forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähtöfiilistelyjä
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Camppu

LähetäLähetetty: Keskiviikko 27. 6. 2012 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeeeijj, IELTS-tulokset tuli postissa toissapäivänä ja eilen skannasin ne Dundeehen ja tänään UCAS:ssa oli muuttunut unconditionaliksi paikka Smile Millonkohan se vahvistuskirje tulee... Oon kyllä aika sekavissa mielentiloissa, nyt jo pidemmän aikaa ollu hirvee masennusahdistus siitä, että pitää lähteä Suomesta..Sad Kai se on tää kesä ja ihanat suunnitelmat ja muut, mutta silti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HopScotch

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 6. 2012 08:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän sama tunne täällä :'DD Sain viime viikolla unconditionalin ja nyt sitten eilen varmistin kämpän Glasgow'n asuntolassa, ja nyt vasta alkaa oikeasti tuntua että olis lähdössä. Onhan se aivan mahtavaa enkä jaksais odottaa, mutta vähän kyllä pelottaa että elokuun viimeiset viikot menee siihen että itkee kavereiden jättämistä :'D
katrel

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 6. 2012 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HopScotch kirjoitti:
Vähän sama tunne täällä :'DD Sain viime viikolla unconditionalin ja nyt sitten eilen varmistin kämpän Glasgow'n asuntolassa, ja nyt vasta alkaa oikeasti tuntua että olis lähdössä. Onhan se aivan mahtavaa enkä jaksais odottaa, mutta vähän kyllä pelottaa että elokuun viimeiset viikot menee siihen että itkee kavereiden jättämistä :'D

Mulla sama juttu!

Mut ite taas ootan et pääsis jo lähteen, tällä hetkellä kaikki kaverit on jossakin ja lähes kaikki lähtee kouluun nyt syksyllä, ennen lähtöä on tiedossa vaan töitä koko ajan, huoh... Syksy tule jo!
Takaisin alkuun
HopScotch

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 6. 2012 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keväällä en jaksanut odottaa, mut tällä hetkellä oon oikeestaan aika iloinen et on vielä se kahdeksan viikkoa jäljellä. Itellä on kans duunia koko ajan, mut yritä olla joka vapaan hetken kavereiden kaa.

Oon kyllä todella kypsä tähän koko maahan ja muutenkin Suomen ankkalampeen ja haluun alottaa jo uudessa koulussa, mutta kavereiden seurasta haluun nauttia vielä ku voi. Tyhmäkin tietää että vaikka kävis Suomessa käymässä niin ei ne vanhat ystävyyssuhteet oo samat kun koko elämä ja uudet kaverit on briteissä, joten otan kaiken irti nyt Very HappyD

Toisaalta kyllä vihaan olla tässä välivaiheessa kun ei enää elä täydesti täällä enää mutta ei kuitenkaan oo vielä uudessa kotimaassaan... Mutta enää kaks kuukautta jäljellä! Smile
emem

LähetäLähetetty: Perjantai 29. 6. 2012 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaheksan viikkoa??? huhhu en tajunnukkaa et niin vähän jäljellä (koska oon myöskin ollu duunissa koko kesän Very Happy) Ite en vielä oo oikein osannu murehtia kavereiden hyvästelyä ja muuta "kivaa" enkä vielä haluukaan... tosin en oo kovin huolissaan, kyllähän Suomeen pääsee kuitenkin muutaman kuukauden välein, enkä usko et vahvat kaverisuhteet nyt ihan niin nopeesti ja helposti väljähtää. Olin pari vuotta sitten vaihossa ja ennen sitä hurja intoilu ja murehtimine ja hössötys enkä muuta ajatellukkaa, mut tähän oon suhtautunu paljo rationaalisemmin ja rauhallisemmin... Katotaan sit elokuun lopulla kun vihdoin ehkä alan sisäistää että oon oikeesti muuttamassa kaupunkiin jossa en oo koskaan käyny Laughing
Takaisin alkuun
katrel

LähetäLähetetty: Maanantai 2. 7. 2012 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite oon kans ollu lukioaikana vuoden vaihdossa ja siinä kyllä huomas hyvin mimmoset kaverisuhteet kestää... Ne oikeet säilyy vaikka minkä läpi. Ja sitäpaitsi ite asun niin pienellä paikkakunnalla et täältä lähtee ihan kaikki jonnekkin opiskelemaan, et tuskin näkisin niitä yhtään useammin kuin Briteistäkään käsin tuun näkemään. Jouluna joutuu sit kotia Smile

Hui, teilläpäs alkaa koulut aikasin! Mulla alkaa freshers week vasta joskus syyskuun vikalla viikolla. Lennon toki varasin jo kun sai halvalla.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 2. 7. 2012 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Otin taman keskustelun erilleen, kun naytti jumittuvan UCAS-ketjun peraan ja tama aihe on aina tarkea tahan aikaan vuodesta.

Kuulostaisinko kovin vanhalta ja kyyniselta, jos sanoisin etta myos "niita oikeita" ystavyyssuhteita kuivuu joskus kokoon ilman suurempaa draamaa ihan senkin takia etta elamanvaiheet eivat natsaa tai muuten paatyy kovin erilaisille poluille? Ja kyllahan ihmisia myos erityisesti facebook-aikakaudella myos loytyy uudelleen.

Se eron etukateen odottaminen on yleensa raskaampaa kuin sen elaminen sitten syksylla. Brittiyliopistot ovat aika hyvia viemaan opiskelijoiden huomion siihen mita on nenan edessa Smile
Shokata

LähetäLähetetty: Maanantai 2. 7. 2012 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liityn lähtöfiilistelijöihin Wink

Kahden kuukauden päästä vietän Prestonissa ekaa viikonloppua ja 3.8 alkaisi jo kv orientaatioviikko, huih tätä ajan kulua! Eihän siitä ole kauaakaan kun Vietnamissa vielä ollessani koitin itseäni rauhoitella että "onhan tässä vielä puoli vuotta aikaa", heh Very Happy

Ja mitä ensikertaa (ja miksei uudelleenkin) muille maille muuttavien lähtöhaikeuteen tulee, omien kokemusteni perusteella ainakin allekirjoitan Mannan kommentin ystävyyssuhteiden säilymisestä/kuivumisesta.
Varoitus: seuraa avautumista ja sisältöä mikä on hieman ehkä OT Wink Itse lähdin kahdeksi ja puoleksi vuodeksi maailmalle heti lukion jälkeen syksyllä 2008 ja olin myös yhtäjaksoisesti pois koko tuon ajan. Tein myös silloin aikanani tietoisen päätöksen lähimpieni kanssa että puhelimessa ei puhuta koska se tekee ainakin mun kohdalla asioista paljon hankalampaa jos yrittäisi kahdessa maassa elää noin tiiviisti. Halusin jopa hieman raa'an kuuloisen irtautumisprosessin ja mahdollisuuden integroitua uuteen maahan ja elämänvaiheeseen - mikä kohdallani tarkoitti sitä että lähdin yksin mahdollisimman kauas ja selvittävä oli. Vähän kuin se kuuluista laastarin irti repäisy, heh. Luotin siihen että tärkeimmät ystävät pysyvät elämässä välimatkasta huolimatta. Välillä sitä epäili omia valintoja ja pelkäsin sitä että mihin sitten joskus palaan (alunperin suunnittelin lähteväni vuodeksi mikä vähän sitten venähti...) ja että mulla ei ole enää yhtään kavereita.

Kun sitten palasin vuosi sitten keväällä istuin luokkakokouksessa vanhojen koulukavereiden kanssa joita en ollut nähnyt sitten ala-asteen, valtaosan kanssa hyvin tultiin edelleen juttuun ja nyt ollaan taas yhteyksissä. Myös lapsuudenystäväni kanssa olin paljon Facebookin kautta yhteydessä koko tuon kaksi ja puoli vuotta ja oli kun tuota eroa ei olisi ollutkaan. Samanikäinen serkkuni kenen kanssa kasvettiin yhdessä ja oltiin tosi läheisiä meni se reilut pari vuotta melkein täydessä hiljaisuudessa lukuunottamatta "hyvää joulua/syntymäpäivää" -viestejä. Palattuani hänestä tuli mulle se tärkein tuki ja turva kun kävin käänteisen kulttuurishokin kanssa vääntöä (hän oli ollut tuona aikana vaihto-oppilaana ja kokenut saman) ja nyt kun itse hain opiskelemaan sain taustatukea häneltä joka muutti myös Englantiin koulujen perässä vuosi sitten.

Toki palatessa törmäsin myös siihen kääntöpuoleen, että yhtäkkiä vanhojen hyvien kavereiden kanssa ei ollutkaan mitään yhteistä kun itse olin ollut töissä ei-tyypillisessä ympäristössä kansainvälisessä porukassa kierrellen ja kaarrellen "irtonaisena", ja he olivat asettuneet aloilleen ja kasvattivat lapsiaan omakotitalon pihalla. Monesti piti vain todeta että oltiin kasvettu hyvin erilaisiksi ihmisiksi ja yhteiset asiat olivat lähinnä lapsuusajan koulumuistoja ja nämä ystävyyssuhteet oli elämä kuivattanut lähtökohdista huolimatta. Kaikki tämä piti vaan yksinkertaisesti hyväksyä.

Olin tämän ensimmäisen "irtioton" jälkeen reilut puoli vuotta Suomessa ennen kun lähdin taas pakkasia karkuun toiseksi puoleksi vuodeksi, ja tällä kerta kertaa lähtökuopissa en osannut pelätä tulevia tai meneviä kaverisuhteita, vaan keskityin siihen kaikkeen uuteen ja ihmeelliseen. Näin aion toimia myös elokuun lopussa kun jälleen kerran seison Helsinki-Vantaalla matkalaukkujen kanssa ja sanon heihei täällä.

Hui kun alkoi tuntua että olen kauhea party pooper kun heitän tuollasta tekstiä Lähtöfiilistelyt -ketjuun, mutta tämä on varmaan sellainen asia mikä lähtijöiden mielissä pyörii ja ehkä joku löytää itsensä vastaavasta tilanteesta nyt tai myöhemmin - no, huokaistaan sitten kaikki yhdessä että tässäpä sitä ollaan uusien ja vanhojen kavereiden kanssa monta kokemusta rikkaampina, eikö? Wink
Takaisin alkuun
HopScotch

LähetäLähetetty: Tiistai 3. 7. 2012 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No onhan tuo lähtöfiilistelyä tuokin :'D

Mäki oon kyllä yrittänyt ajatella koko lähtemistä ja kavereiden "jättämistä" realistisesti, mutta katsoo nyt miten se käytännössä toimii.

En ota mitään stressiä tuttavuuksista tai kavereista joiden kanssa tulee vain silloin tällöin hengattua, mutta paria oikeaa ystävää tulee kyllä varmasti ikävä. Toisaalta onhan se iso osa ns aikuistumista että lähtee ihan omille teille, ja ei tuo eri maissa oleminen ole kauheasti pahempaa kun jos olis vaan eri kaupungeissa. Eri kaveripiirit siinä kuitenkin tulee.

Olen kyllä aina haaveillut ulkomailla opiskelemisesta ja nyt koko uusi koulu ja kurssi tuntuu todella oikealta, ja odotan innolla myös brittiläistä opiskelijakulttuuria ja asuntolaelämää. Samalla on kuitenki pakko myöntää että tuntuu vähän orvolta lähteä jonnekkin missä ei ole sitä parasta ystävää kenen kanssa voi jakaa kaiken. En kuitenkaan ikimaailmassa vaihtaisi kotimaan ja ystävien tuomaa turvallisuudentunnetta tähän kokemukseen, en pystyis jäämään tänne eteläsuomen ankkalampeen enää hetkeksikään kauemmin.

Eihän tuo Skotlanti loppujen lopuksi kaukana ole, ja onhan facebook ja skype keksitty. That said, päätin jo alusta alkaen etten halua ollaa liiaksi yhteydessä suomeen, ettei vaan jää paitsi omasta elämästään briteissä kun yrittää pysyä mukana muiden puuhissa suomessa.

Mutta okei, kaikesta vähän negatiivisesta viis, keitä muita jännittää? Mulla on sellanen fiilis että nyt yhtäkkiä kaikki tapahtuu tosi nopeasti. Koko kevät oli vaan odottelua, mutta nyt tuli sitten unconditional ja asuntolakämppä, irtisanoutuminen duunista ja lentoliput hoidettua parin viikon sisällä Very Happy SAAS'n paperit lähetin eilen, joten enää on jäljellä pankki-asiat ja Kela-hakemukset. Melkeinpä alkaa jo tuntua vatsanpohjassa Razz
Camppu

LähetäLähetetty: Tiistai 3. 7. 2012 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo no mäkin olin 9kk heti lukion jälkeen au pairina Belgiassa, enkä käyny välissä Suomessa (huom. kaikki muut kävi ainakin 2krt jonkun puolen vuoden sisäänVery Happy) ja siinä huomas, että kyllä ne lähimmät ystävät pysyy Smile Ja mä en pystyis eroamaan lopullisesti tai olemaan puhumatta jonkun viiden läheisimmän ystävän kanssa (tosin 1-2 niistä on semmosia, joiden kanssa oikeesti oon yhteydessä tositosi paljon) - se, että ne suhteet säilyy on mulle se henkireikä! Tietysti tutustun uusiin ihmisiin ja saan uusia läheisiä ihmisiä, mutta noi muutamat haluan kyllä säilyttää hamaan loppuun asti Wink Mutta se on varmaan miten kukin tykkää, että haluaako just irtautua melkein kokonaan vai pitää yhteyksiä! Mulla just pahin paikka on se kun pitää lähimmät ystävät jättää, mutta noh, onhan ne tähänkin asti pysyny, joten miksei pysyis nytkin kun tänne Suomeen kuitenkin tulee lomilla. Ja uskon, että kyllä niitä kavereita Skotlannistakin taas saa, mutta silti hirvee pelko hah.

HopScotch, muakin todellakin jännittää!!! En pysty ajattelemaan koko asiaa, koska saan jonkun ihmeen ahdistuspaniikkikohtauksen varsinkin kun mun lähtöön on enää 7vko 6pvää Laughing Toisaalta tekis mieli alkaa jo pakkailemaan ja oon kyllä superilonen siitä, että saan muuttaa pois kotoo, mutta äh. Mulla on nyt vaan joku ihmeellinen Suomi-rakkausvaihe, jota ei ikinä oo ennen ollut! Ehkä se johtuu siitä, että tulin 3kk sitten vasta takas Suomeen. Mutta tosi outoo silti Very Happy
Takaisin alkuun
peruna

LähetäLähetetty: Torstai 5. 7. 2012 07:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muhun ei oo vielä ehtinyt iskeä jännitys. Oudot fiiliksethän tässä on, kun unconditional hyväksytty jo 2011 keväällä ja lähinnä helvetin kauan vain odoteltu ja sit nyt yhtäkkiä tämmönen kauhea vyörytys päällä, lentolippuja ja kaikkea joiden vähän luulisi pistävän tajuamaan kuinka lähellä tää oikeesti on. Mutta ei, se tuntuu vieläkin melkein yhtä etäseltä kun sillon lukion lopussa kun hommaa lähti alunperin miettimään. Veikkaan että sitä todellista realisaatioo saa odotella siihen asti että oon siellä lentokoneessa, sit jopa kaikkien näiden paniikittomien kuukauden edestä. Razz
nsmesiai

LähetäLähetetty: Torstai 5. 7. 2012 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bueno ketju, tätä onkin odoteltu. Itellä on aika epätodellinen olo vielä lähdön suhteen, todella vaikea kuvata fiilistä. Kaikki perheestä puolituttuihin tulee puhumaan meikäläisen lähdöstä Englantiin ja silloin vaan tulee ajateltua "Niin... Kyllä joo, syksyllå sitten" =D

Oikeastaan lähtö tuntui paljon selkeämmältä kun hakeminen oli vasta alkutekijöissään, oli selkeä tavoite ja päämäärä mitä odotti. Nyt on vaan venailua ja on unreal olo ajatella, että eipä sitä kohta enää asustele Suomessa tai näe perhettä/kavereita samaan tyyliin, vaikka suhteet ei heikkenekkään varmasti monien kohdalla.

Tiivistetysti tätä tunnetta voisi kuvailla henkisellä valmistautumisella suurelle seikkailulle, ei aavistustakaan minne tie oikeasti lopulta vie, mutta en malta olla ottamatta selvää.
Takaisin alkuun
emem

LähetäLähetetty: Maanantai 9. 7. 2012 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

glasgowhun lähtijät hei! kysäsen nyt täällä kun en tienny missä muualla, elikkä meinaatteko osallistua siihen ulkomaalaisille opiskelijoille suunnattuun orientaatioon?
Takaisin alkuun
HopScotch

LähetäLähetetty: Tiistai 10. 7. 2012 06:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmmm en ollut olleenkaan miettinyt tuota vielä. Toi että on joku vastassa lentokentällä joka ohjaa yliopiston ilmaseen kuljetukseen kuulostaa kyllä hyvältä... Ei tarttis matkalaukkujen kanssa yrittää orientautua täysin uudessa kaupungissa.

Noista ohjelmista en voi käytännössä osallistua kun kolmeen, ja en siis itse orientaatioon ollenkaan, koska saavun vasta 7.9, mutta ainaki noi bileet QMUssa ja GUUssa perjantaina ja lauantaina kuulostaa ihan kivoilta Smile)

Enköhän ilmoittaudu ainakin, jos vaan että saan sen kuljetuksen kentältä :'D
S-K

LähetäLähetetty: Tiistai 10. 7. 2012 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Selailin taas UCL:n ja sen opiskelijajärjestön sivuja, pieni yllättävä lähtöinnostus iski. Täytyy muistaa pakata nappikset mukaan, niin pääsee höntsäilemään johonkin UCL:n tai SSEES:n futisjengeistä. Toisaalta toivoisi syyskuun jo koittavan, toisaalta taas maagisesti itsestään hoituvalla pyykeillä ja kotiruoalla on omat puolensa.
Takaisin alkuun
ainoo

LähetäLähetetty: Torstai 12. 7. 2012 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mullakin alkaa pikkuhiljaa nousta tää lähtöinnostus ja -jännitys kun eihän tässä oo enää kuin vajaat kaks kuukautta lähtöön! Smile Mulla on suurin osa lähtöön liittyvistä asioista jo kunnossa, kun Kela ja SAAS on hoidettu, asuntola on tiedossa yms. Joten ei tässä voi kuin odotella ja intoilla. Smile

emem kirjoitti:
glasgowhun lähtijät hei! kysäsen nyt täällä kun en tienny missä muualla, elikkä meinaatteko osallistua siihen ulkomaalaisille opiskelijoille suunnattuun orientaatioon?

Hmm en oo vielä yhtään ajatellut asiaa, mutta koska mäkin saavun vasta 7.9 niin en taida tohon orientaatioon ehtiä. Mut ilmainen kuljetus lentokentältä kyllä kelpais! Very Happy Millä lennoilla te muuten tuutte? Mä en oo vielä ostanut lentolippua, mut ihan tässä lähipäivinä olis tarkotus hoitaa se pois alta ja mitä luultavimmin lennän British Airwaysilla niin että oon perillä klo 13.40. Smile
Takaisin alkuun
HopScotch

LähetäLähetetty: Perjantai 13. 7. 2012 06:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ainoo kirjoitti:
Millä lennoilla te muuten tuutte? Mä en oo vielä ostanut lentolippua, mut ihan tässä lähipäivinä olis tarkotus hoitaa se pois alta ja mitä luultavimmin lennän British Airwaysilla niin että oon perillä klo 13.40. Smile

Samalla lennolla taidetaan siinä tapauksella olla. Lennän Britishin BA6031 lennolla Helsingistä kl. 8:00 Heathrowiin, sieltä jatkolennolla Glasgow'hun mikä olis perillä just sillon 13:40 Razz

Ostin tossa joku viikko sitten kun BA:n sivujen mukaan paikkoja ei ollut kauhean monta jäljellä. Halusin välttämättä ton lennon ettei tarttis tulla perille kauheen myöhään tai joutua vaihtamaan lentokenttää Lontoossa (mun henk. kohtanen kauhu) Very Happy
lillie_x

LähetäLähetetty: Torstai 19. 7. 2012 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HopScotch kirjoitti:

Käy kateeksi, mulla ei oo mitään lähtöfiilistä vielä! Sitä fiilistä oli ehkä melkein kesäkuussa, kun hoidin niitä paperihommia, mutta Kela, SAAS, vuokrasopimus ja lentoliput sai jo hoidettua ennen kesäkuun loppua ja sen jälkeen olenkin jo melkein unohtanut koko asian kun olen vaan töissä ollut Smile Yritän nyt liikkua täällä näissä foorumeissa niin pääsee ehkä jotenkin fiiliksiin. Toi thestudentroom.co.uk on kans kiva paikka Smile
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 19. 7. 2012 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mua ei kiinnosta pakkaaminen sitten paskan viirua just nyt, vaikka pitäisi. Voi aargh kun tuota tavaraa on enemmän mitä luuli!
Shokata

LähetäLähetetty: Torstai 19. 7. 2012 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on tässä loman aikana ollut hieman vaihteleva menestys asioiden hoidossa - Kelaan laitoin 12. pv opintotukihakemuksen sekä hakemuksen Suomen sosiaaliturvan piiriin kuulumisesta, päätöksiä odotellaan sormet ristissä Smile

Lisäintoa tuli tuossa yks päivä kun sain kv orientaatioviikon ohjelman ja sähköpostia tulevalta personal tutorilta. Matkalaukku on tuossa nurkassa odotellut edelliseltä reissulta kotiutumisesta saakka, pakkaamisen ajattelukin aiheuttaa tosin lievää paniikkia - matkalaukkuelämä on tuttua ja pärjään melko vähällä, mutta nyt kun on oikeasti muuttamassa yhteen paikkaan pidemmäksi aikaa niin tekee mieli ottaa mukaan aivan kaikki Laughing

Tässä tulikin mieleen, sattuiko kukaan kattomaan Subilta tiistaisin yheksältä tulevaa sarjaa Nuoret, laiskat ja tyhmät (Young, dumb and living off mum) missä ei-niin-itsenäiset brittiteinit heitettiin kimppakämppään ja erilaisiin töihin? Very Happy Vaikka tuohon sarjaan on varmasti valkkaamalla valkattu pahimmat tapaukset niin sain ehkä traumoja ja pelkään joutuvani samanlaiseen kämppään Laughing
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 1 Yht. 6

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa