forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ryanair avaa Tre-Edinburgh -reitin 2010
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 23. 11. 2009 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eeva kirjoitti:
HannaKristiina kirjoitti:
Mutta sita en ymmarra, etta miten se finski sitten on muka parempi ku ryanair? Siis sielt saa sen jonku ruoan lennolla (josta kasvisvaihtoehtoa on aniharvoin - ihan hyvin ku britteihin lentaa kuitenkin)

Kasvis- ja vegaaniruokaa (kuten myos esim. Kosher ruokaa) voi tilata esim. Finnairilta & BA:lta etukateen ilman lisamaksua, jos vaan jaksaa soittaa pari paivaa ennen lentoaan. Jos lahtee pidemmalla lennolle, kannattaa muistaa.
Soitin aikoinaan (vuosi sitten) kun kreikkaan lensin helsingista (kaikki lentoni taisivat menna kautta Sveitsin) ja silloin ainakin sanoivat, ettei ole mahdollisuutta saada kasvisruokaa kuin sveitsi valille ja ehdottivat, etta nypin leivasta kinkun pois toisella lennolla!!! Eniveis, lentokoneessa sveitsiin sanoivat, etten ollut muka ilmoittanut erikoisruokavaliostani ja ettei sita yleensa silla valilla tarjota.

Britteihin lentaessa on toiminut hyvin, taalla kun kasvissyonti on paljon yleisempaa.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 23. 11. 2009 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

crema kirjoitti:
Mutta sita en ymmarra, etta miten se finski sitten on muka parempi ku ryanair? Siis sielt saa sen jonku ruoan lennolla (josta kasvisvaihtoehtoa on aniharvoin - ihan hyvin ku britteihin lentaa kuitenkin)

Finskin koneissa tuntuu vähemmän karjalta teurastamolle vietävänä. Yleisesti ottaen noissa paremmissa lentoyhtiöissä tuntuu kuin asiakasta arvostetaan, edes jollain tasolla. Ryanairin koneissa taas...

... Mulla on muutamia aika järkkyjä kokemuksia Ryanairista.

Mulla on jarkkyja kokemuksia lahes kaikista lyhyiden valien lennoista.. En ole kylla finskilla koskaan tuntenut oloani erityisen arvostetuksi.. finncomm on ainoa lentoyhtio, jota olen kayttanyt useammin ja josta ei ole mitaan valitettavaa..

Ryanairista en osaa sanoa, kun en ole lentanyt silla kuin kerran.
Takaisin alkuun
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 23. 11. 2009 16:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos lento on niin lyhyt, että siellä tarjoillaan vain "Snack" niin silloin kasvisruokavaihtoehtoa ei tarjota. Kaikilla muilla lennoilla tarjoillaan normaali lentokoneruoka, jonka voi kyllä vaihtaa kasvisruokaan. Usein on vielä parempaa kuin se peruskissanruoka mitä yleensä tarjotaan. Razz Jos lento on siis esim. sellainen, että siinä on välilaskuja ja vaihdetaan koneita, niin todennäköisesti lentoaika per kone on niin lyhyt, ettei lämmintä ruokaa tarjoilla, jolloin tietenkin selittyy tuo leivästä kinkun nyppiminen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ebenia kirjoitti:
Jos lento on niin lyhyt, että siellä tarjoillaan vain "Snack" niin silloin kasvisruokavaihtoehtoa ei tarjota.

Lyhyempi lento taitaa olla hki-lontoo.. mutta ihan miten vain, jos todella nain on, niin eiko tuo ole aika vaarin asiakasta kohtaan?

[/quote]
Kaikilla muilla lennoilla tarjoillaan normaali lentokoneruoka, jonka voi kyllä vaihtaa kasvisruokaan. [/quote]
Mista lentoyhtiosta ja minka valin lennoista puhut? Ei todellakaan tilaamatta voi sita ruokaa lahes ikina vaihtaa kasvisvaihtoehtoon. Tein taman virheen kun lensin australiasta suomeen joskus ja se oli pitka ruoaton lento kun en ollut varannut kasvisruokaa.. no okei, olihan siina kaksi valilaskua :p

Lainaus:
Usein on vielä parempaa kuin se peruskissanruoka mitä yleensä tarjotaan. Razz

En halua edes kuvitella milta se liharuoka maistuu jos on parempaa kuin kasvisruoka. Hyihyi

Lainaus:

Jos lento on siis esim. sellainen, että siinä on välilaskuja ja vaihdetaan koneita, niin todennäköisesti lentoaika per kone on niin lyhyt, ettei lämmintä ruokaa tarjoilla, jolloin tietenkin selittyy tuo leivästä kinkun nyppiminen...

No eipas selity! Ei allergikollekaan sanota, etta nypi hedelmasalaatista kiwit pois, enka vain kasita, miksi kasvissyojia voi vapaasti kohdella noin huonosti.
Toi oli musta tosi loukkaava kommentti siella puhelimessa, selkeasti ei minkaanlaista arvostusta kasvissyojan arvomaailmaa kohtaan, kun voi sanoa noin. Uskomatonta, etta se on taallakin ihmisten mielesta ok.

Ma en ees oikein tieda mita tahan sanoa, musta kun on niin itsestaanselvaa, ettei toista ihmista pitaisi asettaa tuollaiseen asemaan. Varsinkin kun kymmenen lihattoman vuoden jalkeen joku kinkun nyppiminen voileivasta ajatuksenakin pistaa voimaan pahoin - en ikinaikina soisi kinkun makuista ja hajuista leipaa, joka on muhinut sen kinkun kanssa muovin sisassa. Hyi helvetti.

En oikeasti osaa sisaistaa sun mielipidettasi siita, etta se on selitettavissa lyhyella lentoajalla... en tajua.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metro kirjoitti:

"Ryanair is named worst for families" -Metro, 24Nov2009
http://www.metro.co.uk/news/article.html?Ryanair_is_named_worst_for_families&in_article_id=776249&in_page_id=34

"Many of those surveyed said Ryanair put profit before caring for passengers and had a mercenary attitude to fees.

The Irish airline charges a family of four a £40 booking fee for a return flight, on top of the other costs.

Ei allergikollekaan sanota, etta nypi hedelmasalaatista kiwit pois, enka vain kasita, miksi kasvissyojia voi vapaasti kohdella noin huonosti.
Toi oli musta tosi loukkaava kommentti siella puhelimessa, selkeasti ei minkaanlaista arvostusta kasvissyojan arvomaailmaa kohtaan, kun voi sanoa noin. Uskomatonta, etta se on taallakin ihmisten mielesta ok.

Ma en ees oikein tieda mita tahan sanoa, musta kun on niin itsestaanselvaa, ettei toista ihmista pitaisi asettaa tuollaiseen asemaan. Varsinkin kun kymmenen lihattoman vuoden jalkeen joku kinkun nyppiminen voileivasta ajatuksenakin pistaa voimaan pahoin - en ikinaikina soisi kinkun makuista ja hajuista leipaa, joka on muhinut sen kinkun kanssa muovin sisassa. Hyi helvetti.

Allergia on terveydellinen asia josta ruoantarjoaja saattaa joutua korvauksiin jos se syottaa allergikolle jotain sopimatonta, kasvissyonti taas on paaasiallisesti elamantapavalinta. Jos itse haluat olla hankala olemalla kasvissyoja niin omapa on valintasi. Voitpa ainakin tuntea ylpeytta siita etta paaset karsimaan vakaumuksesi puolesta.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
The Irish airline charges a family of four a £40 booking fee for a return flight, on top of the other costs.

Totta. Mutta musta on janna etta ihmiset eivat ymmarra etta jostain se Ryanairkin rahansa tekee. Ei se ole mitaan hyvantekevaisyytta, vaan eri bisnesmalli. Siina missa Finski laskuttaa kaikilta sen peruslipun minimimaksun, Ryanilla on eri laskutusrakenne ja se laskuttaa niilta jotka ovat valmiita maksamaan erikoismaksuja. Kuten nyt vaikka sen, etta milla tahansa kortilla paitsi Electronilla (joka on Briteissa tosi harvinainen) maksaminen maksaa tuon 10 puntaa per nokka.
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En oikeasti osaa sisaistaa sun mielipidettasi siita, etta se on selitettavissa lyhyella lentoajalla... en tajua.

No ehkä pointtina noissa lyhyissä lentoajoissa on se, että jos ihminen on itse valinnut jonkun tietyn elämäntavan, joka rajoittaa syömisiä, niin ehkä se pieni aika mitä lennolla ollaan, pärjätään syömättä tai voidaan itse syödä jotain sellaista, mitä voi syödä. Eikä se lyhyt lentoaika ole mikään MINUN selitykseni, vaan se on näiden lentoyhtiöiden selitys ja minä ymmärrän sen kyllä, että miksi näin on. Jos esim. 2h lennon takia jokaiselle erikoisruokailijalle (ja monet ilmoittavat erikoisruokavalioikseen myös kaikki ruoka-aineet, mistä eivät vain satu pitämäänkin (mikä itseasiassa on tavallaan rinnastettavissa kasvissyöntiin), niin aika monta erilaista ruokavaliotakin yhdelle lennolle tulee) valmistettaisiin oma sämpylä, niin kyllä se aika paljon enemmän veisi työvoimaa kuin se, että samanlainen sämpylä ja ne syövät jotka haluavat.

Itse olen myös kasvissyöjä, mutta minusta se nyt ei ole mikään karmea rike, että jollain parin tunnin lennolla on syömättä sitä kämäistä sämpylää mikä sieltä tarjotaan. Kun tietää, että on snack-tyyppinen ruoka lennolla tiedossa, niin itse syön sitten lentokentällä jonkun sämpylän ja mussutan lentokoneessa vaikka suklaata, jos kauhea energiantarve iskee. Razz Ymmärrän kyllä teoriassa sen, että sitä pidetään epämoraalisena, että "syrjitään" ruokavalion takia, mutta itse en koe sitä niin. Pidemmillä lennoilla nämä asiat otetaan kuitenkin huomioon ja vielä maksutta, mikä on minusta hyvä ja se riittää minulle.

Pitää vaan jatkossa aina lentää pitkillä lennoilla. Very Happy
Takaisin alkuun
inkeri
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 14:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vahan OTna, mutta EAsyjet avaa yhteyden Hgista Manchesteriin
Takaisin alkuun
DarthLeader

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

inkeri kirjoitti:

Oho... ehkapa Finnairin on jollain lailla vastattava tahan vetoon, kun sehan taitaa olla ainoa firma joka on lentanut tuota valia tahan asti. Taitaa olla niita lentoja kaksi per paiva nykyaan, eli onhan se jonkin asteen kolhaisu kun joku muu alkaa tarjota sita kolmatta yhteytta - halvemmalla.

Matti
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

DarthLeader kirjoitti:
inkeri kirjoitti:

Oho... ehkapa Finnairin on jollain lailla vastattava tahan vetoon, kun sehan taitaa olla ainoa firma joka on lentanut tuota valia tahan asti. Taitaa olla niita lentoja kaksi per paiva nykyaan, eli onhan se jonkin asteen kolhaisu kun joku muu alkaa tarjota sita kolmatta yhteytta - halvemmalla.

Matti

Se Finnairin MAN-HEL-yhteys on paaosin syottoliikennetta varten, kuten Mannakin jo taisi sivuta.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
DarthLeader

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se Finnairin MAN-HEL-yhteys on paaosin syottoliikennetta varten, kuten Mannakin jo taisi sivuta.[/quote]

Niin no eipa noissa Easyjetinkaan aikatauluissa paljoa kehumista ole, vielahan siita Bangkokin lennolle ehtis samalle illalle. Ei ne kauaa seiso halppiksilla koneet kentalla, about puoli tuntia taitaa olla kaantymisaika Helsingissa Easylla ja Tampereella Ryanilla.

Onko kellaan muuten kokemusta KeLMista pitkilla reiteilla, onko mistaan kotoisin? On ainakin aika edullinen moneen muuhun nahden (meno-paluu Edista Malesiaan parhaimmillaan alle £500). Parin tunnin reiteilla oli ainakin ihan OK.

Matti
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helsingin Sanomien verkkouutiset 24.11.2009 kirjoitti:
Suomeen ryntäävien halpalentoyhtiöiden uhkaa Finnairille on helppo liioitella. Kotimaisen, perinteisen lentoyhtiön strategian selkäranka on Aasian-liikenne, josta tulee jo yli puolet lipputuloista. Tätä strategiaa halpalentoyhtiöt eivät vaaranna.

Kaukolennoilla noudatetaan nimittäin hinnoitteluperiaatetta, jonka mukaan matka esimerkiksi Tokiosta maksaa saman verran kaikille Pohjois-Euroopan kentille. Näin ollen Finnair lennättää Tokiosta Manchesteriin lentävät matkustajansa ilmaiseksi välin Helsinki-Manchester. Siihen väliin ei mikään halpalentoyhtiö pääse.

Halpalentoyhtiöt syövät Finnairin paikallisliikennettä eli matkustajia, jotka kulkevat vain Helsingin ja Manchesterin tai Helsingin ja Pariisin väliä. Näistä matkustajista Finnair ei pysty kilpailemaan hinnalla. Yhtiön yhdensuuntainen matka Manchesteriin maksaa helmikuun alussa easyJetin aloittaessa 748 euroa.

Ja tuo siis täältä.

Okei, tuo 748 euroa yhteen suuntaan taitaa olla bisnesluokan hinta, taitaa arvon toimittajalla olla varsin hatara käsitys siitä mitä Euroopassa lentäminen keskimäärin maksaa ja on varmaan ottanut ensimmäisen mahdollisen hinnan Finskin nettisivuilta. Mutta tuossa on tuo syöttöliikennepointti vielä kerran. Ja kyllä se Man-Hel-Man economyssakin on sen 200-250 puntaa nykyisin. Eikä kukaan hullu lähde tekemään Man-Hel-Bangkok -reittiä niin että ensimmäinen lento on halpiksella, koska siinä ne riskit kasvavat moninkertaisiksi, halpikset kun eivät korvaa myöhästyneitä lentoja, uusia lentoja, hotelliöitä jos joutuu odottamaan seuraavan päivän Thaimaan-lentoa, jne...

Mun mielestä Finnair hiljattain nosti Manchesterin-liikenteen kahdesta lennosta kolmeen päivässä. Jos halpikset pääsevät väliin niin se voi tietysti pudota takaisin kahteen.

Mä olen lentänyt kertaalleen KLM:lla Manchester-Ams-Mexico City ja takaisin. Ei se mikään BA tai Finnair ole - esim. ei ole omia tv-ruutuja penkin selässä. Olen lentänyt saman reitin (Man-Mex) myös BA:lla, Continentalilla ja Deltalla kahden vuoden sisään ja kaikilla muilla on aina ollut tuo personal entertainment center. Ja sitten niitä pieniä luksustilpehöörejä kuten silmälappuja ja hammasharjoja ei saa kuten BA:lla. Mutta ei se muuten hassumpi ole. Sanotaan että on siihen syy miksi se on pitkien lentojen halvemmasta päästä.

Amsterdamin kenttä on kyllä kiitettävän mielenkiintoinen vaihtopaikka, joten siitä pisteet. Ei käy aika pitkäksi.
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:

Allergia on terveydellinen asia josta ruoantarjoaja saattaa joutua korvauksiin jos se syottaa allergikolle jotain sopimatonta, kasvissyonti taas on paaasiallisesti elamantapavalinta. Jos itse haluat olla hankala olemalla kasvissyoja niin omapa on valintasi. Voitpa ainakin tuntea ylpeytta siita etta paaset karsimaan vakaumuksesi puolesta.

Ymmarran kylla tuon nakokannan.. otetaanpa sitten esimerkiksi uskontonsa pohjalta sikaa syomaton - enpa usko, etta sellaiselle sanottaisiin tuollaista kommenttia ja ihan yhta lailla tassakin on vakaamuksesta kyse.

En koe, etta kasvissyontini pitaisi nahda hankaluutena - tarkoitukseni ei ole olla hankala, vaan minulla on vakaamus. En tiennytkaan, etta on muitakin, jotka ajattelee mummoni kanssa samalla tavalla kasvissyonnin epakohteliaisuudeksi Very Happy

Ebenia kirjoitti:

No ehkä pointtina noissa lyhyissä lentoajoissa on se, että jos ihminen on itse valinnut jonkun tietyn elämäntavan, joka rajoittaa syömisiä, niin ehkä se pieni aika mitä lennolla ollaan, pärjätään syömättä tai voidaan itse syödä jotain sellaista, mitä voi syödä.

Yhtalailla olen maksava asiakas kuin muutkin ja ruoka on yksi niista palveluista, jotka nostavat matkani hintaa.

Lainaus:

Eikä se lyhyt lentoaika ole mikään MINUN selitykseni, vaan se on näiden lentoyhtiöiden selitys ja minä ymmärrän sen kyllä, että miksi näin on. Jos esim. 2h lennon takia jokaiselle erikoisruokailijalle (ja monet ilmoittavat erikoisruokavalioikseen myös kaikki ruoka-aineet, mistä eivät vain satu pitämäänkin (mikä itseasiassa on tavallaan rinnastettavissa kasvissyöntiin), niin aika monta erilaista ruokavaliotakin yhdelle lennolle tulee) valmistettaisiin oma sämpylä, niin kyllä se aika paljon enemmän veisi työvoimaa kuin se, että samanlainen sämpylä ja ne syövät jotka haluavat.

Milla tavalla se, etta jostain ruoasta ei satu pitamaan on rinnastettavissa kasvissyontiin, joka on hieman muutakin kuin ruokavalio valtaosalle kasvissyojista? Ei vakaamus ja se, ettei tykkaa jostain safkasta ole rinnastettavissa.

Kyse ei ole siita, etteiko kahden tunnin lentoa voisi olla syomatta, vaan siita, etta maksan palvelusta, jota myos minun pitaisi pystya hyodyntamaan.

Lainaus:

Itse olen myös kasvissyöjä,

Koska liha on pahaa?

Lainaus:
mutta minusta se nyt ei ole mikään karmea rike, että jollain parin tunnin lennolla on syömättä sitä kämäistä sämpylää mikä sieltä tarjotaan. Kun tietää, että on snack-tyyppinen ruoka lennolla tiedossa, niin itse syön sitten lentokentällä jonkun sämpylän ja mussutan lentokoneessa vaikka suklaata, jos kauhea energiantarve iskee. Razz

Eiko sinua sitten vituta, etta se ruoka mista maksat lentosi yhteydessa ei ole sinulle saatavilla ja joudut maksamaan kentalla sampylasta muutaman euron?

Lainaus:
Ymmärrän kyllä teoriassa sen, että sitä pidetään epämoraalisena, että "syrjitään" ruokavalion takia, mutta itse en koe sitä niin. Pidemmillä lennoilla nämä asiat otetaan kuitenkin huomioon ja vielä maksutta, mikä on minusta hyvä ja se riittää minulle.

Pitää vaan jatkossa aina lentää pitkillä lennoilla. Very Happy

Miksi syrjitaan on lainausmerkeissa? Ja miten niin viela maksutta? Sen palvelun maksaa lennon hinnassa. Jos ostan lennon maksan myos siita lennolla tarjottavasta "ilmaisesta" ruoasta.
Takaisin alkuun
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Koska liha on pahaa?

Tällaisten ala-arvoisten, turhien ja halveksuvien kommenttien takia, en enää kommentoi aihetta tämän tarkemmin. Turha keskustella normaaleista asioista, kun niistä vedetään tämän tasoisia johtopäätöksiä.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 24. 11. 2009 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täysin off-topic.

En koe, etta kasvissyontini pitaisi nahda hankaluutena - tarkoitukseni ei ole olla hankala, vaan minulla on vakaamus. En tiennytkaan, etta on muitakin, jotka ajattelee mummoni kanssa samalla tavalla kasvissyonnin epakohteliaisuudeksi Very Happy

No jaa. Mulla on yksi skottilainen vegekaveri, joka ollessaan Venezuelassa kenttätyössä, ilmoitti kaikille olevansa buddhalainen. Muuten hänelle olisi kuulemma pakkosyötetty lihaa. Latinot ovat aika lailla lihansyöjäkansaa.

En tiedä onko muilla samanlainen käsitys, mutta musta näyttää siltä että nuo "erikoisruokavaliot" (siis muut kuin kasvissyönti tai uskonnosta johtuvat) ovat hyvin pitkälle suomalainen juttu. Olin kerran töissä Suomessa kansainvälisessä konferenssissa ruokavastaavana. Allergisten lista oli pitkä, mutta siinä oli vain yksi ulkomaalainen, joka oli "FATALLY allergic to peanuts" (mikä on ehkä ihan ymmärrettävää). Ja sitten kamala kasa suomalaisia kala-, tomaatti-, banaani-, jne. allergikkoja. Kyllä tomaatit, omenat, porkkanat jne. mullekin aiheuttavat oireita, mutta ei mulle tule ikinä mieleen Briteissä sanoa, että special dietary requirements, please. Jätän vaan ne omenat syömättä. Suomessa kulttuuri on allergiselle suopeampi.

Ja kysymyshän tässä niinkuin monessa muussakin asiassa kuuluu, minne se raja vedetään. Useimmissa länsimaissa raja on nykyisin vedetty niin että tiettyjä uskonnollisia vakaumuksia (hindut, halal, kosher) sekä kasvissyöntiä kunnioitetaan. Lentoyhtiöt ovat sitten vissiin kustannussyistä vetäneet sen rajan eri tavalla. Ja heillä on siihen oikeus. Kuluttaja voi yrittää toki asiaan vaikuttaa, mutta ei tämä taida olla sellainen asia johon olisi olemassa selkeät ja kiistämättömän objektiiviset säännöt.
deissi
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 25. 11. 2009 00:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

DarthLeader kirjoitti:

Onko kellaan muuten kokemusta KeLMista pitkilla reiteilla, onko mistaan kotoisin? On ainakin aika edullinen moneen muuhun nahden (meno-paluu Edista Malesiaan parhaimmillaan alle £500). Parin tunnin reiteilla oli ainakin ihan OK.

HEL-AMS-LAX-lennolta on kokemusta. Tuota HEL-AMS-väliä nyt ei varmaan edes kannata kommentoida, samaa tasoa kuin muillakin kilpailijoilla. AMS-LAX-väli meni ihan mukavasti, koneena oli melko harvinainen (ja vanha) 747, joka oli rahtikoneen ja matkustajakoneen yhdistelmä. Se levisi noin 100 metrin taipaleen jälkeen Schipholin betonille yli tunniksi, eli lento lähti reippaasti myöhässä. Ilmassa palvelu oli aika perus, ruoka oli syötävää ja purtavaa (suklaapatukoita yms.) oli saatavilla. Mitään telkkariruutuja kyseisessä koneessa ei ollut. Kalusto ei muutenkaan ole kovin uudenkarheaa, käytössä on vielä esim. MD-11 (jota Finnairkin tosin käyttää).
Takaisin alkuun
Tobi
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 25. 11. 2009 05:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Milla tavalla se, etta jostain ruoasta ei satu pitamaan on rinnastettavissa kasvissyontiin, joka on hieman muutakin kuin ruokavalio valtaosalle kasvissyojista? Ei vakaamus ja se, ettei tykkaa jostain safkasta ole rinnastettavissa.

Yhtä lailla sä voisit vaatia, että tässä koneessa ei sitten saa käyttää Shellin polttoainetta, vakaumukseni takia katsos. Uskonnot ja ideologiat ovat eriarvoisia arkielämässä, ja vegetarianismi osuu jälkimmäiseen kategoriaan.

BA:n juustoleivät on ihan jees Exclamation
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 26. 11. 2009 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tobi kirjoitti:

Yhtä lailla sä voisit vaatia, että tässä koneessa ei sitten saa käyttää Shellin polttoainetta, vakaumukseni takia katsos. Uskonnot ja ideologiat ovat eriarvoisia arkielämässä, ja vegetarianismi osuu jälkimmäiseen kategoriaan.

BA:n juustoleivät on ihan jees Exclamation

No tama nyt ei ihan ole verrattavissa.

Ebenia kirjoitti:

Lainaus:

Koska liha on pahaa?

Tällaisten ala-arvoisten, turhien ja halveksuvien kommenttien takia, en enää kommentoi aihetta tämän tarkemmin. Turha keskustella normaaleista asioista, kun niistä vedetään tämän tasoisia johtopäätöksiä.

Itsehan sanoit, etta kasvissyonti on verrattavissa siihen, ettei vaan tykkaa jostain ruoasta.. Kommenttini ei ollut ala-arvoinen.

Niin ja tassa vaiheessa kasvissyontia jos rupeaisin lihaa syomaan, niin vaitan, etta vatsa menisi aikamoisesti kuralle - meni ainakin kun muutama vuosi sitten (2005 australiassa) soin kengurua. silloin soin kuitenkin lihaa (kalaa) sen vuoden ajan.

Mutta kait nyt on itsestaanselvaa, etta lentoyhtiot eivat ajattele ihan samalla tavalla ymåaristosta ku mina Wink
Takaisin alkuun
sadetikku

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 1. 2010 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulle ainakin kelpaa vallanmainiosti tää uusi lentoyhteys kun kerran toinen koti on Edinburghissa ja toinen Tampereella : ) Ja tuohon kasvissyöntijuttuun, niin olen itsekin kasvissyöjä ja niinä harvoina kertoina kun olen matkustanut "paremmilla" lentoyhtiöllä niin oon saanut kasvisruokaa. Ja toisaalta koen tän ryanairin systeemin (eli ei ruokaa) helpommaksi kun en tarvi venkslata :)
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 1. 2010 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eeva kirjoitti:

Kasvis- ja vegaaniruokaa (kuten myos esim. Kosher ruokaa) voi tilata esim. Finnairilta & BA:lta etukateen ilman lisamaksua, jos vaan jaksaa soittaa pari paivaa ennen lentoaan. Jos lahtee pidemmalla lennolle, kannattaa muistaa.
Soitin aikoinaan (vuosi sitten) kun kreikkaan lensin helsingista (kaikki lentoni taisivat menna kautta Sveitsin) ja silloin ainakin sanoivat, ettei ole mahdollisuutta saada kasvisruokaa kuin sveitsi valille ja ehdottivat, etta nypin leivasta kinkun pois toisella lennolla!!! Eniveis, lentokoneessa sveitsiin sanoivat, etten ollut muka ilmoittanut erikoisruokavaliostani ja ettei sita yleensa silla valilla tarjota.

Britteihin lentaessa on toiminut hyvin, taalla kun kasvissyonti on paljon yleisempaa.

Tähän vielä voisi lisätä erään huonon kokemuksen BA-Finskistä.
Eli tässä joulun jälkeen kun tuli takaisin tänne, niin lento oli peruttu ja pääsin lontooseen lentämään sitten 10h myöhemmin. Olin kentällä koko sen ajan, eikä mulla ollut kauheasti euroja, niin en sitten ostanut safkaa kun ajattelin, että koneesta saa. Sitten kun pääsen 12h odottelun jälkeen koneeseen, heillä ei ollut kasvisruokaa minulle ollenkaan (vaikka siis menomatkalla oli ollut ja samalla varauksella molemmat matkat).

Olin sitten sen parin tunnin lennon ajan syömättä, pääsin Lontooseen, lento glasuun peruttu, odotin matkatavaroita kolme ja puoli tuntia ja matkatavaroiden odotustilassa ei ollut mitään myymälää mistä voisi ostaa ruokaa. Oli ihan kauhea nälkä, pyörrytti ja oksetti ja janotti. Sitten kun vihdoin pääsi syömään, niin meinasi saman tien tulla ulos kun oli niin uupunut. Siinä sitten viel 10h bussilla Glasgowhin.. Samaan aikaan Blue1 lensi tuota Heathrow - Glasgow -väliä, mutta BA:lle sääolosuhteet olivat liian huonot (ei ollut sinä päivänä kummassakaan päädyssä edes lunta!)
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa