forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kännykkä liittymät..????
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
omppu
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 21. 9. 2006 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja lähes missä tahansa pikkuputiikissa myös, tarkoitan siis off licenceja eli kioskeja. Kauppojen ja kioskien ikkunoissa näkee paljon eri puhelinfirmojen logoja ja niissä lukee "top up here" tai vastaavaa. Siitä sitten kattoon onko oman yhtiön logo siinä ja sitten sisälle top-uppaamaan. Kaupoissa se yleensä toimii niin että annat kortin ja rahat myyjälle, mutta puhelinyhtiöiden omissa liikkeessä on automaatteja jossa kyseisen firman liittymät voi käydä top-uppaamassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 21. 9. 2006 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, top uppailin tänään ihan Tescossa ja nyt tuntuu toimivan. Ilmeisesti se viis puntaa oli sitten vaan se ihan pelkkä kortti. :P Mutta kunhan nyt on joku toimiva niin kelpaa minulle, en ole mikään puhelimen suurkuluttaja.
Takaisin alkuun
Meriou
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 21. 9. 2006 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu, mulla siis oli silleen etta jos pistin kympin heti puheaikaa itselle niin sim oli ilmainen...
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 21. 9. 2006 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hah, hyvä opetus tänään: Älä soita puheluita O2:n verkosta suomalaiseen kännykkään (tässä tapauksessa Elisa). Ihan luvattoman kallista. Kymppi meni seitsemässä minuutissa ja on taas vaihteeksi käyttökelvoton kännykkä kun en vaan tajunnut että on mahdollista vetää se nollille yhdellä ulkomaanpuhelulla. (Aika kallis minuuttitaksa joka tapauksessa.) Vahingosta viisastuneena taidan lopettaa puhelut ulkomailla ja antaa muiden soittaa tänne päin, ei huvittaisi pre paidien kanssa koko ajan sählätä kun normaalisti käytän puhelinta tosi vähän.
Takaisin alkuun
GaryK

LähetäLähetetty: Torstai 21. 9. 2006 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Salla kirjoitti:
Hah, hyvä opetus tänään: Älä soita puheluita O2:n verkosta suomalaiseen kännykkään (tässä tapauksessa Elisa). Ihan luvattoman kallista. Kymppi meni seitsemässä minuutissa ja on taas vaihteeksi käyttökelvoton kännykkä kun en vaan tajunnut että on mahdollista vetää se nollille yhdellä ulkomaanpuhelulla. (Aika kallis minuuttitaksa joka tapauksessa.) Vahingosta viisastuneena taidan lopettaa puhelut ulkomailla ja antaa muiden soittaa tänne päin, ei huvittaisi pre paidien kanssa koko ajan sählätä kun normaalisti käytän puhelinta tosi vähän.

Kuukausisopimusten kanssa on mahdollista ottaa kansainvälisten puheluiden paketti O2:lla, jolloin hinnat tipahtavat huomattavasti. En tosiaan lähtisi pre-paidilla soittamaan minnekään ulkomaille, ellei ole hätä kädessä.

Tämä ei tietysti ole täysin verrattava tilanne, mutta nykyisellä amerikkalaisella pay-as-you-go -liittymälläni puhelut Eurooppaan maksavat noin $2 / minuutti (lähes £1 / minuutti)!
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 21. 9. 2006 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, en tosiaan ollut tuosta tietoinen mutta as said, Siperia opettaa. Kuukausisopimuksia en toistaiseksi varmaan edes saa tehtyä kun ei ole avattuna paikallista pankkitiliä etc. mutta pitää katella sitten myöhemmin, vaikka tuskin noita ulkomaanpuheluita nyt niin paljon tulee harrastettua loppujen lopuksi.
Takaisin alkuun
Meriou
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 22. 9. 2006 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun liittymasta puhelut melkein kaikkiin ulkomaiden numeroihin maksaa 15p mutta siina listassa ei tietystikaan ole suomea (enka pysty tosta numerosta suomeen soittamaan..) Very Happy taisi kuulla vaarin kun sanoin etta saatan joskus soittaa ulkomaille suomeen.. noh, ei hataa, viestit menee perille vaikken tosin tieda mita ne maksaa. Jos saman verran kuin muualle eurooppaan niin se taisi olla 7p (tai sitten puhelut oli 7p ja viestit 15p, en muista, jomminkummin). Jokatapauksessa aion soitella suomeen pelkjastaan skypella, taa numero on lahinna yhteydenpitoon taalla. Kunhan sais oman kampan ja netin niin se helpottais huomattavasti Smile
Takaisin alkuun
blaah
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 22. 9. 2006 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos sun liittymä sattuisi jostain syystä olemaan mobile world niin siinä pitää näppäillä 2(tms) ja sit yhdistää maailmalle. Mulla oli siis toi liittymä viime vuonna ja siinä oli kaikki puhelut 15p, siksipä ajattelin, et sulla voisi olla sama liittymä(hakuammuntaa).
Takaisin alkuun
omppu
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 22. 9. 2006 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ei kyllä kävis mielessäkään soittaa pre-paidista Suomeen, kun en soita edes tän maan sisäsiä puheluita siitä (paitsi pakolliset puhelut kaasuyhtiöihin jne). Musta näitten hinnat on pilvissä verrattuna suomalaisiin liittymiin. No prepaidista ei kyllä oo Suomessa kokemuksia, mutta anyways. Mun puhelin on siis periaatteessa ainoastaan tekstarikäytössä täällä. Ja mese ja skype on kommunikointikanavat Suomeen, hyvin toimii ja halvaksi tulee Very Happy
Takaisin alkuun
Antti
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 22. 9. 2006 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

O2:n payg liittymassa on semmonen mahdollisuus etta kun maksaa jonku £5-10 aktivoimismaksun saa halvat kansainvaliset puhelut (muistaakseni £0.20/min) muuten O2:n taksa on jotain £1.30/min...

itella ei tota oo mutta O2:n seta mainosti kaverille kun olin sen kanssa liittymaa hakemassa...

kannattaapi ottaa selvaa tosta...
Takaisin alkuun
Meriou
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 22. 9. 2006 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

blaah kirjoitti:
jos sun liittymä sattuisi jostain syystä olemaan mobile world niin siinä pitää näppäillä 2(tms) ja sit yhdistää maailmalle. Mulla oli siis toi liittymä viime vuonna ja siinä oli kaikki puhelut 15p, siksipä ajattelin, et sulla voisi olla sama liittymä(hakuammuntaa).

Juu, toi mulla on ja kakkosen pistin kylla eteen.. pitaa viela koittaa uudemman kerran:) Tosin ei se haittaa vaikkei toimiskaan, ihan hyva vaan niin ei tule soiteltua sinnepain:)
Takaisin alkuun
vieras
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 6. 11. 2006 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä hain orangelta 35punnan contract liittymän ja sain siihen uuden puhelimen ( nokia N73 ) ja internetin kaupan päälle. Otin unlimited download niin piti maksaa extraa 10puntaa. Siihen tais tulla 200text ja 550min anytime ja unlimited landline mins.

Ne vaati multa sähkölaskun ja passin. Kyl ne kysy kauanko oon asunu englannissa, sanoin 5vuotta vaikka oon ollu vasta pari kuukautta. Ei ne sitä mistään tarkista.

suosittelen !
Takaisin alkuun
Meriou
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 7. 11. 2006 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ma tilasin orangen payasyougo:n koska huomasin etta mobile worldin liittymalla mulla menee se aina ihan ennenaikojaan kiinni. Top uppasin 20 punnalla ja nollasin laskurit ja kun creditti loppui, niiden hintojen mukaan mita ne mulle ilmotti olisin soittanut/tekstannut vasta kymmenella punnalla. Orangella kumminkin saa 100 ilmasta vierstia kun top uppaa kympilla vaikka puhelut onkin aika kalliita, ja sitten saa sen yhden magic numeron tahan alkuun jolle voi soittaa halvalla. Harmi vaan etta se simkortti ei ole tullut vaikka aikoja sitten sen netista tilasin ja visalla maksoin. Eilen kun soittelin sen peraan, niilla oli joku tietokanta siella jumissa nii ei pystyny kattoon missa mun tilaus luuraa. Yllattaen:D
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 22. 3. 2010 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostaisin tätä keskustelua vähän, on jo muutaman vuoden takainen, mutta varmasti ajankohtainen.

Onko nykyisillä opiskelijoilla edelleen edellä mainittuja Orangea, Vodafonea ja Virginiä? Pay-as-you-go vai sopimus? Muita kommentteja? Soitellaanko vai tekstaillaanko siellä enemmän? (Aussit on hassuja, ne vaan tekstaa kaikesta..)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
villiviini

LähetäLähetetty: Maanantai 22. 3. 2010 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ostin ihan ensimmäisenä SIM-kortin Lebara-nimiseltä palveluntarjoajalta, siihen sai sitten ostettua aina tarpeen tullen puheaikaa kioskeilta. Kuukaudessa meni ehkä maksimissaan kymmenen puntaa. Mutta no, olenkin vähän erakkoluonne ja yhteydenpito on helpointa & halvinta hoitaa facebookissa.

Noin kuukausi takaperin hankin kuitenkin o2:n kortin tällaisella Your country -systeemillä (http://www.o2.co.uk/yourcountry), Suomeen on ollut sen verran asiaa että 200 ilmaista ulkomaanminuuttia on käytetty huolella. Toisaalta joku toinen tarvitsee luuriaan pääasiassa pitääkseen yhteyttä itse UK:ssa, silloin tuo ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto.
Takaisin alkuun
Surrealonny

LähetäLähetetty: Maanantai 29. 8. 2011 07:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kohta on lähtö britteihin ja olen netissä katellut noita PAYG liittymiä ja vodafonelta sais ilmaisen sim-kortin tilattua ja mietin että kannattaako sim-kortti tilata uuteen osoitteeseen jo ennen muuttoa niin että se tulis nopeasti käyttöön, ja kauan siinä sim-kortin saapumisessa yleensä kestää?
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 29. 8. 2011 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikohan noilta milta vaan saa sim-kortin tilattua. Mulla on itella ollut vodafone ja oon ollu siihen tosi tyytyvainen. Silla saa vaihdettua sen ladatun puheajan "freedom pack"iksi, http://www.vodafone.co.uk/personal/price-plans/pay-as-you-go/vodafone-freebees/vodafone-freedom-freebee/index.htm

Mulla on aina tolleen riittany 10 puntaa koko kuulle, ellei oo joutunu tekstaamaan tai soittamaan suomeen
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 29. 8. 2011 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muiltakin operaattoreilta voi niita simkortteja siis tilata. Niilla ei mee kauaa tulla, ettet sa kauaa joudu ootella vaikka tilaisit vasta paikanpaalla, mutta toisaalta eloa helpottaa se, jos on heti puhelin kaytossa.

http://www.freesims.org.uk/
Tuonne on listattu mista voi tilata ilmaiseksi sen sim-kortin. Jokainen suurempi operaattori lahettaa noita ilmaiseksi.
Takaisin alkuun
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 29. 8. 2011 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noilla kaikilla suurilla on suurinpiirtein samat paketit, £10 saa yleensä jo puheaikaa ja "ilmaisia" tekstejä ja peruskäyttöön netin.

O2 muistaakseni yleensä paras kuuluvuus - tosin Orange saattaa mennä jo pian paremmaksi, koska ostivat muutama kuukausi sitten T-mobilen verkon. Kuuluvuus on siis Briteissä oikeasti joskus ongelma, ei välttämättä aina sisätiloissa ole kenttää jos on väärä operaattori.

Kannattaa pysyä noissa isoissa firmoissa (O2, Orange, Vodafone) eikä ottaa mitään Fresher's packien mukana tulevia Hulabaloo-liittymiä mitkä kuulostaa aluksi niin hienolta, mutta jotka kaikki lopulta vaihtaa 2kk jälkeen pois.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 29. 8. 2011 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

noi kaikki liittymät saa silleen myös, et kävelee vaan liikkeeseen, niin se menee varmaan helpoiten koska royal mail antaa välillä odottaa itseään :D

http://sonjawashere.blogspot.co.uk/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 4 Yht. 6

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa