forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Läppärin kanssa koneessa
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Johanna K

LähetäLähetetty: Maanantai 5. 11. 2007 23:27    Viestin aihe: Läppärin kanssa koneessa Vastaa lainaamalla viestiä

Kelasin nuo kaikki käsimatkatavaroihin liittyvät keskustelut ja Ryanairin ohjeet läpi, mutta en varmistusta tähän löytänyt. Eikö siis ole niin, että jos kuljetat käsimatkatavarana läppäriä, et voi kuljettaa muuta? Eli tarkoittaako tämä käytännössä sitä, että kannattaa sitten läppärin laukkuun tunkea kaikki, mitä lennolla luulee tarvitsevansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 6. 11. 2007 08:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri nain, vain lapparilaukku. Itse opin muutamasta epamukavasta reissusta ja ostin repun, jossa on selkaa vasten lapparitasku. Ei herata huomiota (ei ole kadunmiehelle niin selvaa etta laukussa on lappari, myoskin kun sita kanniskelee myohemmin yliopistolla tms.) ja mahtuu vaikka mita muuta lapparin lisaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Nannah
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 6. 11. 2007 17:09    Viestin aihe: ba Vastaa lainaamalla viestiä

Itse lensin syksylla tanne aberdeeniin british airwaysilla ja kasimatkatavarana sai vieda 8kg tavaraa laukussa/repussa + lapparin/salkun. Rolling Eyes

Mutta voin kylla sanoa, etta ei se mitaan mukavaa ollut raahata reppua ja lapparilaukkua Confused
Takaisin alkuun
ellietta

LähetäLähetetty: Torstai 8. 11. 2007 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun ystävä, joka on turvatarkastuksessa duunis Helsinki-Vantaal sano yleiseks ohjeeks et saa olla vaikka käsimatkalaukku, käsiveska ja läppäri niin se hyväksytään. Ainoo, jos sit sinne läppärinlaukkuun pakkaa jotain niin joutuu purkaa sen siell tarkastuksessa.. mut kuulemma ihan ok Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 8. 11. 2007 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomen paassa ollaan joskus joustavampia kuin Briteissa. Minulle on joskus sanottu repun sisalla olevasta kasilaukusta etta tassa on kaksi kasimatkatavaraa joista toisesta pitaisi maksaa, mutta menkoon nyt. Ohjeiden seuraaminen kannattaa. Varsinkin jos ikina on kiire kentalla.

Suosittelen edelleen sita lapparireppua, jossa on pehmustettu tasku konetta varten. Erikseen kannettava lapparilaukku on kamalan epamukava kantaa (ainakin omani oli). Matkustaminen on suorastaan ilo sen jalkeen kun hankin repun.
Takaisin alkuun
crema
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 9. 11. 2007 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimeksi kun menin Stanstedin lapi niin mulle ruvettiin valittamaan kun oli lapparilaukku ja pienehko kasilaukku. Jouduin sitten tunkemaan sen kasilaukun sinne lapparilaukkuun turvatarkastuksen ajaksi. Ei siina mitaan mutta vahan tuntui turhalta naputukselta kun kasilaukku tosiaankin oli sellainen tyypillinen naisten kasilaukku johon ei paljon muuta mahtunut kuin kannykka, ipod ja lompakko..
Takaisin alkuun
kiaa

LähetäLähetetty: Sunnuntai 11. 11. 2007 16:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ma oon kayttanyt itse 'second skinia'. Ei maksa kuin kyban verran ja se menee sit taas mihin tahansa reppuun, riippuu tietty lapparin koosta. makuasia tietysti miten tykkaa kantaa. Jos repussa on oma taskunsa koneelle niin onhan se ihan nappara, mut ne kaikki reput tuntuivat vaan jotenkin kompeloilta. Kannattaa ainakin miettia vaihtoehtona kalliille selkarepulle (ainakin ne laadukkaat maksoivat aika monta rahaa).
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 12. 11. 2007 14:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä idea tuo second skin! Pitäisiköhän harkita varakeinoksi? Mistä sellaisen hankit?

Mun läppäritaskullinen reppu maksoi muistaakseni 18 puntaa Decathlon-nimisessä ulkoilutarviketavaratalossa, joita on ympäri Brittejä. Kuljettaa helposti niin aikaisemman 15.4-tuumaisen ison läppärin kuin nykyisen pienemmän. Jos sellaisen laukun ostaa tietokoneliikkeestä niin sitten se tulee tietysti paljon kalliimmaksi. Vähän urheilullisen näköinenhän se kuitenkin on, mutta matkustaessa tähän asti aivan oivallinen.
Takaisin alkuun
Lotta
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 14. 11. 2007 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on kanssa tuollainen second skin jonka isken lentäessä tavalliseen Haltin reppuun tai olkalaukkuun ja hyvin toimii.

Itseäni epäilyttää juuri tuo läppärilaukun kanssa heiluminen kaupungilla, siinä on aika hyvin tyrkyllä varkaille.

Oman second skinini ostin Helsingistä verkkokauppa.comista ja maksoi varmaan 15 euroa.

Manna, jos haluat hankkia second skinin niin Tucano on valmistajan nimi. Googlaa ja katso heidän nettisivuilta missä on jälleenmyyjiä briteissä.
Takaisin alkuun
ellietta

LähetäLähetetty: Lauantai 8. 12. 2007 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä Suomesta voi ostaa tuollaisen repun? Tietääks kukaan..?
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Lauantai 8. 12. 2007 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asiassa tuon keskustelun jälkeen hankin second skinin ja se on ihan käyttäkelpoinen ratkaisu, vaikka käytän reppuakin kyllä vieläkin. Tietokonekaupoista luulisi löytyvän.

Jos sinulla on 15.4 -tuumainen tietokone, kannattaa viedä kone mukaan kauppaan ja varmistaa että mahtuu. Oma reppuni tuntui riittävän isolta mutta loppupeleissä oli vanhalle isolle koneelle aika nafti.
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 27. 12. 2007 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huolehdin lapparistani kai sitten vahan holtittomasti kun minulla on aina kasimatkatavarana normi reppu ja tungen lapparin aina vain sinne ilman mitaan erillisia laukkuja tai pehmusteita. Eika ole viela hajonnut. :D Koskaan ei ole naputettu. Nykyisin ei oikein missaan tarvitse enaa edes ottaa securityssa lapparia pois laukusta, kunhan vain sanon etta lappari on mukana. Omituisinta mielestani oli etta Glasgow'n paassa pyydettiin laittamaan niin kengat kuin lappari ja kaikki muu lapivalaistavaksi kun kesalla lensin Lontooseen ja Lontoon paassa taas ei, vaikka siella pitaisi kaiketi olla tiukemmat turvatarkastukset. (Kotimaan lento, mutta silti.)
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 27. 12. 2007 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Salla kirjoitti:
Nykyisin ei oikein missaan tarvitse enaa edes ottaa securityssa lapparia pois laukusta, kunhan vain sanon etta lappari on mukana.

Ilmeisesti tämä ei ollut alunperinkään niinkään turvajuttu, vaan läppärin laukusta pois ottamisella estetään se, että huijarit laittavat hihnalle samannäköisen laukun ja ottavat kuvauksen jälkeen sinun laukkusi hihnalta ja jättävät oman tyhjän laukkunsa sinulle. Pätee tietysti läppärilaukun näköisiin mustiin laukkuihin paremmin kuin reppuihin...
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 27. 12. 2007 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ainaki Helsinki-Vantaalla syyskuussa ja nyt Birmingham Internationalilla joulukuussa piti ottaa läppäri ulos laukusta...
Takaisin alkuun
hanrahan
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Lauantai 29. 12. 2007 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä, jokaisella kentällä jolla olen nyt 2 vuoden sisään käynyt (Edinburgh, Amsterdam, Heathrow, Hesa-Vantaa, Singapore, Brisbane jne..) on tarvinnut läppäri ottaa pois laukusta ja antaa mennä läpivalaisuun itsekseen...

2007/08 -- MLitt Middle East & Central Asian Security (St. Andrews)
2009/10 -- MSc International Relations (LSE)
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 31. 12. 2007 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo, en ole kaynyt niin monilla kentilla ja kai se on tapauskohtaista, mutta omat kokemukset oli Helsinki-Vantaalta, Manchester Internationalilta, Glasgown kentalta ja Heathrowlta, kuluneen puolen vuoden ajalta. Ja kai se vahan riippuu mista lentaa ja minne yms.
Takaisin alkuun
pepez

LähetäLähetetty: Perjantai 25. 1. 2008 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältä myös ääni second skinille. Mulla on 12" kannettava ja tuon skinin kanssa kuljettan sitä normaalissa repussa tai lentolaukussa. Laturi kestää kyllä kassin pohjalla muutenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Riina

LähetäLähetetty: Perjantai 8. 2. 2008 02:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mää oon tässä lennellessäni pärjännyt ihan normi selkärepulla jonne läppärin saa juuri ja juuri tunkettua. Aika usein jättänyt lopulta tunkematta Cool

Turvatarkastuksiin mennessä, jos ovat urputtaneet oon vaan tuumannut, että mulla on tässä vaan läppäri, että otin sen jo valmiiksi esille, kun läpivalaistuksessa joutuu kuitenkin. Hyvin mennyt tähän asti läpi. Yleensä kannellut sitä sitten muovikassissa ihan vaan. Mulla on siinä kyllä siis kanssa tuommonen second skini, että kestää vähän paremmin kolhuja.

En oo kyllä lontoon kentillä tainnut kokeilla, niissä ollaan mun mielestä enemmän nipoja vähän kaiken suhteen... Mutta mää kyllä yleensä näytän vissiin niin epäepäilyttävältä, että pääsen aina aika sukkelaan turvatarkastukset läpi kengät jalassa...
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 8. 2. 2008 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mina suosittelen Ikean halvalla (n. £5) myymia tosi simppeleita ja kevyita pehmustettuja 'levylaukun muotoisia' olkalaukkuja mustina ja vaalean ruskeina.

Kantohihnakin on hyvan levyinen ja hyvin on kestanyt pari vuotta.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
EyesOnly

LähetäLähetetty: Lauantai 1. 3. 2008 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse reissaan enimmakseen tyttoystavan kanssa ja meilla on kaksi lapparia yhdessa laukussa, reppu tai olka laukku itsellani ja hanella on sellainen naisten a4 kokoa hieman suurempi kasilaukku taynna :rojujaan:, eika meille ole viel 3vuoden aikan kukaan missaan sanonut mitaan..

Mutta mita olen enimmakseen muilla huomioinut tai kaveritten kamoja katsoen niin kylla kaikki tytot vetaa ihan silla mentaliteetilla etta on kasilaukku kokoa mika ikina niin sit on viel lapparilaukku kans erikseen..ja joskus niita laukkuja nakee ihan useampiakin.. eli kai se riippuu firmasta aika lailla..

itse harvemmin lennan ryan airilla jne mutta tuskin nekaan mitaan pilkun viilaajia on..
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa