Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vieras
|
Lähetetty: Perjantai 2. 9. 2005 21:35 Viestin aihe: UCL |
|
|
Riittääkö M:n paperit UCLlään?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Manna Moderaattori
|
Lähetetty: Lauantai 3. 9. 2005 08:50 Viestin aihe: |
|
|
UCL:n nettisivuilta:
"Normally, three GCE A levels, passed with good grades, plus a pass in an additional Advanced Subsidiary level subject will be required."
Eli pitaisi riittaa, jos M katsotaan B:ksi ja olet kirjoittanut nelja yo-koetta. Kylla kai B on viela good grade.
Kerrotko viela, mita ainetta opiskelemaan? Eri laitosten vaatimukset voivat vaihdella paljonkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 3. 9. 2005 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Itse sain tarjouksen M:n keskiarvolla, joten kyllä se on mahdollista.Tosin pakollisten aineiden keskiarvo oli E ja ylimääräinen pitkämatematiikka laski sen M:n enkä tiedä kumman keskiarvon he ottivat huomioon pakollisten vai kaikkien. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 3. 9. 2005 16:56 Viestin aihe: |
|
|
Perinnöllisyys biologiaa olen ajatellut tai jotain muuta bilsaan liittyvää. Mietin tosissani vaan kannattaako hakea M:n papereilla... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
elenore Palsta-aktiivi

|
Lähetetty: Lauantai 3. 9. 2005 18:45 Viestin aihe: |
|
|
Hae ihmeessä, ei siinä mitään menetä.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
siewchoo
|
Lähetetty: Lauantai 3. 9. 2005 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Minäkin pääsin M:n keskiarvolla. _________________ UCL - Language & Culture |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sipris Palsta-aktiivi
|
Lähetetty: Maanantai 5. 9. 2005 10:03 Viestin aihe: |
|
|
Se riippuu mitä haet lukemaan...kaveri haki lukemaan politiikkaa parin L:n papereilla eikä päässyt. E:n keskiarvo. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
siewchoo
|
Lähetetty: Maanantai 5. 9. 2005 18:32 Viestin aihe: |
|
|
Totta. Brittejä ei kielet kummemmin kiinnosta niin pääsin sisään Tosin kuulemma luonnontieteisiinkin pääsee suht helposti. _________________ UCL - Language & Culture |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Tiistai 6. 9. 2005 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Anonymous kirjoitti: | Itse sain tarjouksen M:n keskiarvolla, joten kyllä se on mahdollista.Tosin pakollisten aineiden keskiarvo oli E ja ylimääräinen pitkämatematiikka laski sen M:n enkä tiedä kumman keskiarvon he ottivat huomioon pakollisten vai kaikkien. |
tuo minun tarjoukseni koski arkeologiaa, joten humanistisiinkin voi päästä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Tiistai 6. 9. 2005 12:32 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kannattaa hakea. Itsellä oli e:n paperit ja pääsin lukeen biokemiaa mutta monilla brittikavereilla ,jotka siis lukee kans biokemiaa, saivat A-levelseistä c:tä ja b:tä ja jopa d:tä. Et kyllä kantsii yrittää
Ja kannattaa tosian korostaa että sulla on pitkämatikka. Siitä on oikeasti paljon hyötyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
elenore Palsta-aktiivi

|
Lähetetty: Tiistai 6. 9. 2005 18:05 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu muuten todella siitä, mitä hakee lukemaan. Itse en päässyt UCL:ään tasan ysin keskiarvolla lukemaan arkkitehtuuria. Mutta hei, UCL onkin toiseks paras arkkitehtuurin opinahjo, jos The Guardianin ranking listoihin on uskomista. Enpä sitä kauaa harmitellut.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Tiistai 6. 9. 2005 18:45 Viestin aihe: |
|
|
Anonymous kirjoitti: | Anonymous kirjoitti: | Itse sain tarjouksen M:n keskiarvolla, joten kyllä se on mahdollista.Tosin pakollisten aineiden keskiarvo oli E ja ylimääräinen pitkämatematiikka laski sen M:n enkä tiedä kumman keskiarvon he ottivat huomioon pakollisten vai kaikkien. |
tuo minun tarjoukseni koski arkeologiaa, joten humanistisiinkin voi päästä  |
Arkeologia ei ole niita aineita joihin olisi erityisen hankala paasta sisaan. Ainakin paatellen Clearing-listoista  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Keskiviikko 7. 9. 2005 06:12 Viestin aihe: |
|
|
Anonymous kirjoitti: |
Arkeologia ei ole niita aineita joihin olisi erityisen hankala paasta sisaan. Ainakin paatellen Clearing-listoista  | Arkeologiaan sisään pääsy top 10 yliopistoon on hieman eri asia kuin kuin arkeologiaan siään pääsy top 30-50 yliopistoon Arkeologiaa tarjotaan monissa yliopistoissa,mutta sisäänpääsy vaatimukset ovat erillaisia. UCL:n arkeologia ei ollut clearingissä tänä vuonna ja luulenpa ettei ole ollut aikaisemminkaan.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 17. 9. 2005 08:17 Viestin aihe: |
|
|
Toivon, että pääsen lukemaan sitä genetiikkaa =/ |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Manna Moderaattori
|
Lähetetty: Sunnuntai 18. 9. 2005 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Genetics-kurssille naytetaan vaativan ABBe. En tieda yhtaan mika tuo e on, mutta ABB on jossain E:n ja M:n valilla. Kylla varmasti hakea kannattaa, jos personal statement ja suositus ovat hyvat. IB:lta muuten vaaditaan 34 pistetta ja kaksi luonnontiedeaineiden koetta, mika vaikuttaa paljon matalammalta vaatimukselta (maksimi 45)! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Albertini
|
Lähetetty: Torstai 10. 11. 2005 01:51 Viestin aihe: |
|
|
Miten vaikeeta on päästä lukemaan lakia UCL:ään?
Riittääkö EEEMCC? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Manna Moderaattori
|
Lähetetty: Torstai 10. 11. 2005 09:51 Viestin aihe: |
|
|
UCAS:n sivujen mukaan vaaditaan AAAe. (En vielakaan tieda mika tuo e on, mutta alkaa pikkuhiljaa hamata!)
EEE saatetaan lukea AAA:ksi tai saatetaan olla lukematta. Kylla hakea varmaan kannattaa. Toisaalta jos katsovat yleisarvosanaa, saattaa vaikeutua. Lunttasin muualta, etta E:si olivat kielista? Reaalin C voi ikava kylla vaikeuttaa, jos kirjoitit reaalin humanistisista aineista. Yleisesti ottaen voi argumentoida, etta esimerkiksi ruotsista saadun huonon arvosanan ei tulisi vaikuttaa sisaanpaasyyn tiedekurssille, mutta relevantin aineen huonompi arvosana voi kylla vaikuttaa.
Siina ja siina, sanoisin. Eli jaisi roikkumaan personal statementista ja suosituksesta. Kylla mahdollisuuksia varmaan on, eika hakeminen paljoa maksa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Torstai 17. 11. 2005 23:10 Viestin aihe: |
|
|
mä en päässyt LLEM papareilla lukemaan taidehistoriaa itkin varmaan viikon verran nyt istun readingissa ja opiskelen taidehistoriaa ja arkeologiaa ja unelmoin ett meen 2008 UCL:ään tekemään MA Museums Studies  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Maanantai 6. 3. 2006 22:12 Viestin aihe: |
|
|
Humph. Unsuccesful tuli toisesta kahdesta melkein samasta hakemastani degree coursesta. Toisesta ei siis vielä vastausta ole saapunut, enkä tosin sitä enää odotakaan.
Sama juttu Warwickin kanssa  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ahiekkaranta
|
Lähetetty: Keskiviikko 1. 12. 2010 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Ite olen hakemassa myös UCL:n psykaa lukemaan, AAA riviä näyttäisivät briteiltä vaativan psykan courselle. Mitenhän on, katsotaanko E A:aksi vai B:ksi? UCL olis mun unelmien täyttymys! Herätelläämpä tämä ketju henkiin:)
Kolme YO ta olen jo kirjoittanut arvosanoin:
Englanti L
Psykologia L
Terveystieto L
ja kirjoitan keväällä kolme lisää josita tulee varmaankin
Äikkä E
Matikka E
Historia L
eli todennäköisesti olen saamassa LLLLEE paperit, mahdollisesti paremmatkin mutta empä uskalla niin ylös veikkailla kun pitää hakea niilläarvosanoilla jotka ainakin varmasti saan..
Olen itse käsittänyt niin, että UCL on todella kovaa tasoa ja ainakin näin 2010 league tablesien mukaan näyttäisi olevan psykologiassa maan paras ja yleisestikin yksi maailman kovimpia yliopistoja. Ilmeisesti muutamaa vuotta aikaisemmin ei ainakaan vielä vaadittu niin korkeita arvosanoja suomalaisilta hakijoilta kun nyt vaaditaan. Mitenhän käy, jos en saakaan esimerkiksi matikasta E tä vaan vaikkapa M:n, vaikka olen jo saanu conditional offerin? meneekö mahdollisuudet päästä sisään ? _________________ "dream it" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|