forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vapaaehtoistyö Britanniassa?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Työnhaku
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Lauantai 28. 1. 2012 17:58    Viestin aihe: Vapaaehtoistyö Britanniassa? Vastaa lainaamalla viestiä

Millasia kokemuksia tällä palstalla käyvillä on Britanniassa tehdystä vapaaehtoistyöstä? Onko niissä usein ulkomaalaisia? Tarkotan että palkallisissa töissä varmasti on aina paljon ulkomaalaisiakin, mutta jos työstä ei makseta, niin kuinka todennäköistä on että muut vapaaehtoistyöläiset ovat lähes kaikki 50+ brittitätejä? Ei se mitään niinkään haittaisi, etsiskelen vain vähän pohjatietoa tätä kautta ... Smile Hyviä järjestöjä, yms. mitä suosittelisitte?
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Lauantai 28. 1. 2012 20:40    Viestin aihe: Re: Vapaaehtoistyö Britanniassa? Vastaa lainaamalla viestiä

Jeanne kirjoitti:
Millasia kokemuksia tällä palstalla käyvillä on Britanniassa tehdystä vapaaehtoistyöstä? Onko niissä usein ulkomaalaisia? Tarkotan että palkallisissa töissä varmasti on aina paljon ulkomaalaisiakin, mutta jos työstä ei makseta, niin kuinka todennäköistä on että muut vapaaehtoistyöläiset ovat lähes kaikki 50+ brittitätejä? Ei se mitään niinkään haittaisi, etsiskelen vain vähän pohjatietoa tätä kautta ... Smile Hyviä järjestöjä, yms. mitä suosittelisitte?

Mun kokemukseni mukaan ulkomaalaisia on sellaisissa järjestöissä joiden työllä on enemmän tekemistä ulkomaalaisten kanssa, ja muissa on sitten enemmän brittejä. Mutta ei ulkomaalaisuus mitenkään estä minkään järjestön työtä. Olen yhdessä puhelinpalvelussa vapaaehtoisena, ja siellä on tietysti tosi tärkeää ymmärtää epäselvästikin puhuttua englantia ja puhua itse selvästi. En näe miksi ulkomaalaisuus olisi missään määrin ongelma eikä sitä rekrytilaisuuksissa kukaan kysellyt (englantini kuulostaa natiivilta, muttei puhtaasti britiltä) - tosin en kyllä ole vielä muihin ulkomaalaisiin törmännyt. Mutta brititkin puhuvat niin vaihtelevilla aksenteilla...

Mitä ikään tulee, niin se riippuu pitkälle siitä mitä kunkin järjestön vapaaehtoisilta vaaditaan. Meillä on noin kolmekymppisiä ja eläkeläisiä suunnilleen saman verran ja siltä väliltä aika vähän: oletan että ko. toiminnan luonne (vaatii satunnaisia ilta- ja yövuoroja) karsii jonkin verran niitä joilla on lapset kotona. Ja meillä on kyllä miehiä ja naisia suunnilleen tasan, ei sitä katsota täällä mitenkään epämiehekkääksi...

Mulle tuli takavuosina sellainen newsletter, do-it.org.uk, ehkä sieltä löytyisi? Mitä haluat vapaaehtoisena tehdä?
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 2. 2. 2012 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tuota, ainakin ihmisten auttaminen jossain mielessä kiinnostaa, tuolla mainitsemassasi nettiosoitteessa oli esim. sellainen toimenkuva jossa vaan kuunnellaan ihmisten murheita, joko puhelimessa tai kasvotusten. Mutta tossa työssä kyllä varmaan pitää olla erittäin hyvä englannin ymmärrys ja luonteva puhuttu englantikin, ja mä oon täällä vasta muutaman hassun kuukauden oleillut ja voin sanoa että mun puhuttu englanti ei oo mikään kehuttava, eikä aina ymmärryskään... Laughing Tossahan sitä tietty oppisi, mutta olisihan se aika kamalaa jos ei vaan millään ymmärtäisi mikä sen ko. ihmisen ongelma on, ja sitten sanoisi jotain mitä ei todellakaan pitäisi... Jossain vaiheessa kyllä haluaisin tollaista tehdä.

Muu olisi sitten jotain kehitysmaihin liittyvää, esim. pakata ruokalähetyksiä, tai sitten esim. jonkun charity-shopin pyörittäminen.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Työnhaku Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa