forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähtöfiilistelyjä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 9. 2012 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lillie_x kirjoitti:
Joo, mä haluan ihan kunnon "normityynyn" niin pitää kai käydä Ikeassa sitten Very Happy

Brittimittaisia ne on britti-Ikeassakin, eli pidempia kuin suomalaiset. Tai ainakin mun takalaiset Ikean tyynyliinat on samankokoisia kuin takalaiset tyynyt.
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 9. 2012 08:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

inca kirjoitti:
FinnLassie kirjoitti:
Manna kirjoitti:
lillie_x kirjoitti:
Toisaalta mun on paljon järkevämpää ottaa kotoa mukaan parit pussilakanasetit,... miksi ihmeessä annan niiden pölyttyä kotona odottamassa, että "muutan omaan kotiin sitten joskus" kun niille olisi tarvetta nyt ja heti Smile

Totta. Mutta suomalainen tyynyliina on kylla brittityynylle tosi kinttana.

Joo, se brittiläinen tyyny on ihme puikula. Itse aion Freshers' weekillä käydä Ikeassa hankkimassa ittelleni "normityynyn" kaiken muun ohella. Laughing

Hassua kun taalla on ollut jo niin kauan etta brittityyny on musta normaali ja aivan paras 'puikula'. Suomalainen versio tyntyy sohvatyynylta Smile

Mulla ei mitään suuria antipatioita ole niitä puikuloita kohtaan, mutta oon huomannut sen että aina foldaan sellaisen ellei ole kahta tai kolmea tyynyä alla. Meikä ei saa oikein unta jos pää ei ole just sillä oikealla korkeudella Rolling Eyes

Plus haluan käyttää mun muumilakanoita niin että ne näyttää nätiltä Laughing Cool
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 9. 2012 08:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
lillie_x kirjoitti:
Joo, mä haluan ihan kunnon "normityynyn" niin pitää kai käydä Ikeassa sitten Very Happy

Brittimittaisia ne on britti-Ikeassakin, eli pidempia kuin suomalaiset. Tai ainakin mun takalaiset Ikean tyynyliinat on samankokoisia kuin takalaiset tyynyt.

Ainiin, ne Ikean toiset tyynyt on sit tota continental-kokoa (65x65) eli niitä neliöitä mitä esim. Saksassa tuli koko ajan vastaan. No voi perskankku.
lillie_x

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 9. 2012 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
peruna kirjoitti:
Jumankeuta toi muuttohan on ihan kohta Shocked Ei sitä vieläkään oikein meinaa sisäistää, ja jutuista päätellen oon varmaan foorumeiden ainoo nyt lähtevä joka ei oo vielä alkanut pakkaileen. No ohan tässä vielä muutama viikko..

Brittifoorumeista jos on kyse niin tietysti on aika lailla eri asia pakata 1-2 matkalaukkua kuin autollinen tai kaksi tavaraa, joka taas on brittien tyypillinen tapa saapua yliopistoon. Jonka lisaksi britit ostavat yleensa mielettoman maaran uusia tavaroita yliopistoa varten. Pakkaaminen on enemman psykologista valmistautumista. Sitten kun sen on pari kertaa tehnyt niin siita tulee yhden illan homma.

(Ja tietysti vanha kunnon matkaajan mantra, etta kunhan on paa ja passi mukana niin kaiken muun saa matkalta tai perilta mita tarvitsee. Smile)

Voi vitsi kun toi olisikin totta mun kohdalla sillä olen pakannut matkalaukkuni tosi monta kertaa viimeisen kolmen vuoden aikana ja joka ikinen kerta se on sitä samaa tuskaa Very Happy
peruna

LähetäLähetetty: Torstai 13. 9. 2012 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro Edinburghista! Surprised Taal sit pari paivaa, sit Aberdeeniin. Ei kuumota.
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 14. 9. 2012 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taksikyyti Edistä Glasuun... Pistin sitten ihan kunnolla haisemaan! Mut lento Glasuun ois ollu paljon kalliimpi kuin mun suora lento Ediin ja siitä taksilla.

Päätä särkee. Mut onneks täällä tuoksuu Glasgow.

Tänään pitäs vielä vähän seikkailla ja kattoa että miten pääsen mun 13kg ja 28kg laukuilla sitten tohon mun flattiin lauantaina... jos mäet on isot nii se on moro, otankohan taas taksin vaikka matkaa on tästä ehkä kilsa jos sitäkään. Laughing
sammari

LähetäLähetetty: Perjantai 14. 9. 2012 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suosittelen taksia, jos Glasgow'n loisto saa iskee jalleen. Paitsi tietysti kaipa se urheilusta menee, jos kiskot kahta matkalaukkua ylamakeen kovassa vastatuulessa ja katosateessa Very Happy.
Takaisin alkuun
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 14. 9. 2012 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sammari kirjoitti:
Suosittelen taksia, jos Glasgow'n loisto saa iskee jalleen. Paitsi tietysti kaipa se urheilusta menee, jos kiskot kahta matkalaukkua ylamakeen kovassa vastatuulessa ja katosateessa Very Happy.

Mun toinen laukku on tollanen 80-luvulta oleva jota ei voi ees työntää, suunnittelen ostavani tänään köyden ja sitovani sen tohon mun roller laukkuun Laughing

Ihan parasta oli eilen drop-off tiskillä:

Virkailija: Niin kai sä sitten muistat että toi raja on 23 kiloa
Minä: Öööh, juu kyllä mä sen tiedän. Onks tässä ylipainoa?
V: Joo. Viis kiloa.
M: *kaivelee jo luottokorttia esiin* Okei...
V: *lätkäisee 28kg lapun laukkuun ja pistää menemään*
M: ... Siis tarviiks mun maksaa tota ylipainomaksua vai ei...
V: No ei. Mut muista että se raja on 23 kiloa.
M: Joo. Muistetaan.

Kai se mut sitten pelasti että oli toinen laukku jo etukäteen ostettuna ja sen paino oli 10 kiloa alle sallitun määrän... Very Happy
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Perjantai 14. 9. 2012 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

FinnLassie kirjoitti:
sammari kirjoitti:

Mun toinen laukku on tollanen 80-luvulta oleva jota ei voi ees työntää, suunnittelen ostavani tänään köyden ja sitovani sen tohon mun roller laukkuun Laughing

Ihan parasta oli eilen drop-off tiskillä:

Virkailija: Niin kai sä sitten muistat että toi raja on 23 kiloa
Minä: Öööh, juu kyllä mä sen tiedän. Onks tässä ylipainoa?
V: Joo. Viis kiloa.
M: *kaivelee jo luottokorttia esiin* Okei...
V: *lätkäisee 28kg lapun laukkuun ja pistää menemään*
M: ... Siis tarviiks mun maksaa tota ylipainomaksua vai ei...
V: No ei. Mut muista että se raja on 23 kiloa.
M: Joo. Muistetaan.

Kai se mut sitten pelasti että oli toinen laukku jo etukäteen ostettuna ja sen paino oli 10 kiloa alle sallitun määrän... Very Happy

Noilla Finskin ja BA:n lennoilla ne on vahan joustavampia. Monia kertoja on ollut laukku 25kg ja aina mainitsen etta leipaa ja kahviahan se on taynna hymyn kera. Pari kertaa on onnistunut lisakilot myos easyjetilla mutta siina taisi kayda todella tuuri ja se tyontekija inhosi koko yhtiota Smile
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Perjantai 14. 9. 2012 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

inca kirjoitti:
Pari kertaa on onnistunut lisakilot myos easyjetilla mutta siina taisi kayda todella tuuri ja se tyontekija inhosi koko yhtiota Smile

Joo, halpiksilla on ihan turha yleensa edes yrittaa. Mulla viimeksi Easyjetin vahti Berliinissa kaski laittamaan kasilaukun repun sisaan ennen turvaa. Ei mahtunut ilman etta otin lounaspussin ulos, ja sitten mentiin reppu ja lounaspussi kadessa, ei mitaan kommenttia. Nyssakoiden maara siis sama, mutta kai siina sitten se periaate oli tarkein...
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Perjantai 14. 9. 2012 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerran mun matkalaukku painoi yli 10kg yli sallitun painon ja rupesin itkemaan kentalla kun virkailija rupesi laskemaan paljonko se maksaa mulle. Olin ihan PA ja viettanyt just jonkin aikaa vapaaehtoistyossa elaen kadesta suuhun useamman kuukauden ja takana oli valvottu yo lentokentalla ja laukussa koko elama. Virkailija hammentyi mun itkuparkumisestani sen verran, etta ei sitten laskuttanut. Onneksi ei, koska ma olisin joutunut jattamaan tavaraa taakse kun rahaa ei ollut.
Takaisin alkuun
nsmesiai

LähetäLähetetty: Tiistai 18. 9. 2012 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi jepet!

Kuis on sujunut?

Ite olen sopeutunut todella hyvin ja nopeasti. Kaupunki, ihmiset, yliopisto ja koko kulttuuri tuntuu mahtavalta. Ei mitään ongelmaa, etteikö porukkaan tutustuisi ja uusia ystäviä saisi. Ainoa asia missä tuntuu jäävän jälkeen, on biletyksen määrä. Aikamoista settiä nämä nuoret britit ja muut vetelee (itsehän olen kohta 22w wanha ukko).
katrel

LähetäLähetetty: Keskiviikko 19. 9. 2012 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jes, nyt on kaikki pakattu ja huomenna lähtö kohti Etelä-Suomea ja sieltä ens keskiviikkona Lontooseen! Ostin BA yhden matkalaukun lisää ja molemmat on kyllä ihan rajoilla, ei se oo ku hirveesti vaatetta päälle sit lentoaamuna. Niitä kerkee vähentää sit ku saapuu.
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 20. 9. 2012 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

katrel kirjoitti:
Jes, nyt on kaikki pakattu ja huomenna lähtö kohti Etelä-Suomea ja sieltä ens keskiviikkona Lontooseen! Ostin BA yhden matkalaukun lisää ja molemmat on kyllä ihan rajoilla, ei se oo ku hirveesti vaatetta päälle sit lentoaamuna. Niitä kerkee vähentää sit ku saapuu.

Tervetuloa Lontooseen!

Kaikki UK:seen tulijat: Muistakaahan tulla ISO:n vuosikokoukseen joka on 20.10.2012 Lisainformaatiota https://www.facebook.com/events/473187476049085/

Skoteista matkaaville voimme korvata osan matkakuluista riippuen osallistujien maarasta.
Takaisin alkuun
Shokata

LähetäLähetetty: Perjantai 21. 9. 2012 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heippa taasen,
ajattelin laittaa tänne infoa Kelan suhteen jos jollekin muullekin vastikään muuttaneelle on tarpeellista tietoa, pahoittelen jos tätä on jossain useampaankin kertaan aiemmin mainittu:
Läsnäolotodistuksenhan tuo Kela vaatii opintotukia varten ja itse ainakin sain ihan kivuttomasti confirmation of enrollmentin pyydettyä - etanapostiin luottamattomana kysyin Kelalta voiko sitä todistusta lähettää sähköisesti, ja vastaus oli KYLLÄ, skannattu todistus ulkomaantoimiston sposti osoitteeseen ulkomaat.opintotuki@kela.fi käy ihan yhtä hyvin kuin paperiversio Smile Ymmärtääkseni Kelan sivujen kautta pystyy laittamaan jonkinlaista suojauksellista viestiä jos ei halua oman normisähköpostiinsa laittaa omia tietojaan.
Takaisin alkuun
S-K

LähetäLähetetty: Lauantai 22. 9. 2012 10:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

elämä pakattuna matkalaukkuun, rinkkaan ja läppärilaukkuun, hyi mikä kuumotus
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 24. 9. 2012 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

S-K kirjoitti:

Voikun oliskin taas noin vahan tavaraa Smile Smile Mukavaa matkaa!
Takaisin alkuun
Lindis

LähetäLähetetty: Keskiviikko 26. 9. 2012 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

inca kirjoitti:
S-K kirjoitti:

Sama homma... Nimim. muutto seitsemän matkalaukun kanssa Very Happy (vanhemmat tuli saattamaan, muuten olis ollu yyberhankalaa - tai siis vielä vaikeampaa...)

Tsemppiä!
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Keskiviikko 26. 9. 2012 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lindis kirjoitti:
inca kirjoitti:
S-K kirjoitti:

Sama homma... Nimim. muutto seitsemän matkalaukun kanssa Very Happy (vanhemmat tuli saattamaan, muuten olis ollu yyberhankalaa - tai siis vielä vaikeampaa...)

Tsemppiä!

luulin aluks, etta olit just opintos alottava ja mietin etta onpa paatonta hommaa ottaa seitteman matkalaukkua Laughing

Ma haluaisin vuoden paasta tahan aikaan opiskella jossain muualla ja vahan jannittaa, etta miten se onnistus. Jos se jossain muualla on UK:ssa niin tartten muuttoauton! Meil tosin taitaa olla enempi tavaraa ku muilla ku meil on telkkarit ja mikrot sun muut mista en haluais luopua.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 26. 9. 2012 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
Jos se jossain muualla on UK:ssa niin tartten muuttoauton!

Mulla oli pari vuotta sitten ensimmainen muutto joka ei ollut ihan do-it-yourself -projekti. Yllattavan helposti se man & van kuitenkin jarjestyi Smile
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 5 Yht. 6

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa