forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Muutto käytännössä
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Asuminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kat_19

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 3. 2006 08:08    Viestin aihe: Muutto käytännössä Vastaa lainaamalla viestiä

Siis kaikki te, jotka olette jossain elämänne vaiheessa pakanneet kamppeenne kasaan täältä Suomesta ja suunnanneet Iso-Britanniaan...

Miten silloin hoiditte muuton? Miten saitte kaiken tarvittavan omistamanne perille asuntolaan / vuokrakämppään?

Lentokoneella ei voi kuljettaa kuin rajoitusten mukaan painavaa tavaraa enkä usko, että sitä kautta saan todellakaan kaikkea tarvitsemaani Englantiin asti. Onko kukaan ajanut autoilla Iso-Britanniaan ja siten vienyt muuttokuormansa? Onko kotiväki lähetellyt paketteja jälkeenpäin?

Kertokaa kaikkea muuttoon liittyvää! Kiitos. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 3. 2006 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Useimmat varmaan lahtevat aika kevyella kuormalla. Eli vain tarpeelliset vaatteet ja kengat. Muun saa kylla hankittua periltakin. Itse aloin tuoda muita tavaroita vasta monen vuoden jalkeen, kun olin jo toissa ja muutenkin jo opiskelijaelamasta ulkona eli "omassa" kampassa eika solussa. Ei esimerkiksi koriste-esineille, huonekaluille tms. ole valttamatta edes paikkaa opiskelijakampassa. Ala unohda, etta menet varmaan kuitenkin jouluna Suomeen ja voit taas tuoda lisaa jos mielesi tekee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
joopajoo
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 3. 2006 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla riitti matkalaukullinen: vaatteita, valokuvia ja kelloradio. nyt omistan huoneellisen kamaa...mun mielesta suomesta vaan tarkeimmat kannattaa roudata mukana. suomesta tulee posti kuitenkin parissa paivassa jos salmiakkihammasta kolottaa tai tekee miele lukea uusin image.
Takaisin alkuun
hoponassu

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 3. 2006 14:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä kans toin matkalaukullisen tavaraa ja jälkeenpäin tuli pari pakettia. Paketissa lähinnä sellasta tavaraa mikä tuli halvemmaks lähettää ku ostaa. Ja jouluna tosiaan toin sitte vielä jotain. Mulla ainaki toimi tällä tavalla ihan hyvin. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
sipris
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 3. 2006 17:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli matkalaukku, reppu ja rinkka...yhteensä 50 kiloa tavaraa. Vain kaikki tarpeellinen. Loput jätin vanhempien ja siskon luokse talteen.
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 3. 2006 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sipris kirjoitti:
Mulla oli matkalaukku, reppu ja rinkka...yhteensä 50 kiloa tavaraa. Vain kaikki tarpeellinen. Loput jätin vanhempien ja siskon luokse talteen.

Ja miten ihmeessä roikkasit tuon kaiken paikasta A paikkaan B? Itseäni hirvittää hitusen jo nyt, että kuinka sillä kamamäärällä (joka tulee olemaan varsin kohtuullinen mutta kuitenkin) liikkuu jos on koneenvaihtoja ja mahdollisesti liikkumista ventovieraassa kaupungissa sellaisen lastin kanssa.
Takaisin alkuun
sipris
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 3. 2006 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se olikin aika tuskaa. Kaveri oli kentällä vastassa ja autto metroon, ei tosin voinut tulla perille asti. Et metrossa näytin vaa säälittävältä kun oli rinkka selässä, reppu etupuolella, tietokonelaukku olkapäällä ja vedin matkalaukkua. Matkalaukun nosti metrosta joku ystävällinen ihminen. Metrotunnelissa 5 eri ihmistä auttoi mua, yksi sanoi että sori jatkan eri suuntaan niin oli jo seuraava auttamassa Smile kun pääsin ulos, en tiennyt minne menossa, otin taksin......ja menin sillä 500 metrin matkan asuntolalle. Smile Tää oli ekana vuonna.

Tänä vuonna sama lasti, mutta kaverit oli vastassa. Smile
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 23. 3. 2006 08:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koneenvaihdoissa yleensa Euroopan sisaisilla lennoilla lentoyhtio hoitaa tavarat, niita ei tarvitse itse siirtaa. Eika se lentokentalla kulkeminen ole vaikeaa, siellahan on karryt ja sileat lattiat... ongelma tulee siina vaiheessa, kun pitaisi kuljettaa tavaroita kaupungissa.

Ensimmaisella kerralla minusta kannattaa ehdottomasti hankkia mahdollisimman suora lento. Suomesta paasee joko suoraan tai Kopiksen kautta paitsi Lontooseen, myos ainakin Manchesteriin ja Birminghamiin. Lontoon kautta paasee lentamaan minne hyvansa Britanniaan. Ensimmaisella kerralla ei ainakaan kannata minusta lahtea suunnittelemaan mitaan sellaista, joka vaatisi esimerkiksi lentokentan vaihtamista Lontoossa. Jos mitenkaan mahdollista. Muuttopaiva on muutenkin rankka, sita ei kannata rakentaa kovin monimutkaiseksi.

Ja taksi on todella tarpeellinen kapine.
Takaisin alkuun
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 25. 3. 2006 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ajattelin että jos lähtö tulee niin autolla sinne ja kaikki mukaan. Sen verran on kuitenkin tullut hintavaakin maallista omaisuutta kerättyä kun on kotoa aikaisin muuttanut pois että olisi sääli alottaa koko prosessi alusta.
Takaisin alkuun
kat_19

LähetäLähetetty: Torstai 30. 3. 2006 07:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiva, että on tullut näin paljon kommentteja! Smile

Mites sitten tosiaan se astiapuoli..? Jos asuntola on self-catering asuntola, siellä siis on yhteisastioita ja ruuanlaittovälineitä, vai? Onko kukaan mitään omia astioita vienyt asuntolaan tai ostanut mitään paikan päältä omaan käyttöön?
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 30. 3. 2006 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Self-catered -asuntolassa ei yleensa ole mitaan valmiina. Joskus on entisten jattamia tavaroita, mutta yliopistot yrittavat kai siivota nama yleensa pois ja jattaa paikan tyhjaksi. Toisaalta ykkosvuoden britit usein tuovat koko keittiollisen uusia tavaroita, joten heilta voi monesti lainata harvinaisempia esineita. Mutta kylla kai useimmilla on omia astioita, joko Suomesta tuotuja tai sielta ostettuja?
Takaisin alkuun
sipris
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 30. 3. 2006 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli suomesta kaksi lautasta, mukia ja kulhoa kun lähdin...Kävin ostaan kattilan ja pannun, ja kaverin kanssa ostettiin yhdesssä halpa paketti aterimia ja pistettiin se puoliksi. Leivanpaahtimen ostin.

Siinä sitten vuoden aikana kerty baareista/kahviloista kerättyjä mukeja ja tuoppeja, ja sit lainailin kämppiksiltä niiden.
Takaisin alkuun
oliivi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 30. 3. 2006 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirppiksilta loytyy ruokailuvalineita ja kaikkea muutakin tosi halvalla, jos ei valita sointuuko palapeli-astiaston varit keittion sisustukseen Razz
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 30. 3. 2006 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippuu varmaan aika paljon asuntolasta. Glasgow'n lehtinen ainakin mainosti että leivänpaahdin, mikro, kattilat ja paistinpannut olisi valmiina, ruokailuvälineet ja muut kipot ja kupposet olisi sitten itse hankittava.
Takaisin alkuun
kat_19

LähetäLähetetty: Lauantai 1. 4. 2006 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä niitä omia keittiövälineitä sitten säilytetään? Omassa huoneessa vai keittiössä? Onko keittiöissä sitten jotain omia kaappeja eri oppilaille ja jaettuja jääkaappeja, vai?

Olen vielä aika ulkona tällaisesta... Shocked
Takaisin alkuun
sipris
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Lauantai 1. 4. 2006 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli keittiössä omakaappi jonka sai lukkoon. Ja sitten kaksi yhteistä jääkaappia viidelle hengelle.
Takaisin alkuun
shimmy
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 9. 1. 2007 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei tännepä voisin tupata kyselemään. Kun nyt alkoi kovasti mietityttämään, että minne ihmeeseen jätän kaikki tavarani (lähinnä huonekalut ja muut isot jutut, mitä en voi enkä aio mukaani ottaa) kun syksyllä koittaa lähtö? Asun pikkiriikkisessä yksiössä, joten mitään älyttömiä määriä ei sitä roinaa ole, mutta riittävästi kuitenkin.. Kun vanhemmat asuvat kaksiossa (ts. ei tilaa) ja siskot ovat haalineet kämppänsä täyteen roinaa viimekeväisen suurmuuton aikana, joten tiedä sitten mahtuuko heidänkään luokse paljoakaan. Huoh. Miten te olette nämä jutut ratkaisseet? Tungitteko vain toisten koteihin vai hankkiuduitteko kokonaan eroon? Osasta voisin ehkä luopua, mutta...
oliivi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 9. 1. 2007 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse muuttaessa jatin kamani aidin luo ja tuttujen vintille. Kaiken romun vein kirppikselle myyntiin ja sain ihan kivat rahat. Ne, jotka eivat menneet kaupaksi ja lahes kaikki huonekalut lahjoitin hyvantekevaisyyskirppikselle. Tulivat kotoa hakemaan pakettiautolla ja olivat oikein tyytyvaisia. Osan kamoista myin/lahjoitin/lainasin kavereille.
Nyt olen tajunnut, etta kaikenlaista romua tuli jatettya toisten nurkkiiin (kun luulin etta hakisin sielta) ja en sita ole oikeasti tarvinnut yhtaan. Nyt aidin luona kaydessa viskaan aina jotain menemaan sielta mun 'muuttolaatikosta', enka yhtaan ole kaivannut kamoja joita jatin kavereille ja muualle.
Sita tulee kuitenkin kaikenmoista hankittua uudessa paikassa asuessa, ja tajuaa ettei sita kerattya roinaa oikeasti mihinkaan tarvinnut...
Eli ihan ronskisti vaan, lahjoita pois Smile
Takaisin alkuun
sipris
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 9. 1. 2007 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on suurin osa vanhempien autotallissa..vanhempien luona mulla on lomia varten vaatekaappi ja yksi lipasto joissa on joitain tavaroita
.
kirjat ja astiat on pikkusiskolla joka just muutti omaan asuntoon ja tartti mm. astioita kun ei itse niin paljon omista......

eniten pelottaa et mitn saan tavarat täältä suomeen, kun on muutaman vuoden aikana kertynyt täällä tavaraa niin paljon..
Takaisin alkuun
Meriou
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 9. 1. 2007 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

shimmy kirjoitti:
Hei tännepä voisin tupata kyselemään. Kun nyt alkoi kovasti mietityttämään, että minne ihmeeseen jätän kaikki tavarani (lähinnä huonekalut ja muut isot jutut, mitä en voi enkä aio mukaani ottaa) kun syksyllä koittaa lähtö? Asun pikkiriikkisessä yksiössä, joten mitään älyttömiä määriä ei sitä roinaa ole, mutta riittävästi kuitenkin.. Kun vanhemmat asuvat kaksiossa (ts. ei tilaa) ja siskot ovat haalineet kämppänsä täyteen roinaa viimekeväisen suurmuuton aikana, joten tiedä sitten mahtuuko heidänkään luokse paljoakaan. Huoh. Miten te olette nämä jutut ratkaisseet? Tungitteko vain toisten koteihin vai hankkiuduitteko kokonaan eroon? Osasta voisin ehkä luopua, mutta...

Mä ratkasin sen niin että raahasin kaikki mukaan.. Laughing Meillä siis suomessa hyvin tarkkaan ruodittiin mitä mukaan lähtee (esim vanhat vaatteet ym kirpparille, lahjoituksiin, kierrätyskeskuksiin), niin että kamaa oli lopulta semmonen pieni pakettiautollinen. Eka tarkoituksena oli ajaa ne tavarat itse tänne, mutta poikaystävän sisko & veli ja hänen vaimonsa halusivat tämän reissun hoitaa, mikä sopi meille hyvin. Me mentiin edeltä hankkimaan asunto ja he tuli sit kamojen kans perästäSmile Ilman heidän apuaan tuo muutto olis ollut varmasti kalliimpi/hankalampi, että onneksi tarjosivat apuaan:)

Ainiin, kyllä meidän molempien perheet lähetti jouluksi paketit jossa oli meidän toivomia herkkuja suomesta sekä lahjoja, myös poikaystäväni suomeen unohtuneet cd-levyt (siis sellaiset joihin on poltettu suht tärkeitä juttuja) on lähetetty perässä, mutta muuten ei.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Asuminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa