Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vieras
|
Lähetetty: Maanantai 14. 8. 2006 17:12 Viestin aihe: KCL |
|
|
Onko king'sissä ketään muita suomalaisia, vanhoja tai aloittavia? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
evvi Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 15:58 Viestin aihe: |
|
|
Haaveilen KCLstä. Millasilla papereilla sinne pääsis? Lakia lukemaan tarvitsee E:n paperit, mutta onko se ihan, ihan, ihan pakollinen? Tuntuu että lukemalla reaalista saisi vaikka kaikista laudaturit, mutta sitten on nämä epävarmat kielet ja äikkä. Kun niihin ei ole luottamusta. Mutta jos ois joku LEEM pakollisista ja MEE vapaaehtoisista. Näihin pyrkimys.
Eräs tuttavani kuvaili KCLlää yliopistona joissa opiskelevat genius tramps joihin muut unit eivät koske. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
evvi Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Mutta sehän on vain hyvä asia.
"Finland: Ylioppilastutkinto/Studentexamen
Ylioppilastutkinto with at least 6 (E) overall and 7(L) in 5 subjects, including English "
Eli pitäisi saada siis vähintään En keskiarvo ja 5 Llää? Tämä on siis English Language&Literature BA |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Salla Moderaattori
|
Lähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 17:00 Viestin aihe: |
|
|
Mistä otit tuon tarjouksen? Vai oletko jo nyt paikkaa päättämässä?
Ja juu, oikein olet tulkannut vaatimuksia. (Jotka tosiaan on aika kovat!) Yliopisto saattaa joustaa jos oma-aloitteisesti varmistaa eikö mitenkään ole mahdollista päästä sisään, mutta jos hakijoiden taso on korkea, niin tuskinpa heltyvät. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ragi
|
Lähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 17:18 Viestin aihe: |
|
|
Hui kauhistus mitkä vaatimukset!
Ymmärsinkö siis oikein: jos kirjoittaa vain viisi ainetta, pitäisi kaikkien olla L ja jos enemmän, niin sitten voi olla joku hieman heikompikin joukossa? Entäpä jos kirjoittaakin vain neljä ainetta? Eikö britille AAA ole paljon paljon helpompi saavuttaa kuin suomalaiselle LLLLL? Miten he siis voivat vaatia noin paljon?
Joo en ole suunnitellut King´siin hakemista (eikä kyseinen ala ole se, joka minua kiinnostaa), mutta alkoi vaan hirvittämään, että noinkin hurjia vaatimuksia voi olla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Salla Moderaattori
|
Lähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 18:32 Viestin aihe: |
|
|
Vaatimukset on sitten niin koulukohtaisia ettei kannata säikähtää.
Yleensä tarjous tehdään suuresti hakemuksen pohjalta. Eli jos kirjoittaa seitsemän ainetta ja on laittanut ne meinaamansa siihen hakemukseen niin toki yliopisto voi sitten vaatia niistä jotain tiettyjä arvosanoja. Eli jos kirjoittaa vain neljä ainetta niin vaatimukset kohdistuu sitten niihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
evvi Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Haaveilen vasta. Mua suositeltiin hakemaan Redbrickeihin ja katson siis myös kaikki ne läpi. Mutta toi KCL kiinnostais. Löytyihän sieltä jotain kursseja joihin vaaditaan vain C, mutta ne eivät muhun vedonneet. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jo_Jo
|
Lähetetty: Torstai 28. 9. 2006 11:55 Viestin aihe: |
|
|
Ma olen Kingsissa. En ole tormannyt yhteenkaan suomalaiseen taalla, tunnustaako kukaan? Oon Strandin kampuksella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
evvi Vieras
|
Lähetetty: Torstai 28. 9. 2006 17:13 Viestin aihe: |
|
|
Mä olen ihan masentunut. Millasilla arvosanoilla pääsit KCLään Jo_Jo?
Jos tekisin kolme A-leveliä ja vetäisin niistä kaikista At, niin huomioitaisiinko niitä enemmän kuin yo-tuloksia? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Cressie Palsta-aktiivi
|
Lähetetty: Torstai 28. 9. 2006 17:35 Viestin aihe: |
|
|
evvi kirjoitti: | Mä olen ihan masentunut. Millasilla arvosanoilla pääsit KCLään Jo_Jo?
Jos tekisin kolme A-leveliä ja vetäisin niistä kaikista At, niin huomioitaisiinko niitä enemmän kuin yo-tuloksia? |
Siis tarkoitatko sä, että sä lähtisit lukio suoritettuasi britteihin tekeen a-leveleitä? Onkos siinä mitään järkeä? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
evvi Vieras
|
Lähetetty: Torstai 28. 9. 2006 17:57 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä. Jos saan kolme Ata niin saattaa ollakin. Pheeh. Mutta en oikeasti tiedä ja yritän vain kompensoida kakka-arvosanojani yokista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Manna Moderaattori
|
Lähetetty: Torstai 28. 9. 2006 19:00 Viestin aihe: |
|
|
En kyllä keksi, mitä hyötyä voi olla Briteissä A-leveleiden tekemisestä yo-kirjoitusten päälle. Suomalainen ylioppilastutkinto kelpaa ihan yhtä hyvin. Ennemmin sitten käyt kursseja Suomessa uudestaan vaikka iltalukiossa ja käyt korottamassa, sekin käy nopeammin kuin koko homma alusta Briteissä - ja saat edun siitä, että tunnet jo systeemin (uusinta on aina helpompi kuin uusi koeformaatti). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
marketta
|
Lähetetty: Torstai 28. 9. 2006 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Voiko yo-arvosanoja korottaa viela sen jalkeen kun tutkinto on suoritettu ja paperit kourassa? Kerran yritin ottaa selvaa tuosta ja sain sellasen kasityksen etta voi vaan kirjoittaa jonkun ylimaarasen aineen (yleensa siis kielen, ainereaaleja ei kai voinut tehda jos on tehnyt vanhanmallisen reaalin) tai sitten kirjoittaa esim. pitkan matematiikan jos on jo kirjoittanut lyhyen tai sitten kirjoittaa pitkan kielen jos on kirjoittanut lyhyen. Eli mun kasittaakseni mitaan ei voi varsinaisesti korottaa sen jalkeen kun tutkinto on valmis. Vai olikohan siina niin etta kaikkia aineita voi korottaa sen kolmen perakkaisen kerran aikana mutta jos ne on jo mennyt niin sitten voi vain kirjoittaa uuden kielen tai "nostaa" lyhyen oppimaaran pitkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tirppa Palsta-addikti
|
Lähetetty: Torstai 28. 9. 2006 21:14 Viestin aihe: |
|
|
marketta kirjoitti: | Voiko yo-arvosanoja korottaa viela sen jalkeen kun tutkinto on suoritettu ja paperit kourassa? |
Kyllä voi. Ainakin ennen kokeita sai korottaa kerran, reaalia kahdesti. En tosin tiedä miten esim. reaalikokeen muutos on vaikuttanut tähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Cressie Palsta-aktiivi
|
Lähetetty: Perjantai 29. 9. 2006 05:45 Viestin aihe: |
|
|
Juu, kyllä voi korottaa. Hyväksytyn arvosanan voi kerran uusia ilman aikarajoitusta eli siis voit kirjoittaa sen uusiksi koska tahansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sonja Palsta-aktiivi
|
Lähetetty: Perjantai 29. 9. 2006 14:50 Viestin aihe: |
|
|
Mutta pitää ottaa huomioon, että on kirjoitettava itsensä ylioppilaaksi kolmella peräkkäisellä kirjoituskerralla. Esim. syksy-kevät-syksy. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
marketta
|
Lähetetty: Perjantai 29. 9. 2006 15:03 Viestin aihe: |
|
|
Ai niin joo, toki voi korottaa arvosanan aina kerran. Muistelin vaarin lahinna sen takia koska mulla sita vaihtoehtoa ei enaa olisi niissa mita ehka viela haluaisin korottaa. Ainoa vaihtoehto olis vaan "nostaa" lyhyt oppimaara pitkaan mutta siita ei ole mitaan iloa Britteihin hakiessa kun ne ei katso oppimaarien pituuksia.. Ja pitkan oppimaaran kirjoittaessa uusi arvosana luultavasti olisi joko korkeintaan sama tai sitten jopa huonompi. Siitahan ei sitten olisi kuin haittaa. Ranskan ja italian voisin ehka itse viela joskus lyhyena kirjoittaa kuitenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vieras Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 30. 9. 2006 00:13 Viestin aihe: |
|
|
Jo_Jo kirjoitti: | Ma olen Kingsissa. En ole tormannyt yhteenkaan suomalaiseen taalla, tunnustaako kukaan? Oon Strandin kampuksella. |
Hei jo_jo,
mäkin olen kclssä, myös strand kampus...!
Katso vaikka netissä mykcl sivuja ja kirjoita "nen" e-mail-directoriin, sieltä löytyy ainakin yli 30 suomalaista sukunimeä jotka loppuu "nen"iin, kaikki opiskelevat Kingsissä...
Mut on tää kampus jäätävän iso, ei siis yllätys ettet ole törmännyt muihin suomalaisiin...
See ya! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 30. 9. 2006 09:08 Viestin aihe: |
|
|
Millaisilla arvosanoilla olette sinne päässeet Jo-Jo ja vieras? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vieras Vieras
|
Lähetetty: Lauantai 30. 9. 2006 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Anonymous kirjoitti: | Millaisilla arvosanoilla olette sinne päässeet Jo-Jo ja vieras? |
Mä en ole käynyt koulua suomessa, valmistuin ulkomailla...
Mun ei tarvinut tehdä mitään kielitestiä(toefl)jne. Lähetiin vain todistuksen sinne ja conditional offer muuttui unconditionaliksi.
En ole samaa mieltä että olis tosi vaikea päästä tänne. Mulla oli ihan ok todistus, mut ei läheskään niin hyvä kuin KCLlän kotisivuilla vaaditaan.
Sama juttu monella muullakin jotka olen tavannut... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|