forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

KCL
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 14. 8. 2006 17:12    Viestin aihe: KCL Vastaa lainaamalla viestiä

Onko king'sissä ketään muita suomalaisia, vanhoja tai aloittavia?
Takaisin alkuun
evvi
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haaveilen KCLstä. Millasilla papereilla sinne pääsis? Lakia lukemaan tarvitsee E:n paperit, mutta onko se ihan, ihan, ihan pakollinen? Tuntuu että lukemalla reaalista saisi vaikka kaikista laudaturit, mutta sitten on nämä epävarmat kielet ja äikkä. Kun niihin ei ole luottamusta. Mutta jos ois joku LEEM pakollisista ja MEE vapaaehtoisista. Näihin pyrkimys.

Eräs tuttavani kuvaili KCLlää yliopistona joissa opiskelevat genius tramps joihin muut unit eivät koske.
Takaisin alkuun
evvi
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta sehän on vain hyvä asia.

"Finland: Ylioppilastutkinto/Studentexamen
Ylioppilastutkinto with at least 6 (E) overall and 7(L) in 5 subjects, including English "

Eli pitäisi saada siis vähintään En keskiarvo ja 5 Llää? Tämä on siis English Language&Literature BA
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 17:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä otit tuon tarjouksen? Vai oletko jo nyt paikkaa päättämässä?

Ja juu, oikein olet tulkannut vaatimuksia. (Jotka tosiaan on aika kovat!) Yliopisto saattaa joustaa jos oma-aloitteisesti varmistaa eikö mitenkään ole mahdollista päästä sisään, mutta jos hakijoiden taso on korkea, niin tuskinpa heltyvät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ragi

LähetäLähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hui kauhistus mitkä vaatimukset!
Ymmärsinkö siis oikein: jos kirjoittaa vain viisi ainetta, pitäisi kaikkien olla L ja jos enemmän, niin sitten voi olla joku hieman heikompikin joukossa? Entäpä jos kirjoittaakin vain neljä ainetta? Eikö britille AAA ole paljon paljon helpompi saavuttaa kuin suomalaiselle LLLLL? Miten he siis voivat vaatia noin paljon?

Joo en ole suunnitellut King´siin hakemista (eikä kyseinen ala ole se, joka minua kiinnostaa), mutta alkoi vaan hirvittämään, että noinkin hurjia vaatimuksia voi olla.
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaatimukset on sitten niin koulukohtaisia ettei kannata säikähtää.

Yleensä tarjous tehdään suuresti hakemuksen pohjalta. Eli jos kirjoittaa seitsemän ainetta ja on laittanut ne meinaamansa siihen hakemukseen niin toki yliopisto voi sitten vaatia niistä jotain tiettyjä arvosanoja. Eli jos kirjoittaa vain neljä ainetta niin vaatimukset kohdistuu sitten niihin.
Takaisin alkuun
evvi
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 19. 8. 2006 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haaveilen vasta. Mua suositeltiin hakemaan Redbrickeihin ja katson siis myös kaikki ne läpi. Mutta toi KCL kiinnostais. Löytyihän sieltä jotain kursseja joihin vaaditaan vain C, mutta ne eivät muhun vedonneet.
Takaisin alkuun
Jo_Jo

LähetäLähetetty: Torstai 28. 9. 2006 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ma olen Kingsissa. En ole tormannyt yhteenkaan suomalaiseen taalla, tunnustaako kukaan? Oon Strandin kampuksella.
Takaisin alkuun
evvi
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 28. 9. 2006 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen ihan masentunut. Millasilla arvosanoilla pääsit KCLään Jo_Jo?

Jos tekisin kolme A-leveliä ja vetäisin niistä kaikista At, niin huomioitaisiinko niitä enemmän kuin yo-tuloksia?
Takaisin alkuun
Cressie
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 28. 9. 2006 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

evvi kirjoitti:
Mä olen ihan masentunut. Millasilla arvosanoilla pääsit KCLään Jo_Jo?

Jos tekisin kolme A-leveliä ja vetäisin niistä kaikista At, niin huomioitaisiinko niitä enemmän kuin yo-tuloksia?

Siis tarkoitatko sä, että sä lähtisit lukio suoritettuasi britteihin tekeen a-leveleitä? Rolling Eyes Onkos siinä mitään järkeä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
evvi
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 28. 9. 2006 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä. Jos saan kolme Ata niin saattaa ollakin. Pheeh. Mutta en oikeasti tiedä ja yritän vain kompensoida kakka-arvosanojani yokista.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 28. 9. 2006 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kyllä keksi, mitä hyötyä voi olla Briteissä A-leveleiden tekemisestä yo-kirjoitusten päälle. Suomalainen ylioppilastutkinto kelpaa ihan yhtä hyvin. Ennemmin sitten käyt kursseja Suomessa uudestaan vaikka iltalukiossa ja käyt korottamassa, sekin käy nopeammin kuin koko homma alusta Briteissä - ja saat edun siitä, että tunnet jo systeemin (uusinta on aina helpompi kuin uusi koeformaatti).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
marketta

LähetäLähetetty: Torstai 28. 9. 2006 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voiko yo-arvosanoja korottaa viela sen jalkeen kun tutkinto on suoritettu ja paperit kourassa? Kerran yritin ottaa selvaa tuosta ja sain sellasen kasityksen etta voi vaan kirjoittaa jonkun ylimaarasen aineen (yleensa siis kielen, ainereaaleja ei kai voinut tehda jos on tehnyt vanhanmallisen reaalin) tai sitten kirjoittaa esim. pitkan matematiikan jos on jo kirjoittanut lyhyen tai sitten kirjoittaa pitkan kielen jos on kirjoittanut lyhyen. Eli mun kasittaakseni mitaan ei voi varsinaisesti korottaa sen jalkeen kun tutkinto on valmis. Vai olikohan siina niin etta kaikkia aineita voi korottaa sen kolmen perakkaisen kerran aikana mutta jos ne on jo mennyt niin sitten voi vain kirjoittaa uuden kielen tai "nostaa" lyhyen oppimaaran pitkaan.
Takaisin alkuun
Tirppa
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 28. 9. 2006 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

marketta kirjoitti:
Voiko yo-arvosanoja korottaa viela sen jalkeen kun tutkinto on suoritettu ja paperit kourassa?

Kyllä voi. Ainakin ennen kokeita sai korottaa kerran, reaalia kahdesti. En tosin tiedä miten esim. reaalikokeen muutos on vaikuttanut tähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Cressie
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 9. 2006 05:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, kyllä voi korottaa. Hyväksytyn arvosanan voi kerran uusia ilman aikarajoitusta eli siis voit kirjoittaa sen uusiksi koska tahansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
sonja
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 9. 2006 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta pitää ottaa huomioon, että on kirjoitettava itsensä ylioppilaaksi kolmella peräkkäisellä kirjoituskerralla. Esim. syksy-kevät-syksy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
marketta

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 9. 2006 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai niin joo, toki voi korottaa arvosanan aina kerran. Muistelin vaarin lahinna sen takia koska mulla sita vaihtoehtoa ei enaa olisi niissa mita ehka viela haluaisin korottaa. Ainoa vaihtoehto olis vaan "nostaa" lyhyt oppimaara pitkaan mutta siita ei ole mitaan iloa Britteihin hakiessa kun ne ei katso oppimaarien pituuksia.. Ja pitkan oppimaaran kirjoittaessa uusi arvosana luultavasti olisi joko korkeintaan sama tai sitten jopa huonompi. Siitahan ei sitten olisi kuin haittaa. Ranskan ja italian voisin ehka itse viela joskus lyhyena kirjoittaa kuitenkin.
Takaisin alkuun
vieras
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 30. 9. 2006 00:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jo_Jo kirjoitti:
Ma olen Kingsissa. En ole tormannyt yhteenkaan suomalaiseen taalla, tunnustaako kukaan? Oon Strandin kampuksella.

Hei jo_jo,
mäkin olen kclssä, myös strand kampus...! Shocked
Katso vaikka netissä mykcl sivuja ja kirjoita "nen" e-mail-directoriin, sieltä löytyy ainakin yli 30 suomalaista sukunimeä jotka loppuu "nen"iin, kaikki opiskelevat Kingsissä...
Mut on tää kampus jäätävän iso, ei siis yllätys ettet ole törmännyt muihin suomalaisiin...
See ya!
Takaisin alkuun
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 30. 9. 2006 09:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millaisilla arvosanoilla olette sinne päässeet Jo-Jo ja vieras?
Takaisin alkuun
vieras
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 30. 9. 2006 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Millaisilla arvosanoilla olette sinne päässeet Jo-Jo ja vieras?

Mä en ole käynyt koulua suomessa, valmistuin ulkomailla...
Mun ei tarvinut tehdä mitään kielitestiä(toefl)jne. Lähetiin vain todistuksen sinne ja conditional offer muuttui unconditionaliksi.
En ole samaa mieltä että olis tosi vaikea päästä tänne. Mulla oli ihan ok todistus, mut ei läheskään niin hyvä kuin KCLlän kotisivuilla vaaditaan.
Sama juttu monella muullakin jotka olen tavannut...
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa