forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

pankkitilin avaaminen + HYVÄT KÄYTÄNNÖN OHJEET
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Opintojen rahoitus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iitu_

LähetäLähetetty: Sunnuntai 9. 12. 2007 16:21    Viestin aihe: pankkitilin avaaminen + HYVÄT KÄYTÄNNÖN OHJEET Vastaa lainaamalla viestiä

Missä pankissa teillä on tili? Kaikki mitä olen lukenut, vaativat kolmen vuoden briteissä asumista ennen student accountin avaamista. Ei kai EU-opiskelijan pidä kuitenkaan avata mitään international-tiliä? Yritän vihdoin avata tiliä johonkin, en ole vielä kolmen kuukauden aikana saanut aikaiseksi...
Nannah
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 9. 12. 2007 17:56    Viestin aihe: tili Vastaa lainaamalla viestiä

ainakin taalla saa tilin auki ihan missa vaan pankissa, kun aukaisee opikselijatilin. Ainakaan viela en ole itse nahnyt pankkia, josta ei saa opiskelijatilia auki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 9. 12. 2007 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän kyseessä ole international student account nykyisin. Pelkkää student accountia ei ole vasta maahan tullut kansainvälinen saanut vuoden 2003 jälkeen, tietääkseni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
shimmy
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 9. 12. 2007 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu ei kyllä mullekaan herunut Student Accountia mistään. Perustilejä tarjosivat, itellä käytössä RBS:n Key Account.
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 9. 12. 2007 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisätään vielä että EU-opiskelija on käytännössä samassa asemassa kuin britti VAIN mitä tulee lukukausimaksuihin ja opiskelijastatukseen (Home) brittiläisessä yliopistossa. EU-opiskelija katsotaan internationaliksi käytännössä kaikissa muissa yhteyksissä. Overseas on sitten erikseen, se tarkoittaa yleensä käytännössä ei-EU:laista.

Briteissä ollaan vielä kaukana siitä että Britanniaa pidettäisiin edes osana Eurooppaa, saati että muita eurooppalaisia kohdeltaisiin samoin kuin brittejä useimmissa asioissa. (Eikä ole EU-kansalaisen elämä esim. Suomessa kuulemma yhtään helpompaa mitä tulee kännykkäliittymiin sun muihin.) Mutta tämä vuoden 2003 pankkitilirajoitus liittyy käsittääkseni a) ulkomaalaisten opiskelijoiden jahtaamisen vaikeuteen jos he jättävät isot laskut tai tilinylitykset maksamatta lähtiessään maasta, ja b) terrorismin rahoittamisen vaikeuttamiseen.
Takaisin alkuun
iitu_

LähetäLähetetty: Maanantai 10. 12. 2007 00:11    Viestin aihe: tili Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos näistä tiedoista. Kai mä voisin tohon lähi-Barclaysiin raahautua juttelemaan! Pääasia olisi se, etten joutuisi maksamaan tilistä kovin paljoa. Olen ainakin kuullut että ystäväni maksavat.
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 10. 12. 2007 08:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miun mielestä ei kannata alkaa maksamaan niitä kuukausimaksuja, kun kerran on saatavilla kuukausimaksuttomiakin tilejä. Mm. Lloydsin Classic accounti on kuukausimaksuton.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 10. 12. 2007 10:32    Viestin aihe: Re: tili Vastaa lainaamalla viestiä

iitu_ kirjoitti:
Kiitos näistä tiedoista. Kai mä voisin tohon lähi-Barclaysiin raahautua juttelemaan! Pääasia olisi se, etten joutuisi maksamaan tilistä kovin paljoa. Olen ainakin kuullut että ystäväni maksavat.

Ala nyt ihmeessa rajoita itseasi yhden pankin armoille, mikset samantien kavisi parissa konttorissa? Saattaa loppupeleissa saastaa pitkan pennin jos saat sittenkin maksuttoman tilin avatuksi hyvin eduin jossain naista kaikista pankeista joita tassa maassa on!

Itse suosittelisin naiden hoitamista kuitenkin heti lukuvuoden alussa: Silloin Freshers' Weekilla promoavat pankit osaavat yleensa nopeasti ja tarkasti kertoa mita etuja juuri Sina EU-opiskelijana saisit heidan asiakkaanaan, kun taas myohemmin heranneet joutuvat taistelemaan tietamattomien pankkineitien kanssa.

Itse ottaisin muuten mukaani passin ja/tai henkilokortin, opiskelijakortin/oppilaanaolotodistuksen ja jonkun energia tms. laskun pankkikierrokselle niin et enempaa aikaa hukkaisi.
Takaisin alkuun
Tuuli

LähetäLähetetty: Maanantai 10. 12. 2007 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites ton Lloydsin Classic accounting kanssa, onko jotan deposittia tai tietty summaa mikä pitää aina tilillä olla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 10. 12. 2007 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuuli kirjoitti:
Mites ton Lloydsin Classic accounting kanssa, onko jotan deposittia tai tietty summaa mikä pitää aina tilillä olla?

3kk sisällä tilin avaamisesta saldon pitää käyä £1500ssa, mutta sitte ko on käyny nii ihan sama mitä siellä sen jälkeen on, kuhan ei mee miinukselle.
Takaisin alkuun
soija

LähetäLähetetty: Keskiviikko 12. 12. 2007 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H.J.V. kirjoitti:
Tuuli kirjoitti:

3kk sisällä tilin avaamisesta saldon pitää käyä £1500ssa, mutta sitte ko on käyny nii ihan sama mitä siellä sen jälkeen on, kuhan ei mee miinukselle.

Mulla on toi Lloyds:in tili eikä siinä mulla ainakaan mitään tuollaista ehtoa ollut? Suosittelen kyllä Loydsia, tilin avaaminen ihan älyttömän nopeeta ja saa visa debitin eikä mitään automaattikortti & visaviritelmiä... Shekkinvihonkin saa jos haluaa...
Takaisin alkuun
repukka

LähetäLähetetty: Perjantai 15. 8. 2008 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hei, onko muilla ollut kokemuksia natwestista? avasin sinne hätäpäissäni tilin ja nyt melkein vuoden jälkeen huomasin, ettei sillä käytännössä tee mitään. ei saa shekkivihkoa, nettipankkia ei voi käyttää, eikä direct debitkään onnistu. kyseinen tili oli ainoa kuukausimaksuton, mikä natwestilla oli tarjottavana ulkomaalaisille. ovatko esim. llyodsin tarjoamat tilit yhtä järjettömiä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Perjantai 15. 8. 2008 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

repukka kirjoitti:
hei, onko muilla ollut kokemuksia natwestista? avasin sinne hätäpäissäni tilin ja nyt melkein vuoden jälkeen huomasin, ettei sillä käytännössä tee mitään. ei saa shekkivihkoa, nettipankkia ei voi käyttää, eikä direct debitkään onnistu. kyseinen tili oli ainoa kuukausimaksuton, mikä natwestilla oli tarjottavana ulkomaalaisille. ovatko esim. llyodsin tarjoamat tilit yhtä järjettömiä?

Lloydsilla saat saa shekkivihot, nettipankit, Visa Debitit ja muut ilman kuukausimaksua.
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 16. 8. 2008 14:25    Viestin aihe: Re: tili Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
iitu_ kirjoitti:

Ala nyt ihmeessa rajoita itseasi yhden pankin armoille, mikset samantien kavisi parissa konttorissa? Saattaa loppupeleissa saastaa pitkan pennin jos saat sittenkin maksuttoman tilin avatuksi hyvin eduin jossain naista kaikista pankeista joita tassa maassa on!

Itse suosittelisin naiden hoitamista kuitenkin heti lukuvuoden alussa: Silloin Freshers' Weekilla promoavat pankit osaavat yleensa nopeasti ja tarkasti kertoa mita etuja juuri Sina EU-opiskelijana saisit heidan asiakkaanaan, kun taas myohemmin heranneet joutuvat taistelemaan tietamattomien pankkineitien kanssa.

Itse ottaisin muuten mukaani passin ja/tai henkilokortin, opiskelijakortin/oppilaanaolotodistuksen ja jonkun energia tms. laskun pankkikierrokselle niin et enempaa aikaa hukkaisi.

Sori jankutukseni mutten vain kykene ymmartamaan kuinka (koyhilla?) opiskelijoilla ei riita aikaa kiertaa yhta aamu-/iltapaivaa Freshers' weekin aikana lahikonttoreita ja kysya mita pankkitilia juuri hanelle tarjottaisiin!

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
vpleht

LähetäLähetetty: Torstai 4. 9. 2008 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen lähdössä nyt parin viikon sisällä Edinburghiin, ja pankkitili olisi tarkotus sinne avata.

Onko kenelläkään tietoa, tarvitseeko pankkitilin avaamiseen Skotlannissa, pankkikortin saamiseen tai muuhun vastaavaan suosituskirjettä suomalaiselta pankiltaan? Kävin äsken omassa Nordean konttorissani kyselemässä, ja sieltä sanoivat että saatan tarvita suosituskirjettä. En kuitenkaan haluaisi turhaan maksaa siitä 50 euroa, jos saan tietoa jonka mukaan suosituskirjeitä ei kysellä skotlannissa.

Toinen asia: Onko EU-maksu brittipankeilla tai skottipankeilla peruskäytäntönä siirrettäessä rahaa suomalaiselta tililtä? Vai käytetäänkö yleensä ulkomaanmaksua, joka tietääkseni tulee kalliimmaksi? Peritäänkö EU-maksuista mitään siirtokuluja suomen tai skotlannin päässä?

Kiitos
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 4. 9. 2008 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vpleht kirjoitti:
Olen lähdössä nyt parin viikon sisällä Edinburghiin, ja pankkitili olisi tarkotus sinne avata.

Onko kenelläkään tietoa, tarvitseeko pankkitilin avaamiseen Skotlannissa, pankkikortin saamiseen tai muuhun vastaavaan suosituskirjettä suomalaiselta pankiltaan? Kävin äsken omassa Nordean konttorissani kyselemässä, ja sieltä sanoivat että saatan tarvita suosituskirjettä. En kuitenkaan haluaisi turhaan maksaa siitä 50 euroa, jos saan tietoa jonka mukaan suosituskirjeitä ei kysellä skotlannissa.

Ei tarvita mitaan suosittelukirjetta jolla pankit SUomessa rahastavat - tai ainakaan en ikina ole kuullut etta kukaan olisi paassyt edes nayttamaan sita. (Ja jos se tarvitaan, niin saa sen tilattuakin sitten tanne)

vpleht kirjoitti:
Toinen asia: Onko EU-maksu brittipankeilla tai skottipankeilla peruskäytäntönä siirrettäessä rahaa suomalaiselta tililtä? Vai käytetäänkö yleensä ulkomaanmaksua, joka tietääkseni tulee kalliimmaksi? Peritäänkö EU-maksuista mitään siirtokuluja suomen tai skotlannin päässä?

Siirtaessasi Suomesta tanne rahaa paaset itse valitsemaan siirtotavan.

Siirtomuodon paremmuuksista on taalla ollut aiemminkin keskustelua - Itse olen kayttanyt EU-maksua.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
vpleht

LähetäLähetetty: Torstai 4. 9. 2008 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos nopeista vastauksista Smile

Hyvä että tuli tuo suosituskirjeasia selväksi.
Takaisin alkuun
Ertzi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 4. 2009 08:42    Viestin aihe: Tilin avaamisesta vielä Vastaa lainaamalla viestiä

Tarvitseeko tiliä avatessa olla jokin alkupääoma mukana vai riittääkö, että heti siirtää nettipankin kautta suomalaiselta tilitä rahaa brittitilille? Kävin Suomessa pankissa kyselemässä ja olivat aika pihalla...

Miten rahaa on järkevintä viedä maahan ja kuinka suurella käteisvarannolla uskaltaa matkaan lähteä?

Toimiiko Visa Electron kätevästi?
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 4. 2009 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Visa Electron toimii, ja käteisvarantoja kannattaa olla vain sen verran että pääsee perille. Eikä missään nimessä pariasataa puntaa enempää. Rahaa saa kuitenkin myös automaatista heti perillä.

Ei käsittääkseni tarvitse alkupääomaa, ainakin kun itse avasin (tosin v. 2000) sanoin vain että siirto on tulossa, ja se riitti.

EU-maksua olen käyttänyt minäkin, mutta NatWestilla oli tapana ottaa siitä täällä päässä 6 puntaa siirtomaksua. Siis Suomesta tänne siirtäessä.
Ertzi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 22. 4. 2009 13:47    Viestin aihe: Siirtomaksu? Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Visa Electron toimii, ja käteisvarantoja kannattaa olla vain sen verran että pääsee perille. Eikä missään nimessä pariasataa puntaa enempää. Rahaa saa kuitenkin myös automaatista heti perillä.

Ei käsittääkseni tarvitse alkupääomaa, ainakin kun itse avasin (tosin v. 2000) sanoin vain että siirto on tulossa, ja se riitti.

EU-maksua olen käyttänyt minäkin, mutta NatWestilla oli tapana ottaa siitä täällä päässä 6 puntaa siirtomaksua. Siis Suomesta tänne siirtäessä.

Eikös EU/SEPA-maksun idea ole juuri maksuttomuus? Teitkö siirrot pankissa toimihenkilöpalveluna vai nettipankissa itse? Saako Briteissä muuten verkkopankkipalvelun maksutta?
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Opintojen rahoitus Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa