forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

psykologian opiskelijat!!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Työnhaku
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras

LähetäLähetetty: Tiistai 12. 9. 2006 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

entä pääseekö kandin tutkinnolla töihin psykan alalle?
otetaanko suomessa töihin jos on suorittanu pelkästään kandin tutkinnon? suomessa kun kaikki yliopistossa opiskelevat on maistereita.
Takaisin alkuun
omppu
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 13. 9. 2006 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
entä pääseekö kandin tutkinnolla töihin psykan alalle?
otetaanko suomessa töihin jos on suorittanu pelkästään kandin tutkinnon? suomessa kun kaikki yliopistossa opiskelevat on maistereita.

Ainoa mitä keksin on työ- ja organisaatiopuolelle assarin tehtäviin mutta niihin pääsee periaatteessa ilman kandiakin Smile Psykologian ala kun Suomessa on lähinnä psykologien paikkoja joihin tietty vaaditaan psykologin koulutus, joten mulle ei ainakaan tuu mieleen yhtään mitään missä vois kandilla päästä töihin. Tutkimuspuolellekaan tuskin pelkällä kandilla pääsee. Ehkä jollekin sosiaalialalle? Mutta niihinkin on sit taas sosinomit ym jotka on päteviä tehtäviin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SariS

LähetäLähetetty: Sunnuntai 26. 11. 2006 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajattelin nostaa tätä ketjua, ja kysellä erityisesti Jonnalta, että mikä teidän vuosikurssin työllistymistilanne on tällä hetkellä?

Manchesterissa näytti pitkään tosi synkälle: meidän hiljattain valmistuneet joutuivat jopa hakemaan assarin paikkoja Shocked Nyt kuitenkin lähes kaikilla tuntuu olevan paikka taskussa, ja suurella osalla vieläpä mieleinen sellainen.

Meidän vika vuosi on pyörähtänyt käyntiin vauhdilla. Psykodynaaminen terapiamalli tuntuu vieläkin aika vieraalta, ja vaatii hirmuista aivokapasiteetin käytöä. Teesin teko menee aika mukavasti: mulla on kasassa jo lähemmäs 90 participanttia. Pienenä vinkkinä tuleville sukupolville: elämä kolmosella on huomattavasti helpompaa, jos lähtee mukaan yliopistossa käynnissä oleviin tutkimuksiin. Mullakin on apunani ihana research assistant, joka tekee hirmuisen ison osan siitä työstä, joka muuten jäisi mun vastuulle.
Takaisin alkuun
SariS

LähetäLähetetty: Tiistai 15. 5. 2007 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostan taas tän ketjun, vaikka hiljaista näyttää olevan Very Happy

Tässä teesin kirjoitusta vältellessä ajattelin kysäistä miten muilla tän ketjun kirjoittajilla menee tällä hetkellä?

Mun kurssin vikat 6kk on pyörähtäneet käyntiin. Aika on kulunut hurjan nopeasti, ja on vaikea kuvitella että mä valmistun viimeinkin syyskuussa Cool Elective placement on ollut aika lailla unelmien täyttymys - jatkaisin mielelläni aivan samoissa hommissa valmistumisen jälkeenkin (adults with severe and enduring mental health problems).

Meidän vuosikurssi on alkanut pikku hiljaa hakea töitä. Näin alkuun vaikuttaa siltä, että työtilanne on pikku hiljaa paranemassa viime vuodesta - kuten kovasti toivoimmekin. Meistä hätäisimmillä, 4/25 on jo työpaikka. Itse täyttelen parhaillaan ekaa hakemustani. Olen vasta ajatellut hakea sellaisia mitä oikeasta haluan, ja pitää riman korkealla. Myöhemmin kesällä kelpuutan varmaan jo vähän vähemmänkin kiinnostavat jutut jos alkaa jännittää Very Happy

Onks kukaan muuten tutustunut tarkemmin tohon EuroPsy tutkintoon? Ajattelin hakea sitä uteliaisuudesta jossain vaiheessa (nythän se taitaa olla vielä vähän aikaa kokeilu asteella). Suomeen palaaminen muuttu sen myötä ainakin vaihtoehdoksi, vaikken siitä tällä hetkellä haaveilekaan.
Takaisin alkuun
bella

LähetäLähetetty: Torstai 19. 7. 2007 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla toisessa ketjussa haaveilin biologian opinnoista tan psykan sijaan. Haaveiksi ne taitaa jaada kun olen kerta jo kerinnyt tunkemaan nokkani tonne psykan laitokselle. Miten taa psykologien tyollistyminen nyt sitten toimii? Jos vaannan maisterin paperit Suomessa, onko mulla mitaan asiaa ulkomaille toihin? Euroopan sisalla esim? Neuro puolelle, ei terapiaa.

Voi havetys miten vahan ma tiedan omasta alastani.... Embarassed

Oh. Mua oikein masentaa ajatuskin etta pitaisi menna takaisin psykan laitokselle ja unohtaa biologia haaveet. Myykaa joku nyt taa psykan opiskelu mulle uudestaan?
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 19. 7. 2007 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ala lannistu Bella, ainakaan sen takia etta joku tuntematon taalla puhui liian suoraan, kirjoitin siina toisessa ketjussa ehdotuksia biologian hakemukseesi...

Toki jos et ole varma alanvaihdosta, niin valmistut aika paljon nopeammin melkeinvalmiista psykasta kuin ensi vuonna alkavasta biologiasta. Ja jos olet opiskellut neuropsykaa Suomessa, niin jos valmistut siita, voisithan tutkia esim. Neuroscience-maistereita Briteissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Sitrus

LähetäLähetetty: Lauantai 21. 7. 2007 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moikka Sari,

Mites menee? Viitsisitko laittaa mulle sahkopostia, olen hukannut sun osoitteen!!!

Jonna
Takaisin alkuun
SariS

LähetäLähetetty: Lauantai 21. 7. 2007 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moikka Jonna!

Laitan viestiä ihan pian.

Sillä välin pikaisimmat: mulla on 11 viikkoa jäljellä valmistumiseen Shocked Viva on syyskuussa, ja haen kovasti töitä. Yksi haastattelu ensi viikolla, ja odotteen kuulevani muualtakin lähiaikoina. Työtilanne näyttää kuitenkin parantuneen.

Toivottavasti sulla menee kivasti.

Palaillaan!
Takaisin alkuun
kultamandariini

LähetäLähetetty: Maanantai 5. 7. 2010 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

terrve!
kovasti kiinnostais psykan opiskelu uk:ssa, ala kiinnostaa, maakin on mukava. en halua kuitenkaan opiskella "opiskelun" takia, vaan tutkinnon pitäisi olla järkevä tulevaisuuteni kannalta.
englannissa kandin suorittamine kestää 3v mutta maksaa about 10000puntaa kaikkineensa. skotlantia ajattelin, 4v kyllä, mutta "vain" 2000punnan valmistumismaksu.

anyway, mitäs minä kandilla sitten tekisin? onko se tyhjä hyödytön paperilappu? saanko sillä töitä?
psykologiks asti opiskelemine kestäis uk:ssa 7-10v, ja se on aika paljon, lisäksi maksaa rahaa.
onko siis järkeä lähteä edes opiskeleen psykaa, jos ei halua sitoutua opiskeleen eka 4v skotlannissa ja sit myöhemmi 3v kliinistä psykaa, että sais ees töitä?

ja ekstrana off-topic kysymys, kun ihmisen käyttäytyminen kiinnostaa, onko alaa, jonka opiskeluun ei tarvitsisi käyttää 7-10v elämästään töitä saamiseen? esim. antropologiaa mietin
Takaisin alkuun
kultamandariini

LähetäLähetetty: Maanantai 5. 7. 2010 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olisiko muuten mahdollista uk:ssa suoritetun kandin jälkeen mahdollista palata suomeen suorittamaan maisterin tutkinnon?
entä olisiko tällä suomessa suoritetulla maisterin tutkinnolla mahdollisuuksia saada töitä ulkomailta, kuten uk:sta?
haistelen eri mahdollisuuksia...
kiitoksia mahdollisista vastauksista!
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 5. 7. 2010 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alan ihmiset varmaan vastaavat muuhun, mutta:

kultamandariini kirjoitti:
skotlantia ajattelin, 4v kyllä, mutta "vain" 2000punnan valmistumismaksu.

Ei ole enää valmistumismaksuakaan. Se lakkautettiin muutama vuosi sitten. Skotlannissa perustutkinnon tekeminen on EU-opiskelijalle ilmaista.

ja ekstrana off-topic kysymys, kun ihmisen käyttäytyminen kiinnostaa, onko alaa, jonka opiskeluun ei tarvitsisi käyttää 7-10v elämästään töitä saamiseen? esim. antropologiaa mietin

Aineita sosiologia, sosiaaliantropologia, sosiaalipsyka... Mutta en tiedä millaisiin töihin näiltä päätyy. Millaisia töitä olet ajatellut, jos et psykologin? Äkkiseltään tulee mieleen lähinnä kaupallinen puoli, eli esim. markkinointi tai henkilöstöhallinto. Mutta kyllähän psykologit jne. ovat se isoin ammattikunta joka ihmismielen kanssa töitä päätoimisesti tekevät.
Sitrus

LähetäLähetetty: Maanantai 5. 7. 2010 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ma suosittelen, etta mietit tarkkaan haluatko lukea kliiniseksi psykologiksi. Kliinisen psykan kurssille on todella vaikea paasta, ja tyopaikat vahenee vuosi vuodelta, ainakin NHS puolella, yksityinen on tietysti ihan oma lukunsa. Itse olen taman urakan kaynyt lapi ja nautin tyostani, mutta jos nyt olisin valitsemassa uudestaan, taytyisi olla todella varma valinnastani, etta lahtisin siihen ruljanssiin. Siita riippuen, etta mika sua kiinnostaa, voi tietysti tehda esim. terapeutin opintoja ilman kliinista psykaa.
Takaisin alkuun
kultamandariini

LähetäLähetetty: Tiistai 6. 7. 2010 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mutta hienoa tietää, että tuo valmistumismaksu on poistettu! siis rahallisesti on täysin sama opiskellako suomessa vai skotlannissa.

kliinisen psykan lähinnä heitin esimerkkinä ilmaan, se oli ainut minkä tiesin, mitä psykologian kandin jälkeen voisin puuhailla. toki toivottavasti siinä 3-4 vuoden aikana myös muhii päässä ajatus, mihin minä tästä haluan jatkaa, mihin suuntaan itseäni kouluttautua.
en vain halua rynnätä koulutukseen, jonka jälkeen ei olekaan mikään, siksi utelen. Smile
siis nyt olen ymmärtänyt, että psykan kandin jälkeen on tärkeää jatkokouluttautua johonkin suuntaan, suunnan voi itse kiinnostuksen mukaan toki valita. jatkokouluttautuminen vaatii toki rahaa, mutta kuinka monta vuotta siihen ihmisillä kuluu?

yritän ajatella asioita kerrankin mahd. järkiperäisesti etten toilaa itseäni taas maailman perukoille jossa lehmät syövät vuohia. tai jotain. Smile
Takaisin alkuun
kultamandariini

LähetäLähetetty: Tiistai 6. 7. 2010 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Aineita sosiologia, sosiaaliantropologia, sosiaalipsyka... Mutta en tiedä millaisiin töihin näiltä päätyy. Millaisia töitä olet ajatellut, jos et psykologin?"

psykologin, terapeutin... ei puhdasta toimistotyöntekijää kiitos. Smile sosiaaliantropologia ja sosiaalipsyka kuulostavat mielenkiintoisilta, olen vain jättänyt ne vaihtoehdot syrjään ajatellen psykologian olevan varmempi, tavallaan parempi, tutkinto tulevaa mahdollista työpaikkaa ajatellen. voin olla väärässäkin!!
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 6. 7. 2010 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en vain halua rynnätä koulutukseen, jonka jälkeen ei olekaan mikään, siksi utelen.

Yhteiskuntatieteellisen tutkinnon (kuten nuo sos. antro jne.) jälkeen kukaan ei valmistu suoraan mihinkään ammattiin. Ei myöskään kauppakorkeasta tai humanistipuolelta. Psykologi (ja muut "kovat tieteet") kai selvemmin, mutta ylempänä asiaa tuntevat sanoivat, että opinnot ovat pidemmät ja työllistymisnäkymät silti epävarmat.

Tietysti varmaan nuorisotyöntekijäksi tai sosiaalipuolelle jne. näistä hommista pääsee. Jos siis ajatuksena on että haluaa olla tekemisissä ihmisten kanssa. Ei niitä toimistotöitä tosin kannata suoralta kädeltä teilata, ne voivat olla mielenkiintoisiakin. Mutta ilmeisesti esim. kaupallinen puoli ei ole ajatuksissasi tällä hetkellä.

Googlatessa löytyi mielenkiintoinen sivu: http://www.aaronsw.com/weblog/socvanthro

Ja tästä saa käsityksen että sosiologia olisi aavistuksen verran "tieteellisempi" kuin antropologia.

Ja samaa sanotaan täällä, tosin voi olla että yksi kerran annettu vastaus kertautuu netissä. Eli vaikea sanoa onko näin, minusta se kuulostaa ihan järkevältä vastaukselta.
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Työnhaku Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa