forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lainan haku myöhässä hakeneelle

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Opintojen rahoitus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
je-n

LähetäLähetetty: Keskiviikko 4. 5. 2011 13:18    Viestin aihe: Lainan haku myöhässä hakeneelle Vastaa lainaamalla viestiä

Olen lähettänyt hakemuksen yliopistoon vasta tänä keväänä vaikka aloitusajankohta onkin sept2011 ja päätös yliopistoon pääsystä tulee viimeistään 19. heinäkuuta. Nyt ihmettelenkin että tarvitseeko mun hakea student financea jo nyt vai vasta kun päätös opiskelupaikan mahdollisesta saamisesta tulee?

Kävin yliopistolla juttelemassa ennen hakemuksen laittamista ja sain varmistuksen että avoimia paikkoja ns. normi haun jäkeen on jäljellä haluamalleni kurssille. Pennittömänä en ole sillä olen töissä täysipäiväisenä tällä hetkellä ja jos opiskelut alkavat pystyn silti työskentelemään part timerina samassa paikassa. Kuitenkaan en pysty tuition feetä maksamaan ilman lainaa, ja aikaisemmin palstaa tutkiessani olen tullut siihen tulokseen että tämänkin asian hoidossa englantilaisittain ei ole mitään kiireistä viimeistään hakemisen päivää ja että yliopistolla ymmärretään jos lainaa ei ole vielä myönnetty opiskelujen alettua. Tuntuu vaan vähän kummalliselta jos lainaa hakisi etukäteen ilman tietoa paikan varmuudesta.

Ajattelin että täällä varmaan joku tietää. Kelalta ei minulle heru pennin pyörylää sillä olen asunut täällä yli kolme vuotta mahdollisten opiskelujen alkaessa Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 4. 5. 2011 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni se laina pitää hakea joskus tyyliin maaliskuun loppuun mennessä. Mun saksalainen kaveri ainakin haki lainan vasta tyyliin tammikuussa. Eli hae, kun saat paikan :)

http://sonjawashere.blogspot.co.uk/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 4. 5. 2011 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yliopisto ei pakota ketaan maksamaan lukukausimaksua vaikka lainapapereita ei heti olisikaan nayttaa. Mutta tietysti tallaiset asiat kannattaa hoitaa pois alta heti kun voi.

Tama nayttaa sanovan etta haku pitaa tehda tiettyyn deadlineen mennessa.

Ja tama sanoo etta clearing-tapauksissa voi vaihtaa lainahakemukseen merkittya kurssia myohemminkin jos se on tarpeen.

Ei kai siita lainahakemuksen jattamisesta ajoissa voi olla mitaan haittaa? Avaa lainahakemus ja katso onko siella mitaan kysymyksia siita missa vaiheessa yliopistopaikka on. Voihan olla etta siella on joku kohta johon ruksitaan Clearing/unconfirmed/tms.
Medli

LähetäLähetetty: Lauantai 7. 5. 2011 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis mulle ei auennut tää juttu, mä en vielä oo saanu yo-tuloksia enkä tiedä että hyväksyykö yliopisto vielä sisään, juuri firmiksi laitoin tässä vähän aikaan sitten.. mutta siis PITÄÄKÖ hakea nyt jo lainaa vaikkei tiedä pääseekö? Sad
Takaisin alkuun
je-n

LähetäLähetetty: Maanantai 7. 4. 2014 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tahan "vahan" myohassa vastaan etta alkaa huoliko, lainaa voi hakea vaikka olisi aloittanut jo yliopiston mutta prosessointi kestaa joten rahaa saa myohemmin kuin muut.
Takaisin alkuun
millhouse

LähetäLähetetty: Tiistai 8. 4. 2014 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^ Ei ollenkaan myöhässä, kiitos vastauksesta niin tälläinen *fingers crossed* uusikin opiskelija tietää Smile
Takaisin alkuun
je-n

LähetäLähetetty: Torstai 10. 4. 2014 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kiva etta auttoi!

Muistuttaisin viela etta jos olet tehnyt toita 3 vuotta ennen kurssin alkua ja tienannut about £7500 (tai yli)vuodessa ja sinulla on siita todistus (myos suomalainen palkkaselvitys/verokortti? tms kelpasi minulla) saat myos hakea Grant rahaa joka on siis tavallaan se tuki lainan lisaksi jota ei tarvitse maksaa takaisin! Ika saattaa muuttaa sita kuinka sinun tulot arvioidaan: household income jos sinulla on partneri, hanen tulonsa vaikuttaa jos asutte yhdessa ja olet yli 26v, jos olet alle 26v. (suhdetta ei nahda vakavaksi rahallisesti kai) vain sinun omat tulot lasketaan, ja nayttamalla 3 vuoden tulot naytat ettet ole ollut riippuvainen huoltajasta eli olet itsenainen.

Tama voi tuntua turhauttavalta (byrokratia) mutta rahallisesti tama on erittain kannattavaa (ainakin minun mielesta) silla grant on vuodessa kolmen tonnin luokkaa. Taman lisaksi ainakin minun pikku tuloillani irtosi bursary sita erikseen hakematta yliopistolta joka on tonnin luokkaa vuodessa sita ei myoskaan makseta takaisin.
Eli kolmessa vuodessa ~£12,000 ekstraa.
Takaisin alkuun
Haider459

LähetäLähetetty: Keskiviikko 5. 11. 2014 06:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komppaan Mannaa, valitettavasti vain yksi aiempi opiskelivuosi hyväksytään. :/ Itse viime vuonna keskeytin aiemmat korkeakouluopinnot joita oli kertynyt vajaa vuosi ja lähdin Englantiin. Kyselin student financelta, että miten vaikuttaa asiaan ja ei kuulema vaikuta, jos kyseessä on vain yksi vuosi - sain sellaisen kuvan että sitä enemmän vuosia olisi estänyt lainan saannin. Mutta tottakai sinun kannattaa silti yrittää heiltä kysyä, että vaikuttaako tuo poissaolevuus positiivisesti lainan saantimahdollisuuksiin.
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Opintojen rahoitus Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa