forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

KCL
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hanrahan
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 28. 3. 2010 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostetaas tätä. Väsäilen tällä hetkellä jonkin näköistä Phd proposalia, ja mietin pitäisikö KCL:äänkin pistää papereita vetämään. Onko foorumilla kellään omakohtaista kokemusta KCL:n War Studies departmentista (miten toimii byrokratia, onko opetuksen taso korkeaa ja onko proffat ns. accessible). Myöskin kiinnostaisi tarkempi tieto, millä tasolla siellä on strategic studies (pitäisi olla aika korkeatasoista) ja Middle Eastern Studies.

Jokerina vielä jos joku on suorittanut moduulin War & Insurgency in the Middle East, niin siitä olisi kiva kuulla.

2007/08 -- MLitt Middle East & Central Asian Security (St. Andrews)
2009/10 -- MSc International Relations (LSE)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 28. 3. 2010 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hanrahan kirjoitti:
onko opetuksen taso korkeaa ja onko proffat ns. accessible).

Jos tähän tulee vastauksia, niin muista että ainakin tuo proffien accessibility on ihan eri luokkaa PhD-opiskelijalle kuin kandi- tai maisteritasoiselle. PhD-opiskelija (etenkin tasokas sellainen) on UK:ssa ennemminkin kollega kuin opiskelija.

Opetuksen taso ei sekään ole kovin relevantti PhD-opiskelijalle, paitsi jos King'sillä on sääntö että ekana vuonna on otettava useampi moduuli. Meillä pari vuotta sitten kollegoista kukaan ei lukenut kuin sen pakollisen research methods -kurssin, koska kolmen vuoden PhD:ssa on riittävästi tekemistä, ja maisteriopiskelijoille suunnatuilla yleisemmän tason kursseilla saattaa olla maksimissaan pari itselle hyödyllistä luentoa lukukaudessa. PhD on kuitenkin aika kapea-alainen projekti useimmille ja siksi oma lukeminen on tärkeintä, ja harva jaksaa käytännössä käydä itseään sivistämässä luennoilla, kun lisäksi pitää käydä kaikenlaisissa oman laitoksen seminaareissa ja tapahtumissa sun muissa...
marjapensas

LähetäLähetetty: Sunnuntai 18. 4. 2010 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen 2011 hakijoita, enkä siis ole vielä aloittanut ylioppilaskirjoituksiakaan. Mietinkin, kuinka hyvät arvosanat tarvitaan KCL:n lakiin. Tuolla sivuilla lukee "with 7 overall" eli L, mikä olisi aika mahdoton saavuttaa. E:n keskiarvoon saattaisi vielä olla mahdollisuudet, mutta en tiedä. Muita meriittejä minulla kyllä on, ja uskon saavani myös hyvät suositukset.

Aion kirjoittaa A-kielinä enkun, ruotsin ja saksan, B-kielenä espanjan, reaaleina historian ja yhteiskuntaopin. Reaaleista voisin ehkä saada E:t, samoin kuin espanjasta ja ruotsista, enkusta ehkä L ja saksasta M, jolloin se keskiarvo olisi E.

Haluaisinkin tietää, hyvät KCL:laiset, millä arvosanoilla olette päässeet sisään? Luin ketjun aiemmat viestit, mutta siellä taisi olla vain yhden ylioppilasarvosanat. Erityisesti olen siis kiinnostunut lakiopiskelijoiden ylioppilastuloksista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hanrahan
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 19. 4. 2010 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:

Opetuksen taso ei sekään ole kovin relevantti PhD-opiskelijalle, paitsi jos King'sillä on sääntö että ekana vuonna on otettava useampi moduuli.

Kappas, mennyt tämä aikalailla ohi. Hyvä pointti tuo, mutta toisaalta, opetuksen taso on relevantti siinä mielessä, että proffat oikeasti osaa asiansa (joka ei valitettavasti ole itsestäänselvyys). IMHO antaa myös osviittaa, että jos proffat ovat pidettyjä/ei niin pidettyjä, niin yleensä sama toimii myös PhD kandidaatille. Supervisor on kuitenkin tärkeä ihminen PhD opiskelijalle, ja olisi varmaankin aika ankeaa, jos osuu kohdalle ihminen, joka on yleensäkin heikossa maineessa. Eihän se välttämättä mitään tarkoita, mutta suuntaa voi antaa.

Tältä taustalta, jos forumisteilla on omakohtaista kokemusta War Studies dep:stä, olisi kiva kuulla, vaikka yv:llä, jos ei postata uskalla Very Happy Middle East/Political Violence akselilta lähinnä...

Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 19. 4. 2010 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hanrahan kirjoitti:
toisaalta, opetuksen taso on relevantti siinä mielessä, että proffat oikeasti osaa asiansa (joka ei valitettavasti ole itsestäänselvyys).

Ei, mutta toisaalta PhD-opiskelijan ohjaaminen on ihan erilaista hommaa kuin opettaminen. Opettamisessa joutuu yleensä ainakin jonkin verran ja ainakin nuorena opettamaan jotain mitä ei itse osaa ihan perinpohjin. Mutta proffat päättävät itse ovatko kykeneviä valvomaan tiettyä tutkimussuunnitelmaa ennenkuin ottavat sinut, ja heillä on myös vaikutusvaltaa siihen mihin suuntaan sitä työtäsi viet, joten he eivät vie sitä sellaisille urille jota he eivät osaa valvoa.

hanrahan kirjoitti:
IMHO antaa myös osviittaa, että jos proffat ovat pidettyjä/ei niin pidettyjä, niin yleensä sama toimii myös PhD kandidaatille. Supervisor on kuitenkin tärkeä ihminen PhD opiskelijalle, ja olisi varmaankin aika ankeaa, jos osuu kohdalle ihminen, joka on yleensäkin heikossa maineessa. Eihän se välttämättä mitään tarkoita, mutta suuntaa voi antaa.

Luulen että tuossa viimeinen lause on avainasia. Supervisor on tosiaan tärkeä, mutta se on lähinnä henkilökemiakysymys sekä kysymys siitä onko proffan kiinnostus oikeissa asioissa projektiisi nähden ja päinvastoin. Tämä selviää katsomalla proffan julkaisuja, mutta älä liiaksi kiinnitä huomiota siihen mitä tämä opettaa. Opettamistaidot ovat ihan eri skill set kuin valvomistaidot.

Mikset etsisi KCL:n nettisivuilta kiinnostavien proffien PhD-opiskelijoiden yhteystietoja ja kyselisi heiltä mitä mieltä? Musta tuntuu että sitä kautta saisi parempaa infoa kuin undergradeilta.
hanrahan
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 19. 4. 2010 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niin siis kyselyitä sun muita on menossa vähän joka suuntaan, tämä vaan osana "hyökkäysstrategiaa." Kun täällä Kingsin ihmisiä tuntuu pyörivän, niin ajattelin udella henk.koht kokemuksia. Vielä ei ole irronnut, mutta kuka tietää jos vaikka joku saisikin inspiraation vastata. Eihän siitä haittaakaan ole Laughing

Takaisin alkuun
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 23. 6. 2010 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon myös kiinnostunut KCL:ta mut ihmettelen kyl vähän ku niitten sivuilla historian entry requirementseissa lukee

"Ylioppilastutkinto with at least 7 overall including 7 in History"

7 tarkottaa ällää joo, mut miten se sit voi olla "at least"? Neutral En tiedä oonko se vaan minä mutta kuulostaa oudolta sanoa "ainakin L" kun ei ole mitään parempaa.
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 12. 9. 2010 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millasilla arvosanoilla te KCL:ssa opiskelevat ootte päässyt sisään? Mulla on yo-arvosanat EEEE ja haen opiskelemaan historiaa, johon vaaditaan L:llää.... Sad
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 12. 9. 2010 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeanne kirjoitti:
Millasilla arvosanoilla te KCL:ssa opiskelevat ootte päässyt sisään? Mulla on yo-arvosanat EEEE ja haen opiskelemaan historiaa, johon vaaditaan L:llää.... Sad

Täältä voi löytyä vastaus http://forum.isory.org/viewtopic.php?t=3175
lifeisasong

LähetäLähetetty: Maanantai 13. 9. 2010 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeanne kirjoitti:
Oon myös kiinnostunut KCL:ta mut ihmettelen kyl vähän ku niitten sivuilla historian entry requirementseissa lukee

"Ylioppilastutkinto with at least 7 overall including 7 in History"

7 tarkottaa ällää joo, mut miten se sit voi olla "at least"? Neutral En tiedä oonko se vaan minä mutta kuulostaa oudolta sanoa "ainakin L" kun ei ole mitään parempaa.

Siis minun käsittääkseni tuo 'at least 7 overall' tarkoittaa että vähintään laudaturin keskiarvoa jolloin ylöspäin pyöristetään. Siis jokunen eximiakin saa joukkoon eksyä, kunhan suurin osa on laudatureja. Miksi muuten olisi tarve mainita 'including 7 in History'. Tämä siis ihan vain oma tulkintani, korjatkaa jos olen väärässä.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 13. 9. 2010 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lifeisasong kirjoitti:
Siis minun käsittääkseni tuo 'at least 7 overall' tarkoittaa että vähintään laudaturin keskiarvoa jolloin ylöspäin pyöristetään. Siis jokunen eximiakin saa joukkoon eksyä, kunhan suurin osa on laudatureja. Miksi muuten olisi tarve mainita 'including 7 in History'. Tämä siis ihan vain oma tulkintani, korjatkaa jos olen väärässä.

Oikeastaan tästä ei taida olla virallista tietoa miten tuo tulkitaan. Ainoa tapa selvittää olisi kysyä yliopistolta suoraan. Jos Jeanne lähdet kysymään niin kerro mikä oli vastaus...
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 15. 9. 2010 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Jeanne kirjoitti:

Täältä voi löytyä vastaus http://forum.isory.org/viewtopic.php?t=3175

Thanks. Tohon ei voi kyllä muuta sanoa kuin: eipä mun kannalta hyvältä näytä.
Vielle

LähetäLähetetty: Maanantai 20. 9. 2010 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan suomalainen aloittamassa opintoja KCL'ssa tänä syksynä? Itse aloitan maisterinopinnot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ilp

LähetäLähetetty: Torstai 23. 9. 2010 22:47    Viestin aihe: maisteriopinnot KCL Vastaa lainaamalla viestiä

Hei!

Olen aloittamassa myös maisteriopinnot KCL:ssa, tarkalleen ottaen ensi viikolla. Millä kampuksella / kurssilla aloitat?
Takaisin alkuun
tonionatsu

LähetäLähetetty: Sunnuntai 10. 4. 2011 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heippa!

Osaisiko kukaan kertoa enemmän KCL:n maisteriohjelmasta MSc Engineering with business management? Onko mistään kotoisin, eli onko arvostettu, hyvää opetusta jne?

Kurssitarjonnan puolesta näyttäisi olevan suhteellisen engineering painotteinen, että kuinka paljon tuossa annetaan managementille painoarvoa?

Ja jos ei suoranaisesta ohjelmasta ole tarkempaa tietoa niin varmaan löytyy jotain kommentoitavaa ainakin ehkä school of engineering:stä ja että millaisessa huudossa KCL:n tuollaiset ohjelmat ovat. Tyttöystäväni yrittää valita tämän ohjelma ja Cranfieldin MSc Air Transport Managementin välillä!

Kiitos ajatuksista!

Toni
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 10. 4. 2011 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toni, eiköhän mikä tahansa ohjelma niin King'sistä kuin Cranfieldistä ole suht arvostettu, vaikken erikoisaloja tunnekaan. Mutta eikö tärkein päätös noiden välillä ole alavalinta? Kuten itsekin sanot, toinen voi olla Engineering-painotteinen ja toinen on ainakin nimestä päätellen selkeästi kauppistyyppinen ohjelma (oletan että jos siihen sisältyisi aerospace engineering tms. niin se näkyisi nimessä).

"Työmarkkinoista yleisesti" on ihan mahdoton sanoa mitään. Jos hän hakee lentoyhtiön graduate trainingiin niin air transport management on varmaan kova juttu jos muilla hakijoilla on "vain" yleisen hallintotieteen maistereita ja ilman sanottavaa työkokemusta. Mutta eng and bus mgt voi olla parempi jos tarkka ala ei ole vielä tiedossa.
elunia

LähetäLähetetty: Perjantai 31. 8. 2012 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei!
Onko täällä muita King'siin tänä syksynä suuntaavia? Itse aloitan parin viikon kuluttua War Studies -maisteriohjelman. Olisi kiva tietää pyöriikö kampuksilla muitakin suomalaisia.
Takaisin alkuun
Sanelma

LähetäLähetetty: Maanantai 14. 7. 2014 10:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan alottamassa opintojaan King'sissä tänä syksynä? Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa