forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koti-ikava
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JJGAU

LähetäLähetetty: Maanantai 11. 6. 2012 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lindis kirjoitti:
JJGAU kirjoitti:
Hei maailma. Olen poistunut siviilisaation keskeltä tänne metsään. Takana ei ole vielä 24 tuntia susirajan takana mutta haluan jo pois. BBC ei toimi oikein. Ihmiset ovat vaaleita ja murjottavat, jopa se apina joka kurkistaa peilistä. Vielä viikko.

Anti-ikävä rant over.

Kannattais asua pk-seudulla... Wink

Ei kait erona ole kuin että rumia naamoja näkee määrällisesti enemmän?

Update 2: Kuume nousi toisena päivänä maassa. Viimeksi olin kipeänä Tammikuussa. Jos joku arvasi että silloin olin viimeksi suomessa, saa 10 pistettä ja papukaija-merkin. Onneksi löysin kiinnostavan tv-sarjan ja EM-kisat alkoivat. 4 päivää.

PS. Viimeisestä vitsailustani joku taisi kasvattaa elimen otsaan joten disclaimer: En pidä suomea yhtenä Danten helvetin tasoista, kyllä täältä maantienvärisestä kansasta löytyy välillä väriä. Vaikkakin se usein esiintyy punaisena tai tummansinisenä Haltin tuulitakkina. Mielipiteet persreikiä ja niinpoispäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 11. 6. 2012 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JJGAU kirjoitti:
Vaikkakin se usein esiintyy punaisena tai tummansinisenä Haltin tuulitakkina. Mielipiteet persreikiä ja niinpoispäin.

Hei, mihin ne koko perheen kahisevat kokovartalon peittavat tuulipuvut on havinneet? Kansanaarre!

hmmm... mielipiteet... en uskolla edes kommentoida Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karolaina

LähetäLähetetty: Lauantai 22. 9. 2012 19:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löysin tämän foorumin eilen kun tuntui ihan kamala yksinäiseltä. Muutin noin viikko sitten Aberdeeniin ja joka kerta kun olen yksin huoneessani, niin iskee kamala yksinäisyys. Nyt tilannetta pahentaa flunssa, jonka takia en jaksa lähteä ulos. Muutin tänne suoraan vanhempieni luota ja olen tottunut siihen, että aina joku muukin on kotona. Asun asuntolassa, jossa harvoin näen muita ihmisiä. Koska tänne oikeen sopeutuu? Ainut hetki päivässä kun on hyvä mieli on se, kun näen yhden hyvän ystäväni joka hänkin asuu täällä. Naapureideni kanssa olen käynyt ulkona, mutta en erityisemmin pidä heistä. En niinkään kaipaa kotiin, mutta jotenkin nyt kun olen täällä, ajatus siitä, että tulen olemaan täällä seuraavat neljä vuotta ahdistaa ihan hirveästi. Tuntuu että aina kun olen yksin, itken. Pelkään kamalasti että en sopeudu tänne ja en saa yhtään ystävää jolle voisin oikeasti puhua. Kaikki ihmiset jotka olen tavannut tuntuvat jotenkin hirveän pinnallisilta. Minua ei kiinnosta käydä ulkona ryyppäämässä joka ilta, ja tunnen oloni niin ulkopuoliseksi. En niinkään harkitse takaisin Suomeen muuttamista, mutta tämä yksinäisyys ja tukiverkon puute ahdistaa ihan mielettömästi. No, tulipa tilitettyä.
Takaisin alkuun
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 22. 9. 2012 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karolaina kirjoitti:
Löysin tämän foorumin eilen kun tuntui ihan kamala yksinäiseltä. Muutin noin viikko sitten Aberdeeniin ja joka kerta kun olen yksin huoneessani, niin iskee kamala yksinäisyys. Nyt tilannetta pahentaa flunssa, jonka takia en jaksa lähteä ulos. Muutin tänne suoraan vanhempieni luota ja olen tottunut siihen, että aina joku muukin on kotona. Asun asuntolassa, jossa harvoin näen muita ihmisiä. Koska tänne oikeen sopeutuu? Ainut hetki päivässä kun on hyvä mieli on se, kun näen yhden hyvän ystäväni joka hänkin asuu täällä. Naapureideni kanssa olen käynyt ulkona, mutta en erityisemmin pidä heistä. En niinkään kaipaa kotiin, mutta jotenkin nyt kun olen täällä, ajatus siitä, että tulen olemaan täällä seuraavat neljä vuotta ahdistaa ihan hirveästi. Tuntuu että aina kun olen yksin, itken. Pelkään kamalasti että en sopeudu tänne ja en saa yhtään ystävää jolle voisin oikeasti puhua. Kaikki ihmiset jotka olen tavannut tuntuvat jotenkin hirveän pinnallisilta. Minua ei kiinnosta käydä ulkona ryyppäämässä joka ilta, ja tunnen oloni niin ulkopuoliseksi. En niinkään harkitse takaisin Suomeen muuttamista, mutta tämä yksinäisyys ja tukiverkon puute ahdistaa ihan mielettömästi. No, tulipa tilitettyä.

Itsellä vähän sama fiilis, mutta, hei. Ootko vielä liittynyt mihinkään opiskelija societyyn Aberdeenissa?

Itse siis päätin että pakolla vien itsestäni sen epäsosiaalisuuden ja yksinäisyyden tunteen. Oon nyt koko viikon ollut Christian Unionin tapahtumissa koska hihhuli, ja siellä tuntuu olo kotoisalta. Liityin myös kuoroon koska ääneni on kissanristiäiset ja tahdon jakaa sen maailman kanssa, sekä roolipeli societyyn täällä Strathclydessä. Aberdeenissakin on varmasti iso valikoima eri urheilulajeista muuhun hömppään (täällä Strathclydessa on esim society yhdelle kuulemma aika eeppiselle proffalle Very Happy)
Karolaina

LähetäLähetetty: Lauantai 22. 9. 2012 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, olen muutamiin socetyihin liittynyt, mutta yhtään tapaamista ei vielä ole ollut niissä mitkä itseä kiinnostavat. Luennotkaan eivät ole vielä alkaneet ja tiedän, että tilanne varmaan rauhoittuu ja yksinäisyys helpottaa kun pääsee sellaiseen arkirytmiin. Nyt vaan jotenkin sellainen olo, että mitä ihmettä mä täällä oikeen teen...
Takaisin alkuun
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 22. 9. 2012 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karolaina kirjoitti:
Joo, olen muutamiin socetyihin liittynyt, mutta yhtään tapaamista ei vielä ole ollut niissä mitkä itseä kiinnostavat. Luennotkaan eivät ole vielä alkaneet ja tiedän, että tilanne varmaan rauhoittuu ja yksinäisyys helpottaa kun pääsee sellaiseen arkirytmiin. Nyt vaan jotenkin sellainen olo, että mitä ihmettä mä täällä oikeen teen...

Make yourself occupied. Lähde kävelylle, löydä hauskoja paikkoja. Jos sulle tulee mitään ostettavaa mieleen, niin lähde heti ostamaan se.

Mulla on tässä pari päivää vielä ennen luentoja ennen kuin on oikeastaan mitään tehtävää... Mutta enköhän mäkin jotain keksi. Smile Onks sun kämpässä telkkaria? Jos on, suosittelen Antiques Roadshow'ta tai vastaavaa ja Jeremy Kylea. Razz
Karolaina

LähetäLähetetty: Sunnuntai 23. 9. 2012 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos paljon neuvoista FinnLassie. Telkkaria ei valitettavasti täällä ole, ja nyt kun olen kipeä, en jaksa lähteä mihinkään, ja mitä enemmän en jaksa lähteä, sitä enemmän alkaa pyöriä päässä ajatukset siitä, miten paljon helpomaa olisi olla Suomessa... Onko kenelläkään mitään kokemuksia siitä, kuinka pian tänne oikein sopeutuu ja loppuu tämä jatkuva parkuminen yksin ollessa?
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Sunnuntai 23. 9. 2012 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ei oo telkkaria niin 4od on channel 4 nettitelkkari ja siella on valtavat maarat loistavaa ja vahemman loistavaa ja ihan kamalaa telkkarikattottavaa. Suosittelen etenkin dokumenttiosion jaatavan "ammattitaitoisia" populaaridokumentteja ja jos ennemmin katsot komediaa, niin siella on joitain jaksoje the inbetweenersia, mika on ihan loistava sarja. Siella on vaikka mita!
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Sunnuntai 23. 9. 2012 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karolaina kirjoitti:
Onko kenelläkään mitään kokemuksia siitä, kuinka pian tänne oikein sopeutuu ja loppuu tämä jatkuva parkuminen yksin ollessa?

jotkut sopeutuu heti, joillain menee kuukausi, joillain vuosi ja jotkut eivat sopeudu ollenkaan.

Mulla on sulle kullanarvoinen vinkki:

Pahin virhe minka voit tehda yrittaessasi sopeutua on puhua aiheesta suomeen.

Tama foorumi ja perhe kotona ovat hyva tuki, mutta jos ei ole oikeasti mitaan missa voimme konkreettisesti auttaa - eli tarvitset jutteluapua, seuraa ja ystavia - niin muualla olevan ympariston kanssa asian selvittaminen vaikeuttaa sun elamaasi ihan todella paljon. Se vaikeuttaa sita kahdesta syysta;
a) se vahvistaa sun paasi sisalla kasitysta, etta jossain muualla on tuki ja turva ja jossain muualla on kaikki paremmin ja
b) jos aiot aidosti sopeutua ymparistoosi skotlannissa, sun pitaa oppia hoitamaan skotlannissa olevat ongelmat paikan paalla.
Sen lisaksi kotiin puhuminen tuo sen vaikeuden, etta se on aarimmaisen pelottavaa ja stressaavaa sun perheelle kuulla, etta sulla on taalla vaikeaa. Mikali he eivat ole asuneet ulkomailla aiemmin, he eivat valttamatta osaa kasitella sita tietoa siina kontekstissa mihin se kuuluu. Ulkomaille muutto ei ole sama asia kuin toiseen kaupunkiin muutto ja se tunnemylly on monille taalla paljon pahempi. Jos sita ei ole kokenut se on vaikea ymmartaa. Sita paitsi monille kay niin, etta he kertovat aitille ja iskalle aina kun joku on huonosti, mutteivat sano mitaan kun kaikki on hyvin ja sitten aiti ja iska kotona luulee, etta se Skotlanti on aivan maailman kamalin paikka ja kidut vaan koko ajan.

Asutko asuntolassa? Jos niin, niin siella on asuntolan henkilokuntaa joille voi menna juttelemaan ja jotka ohjaavat sut oikeaan paikkaan. Jos et, niin laita sahkopostia jollekin oppilasjarjestossa toimivalle. He osaavat neuvoa mihin voit menna. Monilla yliopistoilla on jokin tukipuhelin tai tukijarjestelma, jonne voi menna juttelemaan vapaaehtoisille opiskelijoille ihan mista vaan. Siis sun ei tarvitse kokea itseasi hullun masentuneeksi tai mitaan, vaan voit menna juttelemaan niille ihan vaan koska alkuun on vaikeaa.

Kirjoitin tasta blogiini enemman joskus kauan sitten, http://hansiskoteissa.blogspot.co.uk/2011/08/kulttuuriin-sopeutuminen.html

En suosittele olemaan netissa kun tuntuu pahalta, se ei ainakaan auta. Toki on vaikea olla aktiivinen jos on kipea ja siksi ei halua poistua kotoa, mutta kun et enaa ole kipea niin lahde pois kotoa ja pista itsesi tilanteisiin, joissa on muitakin ihmisia. Kenellekaan koko muuttoprosessi ei ole helppoa, kaikilla on valilla vaikeaa. Se kuuluu tahan ulkomaille lahtoon ja se on ihan ok. Sussa ei ole mitaan vikaa vaan koet ihan normaaleja tuntemuksia, vaikka ne pahalta tuntuukin. Valtaosa ei heti tutustu hyviin tyyppeihin eika heti saa kaveripiiria itsensa nakoiseksi, siihen menee aikaa.

Mulle kavi vuosi sitten niin, etta ma olin kans tosi yksinainen. Mulla oli ollut vain yksi kaveri aiempana vuotena ja yhtakkia sitten ei ollut enaa tata kaveria siina ja olin ihan yksin. Kavin pari viikkoa luennoilla niin, etten puhunut kellekaan siella ja joka paiva kun tulin kotiin mua vaan itketti ja mun oli kauhean paha olla. Mulla oli onneksi kotona avopuoliso, mutta yksinainen olo oli silti, koska just silla hetkella elamassa ei ollut taalla ketaan muuta kuin kissat ja avopuoliso. Tein 8-10h paivaa yliopistolla joka paiva sanomatta sanaakaan kenellekaan. Se oli ihan kauheata.

Sita kesti sen pari viikkoa, ehka vahan kauemmin, ja sitten rupesin tutoriaalissa juttelemaan yhden tyton kanssa ja se tytto oli musta tosi kiva. Niinpa ma paatin, etta ma menen istumaan sen viereen luennoilla aina kun mahdollista ja tein niin. En tiia pitiko se mua ihan pohkona kun stalkkasin sita, mutta tutustuin sen kautta pariin sen kaveriin ja nyt vuotta myohemmin mulla on kannustava kaveripiiri, jos en halua viettaa viikonloppua kotona telkkarin aaressa mun ei tarvi kun aina on joku haluaa kuitenkin tehda jotain, enka istu luennoilla enaa yksin - en, vaikka saapuisin luennolle ekana ja istuisin tyhjalle riville - aina joku istuu viereen.

Ma olen nyt tosi, tosi tyytyvainen siihen millainen mun sosiaalinen elamani yliopistossa on. Siita ma en ole paassyt mihinkaan, etta ma en ole maailman sosiaalisin ihminen enka jaksa joka paiva tehda sosiaalisia juttuja, mutta mulla on ymparillani ihmisia, jotka on samanlaisia. Mulla meni pari vuotta siihen, etta sopeuduin tahan elamaan taalla niin, etta kaverit ja ystavat muokkautuivat oman itseni nakoiseksi eika tarvetta ole enaa kaveerata ihan kenen tahansa kanssa ihan vaan siksi, etten olisi yksin.

Se riippuu paljon susta itsestasi ja siita millainen sosiaalinen elain olet, etta kauanko siihen sopeutumiseen menee. Et kuitenkaan sopeudu yksin missaan tyhjiossa, vaan sun pitaa muokata sun oma ymparisto sellaiseksi missa sa voit sopeutua. Eli siis tarvitset kavereita ja joudut ehka etsimaan niita aktiivisesti tahan alkuun, mutta kylla ne siella jossain piilee!
Takaisin alkuun
Karolaina

LähetäLähetetty: Sunnuntai 23. 9. 2012 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina, kiitos todella paljon! Auttoi oikeasti lukea tuota sinun blogiasikin. Täytynee vaan ottaa vaan itseään niskasta kiinni ja noudattaa neuvojasi.
Takaisin alkuun
Channah

LähetäLähetetty: Sunnuntai 23. 9. 2012 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karolaina, mä olen ihan samassa tilanteessa tällä hetkellä! Tulin kipeäksi heti ekalla viikolla ja energia on ollut vähissä. Olen viettänyt aika paljon aikaa yksin huoneessani. Kämppikset on kyllä kutsuneet mukaan iltaa viettämään lähes joka ilta ja toissa päivänä tuli pubissakin käytyä. Valitettavasti mun käsitykseen hauskanpidosta ei vaan yleensä kuulu alkoholi ja biletys.. ihan lääkityksenikin takia juominen ei oikein sovi mulle. Useimpina iltoina oon vaan kuunnellut kun kämppikset (+ vieraat) pölisee keittiössä ja pelaa juomapelejä. Selvänä kännisten joukossa ei oo kauhean mukavaa Rolling Eyes
Yksinäisyyden tunne on hirveä. Täällä ei oikeasti ole ketään, johon luottaisin ja jolle voisin mennä juttelemaan kun on paha olla. Suomea sinänsä en kaipaa, mutta muutamaa ihmistä (ja eläintä) siellä kyllä. Mulla pyörii päässä just samat jutut kun sulla.. joten I feel for you, girl.

Flunssasta huolimatta oon käynyt ostoksilla ja kävelyillä, eilen menin vaan istuskelemaan joen varteen ja kattelin maisemia ja ihmisiä. Ei se niin mukavaa yksin ole, mutta mieluummin yksin ulkona kuin yksin omassa huoneessa. Toivon et kun opiskelut varsinaisesti alkaa, noi kämppikset rauhottuu eikä tarvii koko ajan katella niitten juominkeja. Harmittaa kyllä se et kaikki vaikuttaa tutustuneen jo valtavaan määrään tyyppejä.. tuntuu et biletys on se tapa, jonka kautta kaikki tapaa.. Ite tunnen itteni tosi epämukavaksi bileissä, varsinkin jos en tunne ketään kunnolla.

Pitää vaan toivoa et kyl se tästä vielä alkaa sujua ja löydän vielä niitäkin ihmisiä, jotka tykkää enemmän kotona hengaamisesta/leffassa käymisestä/kahvittelusta tms. kun bileistä. Oon kyl menossa puhumaan jollekin mental health-tyypille pian niin saa vähän purettua ajatuksia jonkun ulkopuolisen kanssa.

Kiitos HannaKristiinalle kans kannustavasta viestistä Very Happy
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 24. 9. 2012 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvia vinkkeja Hannalla. Itse voin sanoa asiaan sen etta ajan kanssa asiat helpottuu ja sitten kun todellakin alkaa se yliopisto puurtaminen niin aikaa ei tunnu loytyvan mihinkaan muuhun mistaan.

Jos nyt ei ole ns. juopottelun ystava niin onhan yliopistoissa sellaisiakin societyja jotka ovat hieman erilaisempia (ainakin UCL:ssa on vege societysta hevosteluun) ja niissa on hieman vahempi tota alkoholin kayttoa. Kannattaa nyt freshers weekilla kayda tutustumassa tarjontaan ja katsella hieman missa societyssa olisi enempi oman tyyppista porukkaa.

Todellakin se Suomeen juttelu (vanhemmat ja kaverit) ei ehka auta asiassa vaan pahentaa sita koti-ikavaa. Varsinkin kun ei ole mitaan ns. positiivista kerrottavaa. Rohkeasti vaan juttelemaan muiden opiskelijoiden kanssa - samassa jamassa hekin ovat. Sita vaan aina kuvittelee etta on 'ainut maailmassa' johon tama asia vaikuttaa - mika ei todellakaan ole totta.

Meilla oli viime viikolla postgrad pubivisa (huom. ei ollut pakko juoda, mutta ne drinksut on torkeen halpoja niin se on kun laittaisi rahaa pankkiin! LOL) ja mun kokoamassa joukkueessa oli 5 ihmista. Siina piti olla 6 joten yksi aasialainen tytto tuli rohkeasti kysymaan etta saako liittya seuraan. Nostan hattua hanelle silla han oli juuri saapunut aamulennolla Lontooseen ja paatti heti lahtea tutustumaan ymparistoon ja juttelemaan ihmisille. Itseasiassa han oli todella mukava tyyppi ja varmasti tulemme olemaan kavereita tasta lahtien. Joten mukaan vaan - ei se ota jos ei annakkaan Smile
Takaisin alkuun
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 24. 9. 2012 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iski äsken ihan hirvee ikävä äitiä. Siis siinä mielessä, että se pesi aina pyykit. Laughing Noh, laundry bag käteen ja tutkimaan hallsien pesukoneita...

Kolme puntaa pesu plus tumble dry! Ryöstöä! Evil or Very Mad
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 24. 9. 2012 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

FinnLassie kirjoitti:
Iski äsken ihan hirvee ikävä äitiä. Siis siinä mielessä, että se pesi aina pyykit. Laughing Noh, laundry bag käteen ja tutkimaan hallsien pesukoneita...

Kolme puntaa pesu plus tumble dry! Ryöstöä! Evil or Very Mad

Kokeile myos high streetilla olevia pesuloita - voi saada diileja. Niilla on myos kunnon kuivausrummut Smile
Takaisin alkuun
S-K

LähetäLähetetty: Maanantai 24. 9. 2012 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pistäkää jatkossa näihin koti-ikäväviesteihin se oma asuinkaupunki mukaan, ties vaikka löytyisi muista kaupungin suomalaisopiskelijoista hetkellistä juttuseuraa pahimpaan yksinäisyyteen, Chennahin viestihistoriaa stalkkaamalla en ainakaan saanut selville missä päin apinasaaria hän vaikuttaa
Takaisin alkuun
Lavande

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 10. 2012 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karolaina kirjoitti:
Muutin noin viikko sitten Aberdeeniin ja joka kerta kun olen yksin huoneessani, niin iskee kamala yksinäisyys.
Pois sieltä huoneesta! Smile
Yksinolo on kaikista pahin. Itse oon huomannu senkin auttavan, jos tekee jotain paikassa, jossa on muita ihmisiä (kahvila, kirjasto), vaikkei suoranaisessa kontaktissa oliskaan. Olen kyllä tosin ehkä sosiaalisesti vähään tyytyvä ihminen, musta se on jo ihan hyvin jos tervehtii portaikossa siivoojaa hymyillen ja kommentoi säätä Very Happy
Toivottavasti olosi kohenee pian!

FinnLassie, ootko kokeillut pyytää, jos joku pyykkäis kanssasi? Itse oon käynyt pesutuvassa nyt hurjan yhden kerran, mutta kämppiksen kanssa iskimme vaatteemme samaan koneeseen ja jaoimme kulut. Mustakin nimittäin kolme puntaa on aika paljon, ku suunnilleen kerran viikossa pitää kuitenkin pyykätä. Onneksi en omista mitään valkoista tai punaista sentään!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Karolaina

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 10. 2012 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajattelin nyt kirjoittaa hyvätkin jutut tänne. Eli ensimmäinen viikko oli aika tuskainen, mutta nyt kolmas viikko jo puolivälissä ja mulla on todella mukavaa. Nyt on jo kaupunkiin tottunut, samoin asuntolassa elämiseen. Muutamia hyviä tyypejä olen tavannut myös ja yhden tytön, jonka kanssa on aivan mahtava jutella tai vaan katsoa telkkaria. Nyt kun on sitten jo oikeastaan todella hyvin tottunut täällä elämiseen ja olemiseen, aloin pahasti epäillä tänne tuloa. Olen alkanut miettiä, että ehkä lähdin vähän hätiköidysti, koska en voinut edes hakea Suomen yliopistoihin (pääsykokeet samaan aikaan kuin loppukokeet). Nyt vain on sellainen epäilys, että ehkä saisin sittenkin paremmat lähtökohdat työelämään Suomesta. Kaiken kaikkiaan viihdyn todella hyvin ja ärsyttää, että nyt olen alkanut epäillä tänne tulon syitä.

Ja Channah, toivottavasti sullakin on jo parempi olo! Tapasin oikeasti monta hyvää tyyppiä oman oppiaineen societyssä ja ihan vaan muiden seuraan tuppautumalla. Freshers' week oli kyllä todella rankka, mutta kyllä se siitä lähtee, kun arki koittaa.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 10. 2012 17:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karolaina kirjoitti:
Freshers' week oli kyllä todella rankka,

Niinhän se on. Kaiken kaikkiaan käsittämätön instituutio.
S-K

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 10. 2012 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Karolaina kirjoitti:

Samoilla linjoilla, "don't believe the hype" osoittautui hyväksi ohjenuoraksi. Very Happy
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 10. 2012 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

S-K kirjoitti:
Manna kirjoitti:
Karolaina kirjoitti:

Samoilla linjoilla, "don't believe the hype" osoittautui hyväksi ohjenuoraksi. Very Happy

Meilla se on nimetty nykyaan Welcome Fair:iksi Smile Kuulemma Freshers' week kuulosti halvilta markkinoilta tms.! LOL
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 8 Yht. 10

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa