forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mistä ostaa...?
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 18. 9. 2009 19:00    Viestin aihe: Mistä ostaa...? Vastaa lainaamalla viestiä

Monissa aiheissa on kyselty, että mistä voi ostaa mitäkin ja ehkä olisi sopivaa jos tälle olisi ihan oma ketjunsa.

Täällä on aiemmin puhuttu niistä luentonauhoittimista, mutten keksinyt millä hakusanalla hakisin sitä sen keskustelun löytääkseni (kun yhdelläkään haullani en sitä löytänyt). Siis haluaisin kuumeisesti sen sellaisen laitteen, jolla voi nauhoittaa luentoja, joku recorder se on nimeltään. Tietääkö kukaan mikä on sille oikea nimike englanniksi tai mistä sellaisen voi ostaa? Nettikaupat ja oikeat kalpat kelpaavat molemmat, kunhan saisin sellaisen näppeihini.

Jos joku tietää jotain mitä minä en tiedä, arvostaisin kovasti
Takaisin alkuun
Tuuli

LähetäLähetetty: Perjantai 18. 9. 2009 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voice recorder- hakusanalla löytyy ainaki amazonista: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_0_6?url=search-alias%3Daps&field-keywords=voice+recorder&sprefix=voice+
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Perjantai 18. 9. 2009 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kännyköissä muuten aika usein nykyisin on myös äänitystoiminto, päädyin omat tutkimushaastatteluni nauhoittamaan yllättäen kännykällä (johon ostin valtavan muistikortin). Parempi teknologia kuin pari vuotta vanhassa diginauhurissani, ja kuuluu äänen laadussa.

Elektroniikka kannattaa monesti ostaa netistä Briteissä (varsinkin sitten kun on brittiläinen pankkikortti).

Currys Digitalista löytyy varmasti, sellainen on melkein joka kaupungissa täällä.
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 18. 9. 2009 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joop, mulla on visa ja sillä voi maksaa noissa nettikaupoissa. Mun puhelimessa olisi kyllä tuo nauhoitin, mutta varmaan uusi muistikortti tulisi kalliimmaksi kuin tuo recorderi. Kiitos vastauksista. Lähdenpäs sitten metsästämään ja hintavertailemaan Smile
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 26. 9. 2009 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitten vielä toinen juttukysymys Glasgow'laisille. Mitens sieltä marketilta löytää sitä pimeää ja halpaa tupakkaa?
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 28. 9. 2009 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
Sitten vielä toinen juttukysymys Glasgow'laisille. Mitens sieltä marketilta löytää sitä pimeää ja halpaa tupakkaa?

Siella on jannu suht avoimesti parin topan kanssa (yleensa B&H:ta tai jotain muuta raksalempparia) kattamattomalla alueella, jos niita on niin ne pienella kiertelylla kylla loytyy mutta niitakin ratsataan toisinaan ja siella kiertelee poliisejakin, eli ihan aina ei onnistu. Barrasin pubeissa ei kukaan ole ikina tullut kauppaamaan, mutta itaanpain mentaessa pubeissa usein kaupataan (myos) pimeaa rookia. Voinet varmaan myos kysaista esmes piraattidvd-kauppaavilta.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 28. 9. 2009 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
HannaKristiina kirjoitti:

Siella on jannu suht avoimesti parin topan kanssa (yleensa B&H:ta tai jotain muuta raksalempparia) kattamattomalla alueella, jos niita on niin ne pienella kiertelylla kylla loytyy mutta niitakin ratsataan toisinaan ja siella kiertelee poliisejakin, eli ihan aina ei onnistu. Barrasin pubeissa ei kukaan ole ikina tullut kauppaamaan, mutta itaanpain mentaessa pubeissa usein kaupataan (myos) pimeaa rookia. Voinet varmaan myos kysaista esmes piraattidvd-kauppaavilta.
kiitos infosta. ens sunnuntaina sit vaan metsästämään!
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 3. 2010 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onks Briteissä jotain ketjua kuten Hemtex tai Jysk, mistä saa sitten peiton ja tyynyn? Mistä ootte ite ostaneet ne?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 3. 2010 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Onks Briteissä jotain ketjua kuten Hemtex tai Jysk, mistä saa sitten peiton ja tyynyn? Mistä ootte ite ostaneet ne?

Isommasta ruokakaupasta (iso Tesco, Sainsbury, Asda) saa. Lakanat kans. Mutta asuntolassa ne on yleensa valmiina, tai sitten asuntola tarjoaa mahdollisuutta ostaa suht edullisen petipaketin.

Jos olet tarkempi laadusta niin sitten kaupunkien keskustoissa on yleensa Marks & Spencer (iso tavaratalo). Tai Argos (halpa katalogikauppa) tai Primark (superhalpa mutta huonolaatuisempi tavaratalo).
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 3. 2010 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun tekis mieli viedä omat finlaysonit mukana, musta on tullu pikkusen tarkka, kun on ollu töissä alan liikkeessä... :D mut eipä ole järkevää. enkä kyl hirveesti innostu siitä, et muitten vanhoissa peitoissa ja tyynyissä nukkuu.. Missään muussa en oo niin nirso ku näissä :D
Takaisin alkuun
SariS

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 3. 2010 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ikealta saa myos peittoja ja tyynyja tosi halvalla.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 3. 2010 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Mun tekis mieli viedä omat finlaysonit mukana, musta on tullu pikkusen tarkka, kun on ollu töissä alan liikkeessä... Very Happy mut eipä ole järkevää. enkä kyl hirveesti innostu siitä, et muitten vanhoissa peitoissa ja tyynyissä nukkuu.. Missään muussa en oo niin nirso ku näissä Very Happy
joo mua kans ahistaa ku on jonku muun kayttama patja alla.. pitas kai ostaa petari
Takaisin alkuun
Christabel

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Mun tekis mieli viedä omat finlaysonit mukana, musta on tullu pikkusen tarkka, kun on ollu töissä alan liikkeessä... Very Happy mut eipä ole järkevää. enkä kyl hirveesti innostu siitä, et muitten vanhoissa peitoissa ja tyynyissä nukkuu.. Missään muussa en oo niin nirso ku näissä Very Happy

Brittiläiset lakanat tuppaa olemaan 50/50, eli puoleksi polyesteriä. Tykkäävät siitä varmaan siksi, ettei sitä tarvitse silittää. Joten kannattaa tuoda Suomesta tai ostaa Ikeasta - normikauppojen 100% puuvillaa olevat lakanat tuppaa olemaan kalliita.
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onks koot kuitenki samat, tyynyt 50x60 ja peitto 150x200? Eli onko TEORIASSA edes mahdollista tuoda omat lakanat?

Lainaus:
Brittiläiset lakanat tuppaa olemaan 50/50, eli puoleksi polyesteriä. Tykkäävät siitä varmaan siksi, ettei sitä tarvitse silittää. Joten kannattaa tuoda Suomesta tai ostaa Ikeasta - normikauppojen 100% puuvillaa olevat lakanat tuppaa olemaan kalliita.

Percaleesta ja puuvillasatiinista tuskin kannattaa siis unelmoida....
Takaisin alkuun
sadetikku

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valitettavasti tyynyt on suomen tyynyjä pitempiä ja peitot leveämpiä eli ei juuri kannata tuoda :) itsekin erehdyin tuomaan yhdet, jotka ei sitten sopinutkaan. Aluslakanoissakin on koko eroja
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Onks koot kuitenki samat, tyynyt 50x60 ja peitto 150x200? Eli onko TEORIASSA edes mahdollista tuoda omat lakanat?

Percaleesta ja puuvillasatiinista tuskin kannattaa siis unelmoida....

Mitä tahansa materiaalia löytyy varmasti, Christabelin pointti oli lähinnä että ne täkäläiset peruslakanat joita myydään "Anttilan hintaan" eivät ole 100% puuvillaa. Puuvillaa löytyy kyllä ja hienompiakin materiaaleja, jos mahtuvat opiskelijabudjettiin.

Mulla ei kyllä ole ollut ikinä mitään ongelmia polycottonin (50/50) kanssa. Se tuntuu musta ihan puuvillalta kun sen on pari kertaa pessyt. Ainoa ero on että sitä ei voi pestä 60 asteessa.

Puuvillaisia saa halvalla Ikeasta myös täällä, mutta ainakin Manchesterin kaksi Ikeaa ovat molemmat sen verran hankalan kulkumatkan päässä että siihen vaaditaan jonkin verran paikallistuntemusta. Mutta ainakin Marks&Spencer ja Debenhams jokaisessa kaupungissa myyvät 100% puuvillaisia lakanoita. Hinnoista en tiedä.

Koot ei ole niin valtavan erilaiset että suomalaiset lakanat eivät toimisi (mulla on parit Marimekon lakanat, tyynyliinat tosiaan vähän ahtaita mutta muuten ok) mutta miettisin kyllä lähtiessä kannattaako siitä kallisarvoisesta 20 kilosta kuluttaa paria kiloa lakanoihin. Kun ne saa periltäkin suht helposti. Ja sanon vielä että ainakin meillä asuntolassa tarjotaan vaihtoehtoa ostaa petipaketti syksyllä ennen asuntolaan tuloa, jossa sitten on uusi tyyny, peitto, lakanat jne.
crema
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Christabel kirjoitti:
Sonny kirjoitti:

Paitsi et mä oon kyl löytänyt Argosista 100% puuvillaisen setin, ja oli taatusti alle £20. Sen setin ulkonäöllä ei kyllä oo kehumista, mut ihan hyvä niissä oli nukkua. Yleensä noi halvemmat puuvillat on niistä lyhyistä jämäkuiduista tehty (pitkäkuituinen puuvilla on sitä parempaa, kalliimpaa ja kestävämpää), eli nukkaantuvat käytössä, mut jos se ei haittaa saa niitäkin. Voi sitten vaikka peittää päiväpeitolla.

Aluslakanoita mun mielestä täältä on tosi hankala ostaa. Ne tuppaa oleen järjestään aina jotenkin hirmupieniä, vaikka ostaisi King sizenä, eikä ees kunnolla mahdu sängyn päälle. Siis onhan täällä niitä kunnon kokoisiakin, mut niitä saa etsiä ihan erikseen.
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Koot ei ole niin valtavan erilaiset että suomalaiset lakanat eivät toimisi (mulla on parit Marimekon lakanat, tyynyliinat tosiaan vähän ahtaita mutta muuten ok) mutta miettisin kyllä lähtiessä kannattaako siitä kallisarvoisesta 20 kilosta kuluttaa paria kiloa lakanoihin. Kun ne saa periltäkin suht helposti.

Mulla on ilmeisestiä mutsi, faija ja sisko lähdössä mukaan sinne mentäessä, että TEORIASSA saan ängettyä mukaan. Mutta tuskin. :)

Millasta se polyesterisekotelma sitten on? Kun mulla on kauhukuvia vaan sellasista kiiltävistä, tekokuitusatiinilakanoista, jotka on älyttömän sähkösiä, ei ne kai niitä ole? :O
[/quote]
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Millasta se polyesterisekotelma sitten on? Kun mulla on kauhukuvia vaan sellasista kiiltävistä, tekokuitusatiinilakanoista, jotka on älyttömän sähkösiä, ei ne kai niitä ole? :O

Ei. Mun mielestä se "polycotton" tuntuu ihan puuvillalta sen jälkeen kun se on pari kertaa pesty. Uutena se on vähän kova, kuin kevyesti tärkätty. Noita tekokuitusatiinejakin (paljeteilla koristeltuja jne.) täältä saa, mutta saa suomalaistyyppisiäkin, siis pelkkiä kankaisia.
Christabel

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 3. 2010 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Mulla on ilmeisestiä mutsi, faija ja sisko lähdössä mukaan sinne mentäessä, että TEORIASSA saan ängettyä mukaan. Mutta tuskin. Smile

Omaan makuuni se polyestersekoite on jotenkin kovan ja liukkaan oloista - en osaa sen kummemmin selittää kuin että se ei tunnu itselle yhtä mukavalta kuin 100% puuvilla. Ja se ei samalla tavalla pehmene käytössä. En ole huomannut, että olisivat sähköisiä. Ja minäkin olen huomannut, että aluslakanat tuppaavat nyppiintymään todella nopeasti, joka näyttää ikävältä ja aika pian myös tuntuu tympeältä. Nuo lakanajutut on tietysti pitkälle makukysymys, itseä ei omien lakanoiden kantaminen ole kaduttanut.

Peitot, tyynyt yms on täällä luultavasti tuumakokoja, tyynyt on kooltaan noin 50x80cm, siis pitkiä ja kapeita, peitteen koosta en osaa sanoa mitään.
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 1 Yht. 6

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa