forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lentoyhteydet Skotlantiin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 4. 2013 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peregrine kirjoitti:
Eipä varmaan, mutta en tiedä missä Manchesterin lentokenttä on (siis onko se tunnin junamatkan pääsä Mansen keskustasta tai mihin ilmansuuntaan). Easyjet ei enää ilmeisesti lennä Helsingistä?

Varttitunti junalla Manchester Piccadillysta etelaan.

Easyjetin ja Ryanairin lentoreitit tuntuvat toimivan maksimissaan noin 1-2 vuotta kerrallaan, ja ehka tama patee muihinkin halpiksiin. Niilla on ollut Tampere-Liverpool ja Tampere-Manchester ja Helsinki-Liverpool ja vaikka mita, ja koskaan ne eivat yhta reittia lentaneet pidempaan kuin noin vuoden. Luulen, etta tama on ihan heidan tietoinen strategiansa. En tieda mihin nykyiset reitit vievat...
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 4. 2013 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Easyjetin ja Ryanairin lentoreitit tuntuvat toimivan maksimissaan noin 1-2 vuotta kerrallaan, ja ehka tama patee muihinkin halpiksiin. Niilla on ollut Tampere-Liverpool ja Tampere-Manchester ja Helsinki-Liverpool ja vaikka mita, ja koskaan ne eivat yhta reittia lentaneet pidempaan kuin noin vuoden. Luulen, etta tama on ihan heidan tietoinen strategiansa. En tieda mihin nykyiset reitit vievat...

Halpisyhtiot neuvottelevat pikkukenttien kanssa halvan kokeiluajan vuodeksi, pariksi ja lopettavat sen jalkeen (ellei reitti yllattaen osoittaudu kannattavaksi).

Finski tosiaan lensi parikin kesaa aikoinaan HEL-EDI-reittia (ainakin 2007) ja Glasusta paasee Mansen kentalle junalla (yleensa kallista ja hankalaa jos on paljon kamaa kun pitaa jossain yorkissa vaihtaa kavelysillan kautta laituria) ja bussilla (halpaa mutta kestaa kuutisen tuntia) - tuli aikoinaan otettua ilo irti Finskin alennuksesta isorylaisille: £113 menopaluu Mansesta ja £111 Lontoosta! (ne oli niita aikoja kun makin viitsin junailla yon lapi ja nukkua kentalla).

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 3. 4. 2013 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
Halpisyhtiot neuvottelevat pikkukenttien kanssa halvan kokeiluajan vuodeksi, pariksi ja lopettavat sen jalkeen (ellei reitti yllattaen osoittaudu kannattavaksi).

Ma ajattelin etta kyse saattaisi olla myos kermojen kuorimisesta. EasyJet ja kumppanit elavat siita, etta se kansanosa lentaa niilla joka ei ilman niiden palveluja lentaisi ollenkaan. Ja sita kansanosaa ei kiinnosta lentaa samaan paikkaan montaa kertaa, ja heita ei valttamatta myoskaan kiinnosta joku tietty paikka vaan saattavat hyvin lomailla siella minne sattuu saamaan halvat lennot. Sen takia joku Helsinki-Glasgow toimii yhden kesan, sitten tulee Helsinki-Edinburgh, Helsinki-Budapest, Helsinki-Krakova jne. Eli lentoyhtiot kuorivat vain paalta sen alkuryntayksen ja sitten siirtyvat muualle.

Mutta Finnairin Helsinki-Manchester -reitille taisi kayda Aasian-liikenteen takia painvastoin: kun ma lensin vuosituhannen alussa sita reittia kolmesti vuodessa, se oli aina lahes tyhja vaikka teki viela valilaskunkin Tukholmaan, ja kulki kahdesti paivassa, ja olin varma etta kohta se lopetetaan - kunnes Kiinan-liikenne alkoi, ja sitten vuoroja lisattiin kolmeen paivassa...
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 10. 6. 2013 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyhmä tarvitsisi apua viisailta isorylaisilta! Mulla ois lähtö Dundeeseen luvassa 31.8. Aikaisemmin en haluaisi lähteä, sillä mä kuitenkin haluaisin osallistua vielä Isoryn lähtöorientaatioon lähtöä edeltävänä päivänä ja sitä aikaisemmin en tosiaan mieluiten lähtisi. Oon yrittänyt ettiä lentoa Helsingistä Edinburghiin jo muutamalta lentoyhtiöltä (Finnair, Air Berlin, British Airways, SAS, Norwegian) ja ainoastaan British Airwaysilta on löytynyt jotenkin järkevät lennot. Mä haluaisin kuitenkin aamulennon, sillä jo itsessään juna Edinburghista vie jo sen vajaa pari tuntia, jonka lisäksi mä tarvin väh. puoli tuntia joka etapilla sähläämiseen. Ainoa järkevä vaihtoehto on siis British Airwaysin 07:55-13:00 lento, mutta kolmen sadan hintalappu on aika suolainen. Very Happy Oonko mä missanut nyt jonkun oleellisen vaihtoehdon (Ryannair ehkä sitten tulevaisuudessa, kun ei tarvi niin paljoa tavaraa roudaa!) vai onko mun vain taivuttava British Airwaysiin? Finnair on aika lailla pois laskusta, ne velottaa tonnin menolipusta. Laughing

Lisäksi mä haluaisin muistinvirkistykseksi kysyä, jos ei matkusta suoralennolla, saako lentokonetta vaihtaessa poistua terminaalialueelta? Norwegianilla olisi 29.8 lento Edinburghiin 90 euroa, mutta Oslossa pitäisi odottaa kuusi tuntia. Norjaan aina halunneena tää ois aika ihanteellinen tilanne käydä tutustamassa Osloon, mutta ikävä kyllä, terminaalissa nukkumista en vielä laskisi kovin kummoiseksi matkaksi. Very Happy

EDIT: Kyseessä olikin vaihto Kööpenhaminassa. Mutta kyllä se Köppiskin kävisi Cool
Takaisin alkuun
mrk
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 10. 6. 2013 17:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Tyhmä tarvitsisi apua viisailta isorylaisilta! Mulla ois lähtö Dundeeseen luvassa 31.8. Aikaisemmin en haluaisi lähteä, sillä mä kuitenkin haluaisin osallistua vielä Isoryn lähtöorientaatioon lähtöä edeltävänä päivänä ja sitä aikaisemmin en tosiaan mieluiten lähtisi. Oon yrittänyt ettiä lentoa Helsingistä Edinburghiin jo muutamalta lentoyhtiöltä (Finnair, Air Berlin, British Airways, SAS, Norwegian) ja ainoastaan British Airwaysilta on löytynyt jotenkin järkevät lennot. Mä haluaisin kuitenkin aamulennon, sillä jo itsessään juna Edinburghista vie jo sen vajaa pari tuntia, jonka lisäksi mä tarvin väh. puoli tuntia joka etapilla sähläämiseen. Ainoa järkevä vaihtoehto on siis British Airwaysin 07:55-13:00 lento, mutta kolmen sadan hintalappu on aika suolainen. Very Happy Oonko mä missanut nyt jonkun oleellisen vaihtoehdon (Ryannair ehkä sitten tulevaisuudessa, kun ei tarvi niin paljoa tavaraa roudaa!) vai onko mun vain taivuttava British Airwaysiin? Finnair on aika lailla pois laskusta, ne velottaa tonnin menolipusta. Laughing

Lisäksi mä haluaisin muistinvirkistykseksi kysyä, jos ei matkusta suoralennolla, saako lentokonetta vaihtaessa poistua terminaalialueelta? Norwegianilla olisi 29.8 lento Edinburghiin 90 euroa, mutta Oslossa pitäisi odottaa kuusi tuntia. Norjaan aina halunneena tää ois aika ihanteellinen tilanne käydä tutustamassa Osloon, mutta ikävä kyllä, terminaalissa nukkumista en vielä laskisi kovin kummoiseksi matkaksi. Very Happy

EDIT: Kyseessä olikin vaihto Kööpenhaminassa. Mutta kyllä se Köppiskin kävisi Cool

KLM:llä meno-paluu (joko Glasuun tai Edinburghiin) noin €300. Paluulipun voit näin ottaa jouluksi -- päivämäärät selvinnee yliopiston sivuilta.
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 6. 2013 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varaisin mieluiten pelkästään menolipun, kun en tiedä tulenko vielä jouluksi takaisin Suomeen. Toki, jos saa halvemmalla meno-paluun, niin mikäs siinä.... KLM:llä pelkkä menolippu olisi 800 euroa, mutta tosiaan mainitsemasi meno-paluu olisi 280 euroa. Mitä tämä on? Shocked
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 6. 2013 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Varaisin mieluiten pelkästään menolipun, kun en tiedä tulenko vielä jouluksi takaisin Suomeen. Toki, jos saa halvemmalla meno-paluun, niin mikäs siinä.... KLM:llä pelkkä menolippu olisi 800 euroa, mutta tosiaan mainitsemasi meno-paluu olisi 280 euroa. Mitä tämä on? Shocked

Varmana jouluun mennessä on koti-ikävä sen verran loistossaan että pikku matka takaisin helpottaa Smile Reippaasti vaan esim. 22.12 kotio ellei aiemmin . term date loppu yleensä on siinä joulukuun puolessa välissä joten ihan hyvin kerkiät olla kirjojen parissa.

Syitä lentohintoihin voi olla monia esim. business matkustajat käyttävät noita one way tikettejä joten rahaa liikkuu siellä aika paljon, ostamalla return piletin se myös takaa että käytät heidän lentokonettaan paluu lennolla niin heidän ei tarvitse kilpailla halpalentoyhtiöiden kanssa.

Itse käytän skyscanneri kun suunnittelen matkaa http://www.skyscanner.net/ sieltä saa melkein kaikkien yhtiöiden lennot yhdelle sivulle.
Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 6. 2013 16:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KLM:sivuilla oli eritelty meno- ja paluulennon hinnat. Meno oli sen mukaan 140 euroa, mutta sen lennon varaaminen erikseen samalla hinnalla ei sitten ole mahdollista Very Happy 600 euron heitto samasta lennosta kuulostaa vähän absurdilta, oli bisnesmatkailija tai ei! Kiitos kuitenkin tuosta linkistä, tulee hyötykäyttöön!

Mä tulisin Suomen pääosin katsomaan kavereita, kun mulla ei oo kovin läheiset suhteet perheen kanssa. Jouluna ei tunnetusti ole kavereilla hirveästi aikaa, joten joulun ajan mä varmaan vaan nyhvöttäisiin kotona turhan panttina. Very Happy Sen takii mä haluaisin kokeilla joulua pois kotoa, olisi sitten vaikka yksin Skotlannin kukkuloilla!
Takaisin alkuun
amlit
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 6. 2013 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Sen takii mä haluaisin kokeilla joulua pois kotoa, olisi sitten vaikka yksin Skotlannin kukkuloilla!

Hah saattaisit saada musta seuraa koska perhe. Varsinkin mun perhe.
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 6. 2013 19:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt suunnittelemaan Isoryn joulumiittiä! Cool
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 11. 6. 2013 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Nyt suunnittelemaan Isoryn joulumiittiä! Cool

Antaa palaa! Voitte laittaa jotain vaikka Skotlannin ISO ry;n ryhmään kun aika lähenee!
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 12. 6. 2013 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raffel kirjoitti:
Tyhmä tarvitsisi apua viisailta isorylaisilta! Mulla ois lähtö Dundeeseen luvassa 31.8.

Dundeessa asuessani lensin Edinburghin ja Aberdeenin kautta (yhta vaivalloista molemmista) mutta Glasgow'nkin kautta toimii - jos noihin loytyisi halvempia lentoja.

Lisaksi: Edinburghin kentalta ei menna Dundeehin Edinbughin kautta (joka on etelassa), vaan minibussi vie (pohjoiseen) Inverkeithingin bussi- ja juna-asemille joista jatketaan Dundeehin. Ennalta ei tarvitse hankkia lippua.

Takaisin alkuun
Raffel
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 13. 6. 2013 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edinburghiin lähtee lentoja paljon enemmän suhteessa Glasgowiin ja varsinkin Aberdeeniin. Aberdeeniin löytää halvimmillaan menolipun 400 eurolla, kun nyt taas Skycanner löytää Edinburghiin järkevän lennon 160 eurolla (tosin samaista lentoa ei löydy Norwegianin sivuilta!).

National Rail Enquiries ei ilmoita, että junamatkalla Edinbughista Dundeeseen olisi vaihtoa. En tosin vielä ole tutustunut, kuinka pitkä matka Edinburghin lentokentältä on Edinburghin rautatieasemalle, mutta mistään Inverkeithining juna-asemasta en löytänyt mainintaa. Tässä junamatka mitä kattelin.
Takaisin alkuun
Sinsidney
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 13. 6. 2013 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla tuo Skyscanner ei kyllä muuten löytänyt kaikkia lentoja, jätti ne kaikista edullisimmat pois vaikka ko. lennot sitten löytyivätkin esim. Travellinkista ja parilta muulta varaussivuilta.

Musta tuntuu, että kaikki (ainakin ne, jotka on menossa Stirlingiin) lähtee 7.päivä lauantaina sillä 07:55 lennolla ja minä sitten ainoana sillä tasan 8:00 lähtevällä! Very Happy Vai tunnustaako joku muu lähtevänsä tuolla samaisella lennolla ensin Lontooseen ja sieltä Ediin? Mä maksoin menolipusta jottain vähän päälle 200 euroa.
Takaisin alkuun
inca
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 13. 6. 2013 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinsidney kirjoitti:
Mulla tuo Skyscanner ei kyllä muuten löytänyt kaikkia lentoja, jätti ne kaikista edullisimmat pois vaikka ko. lennot sitten löytyivätkin esim. Travellinkista ja parilta muulta varaussivuilta.

Musta tuntuu, että kaikki (ainakin ne, jotka on menossa Stirlingiin) lähtee 7.päivä lauantaina sillä 07:55 lennolla ja minä sitten ainoana sillä tasan 8:00 lähtevällä! Very Happy Vai tunnustaako joku muu lähtevänsä tuolla samaisella lennolla ensin Lontooseen ja sieltä Ediin? Mä maksoin menolipusta jottain vähän päälle 200 euroa.

Skyscanneriin kannattaa niitä kriteereitä laittaa aika paljon ja tosiaankin filtteroida tuloksi. Se että esim Norwegian lennot on skyscannerilla halvemmat kuin niiden omilla sivuilla voi olla hyvinkin mahdollista. Skyscanner siis etsii lentoja suoraan lentoyhtiöiden kuin myös "agenttien" sivuilta ja tieto ei ole hintana varma ennen kuin olet varausvaiheessa eli klikannut linkkiä jolloin se ohjautuu oikealle sivustolle.

Kannattaa myös tsiikata samalla lennolla lähtevien kamujen kanssa lennonnumero koska sama lento ei lähde kahtena eri aikana. Eli jos lennon numero on sama niin silloin sinulla tai sun kaverilla on muuttunut aika siitä alkuperäisestä varauksesta. Jos siinä nyt on se 10minsan ero niin tuskin se nyt maailmaa kaataa sillä sun pitää siellä kentällä olla kumminkin ajoissa.

Myös varoituksena sen verran että esim. Finnairin ja BA:n koneet saattavat todellakin lentää samaan aikaan Lontooseen joten kentällä kannattaa ole tarkkana lennon numerosta (itse kerran kävelin siis Finnairin lennolle vaikka olinkin BA:lla!) sillä ne lähtevät eri porteilta. Helsingin kenttä nyt on pieni, mutta Heathrow on eri asia...
Takaisin alkuun
Eeva
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 13. 6. 2013 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dundeeseen kannattaa tulla joko:

Norwegian: Hki - Oslo/Koopenhamina/Tukholma - Edinburgh
KLM: Hki - Amsterdam - Edinburgh
Lufthansa: Hki - Frankfurt - Edinburgh
Lufthansa: Hki - Frankfurt - Aberdeen

Esim. mun menopaluu nyt kesalla on Lufthansalla Aberdeeniin ja maksoi £170.

Finnair ja BA ovat aina vaikuttaneet mulle tosi kalliilta, jos haluaa tulla Skotlantiin asti.

Edinburghista Dundeeseen tulee junalla 1 tunti 15 min - 1 tunti 30 min. Juna yhteys on suora. Itse oon aina tullut Edinburghin keskustan kautta, mutta myos Mikon mainitsema Inverkeithing yhteys kuuleman mukaan toimii.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 13. 6. 2013 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eeva kirjoitti:
Edinburghista Dundeeseen tulee junalla 1 tunti 15 min - 1 tunti 30 min. Juna yhteys on suora. Itse oon aina tullut Edinburghin keskustan kautta, mutta myos Mikon mainitsema Inverkeithing yhteys kuuleman mukaan toimii.

Se minibussi (varmaan nro 747) ajaa EDI:sta sillan yli Inverkeithingin bussiasemalle seka juna-asemalle; Itse kaytin Dundeessa asuessani juuri sita reittia koska se oli nopein (junavaihtoehdolla) ja helpoin (bussilta Inverkeithingin junalaiturille on muutamia kymmenia metreja loivaa alamakea) - ja halvinkin.

Ihan varmasti myos Edinburghin keskustan kautta paasee, mutten ikina pitanyt tarpeellisena kulkea pidempaa ja kalliimpaa reittia.

Takaisin alkuun
huovis

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 7. 2013 10:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä muuten yleensä etsitte lentojanne ? Näitä hakukoneita lennoille ja hotelleille kun on viime aikoina alkanut tulla ovista ja ikkunoista !

http://www.trivago.fi/
http://www.skyscanner.fi/
http://fi.hotels.com/

Ootteko kokeneet jonkin toistaan paremmaksi/luotettavammaksi ?
Takaisin alkuun
FinnLassie
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 7. 2013 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä nyt oon vaan ettinyt tuolta HalvatLennot-sivuilta, ei voi hintakalenterilla ettiä mutta antaa usean sivuston hinnat siihen listana. Enpä oo tainnu muuta käyttää viimeseen neljään vuoteen.
Absed

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 7. 2013 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen pitänyt www.momondo.com sivustoa erittäin pätevänä. Yleensä katsonut sieltä ja Skyscanneristä ja järjestäen löytynyt omiin tarkoituksiin momondosta paremmat.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa