forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vakuutukset
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 13. 3. 2010 14:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälaisia vakuutuksia olette meinanneet ottaa? (Kyllä, käytin hakutoimintoa, mutta suurinosa keskusteluista on jopa vuosia vanhoja)

Mulla on sairaskuluvakuutus, joka korvaa siis perusflunssajutut 17 000 asti, mutta jos pitäs kuljettaa Suomeen tai muuta, niin ei sit korvais. Kyselin IFiltä matkavakuutusta, niin pitäisi uusia puolen vuoden välein ja maksaa 70e/puol vuotta, suurin piirtein. Tämäkään ei korvaisi kamoja.

Mitä te muut ootte miettiny?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Lauantai 13. 3. 2010 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokaisen tilanne on tietysti erilainen, terveystilanteesta sun muusta riippuen. Mutta mun näkökulma, perusterve mutta korvatulehdus-sun-muu-altis ihminen:

a) NHS hoitaa sen verran hyvin että en ole koskaan edes miettinyt mitään Suomeen siirtämisiä.

b) Moni nuori opiskelija, joka on asunut vanhempien luona Britteihin lähtöönsä asti, on katettu vanhempien kotivakuutuksessa, koska siihen monesti sisältyy jonkinlainen matkavakuutus. Minulla tämä lakkasi olemasta kun täytin 25.

c) Flunssakulut jne. ovat täällä lähes olemattomat, koska reseptilääkkeet ovat halpoja ja tasahintaisia.

d) Matkatavaravakuutus on monella asuntolan puolesta olemassa automaattisesti, ja jos ei ole tai ei asu asuntolassa niin opiskelijavakuutuksia saa täältäkin, ja huomattavasti halvemmalla kuin tuo 70 e per puoli vuotta. (Silloin kun itse viimeksi sellaisen hankin niin se oli luokkaa 50 puntaa vuosi).

e) Matkavakuutukset monesti rajoittavat matkan kestoa, eli jos haluaakin jäädä vaikkapa pääsiäislomaksi Britteihin, niin vakuutus voi lakata olemasta. Jos vakuutuksella on maksimimäärä päiviä ja sen ylittää, niin useimmissa vakuutusehdoissa vakuutus ei ole voimassa lainkaan koko aikana (se ei siis toimi niin että olet vakuutettu esim. matkan ensimmäiset kolme kuukautta).
crema
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Sunnuntai 14. 3. 2010 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Matkavakuutuksissa on useimmiten joku sääntö siitä että täytyy asua siinä maassa, josta sen matkavakuutuksen ottaa. Ja nythän olet muuttamassa Britteihin. Lisäksi matkavakuutukset ovat useimmiten voimassa korkeintaan 3 kk...

Mulle on toiminut paremmin ihan pelkkä peruskotivakuutus, ja erillinen matkavakuutus täältä ostettuna, joka on sit kattanut mun Suomi-matkat ja muut ulkomailla seikkailut. Ja kuten Manna sanoikin, terveydenhuolto on täällä ihan kondiksessa ja melko halpaa, joten jos et ole sairaalloinen etköhän täällä pärjää samoin kuin useimmat brititkin (eli ilman erillistä sairaanhoitovakuutusta).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Sunnuntai 14. 3. 2010 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

crema kirjoitti:
Matkavakuutuksissa on useimmiten joku sääntö siitä että täytyy asua siinä maassa, josta sen matkavakuutuksen ottaa. Ja nythän olet muuttamassa Britteihin. Lisäksi matkavakuutukset ovat useimmiten voimassa korkeintaan 3 kk... .

Matkavakuutukseenhan pitää sitten tietenkin ottaa nk. pidennys. Se vaan, jos joudun vaikka kolariin ja pää puoliks poikki, niin mieluummin lennättäis Suomeen, kuin jäis sinne ja tän korvais sitten matkavakuutus.

Oon todennu ton sairaanhoitovakuutuksen hyväks sinänsä, että täällä on voinu mennä yksityiselle. Ja kun vanhemmat sen joka tapauksessa maksaa, niin why not.

Minkä verran siellä maksaa noi peruskotivakuutukset, jotka korvais sit jotku läppärit tms? Minkä nimisiä vakuutusyhtiöitä siellä on, et vois vähän katsella?
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Sunnuntai 14. 3. 2010 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Oon todennu ton sairaanhoitovakuutuksen hyväks sinänsä, että täällä on voinu mennä yksityiselle. Ja kun vanhemmat sen joka tapauksessa maksaa, niin why not.

En toki ole millään mittarilla terveydenhuollon suurkuluttaja, mutta mä en ole vielä 10 vuoden aikana keksinyt hyvää syytä Briteissä mennä yksityiselle. Ja olen käyttänyt siis muitakin palveluita kuin omalääkärin. Briteissähän on julkiset erikoislääkäritkin, mulla on sellainen käsitys että Suomessa julkiselta puolelta voidaan antaa lähete yksityiselle? Täällä se ei kai ole samalla tavalla tapana, vaan täältä ennemminkin annetaan lähete paikalliseen NHS-sairaalaan. Yksityiselle mennään lähinnä jos julkisen lääkäri on sitä mieltä ettei esim. leikkausta tarvita mutta sen jostain syystä itse haluaa, tai sitten leikkausjonoa saa lyhennettyä yksityisellä. Mutta tässä mennään jo aika lailla flunssatyyppisten perusopiskelijavaivojen tuolle puolen.

Toisaalta jos vanhemmat ovat sitä mieltä että haluavat tuon vakuutuksen maksaa, niin voihan se mielenrauhaa tuoda. Mutta en minä keksi mihin sitä oikeasti täällä tarvitsisi.

Sonny kirjoitti:
Minkä verran siellä maksaa noi peruskotivakuutukset, jotka korvais sit jotku läppärit tms? Minkä nimisiä vakuutusyhtiöitä siellä on, et vois vähän katsella?

Endsleigh on ainakin aika aggressiivisesti markkinoinut meillä yliopistolla, ja asuntolankin vakuutukset taitaa nykyisin olla Endsleigh'n.

Meillä asuntolan automaattinen vakuutus korvaa jos asuntolahuoneeseen murtaudutaan (äärimmäisen harvinaista), ja siihen saa maksusta lisävakuutuksen joka korvaa myös jos kaadat kahvit läppärille tai pudotat sen (accidental damage) tai jos jätät huoneen oven auki ja varas tulee sisään (walk-in theft). Tuo lisävakuutus mun mielestä maksoi jonkun 50 puntaa vuodessa. En tiedä mitä perusvakuutus maksaa, koska meillä se sisältyy asuntolasopimukseen.

Matkavakuutuksissa on muuten usein single-item -hintakatto. Mä olen etsinyt sekä pitkiä Meksikon-matkoja että lyhyempiä Suomen- sun muita matkoja varten, mutta en ole vielä löytänyt sellaista matkavakuutusta Briteistä joka kattaisi läppärin, koska se on liian kallis yksittäinen tavara. Korkein hintakatto muistaakseni 350 puntaa. Eli mä olen useimmiten reissannut niin että kaikki muu on vakuutettu mutta läppäriä ei.
Eeva
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 07:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omien ja laheisten kokemusten puolesta NHS hakkaa Suomen terveyspalvelut 6-0 ja mistaan ei tarvitse maksaa paitsi reseptilaakkeista ihan olematon hinta. Itse en taalta lahtisi minkaan vaivan kanssa Suomeen lentamaan.
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 08:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos hei avusta, hyviä pointteja. Minkälaisia dokumentteja tarttee, että voi käyttää näitä NHS palveluita, jos niitä tarttee. Siellä siis ei taida olla samanlainen pula terkkarilääkäreistä kuin täällä?

Olisko tyhmä idea ottaa ainakin ekaksi puoleksi vuodeksi Suomesta kaikki vakuutukset ja sitten katsoa kevääksi UK vakuutus? Tuolla jossain keskustelussa puhuttiin arkun kuljettamisesta Suomeen ja kieltämättä sekin mua pelottaa, vaikka se onkin todella epätodennäköistä...
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 10:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lääkärille rekisteröitymisestä lisää täällä http://isory.org/infopaketti . Joko Missing Manual tai Asuminen ja Työnteko, en muista kumpi. Ei siihen mitään erityisiä dokumentteja tarvitse, menet vaan klinikalle ja täytät lomakkeen.

Jokainen hoitaa vakuutusasiat niinkuin itse tykkää, jos sua hermostuttaa sellaiset isommat ongelmat joiden todennäköisyys on erittäin pieni, ja saat vakuutuksella ostettua mielenrauhaa, niin mikäs siinä. Ei kai siihen voi kukaan muu sanoa mitään muuta kuin kertoa omista ratkaisuistaan ja kokemuksistaan. Mä en ole Briteissä vaivautunut itseäni erikseen vakuuttamaan lainkaan, vain silloin kun lähden reissaamaan maihin joissa ei välttämättä haluaisi tai pystyisi käyttämään julkisen terveydenhuollon palveluita.
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noiden matkavakuutusten käyttäminen on todella epätodennäköistä.

Itse yritin mennä yksityiselle tuossa marraskuussa, kun rupes pari päivää pyöräonnettomuuden (ambulanssilla sairaalaan) jälkeen täyttymään oikea silmä verellä.

Yksityisellä kertoivat, että pitää varata aika. Menin siis NHS:n A&E osastolle (päivystykseen siis). Sielläkin sai kolmisen tuntia odotella vuoroaan, mutta pääsi lääkärin puheille.

Toki siitä yksityisestä sairaanhoidosta voi joissain tilanteissa olla apuakin, mutta flunssa-asiat selviää NHS:n kautta, ja onnettomuustilanteissa ei ajanvaraukset onnistu (jos ei tiedä edellisellä viikolla aikovansa joutua liikenneonnettomuuteen). Yksityisellä puolella ei ole mitään hätäpäivystystä, vaan NHS:n A&E on ainoa vaihtoehto. Huonoja kokemuksia olen saanut onnettomuuspäivystyksessä, todella hidasta touhua (9 tuntia meni sisääntulosta siihen, että lääkäri ompeli tikit).
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H.J.V. kirjoitti:
Huonoja kokemuksia olen saanut onnettomuuspäivystyksessä, todella hidasta touhua (9 tuntia meni sisääntulosta siihen, että lääkäri ompeli tikit).

Totta, itse hoito voi kestää - tosin mulla maksimi on ollut 3 tuntia just tikkien saamiseen. Tuo 9 kuulostaa aika brutaalilta. Mutta toisaalta mulla ambulanssimies ja sairaanhoitaja olivat siinä vaiheessa jo tarkastaneet kunnon heti kun tulin ja panneet mut sellaiseen asentoon ettei vuoda, niin varmaan sullakin? - ja koska kyseessä oli pään alueen vamma niin kuulemma jättävät tarkoituksella olemaan jonkin aikaa, koska haluavat nähdä pysyykö taju.

Ambulanssin voi muuten täällä soittaa sellaisissakin tilanteissa joissa sitä en Suomessa olisi soittanut. Suomessa sitä raahautuu vaikka pää kainalossa itse ensiapuun, mutta täällä olen asuntolavalvojana oppinut soittamaan ambulanssin esmes tilanteessa jossa opiskelija on loukannut nilkkansa, ei pysty kävelemään mutta tilanne ei kiireellinen, ja tarvitsee käytännössä vain kyydin ensiapuun. Ehkä yleisin ambulanssipuhelu meiltä on opiskelija joka on niin humalassa ettei sitä uskalla jättää yksin, ja ambulanssimiehet tulevat ja vievät ne selviämään pariksi tunniksi valvottuun tilaan. Ja koskaan ei ole vielä kukaan vihjaillut että tuhlaan ambulanssiresursseja.

Sonny, tiedäthän että matkavakuutuksia käyttäessä yleensä joutuu ensin maksamaan itse, ja sitten perit sen itse myöhemmin vakuutusyhtiöltä takaisin? Useimmat yksityiset sairaalat ympäri maailmaa eivät nykyisin anna hoitoa pelkkää vakuutuskorttia vilauttamalla. Joten matkavakuutuksesta on käytännössä hyötyä vain jos sulla on sellainen esim. luottokortti, jolla pystyt maksamaan hoidon itse.
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:

Sonny, tiedäthän että matkavakuutuksia käyttäessä yleensä joutuu ensin maksamaan itse, ja sitten perit sen itse myöhemmin vakuutusyhtiöltä takaisin? Useimmat yksityiset sairaalat ympäri maailmaa eivät nykyisin anna hoitoa pelkkää vakuutuskorttia vilauttamalla. Joten matkavakuutuksesta on käytännössä hyötyä vain jos sulla on sellainen esim. luottokortti, jolla pystyt maksamaan hoidon itse.

Mulla on päinvastainen kokemus, kun jouduin Turkissa sairaalaan (mahtavat 20v synttärit, katsoin BBCtä 18h, kun en osannut nukkua tiputuksen kanssa). Mutta varmasti tapauskohtaista, koska Suomessakin maksan yksityisen maksut eka ite ja sit haen korvaukset.

Musta tuntuu, että mun vanhemmat ei päästä mua, jos mulla ei ole jotain vakuutusta. Kyllä mä teijän vakuuttelujen jälkeen uskaltaisin lähteä sinne tämän NHS:n turviin.
Takaisin alkuun
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H.J.V. kirjoitti:
Huonoja kokemuksia olen saanut onnettomuuspäivystyksessä, todella hidasta touhua (9 tuntia meni sisääntulosta siihen, että lääkäri ompeli tikit).

Olin vuoden Töölön traumapäivystyksessä töissä ja siellä oli kyllä ihan sama meininki. Jos on kiire niin ne joilla on pienimmät vaivat luonnollisesti odottelee pisimpään. Jos potilas valittaa niin sillä ei ole hätää Wink.
Takaisin alkuun
H.J.V.
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 3. 2010 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Ehkä yleisin ambulanssipuhelu meiltä on opiskelija joka on niin humalassa ettei sitä uskalla jättää yksin, ja ambulanssimiehet tulevat ja vievät ne selviämään pariksi tunniksi valvottuun tilaan. Ja koskaan ei ole vielä kukaan vihjaillut että tuhlaan ambulanssiresursseja.

Ambulanssipuoli on kyllä mun kokemuksien mukaan tosiaan hyvä. Omassa onnettomuudessani ambulanssi tuli paikalle n. 3 minuutin päästä.

Kerran soitin juuri tällaisessa "juonut liikaa + polttanut pilveä = paniikkikohtaus" tapauksessa tytölle ambulanssin, niin tulivat myös parinkymmenen minuutin päästä. Tyttö vietiin sairaalaan valvottavaksi siksi yöksi.

Suvi kirjoitti:
H.J.V. kirjoitti:

Olin vuoden Töölön traumapäivystyksessä töissä ja siellä oli kyllä ihan sama meininki. Jos on kiire niin ne joilla on pienimmät vaivat luonnollisesti odottelee pisimpään. Jos potilas valittaa niin sillä ei ole hätää Wink.

No siis täällä mun mielestä ongelmana oli se, että ne jotka pitää suurinta meteliä pääsee nopeiten hoidettavaksi. Paikallinen 'chav' poika nosti metelin ku oli peukalossa pipi, ni pääsi pian sen jälkeen hoidettavaksi.

Odotin päivystyksessä allaolevan näköisessä ambulanssimiehen tekemässä paketissa n. 3 tuntia ennen kuin ottivat vastaan. Smile

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 16. 3. 2010 08:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H.J.V. kirjoitti:

Suvi kirjoitti:
H.J.V. kirjoitti:

No siis täällä mun mielestä ongelmana oli se, että ne jotka pitää suurinta meteliä pääsee nopeiten hoidettavaksi. Paikallinen 'chav' poika nosti metelin ku oli peukalossa pipi, ni pääsi pian sen jälkeen hoidettavaksi.

Tuo kuulostaa kyllä melko ärsyttävältä, arvaisin että ovat katsoneet että se alkaa riehumaan (mikä ei ainakaan töitä nopeuta) jos ei hoideta ja potkita ulos.

Varsinkin öisin oli monesti pienitraumaisia potilaita jotka ei ollenkaan ymmärtänyt sitä että ne joutuu odottamaan kiireaikana hyvinkin sen 6 tuntia kun koko ensiapu vaikuttaa ihan tyhjältä ja lääkäriä ei näy missään. Yleensä noissa tapauksissa oli kyse jostain vakavimmista onnettomuuksista joiden potilaat oli päivystysleikkauksissa ja ne päivystävät lääkärit siellä mukana, silloin odottaa ne potilaat jotka voi odottaa.
Takaisin alkuun
crema
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 16. 3. 2010 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H.J.V. kirjoitti:

Mut täällä kyllä kannattaa kunnolla valittaa, sillä muuten oikeesti sitä vain istuu siellä odotushuoneessa ties kuinka pitkään. Ja ties mitä damagea siinäkin syntyy. Ei ne "sisäänheittäjät" mitään kaikkitietäviä ole, ja tekevätkin usein arviointivirheitä. Täällä ollaan totuttu siihen että kaikkea vähän suurennellaan, ja kun käyt suomalaisella tyylillä siinä kertomassa että vähän ois käsi kipeänä, ja vääntynyt, ja mahdollisesti murtunut, sitä joutuu tuntikausiksi odotussaliin.

Minä olen vain kerran käynyt A&E:llä täällä, ja kyseessä oli kans tuollainen "peukalo-pipi". Kerroin sitten sille sisäänheittäjälle että oon leikannut sormeen, ja mut passitettiin odottamaan. Onneksi oli (englantilainen) poikaystävä mukana, joka kyllästyi odottelemaan ja kävi selvittelemässä asiaa lisää, selittäen tarkemmin aiheutunutta vahinkoa, ja kävikin ilmi että kyseessä oli mahdollisesti melko vakava vamma ja olin minuutissa sisällä ja röntgenissä.
Takaisin alkuun
ylvalii

LähetäLähetetty: Keskiviikko 17. 3. 2010 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jonkun vakuutuksen ihan valttamatta haluaa ottaa, niin ottakaa sitten joku koti-/irtaimistovakuutus, jos irtainta on kertynyt niin paljon, etta siina on jotain suojeltavaakin. En tieda mutta epailisin, etta asuntoloissa on jonkunlainen kollektiivinen vakuutus esim. tulipalojen ja murtojen varalle (tuntuisi tosi hullulta, jos nain ei ole..).

Terveyspalvelut toimii taalla tosi hyvin. Me tosin asutaan talla paikallisen statuksella, eli ei olla enaa suomalaisen sosiaaliturvan piirissa. Alkuun piti kayda ilmottautumassa paikallisessa medical centressa asiakkaaksi, myohemmin tuli sitten postissa kortit, joissa oli NHS number ja omalaakarin nimi (omalaakarikaan ei ole mikaan kiveen kirjoittettu juttu, vaan sen saa vaihtaa ihan sen kummempia kysymyksia). NHS:lla on paljon myos erilaisia walk-in-centreja, joihin voi kavella sisaan ilman ajanvarausta. Meilla tuo toimii ainakin niin, etta ensin vastaanottaa sairaanhoitaja, joka ohjaa eteenpain sopivalle laakarille/taholle.

Talla viikolla kavi itseasiassa niin, etta rakas lapseni Wink tyonsi sormensa mun silmaan maanantai-iltana, ja silma tuli arvattavasti aika kipeaksi. Tiistaiaamuna paatin menna laheiseen community hospitalin walk-in-centreen naytille, jossa jonotin n. 5 minuuttia hoitajalle. Tama totesi silmassani olevan sarveiskalvon naarmun, ja soitti neuvoja paikallisesta silmasairaalasta. Sairaalalta kaskettiin menna naytille niiden omaan A&E:n, jossa jonotin alle 5 minuuttia. Sain reseptin, laakkeet ja kotiin. Pisin aika kului ajaessa eri sairaaloiden valeja, etsiessa parkkipaikkaa, kavellessa sairaalan toisesta paasta toiseen apteekkiin ja jonottaessa siella apteekissa. (Toki kavi tuuri, etta mulla oli vamma nimenomaan silmassa, normi A&E:n puolella oli jonkinverran jonoa.)

Miehen tyon kautta meilla on joku vakuutus, joka korvaa ensisijaisesti naontarkatuksia ja hammaslaakaria. Lisaksi silla voi saada jotain takaisin laakarin maaramasta fysioterapiasta, hierojasta, kiropraktikosta jne..
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 17. 3. 2010 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tosta tulikin sitten mieleen, että mites hammashoito toimii siellä päin?
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 17. 3. 2010 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
tosta tulikin sitten mieleen, että mites hammashoito toimii siellä päin?

Huonosti kuulemma Smile

Tasta aiheesta tiedan etta on olemassa vanhempia keskusteluja, kokeile hakua.
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 26. 3. 2010 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pieni update: Voi pee, istuttiin tänään 45 min Pohjolan konttorissa ja vastaus olikin, että heillä ei ole tarjota 3 vuodeksi vakuutusta, ei edes silloin, kun käy välissä Suomessa. Jeap. Mutsi ei päästä mua matkaan, jos ei oo vakuutuksia, ja jos hän ne maksaa ni mikä ettei...
Takaisin alkuun
ylvalii

LähetäLähetetty: Perjantai 26. 3. 2010 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Pieni update: Voi pee, istuttiin tänään 45 min Pohjolan konttorissa ja vastaus olikin, että heillä ei ole tarjota 3 vuodeksi vakuutusta, ei edes silloin, kun käy välissä Suomessa. Jeap. Mutsi ei päästä mua matkaan, jos ei oo vakuutuksia, ja jos hän ne maksaa ni mikä ettei...

Jos siis Suomelaisella vakuutusyhtiolla ei ole tarjota mitaan tilanteeseen kaypaa, niin etko voisi hankkia taalta jotain vakuutusta? Jos kerran vanhemmat sen maksaa..?

Ihan totta puhuen kuitenkin, NHS:n kuitenkin luotan ihan taysin. IMO ihan tavisopiskelijalle on yksityinen vakuutus turha.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa