forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hammaslaakari
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Paula

LähetäLähetetty: Maanantai 17. 9. 2007 17:57    Viestin aihe: Hammaslaakari Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkas hammaslaakarisysteemi tassa maassa toimii? Kovinkin kallista? Poskihammas lohkesi ja jotain tarttis tehda. :(
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
milemi

LähetäLähetetty: Maanantai 17. 9. 2007 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auts.
Ootko opiskelija? Mulle ainakin tyrkattiin viime viikolla hammaslaakarille-rekisteroitymis-kaavake ja sain ainakin sellasen kuvan etta se ois meille jos ei ilmaista niin aikasta halpaa kuiteskin. Jos siis oot niin sitten kipikipi unin hampilaakarille itkemaan.. Smile

Jos et ja on itkupotkupaniikki niin soita NHS24-linjalle: 08454242424 (entosintiija etta onko taa sama numero koko UKssa?) Ne osaa neuvoa.
Takaisin alkuun
Paula

LähetäLähetetty: Tiistai 18. 9. 2007 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Surffailin eilen netissä ja on joku kaavake jolla voi hakea ilmaisia terveyspalveluja on PA. En tosin tiedä onko mahdollista opiskelijoille.

Löysin myös Telegraphin
artikkelin jossa kerrotaan että yksityinen voi olla halvempi kuin NHS.

Ei tämä hirveän kipeä ole mutta pitää saada hoidettua. Liksapäivä on vasta ensi viikolla ja luottokortti on ihan tapissa.
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 21. 9. 2007 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kavin muutama vuosi sitten Kings Collage:ssa hammaslaakarissa. Sinne vaan jonoon aamulla. Opiskelijat ja niitten supervisorit kylla paikkasivat hampaani ihan hyvin ja ilmaiseksi.
Takaisin alkuun
shimmy
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 9. 1. 2008 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huhhuh. Itseä on vaivannut hammassärky nyt vajaa viikkosen. Mahtaakohan paikallisessa Dental Schoolissa olla samanmoista opiskelijoiden tekemää hommaa?
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 14. 1. 2008 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Glasgowssa oli hammaslaakarikoulun opiskelijavastaanotto joka on ilmainen. Kasittaakseni sun tarvii rekisteroitya hammaslaakarille samalla tavalla kuin normaalille laakarille ja jos rekisteroidyt jonnekin "oikealle" hammaslaakarille niin et voi olla samaan aikaan tuon koulun opiskelijoiden vastaanoton listoilla.

Mullakin lohkesi viime kevaana poskihammas, mutta sain aikaiseksi hoidattaa sen vasta kesalomalla Suomessa kun oli muutakin sahlaysta siina. Olis kylla pitanyt menna aikaisemmin kuin paadyin sitten kaymaan kolme kertaa muutaman viikon sisalla ja lohkesi toinenkin hammas ilman mitaan erityisempaa syyta Rolling Eyes. Aika turhauttavaa kun noi tulee niin kalliiksi ja olen aina pitanyt hampaistani hyvaa huolta (paitsi etta ehka se greippitiivistemehun juominen ei ollut paras tapa, mutta meidan vesijohtovesi oli niin pahaa...). Viimeisella kerralla kun tulin tuolta hammaslaakarilta muutama paiva ennen kun lahdin tanne Uuteen-Seelantiin oli mulla puudutettu molemmat puolet ylaleuasta ja toinen puoli alaleuasta, ei oikein tuntunut naama omalta Laughing.

Taallakin olen paassyt nauttimaan hammaslaakarin palveluista, koska noista viime kesan paikatuista hampaista jai yksi joka tarvitsee viela juurihoidon. Kavin pyytamassa hinta-arvion kun se oli kipea ja ne otti rontgenkuvat ja sanoi et pitais kayda 3-4 kertaa ja maksaa jonkun vahan reilut 1000 dollaria (eli yli 500 euroa). Pitais nyt tassa keksia jotta mistahan noikin rahat hommaisi, kummasti se on nyt ollut vahemman kipea ja houkuttelisi ottaa selville paljonko toi maksais Suomessa tai Skotlannissa vaikka mahdollisimman akkiahan noi pitaisi kai hoitaa.
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 7. 2010 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä meininki Englannissa on hammashoidon suhteen? Yhtä pitkät jonot ja samanhintaista kuin Suomessa julkisella?

Tähän hätään ei enää saa aikoja (ainakaan Järvenpäästä...) ennen lähtöä, joten voiko luottaa siihen, että Englannissa voin sitten käydä? Joku sanoi, että terveyskeskukset toimivat jopa paremmin kuin Suomessa, päteekö myös hammashoidon puolelle?

nim. hammaslääkärikammoinen.......
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 7. 2010 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kay Suomessa. Englannissa et paase julkiselle ollenkaan jos kyse on paikoista tms. ellet halua suuhusi amalgaamipaikkoja. Jonot ei sitten toki ole paria viikkoa pidemmat kun maksat itsesi siita kipeaksi, paaseehan Suomessakin yksityiselle suht nopeasti.

Mulle on jaanyt suomalaisista hammaslaakareista paljon ammattitaitoisempi ja hygieenisempi vaikultelma, saatan tietysti olla vaarassa ja vaikutelmalla ei hoideta. Kumminkin mun Suomesta saamat valkoiset paikat on jotenkin eri tuntuiset kun valkoiset brittipaikat, tuntuu enemman omilta hampailta eika klimpilta joka on jotenkin latkaisty siihen hampaan paalle.
Takaisin alkuun
imppu
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 22. 7. 2010 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meinasin itse asiassa just kysellä samaa.. Mulla meinaa aikoinaan paikattu hammas on alkanu särkeä ja siihen pitäis kai juurihoito tehdä. Mut ei tod näk ehdi ennen lähtöö ellei yksityisille pyri (niihinkin täällä jonoa) Oon ma menos hoidattaa toista hammasta ni tätyy nyt sit nyyhkyttää et ei ne millää kerkeis hoitaa minnuu kuntoon.. Confused
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 7. 2010 17:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dang, elättelin toiveita, et voisin mennä Englannissa. Ehkä sit vietän joulun hammaslääkärissä. :)

Mulle se hampuhoitajatäti sano vaan, et mene yksityiselle, niillä on asiakkaista pulaa :D
Takaisin alkuun
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 7. 2010 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ei pääse kunnalliselle ennen lähtöä niin kannattaa käydä yksityisellä. Siitä saa kuitenkin KELA-korvaukset ja niiden jälkeen se on kai vähän halvempaa kuin Englannissa yksityinen hoito (toki tosi kallista silti). Ainakin mulla olis ollut. Tai sitten vaan pitää elää niiden amalgaamipaikkojen kanssa, voihan olla ettei niistä oikeasti ole mitään haittaa. Itse vaan en jo ulkonäkösyiden takia halunnut niitä, mulla on niin paljon paikkoja että näyttäisi tosi törkeältä jos ne olisi kaikki amalgaamia Rolling Eyes.

Niin ja en tiedä miten teidän kunnalliset toimii, mutta meillä ei ainakaan saa aikaa niin et ilmoittaa että olen jouluna pari viikkoa Suomessa että sinä aikana pitäisi päästä. Ja kun opiskelee ulkomailla niin mistään opiskelijahammashuollosta Suomessa on ihan turha uneksia.
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 24. 7. 2010 07:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En viitti mennä yksityiselle, kun ei oo mitään akuuttia. Meillä ei oo joulun varauskirjoja viel avattu, mutta kunhan ne avataan, niin kuulemma on ihan mahdollista saada aika sinne.

Mä tosin narskuttelen öisin, et periaatteessa vois mennä yksityiselle laitattaa ne - kuulemma vain parin kymmenen euron ero julkisen ja yksityisen välillä.
Takaisin alkuun
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 24. 7. 2010 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kyse ei ole paikoista niin voithan koittaa Englannissa julkisella puolella, tuskin ne mitään pysyvää vahinkoa ainakaan saa aikaan.
Takaisin alkuun
Robin

LähetäLähetetty: Lauantai 24. 7. 2010 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ma olen Suvin kanssa samoilla linjoilla tassa asiassa. Oon pahemmanlaatuinen foobikko, mutta sarky kavi niin pahaksi, etta oli pakko noyrtya ja menna hammaslaakariin. Nyt on suussa aika pirusti amalgaamia ja ne muutamat valkoiset paikatkin tuntuu vahan oudoilta.

Taytyy kylla myontaa, etta Suomen hammaslaakareista ei edes ole niin paljon kokemusta, koskapa en fobiani vuoksi juurikaan hammaslaakarilla ravannut, mutta perhe ja tuttavat on kylla kovasti ihmetelly, etta mita ne vielakin sita amalgaamia on joka paikkaan tunkemassa. Shocked
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Sunnuntai 25. 7. 2010 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ai jaa :O mulle se hammashoitaja sanoi, että hän on itsekin ollut Englannissa ja arveli saaren olevan kehittyneempi kuin meidän takahikiä. jännä homma.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 25. 7. 2010 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
ai jaa :O mulle se hammashoitaja sanoi, että hän on itsekin ollut Englannissa ja arveli saaren olevan kehittyneempi kuin meidän takahikiä. jännä homma.

Britannia on luokkayhteiskunta. Ei täällä rikkaisiin suihin kalliilla yksityislääkäreillä varmasti amalgaamia laiteta. Mutta julkisin varoin jos teettää niin silloin ei voi odottaa parasta mahdollista hoitoa kuten Suomessa.

Sekä Britanniassa että Yhdysvalloissa ollaan monissa asioissa huimasti edellä Suomea siinä mille maksimitasolle voidaan yltää (pätee terveydenhuollon lisäksi myös esim. koulutukseen, teknologiaan jne.), mutta koska Suomessa sama hyvä hoito ulotetaan kaikkiin, niin tavallisen tallaajan saama terveydenhuolto on Suomessa keskimäärin parempaa.
crema
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Sunnuntai 25. 7. 2010 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä oon käynyt yksityisellä joka on ottanut vastaan NHS potilaita. Nopeasti sai ajan, ja hinnat oli NHS-hintoja (paikkaus taisi olla n. £50). Itsellä oli aika akuutti tilanne enkä voinut odotella seuraavaan Suomen lomaan saakka, ja itse olin ihan tyytyväinen paikan tasoon.
Takaisin alkuun
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Sunnuntai 25. 7. 2010 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:

Mulle ainakin tuli jotenkin kivempi vaikutelma suomalaisesta hammashoitolasta jossa ei koskaan ole ollut näkyvästi homehtuneet seinät ja hammaslääkärit ja hoitajat käytti hengityssuojaimia ja työvaatteita, toisin kuin siellä brittihammaslääkärillä missä kävin. Saattaa toki olla että mulla oli vaan huono tuuri.

Meidän takahikiä ei kuules monessakaan mielessä ole niin takahikiä kuin monet kuvittelee. Britanniassa ollaan monessa suhteessa jäljessä (en ota kantaa onko joku hammaslääkäriasia sellainen, kun mulla ei oikeasti ole aavistustakaan) asioissa ihan vaan sen takia koska pidetään niin tiukasti kiinni asioista jotka tehdään jollain tavalla siksi että niin on aina tehty.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 25. 7. 2010 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suvi kirjoitti:
Meidän takahikiä ei kuules monessakaan mielessä ole niin takahikiä kuin monet kuvittelee. Britanniassa ollaan monessa suhteessa jäljessä (en ota kantaa onko joku hammaslääkäriasia sellainen, kun mulla ei oikeasti ole aavistustakaan) asioissa ihan vaan sen takia koska pidetään niin tiukasti kiinni asioista jotka tehdään jollain tavalla siksi että niin on aina tehty.

Joo, mäkin mietin olisiko tuohon pitänyt sanoa jotain, mutta se taitaa olla ihan uuden keskustelun arvoinen asia. Smile

Britannia on toiminut modernina yhteiskuntana niin paljon pidempään kuin suurin osa maailman maista, että täällä monet asiat ovat yksiselitteisesti vanhempia kuin esim. Suomessa. Eivät britit pysty koko maata rakentamaan heti uudelleen vaikka asunto- ja muun rakennuskannan, rataverkoston, Lontoon metron jne. luvattoman huono kunto on kyllä tiedossa.
jt
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 26. 7. 2010 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:

Britannia on luokkayhteiskunta. Ei täällä rikkaisiin suihin kalliilla yksityislääkäreillä varmasti amalgaamia laiteta. Mutta julkisin varoin jos teettää niin silloin ei voi odottaa parasta mahdollista hoitoa kuten Suomessa.

Tietenkaan ilmainen palvelu ei voi ikina tarjota samoja vaihtoehtoja kuin maksullinen palvelu, sama patee Suomessa. Minulla on erittain vahan kokemusta Suomen terveydenhuollosta, mutta kuulopuheiden mukaan se ei ole ollut "parasta mahdollista" enaa 10-20 vuoteen. Suomessakin ne joilla on varaa kayttavat yksityisia laakaripalveluja ja siihen lienee patevat syyt. Oletan myos etta NHS kantaa tuntuvasti painavampaa taakkaa kuin suomalainen terveydenhoitosysteemi (jos ajatellaan esimerkiksi tuloerojen kanssa korreloivaa terveydentilaa, maahanmuuton laajuutta yms). Tama huomioonottaen ei voi kuin hammastella sita nopeaa, asiantuntevaa, ja ennen kaikkea taysin ilmaista palvelua mita olen henkilokohtaisesti aina NHS:lta saanut (myos hammashoidon suhteen, joskin NHS-hammaslaakareista on paha pula, ainakin pohjoisessa). Suhtaudun aika skeptisesti vaitteisiin etta NHS olisi mitenkaan huomattavsti Suomea jaljessa, vaikka jotain kapeita osaalueita joilla nain on saattaa tietenkin olla (veikkaisin etta niita loytyy jos tutkitaan kaikkein kalleimpia hoitoja, mutta tama on puhdasta arvailua).
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa