forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Muuttoilmoitus maistraatiin ei oo mennyt läpi

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vvi

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 01:39    Viestin aihe: Muuttoilmoitus maistraatiin ei oo mennyt läpi Vastaa lainaamalla viestiä

Asun Leedsissä nykyään mutta asuin ennen sitä ulkomailla. Netin kautta kirjauduin Postin-palveluihin ja tein osoitteenmuutoksen. Jostakin syystä nyt mun posti on ihan sekasin. Kaikki verokirjeet menee vanhempien osoitteeseen ulkomailla, mikä ei sinäänsä ois ongelma mut kun he muuttavat pois kesällä niin mitäs sitten teen. Samalla kaikki pankkikirjeet tulee tänne Englantiin, koska kerkesin vaihtamaan osoitteen konttorissa ennen tänne lähtöä. Tosiaan ne pankinkirjeet menee kaikki vanhaan asuntoon alakertaan, oon kyl kirjottanut niille sähköpostin muutosta et saa sit nähä tuleeks ne vihdoinkin oikeaan osotteeseen.

Luin että jos Postin kauttaa tekee osoitteenmuutoksen, se menee suoraan maistraatille joka sitten välittää sen KELAlle ja pankille. Periaatteessa ei tarvisi sitten tehdä enemmän kuin yhen osoitteenmuutoksen. Miten tää nyt käytännössä toimii? Huomattiin äidin kaa kun kirjauduin Postiin että toinen osoitteista oli 10 vuotta vanha, mutta vanhemmat saa silti postit ok kun olivat maksaneet postinkäännöstä ulkomaille.

Mua ärsyttää nyt tosiaan tää sekailu, kun kirjeet menee kolmeen eri paikkaan. Oisko kellään kokemusta tai neuvoja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 09:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun tein osoitteenmuutoksen maistraattiin niin se meni sieltä suoraan niin pankille kuin Kelallekin. Postiin ei vissiin kannata tehdä ulkomaiden osoitteenmuutoksia?
Vvi

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joten pitäiskö sit täyttää vaan kaavake uudestaan ja lähettää postissa maistraatille? Ei oo olemassa mitään rajaa, että kuinka usein osoitetta voi muuttaa, kun kesällä oon duunissa muaalla ja sitten taas uudessa asunnossa syyskuussa ja sitten tammikuussakin?
Takaisin alkuun
deissi
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viivi: netin kautta ei muistaakseni voi tehdä ulkomaan osoitteenmuutosta - johtuisikohan siitä? Koeta lähettää etanapostia maistraattiin ja soita sitten sen perään, niin tiedät onnistuiko muutos.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deissi kirjoitti:
Viivi: netin kautta ei muistaakseni voi tehdä ulkomaan osoitteenmuutosta - johtuisikohan siitä? Koeta lähettää etanapostia maistraattiin ja soita sitten sen perään, niin tiedät onnistuiko muutos.

Ma muistelisin saman tyyppista, mutta eikos tuontuollaisissa nykyaan Suomessa varmenneta henkilollisyys nettipankkien kayttajatunnusten kautta, eli luulis onnistuvan netissakin.

(En aluksi viitsinyt muistella kuinka ennen nettia pelkka puhelu ei riittanyt ulkomailla muuttaessa.)

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä tein osoitteenmuutoksen (brittiosoitteesta toiseen) oman kotikunnan maistraattiin ihan info.paikkakunta@maistraatti.fi -osoitteeseen, ilman mitään nettipankkitunnuksia. Ja läpi meni, pankille myös.
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deissi kirjoitti:

itse skippaisin etanapostin suoraan

eli riittaa kun soitat oman kuntasi maistraattiin ja teet osoitteenmuutoksen ulkomaille. Yksi puhelu, kestaa 2 minuuttia, todella helppoa. Ja maistraatti ei saa kysymatta antaa osoitetietoja postille, kelasta ja pankista en tieda.
Takaisin alkuun
deissi
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
deissi kirjoitti:

eli riittaa kun soitat oman kuntasi maistraattiin ja teet osoitteenmuutoksen ulkomaille. Yksi puhelu, kestaa 2 minuuttia, todella helppoa. Ja maistraatti ei saa kysymatta antaa osoitetietoja postille, kelasta ja pankista en tieda.

Osoitteenmuutosta ulkomaille ei voi tehdä myöskään puhelimitse, sanoivat näin ainakin silloin kun itse soitin sinne.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deissi kirjoitti:
HannaKristiina kirjoitti:
deissi kirjoitti:

Osoitteenmuutosta ulkomaille ei voi tehdä myöskään puhelimitse, sanoivat näin ainakin silloin kun itse soitin sinne.

ei voi tehdä tuonne osoitteenmuutospalveluun vaan soitetaan oman kunnan maistraattiin. Sen olin tuossa aiemmin jo paksuntanut ja näin itse muutin vajaa kuukausi sitten osoitteeni ja sitä ennen alkusyksystä. Kumma jos ovat sen jälkeen käytäntöä muuttaneet?
Takaisin alkuun
Vvi

LähetäLähetetty: Maanantai 15. 2. 2010 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Mä tein osoitteenmuutoksen (brittiosoitteesta toiseen) oman kotikunnan maistraattiin ihan info.paikkakunta@maistraatti.fi -osoitteeseen, ilman mitään nettipankkitunnuksia. Ja läpi meni, pankille myös.

Kokeilin just, toivottavasti menee läpi.
Takaisin alkuun
Tobi
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 17. 2. 2010 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deissi kirjoitti:

Suomi.fi-palvelu toimittaa lomakkeen puolestasi maistraattiin, niin ei itse tarvitse etanapostin kanssa säätää.
deissi
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 18. 2. 2010 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HK: chillax
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 18. 2. 2010 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deissi kirjoitti:
HK: chillax

ei kun tosi hyva etta sanoit, nyt ainakin pitaisi olla selva mita tarkoitan.
Takaisin alkuun
jasmeen

LähetäLähetetty: Tiistai 16. 2. 2016 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Postiin ei vissiin kannata tehdä ulkomaiden osoitteenmuutoksia?
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Muut jutut Kaikki ajat ovat GMT
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa