forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Glasgow Uni
Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
glasgow2013

LähetäLähetetty: Lauantai 21. 9. 2013 06:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi,
Nyt on vajaa viikko vietetty täällä Glasgowssa, ja ajattelin jakaa omat kokemukset tuleville opiskelijoille.
Ensinnäkin, tulin tänne viime sunnuntaina toiveissa löytää kämppä nopeasti yksityiseltä. Asun yhä hostellissa, ja joka päivä tunteja kestäneet yritykset varata näyttöjä on johtanu yhteen näyttöön ja yhteen näyttöön johon välittäjä ystävällisesti jätti tulematta - oli aamulla ja huit helvetissä täältä missä majailen, muutoin.
Enkä edes ole kokematon asunnon vuokrauksessa. Onneksi hostellissa on tilaa ens viikolla ja voin mennä kavereittenki lattialle nukkumaan pahimmassa tapauksessa.
Tähän mennessä jokainen kaverini, joita on kertynyt monta, on asunut jossakin hallissa. Niinpä se mitä jotkut on sanoneet ettet sä sieltä hallista sen kummempia kavereita löydä etkä jää syrjään, mun kokemuksen mukaan ei ole totta. Itse olen tosi aktiivisesti pitänyt yhteyttä niihin kavereihin ketkä täällä hostellissa majaili ja niitä ketä luennoilla majaili, mutta jos et itse ole tätä tyyppiä niin melko taatusti jäät sivuun - aluksi tietysti siis vain. Mutta helpompaa ja mukavampaa sun on mennä halliin josta saat taatusti kavereita. Itse kun käyn fresher's eventeissa yömyöhään, joudun ottamaan yöbussin yhteen halleista ja sitten kävelemään semmoisen mailin hostellille aamuyöllä. Minulle ei ongelma, nostan kaulukset pystyyn ja marssin ripeästi, mutta joku saattais kyllä pelätä.
Sitten kun jaan unihuoneeni kolmentoista muun miehen kanssa, jotka tulevat Bhutanista, Kreikasta, Ruotsista jne. niin olet enemmänkin onnekas jos et saa jotakin tartuntaa täällä kun pitempään asut. Ynnä Glasgown kalmankylmä sää, ja kirjoittelenkin tätä semmoisessa 38 asteen kuumeessa. Sain alapedissä nukkuvalta. Tuli tänne sairastamaan ja häipyu sitten. Itsellä olisi tänään vihdoin jumalansuoma näyttö, jonka joudun perumaan.
Oikeastaan ainoa positiivinen asia minkä löydän yksityiseltä kämpän etsimisessä (puhun nyt ekasta vuodesta) on ettei tarvi katsella ku ne 16-17w britit törttöilee överiks. Pitemmän päälle saat tietty myös omaa rauhaa, mutta luultavasti suhteellisen kaukaa yliopistolta.
Myös Fresher's weekilla näitten asioitten hoitaminen on stressaavaa, kun et tule juurikaan nukkumaan jos bileisiin haluat mennä pitämään hauskaa.

Tässä omia kokemuksia tästä jutusta. Jollakin voi olla ihan erilaisia. Etenkin jos tulet tänne kahta kolmea viikkoa ennen Fresher's weekia, niin tarjontaa on varmaan enemmän.

Muutoin täällä on ollut tosi upeeta, ihmiset on huippuja ja niitähän voi vähän valkkaillakin perverssisti tässä alussa Wink etenkin jotkut nuoret britit on näet tosi ääliömäisiä. Itse olen 20w, joten vanhimmasta päästä porukkaa.

Fresher's week on ollut melko unohtumaton, paljon kavereita ympäri maailmaa (lähinnä kuitenkin Euroopasta), ja ihan siistejä bileitä Unioneilla. Yliopistorakennus on mahtava, ja ensitapaamisen perusteella proffat on ihan kivoja.

Tässäpä tätä valitusta riitti Very Happy Tein sen purkautuakseni, mutta pysyin kumminkin omassa totuudessa ja toivottavasti tästä on hyötyä jollekin joka nyt miettii hakuhommia.

Pahoittelen muuten huonoa kirjoitusasua. En jaksa korjailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wolfie

LähetäLähetetty: Lauantai 21. 9. 2013 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moikka,

ikävä kuulla, että on ollut tuollaisia ongelmia asunnonlöydössä. Laita privaa jos haluat mennä vaikka kahville keskustelemaan asiasta jos alkaa toivo hiipua.

Itse tein Hallseissa paljon ystäviä - toiset pinnallisia tuttavuuksia, joille enää sanon vain hei kun kadulla kuljen ohi. Mutta toiset taas parhaita kavereita Smile

Kavereita saa myös tosi hyvin urheilujoukkueista ja eri society:sta, eikä aina tarvitse välttämäti kännätä.

Pikaisia paranemisia! C vitamiinia ja Lemsippiä kitaan ja villasukat jalkaan! Kyllä se siitä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lavande

LähetäLähetetty: Lauantai 21. 9. 2013 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuulostaa todella ikavalta tilanteelta glasgow2013. Paljon tsemppia sinulle!
Mulla meni hetki viestiasi lukiessa siihen, kun mietin, etta miksi joku asuu jossain hallissa, mutta niin joo halls of residence Very Happy
Enpa voi itse sanoa, etta niista kavereista, joita sai ykkosen alussa olisi monikaan jaljella. Aluksi sita halusi vaan hengailuseuraa ja kaikki kelpasi, vasta kevaammalla loysin oman henkista seuraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa