forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jouluksi kotiin gla-suomi
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
shimmy
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 2. 11. 2008 19:59    Viestin aihe: Jouluksi kotiin gla-suomi Vastaa lainaamalla viestiä

Mita kautta te lentelette?
Viime vuonna sain KLM:lta meno-paluun reilu £100.. Tana vuonna halvimmat nayttaa olevan satasen kalliimpia!
Ryanairilla sumpliminen tulee vahintaan yhta kalliiksi.
Ehdotuksia?
Natsumi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 2. 11. 2008 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KLM £170:lla Aberdeen-Helsinki Smile

Edit: Olin ääliö Very Happy otsikoss luki glasusta suomeen ja päätin silti mainostaa että Suomeen ollaan menossa Deenista. Mutta toisaalta. ei teiltäkään ole kamalan kaukana Aberdeen jos megabussilla köröttelee ylös tänne pohjoiseen, itse varasin noi liput opodolta

Viimeinen muokkaaja, Natsumi pvm Maanantai 3. 11. 2008 15:41, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 3. 11. 2008 10:43    Viestin aihe: Re: Jouluksi kotiin gla-suomi Vastaa lainaamalla viestiä

shimmy kirjoitti:
Mita kautta te lentelette?
Viime vuonna sain KLM:lta meno-paluun reilu £100.. Tana vuonna halvimmat nayttaa olevan satasen kalliimpia!
Ryanairilla sumpliminen tulee vahintaan yhta kalliiksi.
Ehdotuksia?

Olipa sulla hyva diili viime vuonna!

Itse kaytan lentojen etsimiseen:
www.travelsupermarket.com (siella voi valita kolme lahtokenttaa ja se etsii myos halpisyhtiot)

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 3. 11. 2008 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On muuten yksi rasittavimmista asioista tuo lentojen sumpliminen. Etenkin sesonkiaikoina kuten jouluna. Olen lentänyt eri reittejä, ekana vuonna Gla-Man-Hki, viime vuonna Gla-Lon-Hki. Molempina vuosina maksanut aika paljon. Tästä vuodesta ei vielä mitään hajua. KLM:n lennot on tosi kalliita juuri niinä aikoina kun haluaisin matkustaa (eli 16.12. jälkeen ja ennen 5.1.) joten pitänee vielä katsoa joustaako pitkin hampain tuosta vai pulittaako enemmän. (Vai jättääkö reissu Suomeen välistä.)
Takaisin alkuun
Nannah
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 4. 11. 2008 09:13    Viestin aihe: klm Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä ihmettä, ei ne KLM lennot nyt ainakaan mitään kauhean kalliita ole, kun ne saa ainakin nyt 170 meno-paluu. Ja viime kuussa ne sain vielä halvemmalla.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 4. 11. 2008 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Salla kirjoitti:
On muuten yksi rasittavimmista asioista tuo lentojen sumpliminen. Etenkin sesonkiaikoina kuten jouluna. Olen lentänyt eri reittejä, ekana vuonna Gla-Man-Hki, viime vuonna Gla-Lon-Hki. Molempina vuosina maksanut aika paljon. Tästä vuodesta ei vielä mitään hajua. KLM:n lennot on tosi kalliita juuri niinä aikoina kun haluaisin matkustaa (eli 16.12. jälkeen ja ennen 5.1.) joten pitänee vielä katsoa joustaako pitkin hampain tuosta vai pulittaako enemmän. (Vai jättääkö reissu Suomeen välistä.)

Opiskelijana sita jaksaa kikkailla enemman; ma junailin tai menin bussilla usein Glasusta Manchesteriin silloin kun sai niita runsaan sadan punnan opiskelijamenopaluita FInnairilta.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 4. 11. 2008 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kylmaar tiedätte että lentojen hinnat putoavat aika reippaasti jos pystyy lentämään keskellä viikkoa? Jos esim. lykkää lähtöä jonnekin 23.12. tienoille, niin hinnat putoavat aika reilusti.

Ja lennot Suomesta ovat sikakalliita juuri loppiaisena, koska lentoyhtiöt tietävät että se on meillä pyhä jonka jälkeen töihin. Jos pystyy tulemaan takaisin vaikka 7. tai 8.1., hinta putoaa.
shimmy
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 5. 11. 2008 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaah, jos saan lahtoa aikaistettua 16.12 niin KLM:lla paasee £160. Takaisin olin tulossa vasta 11.1 mutta kaikki lennot loppiaisen jalkeen nayttavat olevan niita halvimpia. Taytyy vaan odottaa koeaikataulua ja toivoa ettei se muutu... Nimim. kevaalla missasin kokeen koska aikataulu muuttui ja olin jo varannut liput Rolling Eyes

Naa on naita aikoja kun ottaa lievasti paahan kun kaverit lentaa Ryanairilla suoraan Glasgosta Belfastiin/Tukholmaan/minne vaan muutamalla kympilla!! Evil or Very Mad
Nannah
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 5. 11. 2008 21:09    Viestin aihe: ryanair Vastaa lainaamalla viestiä

Mäkin lensin suomeen ja takas dublinin kautta viime pääsiäisenä, oli yhteensä vaan noin 70 euroa menopaluu! Smile
Takaisin alkuun
riikkaaes

LähetäLähetetty: Keskiviikko 5. 11. 2008 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mä oon kans suunnitellu KLM:ltä varaavani kunhan nyt koepäivät sais tietoon. mihinkä aikaan marraskuusta niitä on aikasemmin ilmoteltu? vieläkä joutuu kauan venaileen:s
Takaisin alkuun
Eeva
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 6. 11. 2008 07:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen aina varannut joululennot viimeistään syyskuun toisella viikolla, pääsee paljon halvemmalla. Kyllä lukukauden päivät kuitenkin tietää niin varmasti, että uskaltaa ottaa lennot sinne joulukuulle.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 6. 11. 2008 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eeva kirjoitti:
Kyllä lukukauden päivät kuitenkin tietää niin varmasti, että uskaltaa ottaa lennot sinne joulukuulle.

Kyse onkin varmaan paluulennon päivämäärästä. Mullekin kävi aikanaan niin että tammikuun tenttipäivät julkistettiin joskus vasta joulukuun alussa, joten joko päätät tulla takaisin ennen koko tenttijakson alkamista, tai odotat ja varaat lennot vasta kun tiedät milloin ensimmäinen tentti on...
shimmy
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 6. 11. 2008 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi lukukausihomma muuttui tana vuonna niin, et ekat kokeet on jo joulukuussa eika tammikuussa niiku aikaisempina vuosina... Viime vuonna koepaivamaarat julkistettiin mun mielesta jo joskus marraskuussa (tammikuiset kokeet siis), vahan kummastuttaa ettei naita joulukuun koepaivamaaria ole vielakaan kuulunut... Yliopiston sivuilta toki nakee ne lomapaivamaarat yms (koekausi paattyy 19.12, toka lukukausi alkaa 12.1), mutta koepaivamaaria odottelen silta varalta etta vika koe olisi ennen 19.12 ja kotiin paasisi jo aikaisemmin.
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 6. 11. 2008 14:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeile painostaa laitoksen sitä osaa joka tenttipäivät järjestää. Minä aikanaan kävin sanomassa että kun pitäisi niitä lentoja varata, ja siellä ei ollut tällainen pieni detalji käynyt kenelläkään edes mielessä. Nauroivat vaan että haluatko tehdä kokeisiinlukuaikataulusi valmiiksi kuukautta ennen vai mistä moinen kiire. Joten kysy ihmeessä.
Dahmar
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 7. 11. 2008 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edinburgh-Helsinki-Edinburgh KLM:llä pari sataa puntaa. Oisin saanu hintaan £150 jos oisin varannu viikkoa aikaisemmin :/ Ekana vuonna jaksoin kikkailla Ryanairin yms. kanssa, mutta näin neljä vuotta myöhemmin osaan arvostaa sitä, että joku saa mut pisteestä A pisteeseen B kävi miten kävi. Loppujen lopuksi halpisyhtiöillä ei säästä paljoa, mutta ainakin mun tulee stressattua enemmän, kun ei nuo aikaisemmat kokemukset ole mitään helppoja.
Onko kukaan löytäny muita "helppoja" & halpoja reittejä Skotlannin ja Suomen (ehkä vielä Pohjois-Suomen) välillä?
Takaisin alkuun
shimmy
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 9. 11. 2008 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt tuli paivamaarat ja vika koe on sopivasti 15.12 ni paasen 16.12 lahtee ja lennot irtoo £162 Smile
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 19. 1. 2009 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko hyodyllista tehda sellainen listaus halpalentoyhtioista? Ihan vaikka omaksi topikikseen ja tiedotteeksi. Olisi varmaan muillekin kuin mulle hyodyllinen. Olis hyva loytaa jokin halpa tapa/joitakin halpoja tapoja paasta matkaamaan saarilta suomeen ja takaisin
Takaisin alkuun
Nannah
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 20. 1. 2009 15:42    Viestin aihe: klm, Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt muuten on taas KLM lennot glasgowsta helsinkiin (amsterdamin kautta) alennuksessa, eli 160£!

Ja mun sisko lentää Aberdeeniin kesällä easyjetillä, ensin lento Helsingistä Lontooseen ja sitten parin tunnin päästä lento Lontoosta Glasgowhun. Yhteensä tämä yhdensuuntainen lento oli alle 80e.
Takaisin alkuun
Minttu

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 1. 2009 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiks se vähän niin mene, että noi maiden sisäiset lennot ei niin kamalan kalliita välttämättä ole? Vai onko jotain menny multa ohi. Viitaten vain tuohon edelliseen viestiin...Ite tuun muuttamaan Lontooseen ja kun Helsingissä on koti, ni ei tuu vaikeeta olemaan, oletettavasti. Easyjetia oon jo kokeillu ja suosittelen ihan vilpittömästi! Halvimmat hinnat mitä oon löytäny plus just parhaimmat lentoemännät ja stuertit! Very Happy Uuden vuoden jälkeen kun tulin kotiin, oli lento puoltoista tuntia myöhässä, mutta annettakoon se anteeks, koska koneen alkuperäinen kapteeni joutu moottoripyöräonnettomuuteen matkalla kentälle, joten ne sit joutu ettii uuden kapun tilalle. Mun mielestä ihan hyväksyttävä syy viivästykselle.. Wink Ja oletettavasti kapteeni jäi ihan henkiin, hyvä niin. Smile
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 1. 2009 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Easyjetillä vaan joutuu maksamaan lisämaksua matkatavaroista, mikä nyt ei ole sinällään kamala summa (onks se nyt jotain 7 euroa per lento ja niitähän tulee menopaluuseen neljä...) + verot, usein noista yhdistelmistä tulee sen verran kalliita ettei tee mieli eikä kannata. Nythän on se uus reitti Lontoo-Helsinki, mutta sekin lento lähtee aamulla niin aikaisin että joutuisi viettämään yön kentällä, jotenkin sitä näin vanhemmiten alkaa vihaamaan noita joka kerta enemmän ja enemmän. On kuitenkin eri asia mennä lomalle jonnekin kivaan paikkaan ja viettää matkalla joku yö kentällä kun esim. mennä "lomalla" Suomeen töihin ja siinä jonkun viikonlopun aikana suorittaa tuo siirtyminen lentokentällä nukutun yön kera...
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa