisiä.

Itse olin taidepuolella ja siellä ainakin oli hyvät maikat. Meno on todella paljon erilaista kuin suomalaisessa yliopistossa. Omalla vuosikurssilla kaikki huomioitiin tosi hyvin vaikka meillä oli iso ryhmä. Nyt jännityksellä odotan, että miten iso porukka siellä on nyt vastassa.

Pääyliopistolla en paljoa käynyt, mutta ne kaverit, jotka opiskeli muuta kuin taidetta tuntuivat viihtyvän myös. Kampus alue on ihan kiva. Kauppoja lähellä. Opiskelun taso omasta mielestäni vaaaaaihtelee vähän, koska opettajatkin vain ihmisiä. Sama juttu kuin Suomessa, mutta Wrexhamissa tömräsin siihen, että opettajat on oikeasti innostuneita opettamistaan aiheista enemmän kuin kotimaassa.

Sairastin syvää masennusta taannoin ja siihenkin sain yliopistosta apua. Ne huomioi oppilaansa mun mielestä tosi hyvin kaikin puolin. Erityistarpeet jne. Kirjasto on kattava.

Opiskeluasuntola on joko jees tai hirveä. Mulla oli ihan kamala paikka alkuun, vaikka toisella puolen käytävää oli todella siisti asuinkokonaisuus. Muutin pois kampukselta kavereiden kanssa yhteiseen taloon, jossa ei sitten ollutkaan keskuslämmitystä. Eli hemmetin kylmä.

Ei kai voi muuta sanoa, että en mä sinne palaisi ellen uskoisi sen paikan antavan mulle enemmän kuin suomalaisen koulutuksen. Toki mulla on suhun se ero, että mun koulutus päätyy näillä näkymin kandin papereihin, kun omaan opintosuunnitelmaan ei ole vielä tehty maisterin koulutusta.

Toivottavasti näkyillään Wrexhamissa syksyllä! Se on hieno ja kokemisen arvoinen paikka, puhumattakaan lähikaupungeista/kylistä kuten Llangollen ja Chester ym.
Takaisin alkuun
annaulrika

LähetäLähetetty: Maanantai 17. 3. 2014 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuulostaa ihanalta. Aluksi olin että en haluaisi sinne mutta sitten haastattelun jälkeen tuli niin hyvä fiilis koko paikasta että innostuin Smile Voi johtua myös siitäkin että sai puhua jonkun henkilön kanssa Very Happy

Odotan vielä vastausta Skotlannista, mutta Wrexham houkuttelisi paikkana enemmän kuin ne toiset, mutta ne muut yliopistot on tosin rankkaukseltaan hieman parempia. En muuten kiinnittäisi niihin niin paljoa huomiota mutta kun psykologiaa opetetaan niin monessa paikassa ja sieltä ei niin helposi tullatakaisin Suomeen maisteria tekemään.

Olen myös miettinyt että paljonko ne lukuvuosimaksut siellä on? Yliopiston sivuilla sanotaan: you are eligible for a grant ja yritin metsästää internetistä lisää tietoa mutta vähän heikoin tuloksin. Siis meinaako tuo että sen grantin saa vai että, noh ehkä joo voisit saada Very Happy Kun Skotlannissa on ilmaista niin sitten tietysti sinne on kannattavampaa mennä, mutta isänikin tykästyi Wrexhamiin ja suurin este tässä varmaankin juuri se raha/kannattavuus :S
Takaisin alkuun
EvilGrinn

LähetäLähetetty: Maanantai 17. 3. 2014 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on hyvä, että on valinnanvaraa. Glyndwrin pääyliopisto on tosiaan äärimmäisen ankea. Siellä pidettiin muutamat luennot meillekin. En käynyt kuin parissa salissa.

Itsellä ei ole mahdollisuutta hakea muihin kouluihin, koska tuota linjaa mitä opiskelen, opettaa vain neljä vai viisi koulua koko maailmassa ja yksi on onneksi Walesissa, mutta kuten itse sanoit, pyskologiassa voi ja kannattaakin varmistaa opetuksen taso.

Lukukausi maksuissa Wrexhamissa mulle oli ainakin nää säännöt:

Walesissa asuessa maksuja jää omalle kontolle vaja kaksi tonnia per vuosi. Niihin myöntää lainan UK:n hallitus. Takaisinmaksu peritään, kun tienaa 21 000 puntaa vuodessa. Tällä suunnitelmalla mun opiskelu ainakin hoitu. Skotlanti on tosiaan siitä ihana, et siellä olisi opiskelu valtion tukemaa.

Olin siis kaksi vuotta Walesissa. Toisena vuotena masennus vei jalat alta ja siksi menen nyt uusimaan toisen vuoden ja etenen kolmannelle. Lukukausimaksuja mulle tulee siis yhden vuoden edestä enemmän (yksi vuosi ekstraa koska depressio) ja edellinen soppari mulla oli, että 15000 vuositulon kohdalla alkaa takaisin maksu. Katsoo miten mä nyt sopparin teen.

Mitä tapahtuu jos ei koskaan tienaa niin paljoa? Hyvä kysymys. Rahaa se kuitenkin vain on, onneksi.

Onneksi tuonne sai opintotuen. Valitettavasti itsellä on omat tuet jo käytetty eli katsoo mistä saa seuraavat rahat.

Ja kyllä: Wrexhamiin on äärimmäisen helppo ihastua. Siellä on kaunis kartanon puistokin lähistöllä ja keskustan pikkukadut on aivan ihania. Uusi kauppakeskus, mistä löytyy Odeon (leffateatteri) rikkoo aika karusti muuten sievää kaupunkia, vaikka siinäkin on oma viehätyksensä ainakin meikäläisen silmään.

Jos pyöräilet, niin varoituksen sana: britit on ihan hulluja liikenteen suhteen. No, se pätee myös jjalankulkijoihin. Asia, mikä pitää taas opetella, kun sinne palaa. xD
Takaisin alkuun
kiiajas

LähetäLähetetty: Lauantai 29. 3. 2014 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

annaulrika, meillä mahdollisesti sama suunta syksyllä. Sain conditionalin psykalle ja ainakin tosiaan haastattelun perusteella Glyndwr vaikutti mukavalta.

EvilGrinn, eli oikeasti saa sen grantin jolloin opinnot noin halpoja? Jos näin, pakko ehkä oikeasti harkita pikkukaupunkia Englantilaisen pikkukaupungin tilalta...

Tosiaan, syksyllä ehkä suuntana Wrexham, mutta Skotlannista odottelen vielä paria vastausta ja kumman tahansa antaessa conditionalin lähtisin sinne mieluummin. Ilmainen opiskelu houkuttelisi pikkuisen enemmän ja Wrexham vaikuttaa jotenkin ihan kamalan pieneltä — huolimatta siitä, että haastattelun perusteella yliopistosta jäi todella sympaattinen kuva.
Takaisin alkuun
EvilGrinn

LähetäLähetetty: Sunnuntai 30. 3. 2014 06:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt varmistui mullakin to Wrexhamiin meno. Eli kämpän etsintää. ^^;

Ja nyt se hinta on kolmen tonnin puolella, eli noussut viime käynnistä. Tästä huolimatta reitti on mulle selvä.

Skotlannissa kyllä on tarkoitus jossain kohtaa käydä.

Wrexham ei sovi tosiaan niille, jotka perustaa suurkaupungeista. Itselle Wrexham oli täydellinen, koska se ei ollut pieni eikä iso, vaan oli samaa kokoa kotikaupungin kanssa. Kaikki palvelut ja enemmänkin. Ainoa, mitä tuonne kaipaa, on järvi! Muuten ihan perfecto. xD

Toivottavasti teitä näkyy Wrexhamissa! Jos ei, niin onnea matkaan Skotlantiin! On sekin varmasti sikahieno mesta!
Takaisin alkuun
annaulrika

LähetäLähetetty: Maanantai 7. 4. 2014 07:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisi kyllä mahtavaa jos samalla kurssilla olisi toinen suomalainen Very Happy Mutta toivottavasti saisit vastauksia sieltä Skotlannista päin kiiajas

Minulle Skotlannista kaikki lähettivät Unsuccessfulin enkä hakenut Suomen hauissa minnekkään, niin se sitten tarkoittaa että Wrexham täältä tullaan Very Happy Hienoa että siellä on joku toinenkin suomalainen sitten ihan varmasti. Me mennään todennäköisesti porukoiden kanssa sinne Open Dayyn 17. toukokuuta. Jännittävää sitten nähdä Wrexham ja tuleva koti, sekä Wales ylipäätään Smile
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa