forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

SAAS
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Opintojen rahoitus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 27. 6. 2013 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olufsson kirjoitti:
HannaKristiina kirjoitti:
Eleile kirjoitti:
Minun pieni pääni on nyt aivan totaalisen sekaisin: koskeeko tämä nyt kaikkia korkeakoulupaikan vastaanottaneita, vai ainoastaan jonkin tutkinnon suorittaneita? Minä opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä vuotta suomalaisessa yliopistossa, mutta en ole aikeissakaan valmistua tältä linjalta (lähdin lukemaan yhteiskuntatieteitä lähinnä yleisestä mielenkiinnosta ja yleissivistyksen vuoksi, en ammattihaaveiden takia), vaan lähteä opiskelemaan ensi vuonna Glasgow'n yliopistoon. Voidaanko tämä opintojen rahoituksen tuki minulta nyt kuitenkin evätä, koska minulla on jo takana suomalaisia opintoja?

Ja anteeksi jos tämä on nyt jo jotenkin erittäin selkeästi selitetty täällä, mä en vaan tajuu. Rolling Eyes

Jos sulla on mitaan korkeakouluopintoja - olet valmistunut tai et - et ole oikeutettu SAASin tukeen. Toddennakoisesti et sita tukea siis tule saamaan, mutta hakea voit silti. Ehka ne vahingossa antaa sen tuen.
Ja tama on selkeasti esitetty taalla kylla aiemmin, edellisella sivulla kai.

SAAS:n verkkosivuilta otettua:

"If you already hold a degree and you received support from your home country or other EU public funds then we may not be able to offer you support. Further information about how previous study will impact your future funding is available."

Tästä saisi semmoisen käsityksen että jos sinulla on tutkinto ja olet ottanut siihen tukea niin silloin et Ehkä saa SAAS:lta tukea - muissa tapauksissa (esim. ei vielä tutkintoa) siis saisit.

En jaksa ruveta kaivelemaan SAAS:n sivuja tai kayttamaan hakutoimintoa, mutta vaikka tuosta quotesta saa sellaisen kasityksen, niin siella sanotaan jossain jotain muuta ja tiedan yhden glasgowssa opiskelevan suomalaisen, jolla on keskeytetty tutkinto suomesta ja joutuu maksamaan lukukausimaksuja sen vuoksi.
Takaisin alkuun
Viridis

LähetäLähetetty: Sunnuntai 30. 6. 2013 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

inca kirjoitti:

Mä muistelen että oma temporary NI numero olisi ollot jotain TN dd mm yy ja kirjain (mulla oli D)

eli vaikka 1.1. 1990 syntyneelle TN 01 01 90 D. Jos herjaa niin tunge toi. Se TN merkkaa sitä että on temporary joten sillä nyt ei pitäisi olla väliä. Tai en usko että sitä kukaan tsekkaa. Paikallisille se on verotuksen yms. kannalta tärkeä mutta sinulle ei. Tietty voithan hakea kunnon numeron täällä ollessasi jos haluat mutta ei silläkään mitään merkitystä ole jos et tee töitä. Toisaalta laittaisin jotain ja sitten soittasin niille ja ilmoittaisin että laitoin "arvotun" IN numban kun ei muuten menny homma läpi. Mitä muut on mieltä?

Suurkiitokset inca vielä kertaalleen loistavasta vinkistä!

Hetkellisesti meinasi kyllä ton IN:n kanssa iskeä epätoivo tota kaavaketta täytellessä... mutta tulipahan sekin lähetettyä mukavasti deadlinepäivänä... Embarassed

Huvittavaa sinänsä on se, että kun SAAS:in omasta palvelusta kysyin aiheesta, niin he neuvoivat jättämään kentän tyhjäkisi, mikä ilmeisestikään ei toimi... mutta voiskohan tästä päätellä, että ehkei se soittaminen ja arvotusta IN:stä ilmoittaminen ei olis välttämätöntä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Olufsson

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 7. 2013 06:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei SAAS:n verkkosivuilla kyllä missään sanota mielestäni mitään tuen myöntämättömyydestä keskeytetyille opinnoille. Ehkäpä tuttusi oli tietämättään mennyt ilmoittamaan KELAn tukijakseen kyseiselle keskeytetylle tutkinnolle ja tämän takia jäänyt tuet saamatta?
Takaisin alkuun
amlit
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 7. 2013 07:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viridis kirjoitti:
he neuvoivat jättämään kentän tyhjäkisi, mikä ilmeisestikään ei toimi...

Kyllä se nyt useammalla näytti toimineen, kunhan vaan tarpeeksi venkslas. Mutta pääasiahan on, että hakemus lähti. Smile
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 7. 2013 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viridis kirjoitti:
inca kirjoitti:

Mä muistelen että oma temporary NI numero olisi ollot jotain TN dd mm yy ja kirjain (mulla oli D)

eli vaikka 1.1. 1990 syntyneelle TN 01 01 90 D. Jos herjaa niin tunge toi. Se TN merkkaa sitä että on temporary joten sillä nyt ei pitäisi olla väliä. Tai en usko että sitä kukaan tsekkaa. Paikallisille se on verotuksen yms. kannalta tärkeä mutta sinulle ei. Tietty voithan hakea kunnon numeron täällä ollessasi jos haluat mutta ei silläkään mitään merkitystä ole jos et tee töitä. Toisaalta laittaisin jotain ja sitten soittasin niille ja ilmoittaisin että laitoin "arvotun" IN numban kun ei muuten menny homma läpi. Mitä muut on mieltä?

Suurkiitokset inca vielä kertaalleen loistavasta vinkistä!

Hetkellisesti meinasi kyllä ton IN:n kanssa iskeä epätoivo tota kaavaketta täytellessä... mutta tulipahan sekin lähetettyä mukavasti deadlinepäivänä... Embarassed

Huvittavaa sinänsä on se, että kun SAAS:in omasta palvelusta kysyin aiheesta, niin he neuvoivat jättämään kentän tyhjäkisi, mikä ilmeisestikään ei toimi... mutta voiskohan tästä päätellä, että ehkei se soittaminen ja arvotusta IN:stä ilmoittaminen ei olis välttämätöntä?

No worries, hyvä että palsta toimii. Tosiaankin jos mahdollisuutta on selvittää kommenteilla tai s.postilla siitä että kaavaketta ei voinut lähettää ilman NI numeroa joten keksit väliaikaisen niin se on varmaan ihan hyvä juttu. Kuten sanoin tuskin ne niitä tsiikaa ulkomaalaisille jotka eivät ole Briteissä asuneet.

Jos sinne moni ilmoittaisi tosta fibasta niin SAAS voisi varmaan korjailla kaavaketta.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 7. 2013 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

inca kirjoitti:

Muistelen kuulleeni ettei TN-numeroita enaa suvaita duunijutuissa (ennen sen pystyi itse muodostamaan ja tyonantaja hyvaksyi sen siiheksi etta sai ikioman numeron), mutta tamanlaisissa lomakkeissa sita voinee kayttaa huoletta jos lomake ei anna jattaa tyhjaksi. Palkansaajat halunnevat kuitenkin tarksitaa oikean menettelytavan etta saavat palkkansa.

MUTTA: TN numero muodostettiin TN010700M jos kyseessa on 1. heinakuuta 2000 syntynyt mies naisen ollessa TN010700F. En akkiseltaan keksi miksika Inka on pyrkinyt D-kirjaimellaan.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 7. 2013 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
inca kirjoitti:

Muistelen kuulleeni ettei TN-numeroita enaa suvaita duunijutuissa (ennen sen pystyi itse muodostamaan ja tyonantaja hyvaksyi sen siiheksi etta sai ikioman numeron), mutta tamanlaisissa lomakkeissa sita voinee kayttaa huoletta jos lomake ei anna jattaa tyhjaksi. Palkansaajat halunnevat kuitenkin tarksitaa oikean menettelytavan etta saavat palkkansa.

MUTTA: TN numero muodostettiin TN010700M jos kyseessa on 1. heinakuuta 2000 syntynyt mies naisen ollessa TN010700F. En akkiseltaan keksi miksika Inka on pyrkinyt D-kirjaimellaan.

Saatto muuten olla mullakin huono muisti tässä... niin siis 13 vuotta sitten NItä hakeneena. Toi F ja M kuulostaa tutulta Smile Mutta joo eikai sillä ole niin väliä.

Niin siis työnhaussahan tuo temporary NI ei enää kelpaa kuten MikkoAN1 mainitsi.
Takaisin alkuun
Viridis

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 7. 2013 06:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

amlit kirjoitti:

Kyllä se nyt useammalla näytti toimineen, kunhan vaan tarpeeksi venkslas. Mutta pääasiahan on, että hakemus lähti. Smile

Kiitos tarkennuksesta, tarkotinkin just sitä et ite en saanu toimimaan ku kokeilin sitä muistaakseni kolme kertaa niin että alotin koko kaavakkeen täysin uusiks... Mut anyhow, siitäkin selvittiin Wink
Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 10. 7. 2013 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kestikö teillä kuinka kauan saada kirje SAAS:ilta? Kulunut jo reilu kaksi viikkoa, kun kirje lähti kuulemma liikkeelle ja odotus käy yhä kärsimättömäksi...
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 10. 7. 2013 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Kestikö teillä kuinka kauan saada kirje SAAS:ilta? Kulunut jo reilu kaksi viikkoa, kun kirje lähti kuulemma liikkeelle ja odotus käy yhä kärsimättömäksi...

Varmana menee enempi kuin kaksi viikkoa Smile On ehkä tsiljoona ihmistä laittaneet saman hakemuksen... Odottele kärsivällisesti vaikka elokuun alkuun.
Takaisin alkuun
Sinsidney
Vieras

LähetäLähetetty: Keskiviikko 10. 7. 2013 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:

Joo mun kirjeen saapumisella meni melkeenpä kuukausi vaikka 7 päivää lupailivat. Wink
Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 10. 7. 2013 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni jostain luin, että viikosta kahteen yleensä menee. Yliopistoilta on onnistunu tulemaan viikossa kirjeet, mutta enpähän mie tosiaan älynnytykään, että minkälainen kuorma hakemuksia SAAS:lla on tällä hetkellä. Laughing Elokuun alussa tulee kyllä aika kiire saada kirje, jos ne on onnistunt hukkumaan postissa.
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 10. 7. 2013 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Muistaakseni jostain luin, että viikosta kahteen yleensä menee. Yliopistoilta on onnistunu tulemaan viikossa kirjeet, mutta enpähän mie tosiaan älynnytykään, että minkälainen kuorma hakemuksia SAAS:lla on tällä hetkellä. Laughing Elokuun alussa tulee kyllä aika kiire saada kirje, jos ne on onnistunt hukkumaan postissa.

Kyllä ne on aika joustavia yliopistonkin suhteen vaikka sulla sitä kirjettä ei olisikaan. Täällä kyllä asiat hoituu kun olet vain yhteydessä yliopistoon ennen kurssin alkua. Toisaalta uskon kyllä että he asian sitä ennen hoitavat menee siihen viikko tai kuukausi.

En tiedä onko sama vielä voimassa, mutta aikoinaan minulla oli joulukuuhun asti aikaa viedä se todistus että silloinen lukukausien maksaja organisaatio lupautuu tutkintoni maksamaan ja on maksanut eka vuoden (vaikka näkihän ne "dorkat" sen sieltäkin systeemistä?!)
Takaisin alkuun
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 10. 7. 2013 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun SAAS kirje tais tulla viime vuonna vaan muutamassa päivässä. Laughing
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 25. 7. 2013 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahas, mulla oli ilmeisesti osoite menny väärin (mun mielestä laitoin ihan oikein, mutta oli se vähän erilaista syöttää ne tiedot SAAS:in järjestelmään) , jonka takia kirje oli tullut takaisin SAAS:in toimistoon. Laittoivat nyt sähköpostia ja kyselivät osoitetta uudelleen. Laitoin suomalaisen kirjeen tyyliin tiedot niille (Nimi, osoite, postikoodi/kaupunki, maa) ja väänsin rautalangasta, mitä kukin kohta tarkoittaa. Jospa nyt lykästäisi!
Takaisin alkuun
glasgow2013

LähetäLähetetty: Maanantai 12. 8. 2013 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en ole vieläkään laittanut hakemusta SAASille.. Nyt laitan, mikäli se enää on edes mahdollista?

E: huh on se näemmä vielä mahdollista, en vaan tule saamaan papereita ennen kuin opinnot alkavat

2nd E: Hakemus jätetty... en ymmärrä miten tästä on niin iso ongelma tehty, ihan normaalia tietojen täyttelyä se mun mielestä oli..
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 12. 8. 2013 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

glasgow2013 kirjoitti:
2nd E: Hakemus jätetty... en ymmärrä miten tästä on niin iso ongelma tehty, ihan normaalia tietojen täyttelyä se mun mielestä oli..

Aamen.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
lominore

LähetäLähetetty: Keskiviikko 28. 8. 2013 09:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näköjään SAAS on maksanu mun lukuvuosimaksut ainakin tälle vuodelle! Hain vähän myöhässä joten en oo vielä sitä kirjettä saanu (se on SAASin sivujen mukaan lähteny menemään maanantaina), mutta kun eilen illalla suoritin MyCampuksen kautta tuon financial registrationin niin siinä luki että SAAS on mun lukuvuosimaksut hoitanu 26/08/2013. :O Olin vähän epävarma saanko niiltä mitään koska oon suorittanu aiemmin jonkin verran korkeakouluopintoja (yhteensä vähän yli vuoden verran), mut vissiin mä sitten saan ainakin osan lukuvuosimaksuista maksettua! Eli kannatti hakea. Smile
Takaisin alkuun
Hiswa

LähetäLähetetty: Maanantai 11. 11. 2013 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toivottavasti tätä ei ole käsitelty täällä aiemmin, mutta...

Olen nyt siis aikeissa lopettaa yliopisto opinnot täällä Skotlannissa tämän syyslukukauden jälkeen. SAAS maksaa minun lukuvuosimaksun eli jotain £1800 suoraan yliopistolle. Jos ilmoitan SAAS:lle että lopetan samalla kun ilmoitan yliopistolleni, niin joudunko maksamaan tuota lukukausimaksua SAAS:lle osittain tai kokonaan takaisin? En yhtään muista lukiko sitä jossain sopimuksessa tms silloin kun SAAS:n tukea hain, ja en löytänyt sieltä nettisivuiltakaan oikein mitään infoa. Saksalainen kaverini joka myöskin aikoo lähteä täältä koska ei ole tyytyväinen omaan kurssiinsa (Film&Media) tämän lukukauden jälkeen mietti samaa, eikä tiennyt hänkään vastausta tähän kysymykseen.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Tiistai 12. 11. 2013 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiswa kirjoitti:
Toivottavasti tätä ei ole käsitelty täällä aiemmin, mutta...

Olen nyt siis aikeissa lopettaa yliopisto opinnot täällä Skotlannissa tämän syyslukukauden jälkeen. SAAS maksaa minun lukuvuosimaksun eli jotain £1800 suoraan yliopistolle. Jos ilmoitan SAAS:lle että lopetan samalla kun ilmoitan yliopistolleni, niin joudunko maksamaan tuota lukukausimaksua SAAS:lle osittain tai kokonaan takaisin? En yhtään muista lukiko sitä jossain sopimuksessa tms silloin kun SAAS:n tukea hain, ja en löytänyt sieltä nettisivuiltakaan oikein mitään infoa. Saksalainen kaverini joka myöskin aikoo lähteä täältä koska ei ole tyytyväinen omaan kurssiinsa (Film&Media) tämän lukukauden jälkeen mietti samaa, eikä tiennyt hänkään vastausta tähän kysymykseen.

Paras paikka taman selvittamiseen on SAAS ihan itse, niille voi soittaa, niilla on puhelimia.

Intuitiivisesti ja kaiken jarjen mukaan sita ei joudu maksamaan takaisin, kyseessahan ei ole laina
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Opintojen rahoitus Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Seuraava
Sivu 21 Yht. 23

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa