forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

YORK
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 3. 2010 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oih, olen todella kiinnostunut Yorkista... Se vastaa jokaista kriteeriä mitä kaupungilta ja yliopistolta toivon! Aion ehdottomasti pyrkiä sinne ensisyksyn haussa, mutta sinne taitaa olla aika vaikea päästä? Sad Itselläni on haavissa vasta yksi E, vielä on loput yo-kokeet edessä mutta yritän TODELLA PARHAANI....

(muoks) Mutta hetkonen, tuolla University of Yorkin sivuilla sanotaan että Suomen kohdalla entry requrements on "overall score of 5/6". Mitäs toi tarkottaa...? Eiks 6 oo E? Neutral
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deissi
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Maanantai 1. 3. 2010 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

6 = E, 5 = M. Tsemppiä hakuun!
Takaisin alkuun
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 3. 2010 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ymmärtänyt, että Yorkin historian tutkinto on kyllä todella arvostettu ja sinne on aika vaikea päästä, mutta ei tietenkään mahdotonta! Hyvät arvosanat ja hyvät personal statementit ja muut, niin varmasti ihan mahdollista. Smile
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 2. 3. 2010 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeanne kirjoitti:
(muoks) Mutta hetkonen, tuolla University of Yorkin sivuilla sanotaan että Suomen kohdalla entry requrements on "overall score of 5/6". Mitäs toi tarkottaa...? Eiks 6 oo E? Neutral

Briteissä 5/6 ei tarkoita "viisi kuudesta" vaan "viisi tai kuusi". Oletettavasti sellaisella EEMM-paperilla pitäisi päästä sisään jos on hyvä suositus ja PS.
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mua kiinnostais kuulla millasilla yo-papereilla te Yorkissa opiskelevat/opiskelleet ootte päässy sinne? *kauhulla jää odottamaan unelmiensa murskautumista* Rolling Eyes
(no ehehehe)
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 9. 3. 2010 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeanne, Offeritietokannassa on yksi.
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 1. 4. 2010 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

York, here I come! Very Happy Eli psykologiaa lähden opiskelemaan ja olen aivan innoissani.

Yliopisto oli ihan ensimmäinen josta kiinnostuin ja yhdessä vaiheessa olin jo luopumassa sinne hakemisesta, kun ajattelin etteivät ne mitenkään voi ottaa minua...mutta, ottivatpa vain! Laughing Joskus unelmat todella käyvät toteen. Smile

Nyt vain katselemaan asuntovaihtoehtoja ja lainapapereita lähettelemään! Smile
Takaisin alkuun
bangkok

LähetäLähetetty: Perjantai 16. 4. 2010 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hienoa! York vaikuttaa kyllä aina vain paremmalta ja paremmalta paikalta. Firmasin äsken offerini, nyt vaan vedän IELTSin läpi ja olen sisällä. Yorkissa nähdään! Smile Ihan tajuttoman mahtavaa.

Löytyykö täältä muita Yorkiin lähtijöitä kuin minä ja Ebenia? Smile
Takaisin alkuun
NinniJ

LähetäLähetetty: Lauantai 17. 4. 2010 07:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bangkok kirjoitti:
Hienoa! York vaikuttaa kyllä aina vain paremmalta ja paremmalta paikalta. Firmasin äsken offerini, nyt vaan vedän IELTSin läpi ja olen sisällä. Yorkissa nähdään! Smile Ihan tajuttoman mahtavaa.

Löytyykö täältä muita Yorkiin lähtijöitä kuin minä ja Ebenia? Smile

Minä olen myäs! Hain sinne taidehissaa opiskelemaan. Unconditionalin sain samana päivänä kun soitin sinne Very Happy Ihanaa kun samaan opinahjoon tulee muitakin suomalaisia. Muttei liikaa Twisted Evil
Takaisin alkuun
Jeanne
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Lauantai 17. 4. 2010 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oi teitä onnellisia!! Mr. Green Mä haen Yorkiin ensvuonna opiskeleen hissaa, taidehissaa tai historiallista arkeologiaa. NinniJ, ehkä ollaan vielä saman aineen opiskelijoita! ^^
NinniJ

LähetäLähetetty: Lauantai 17. 4. 2010 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Jeanne kirjoitti:

Briteissä 5/6 ei tarkoita "viisi kuudesta" vaan "viisi tai kuusi". Oletettavasti sellaisella EEMM-paperilla pitäisi päästä sisään jos on hyvä suositus ja PS.

Ainakin mun kohdalla taisi enemmän tuo personal statement vaikuttaa kun yo-arvosanat. Ne kun olivat EMCC. Ei ollenkaan huonot, mutteivat aivan huippuluokkaa. Elikkä ei kannata lannistua jos ei tulekaan sitä EEMM-rivistöä Smile

Ja Jeanne, toivottavasti nähdään ens vuonna!
Takaisin alkuun
bangkok

LähetäLähetetty: Perjantai 7. 5. 2010 10:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löysin Yorkin sivuilta tiedon, että kansainvälisten opiskelijoiden saapumispäivä olisi 6.10. Koskeeko tämä siis myös EU-opiskelijoita? Olisi kiva viettää pari päivää muiden kansainvälisten opiskelijoiden kanssa ennen brittien tuloa...
Takaisin alkuun
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Lauantai 8. 5. 2010 00:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bangkok kirjoitti:
Löysin Yorkin sivuilta tiedon, että kansainvälisten opiskelijoiden saapumispäivä olisi 6.10. Koskeeko tämä siis myös EU-opiskelijoita? Olisi kiva viettää pari päivää muiden kansainvälisten opiskelijoiden kanssa ennen brittien tuloa...

Mietin ihan samaa aikaisemmin, mutta ajattelin että nuo varmaan selviävät tarkemmin sitten kun tulee tiedotteet siitä, milloin kämppiin saa alkaa muuttamaan.

Aika hauskaa, että meitä on tänä vuonna kolme suomalaista menossa Yorkiin! Smile Ihan kiva, mutta luulisi, että myös aika harvinaista, että sattuu näin monta samaan paikkaan yhtenä vuonna! Smile Voidaan sitten käydä yhdessä joskus suomi-kaffella jos alkaa tuntua siltä että engelsmannien kieli alkaa tulla korvista ulos. Wink
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Lauantai 8. 5. 2010 02:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ebenia kirjoitti:

Aika hauskaa, että meitä on tänä vuonna kolme suomalaista menossa Yorkiin! Smile Ihan kiva, mutta luulisi, että myös aika harvinaista, että sattuu näin monta samaan paikkaan yhtenä vuonna! Smile Voidaan sitten käydä yhdessä joskus suomi-kaffella jos alkaa tuntua siltä että engelsmannien kieli alkaa tulla korvista ulos. Wink

On teita varmaan enemman kuin kolme, talle foorumille kuitenkin kirjoittaa briteissa opiskelevista suomalaisista vain marginaali.

Briteissa on todella paljon suomalaisia opiskelijoita, ei se ole harvinaista.. eika tasta piru vie saa ees erikoisuuslisaa! Mun yks entinen lukioluokkalainen taitaa kans olla Yorkissa
Takaisin alkuun
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 8. 6. 2010 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Milloinkas muut yorkilaiset meinasivat tulla Yorkiin? Smile Itse olen varannut liput 10.10. päivälle, kun silloin nuo asuntolat ilmeisesti aukeavat. Kyselin myös noita international päiväjuttuja, että tulevatko ulkomaalaiset aikaisemmin, mutta se on ilmeisesti vain jos tulee EU:n ulkopuolelta, joten varasin sitten tuolle asuntoloiden aukeamispäivälle tuon lennon. Smile Lennän aamusta Helsingistä Manchesteriin ja siitä junalla ja siitä taksilla sitten.
Takaisin alkuun
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 13. 7. 2010 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin, nyt tuli sitten kirjettä ja siellä sanottiin että EU-studentien tulisi tulla 6.10. Ei kun lentolippujen päivämäärää vaihtamaan. Kalliiksi tuli, mutta tulipahan tehtyä.
Takaisin alkuun
Suvi
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Tiistai 13. 7. 2010 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
Briteissa on todella paljon suomalaisia opiskelijoita, ei se ole harvinaista.. eika tasta piru vie saa ees erikoisuuslisaa! Mun yks entinen lukioluokkalainen taitaa kans olla Yorkissa

Tää on totta, varsinkin Glasgowssa. Meillä oli viime vuonna n. 60 hengen vuosikurssilla neljä suomalaista, joista kaksi vaihtaria ja kaksi teki koko tutkintoa.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Tiistai 13. 7. 2010 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suvi kirjoitti:
HannaKristiina kirjoitti:

Tää on totta, varsinkin Glasgowssa. Meillä oli viime vuonna n. 60 hengen vuosikurssilla neljä suomalaista, joista kaksi vaihtaria ja kaksi teki koko tutkintoa.

Taitaapi se tällä foorumilla mainittu "erikoisuuslisä" olla 90-lukulainen ilmiö brittiyliopistoissa. En mä oikeastaan keksi mistä maasta tulevilla olisi mitään erikoisuuslisää enää nykyään. Ellei sitten ehkä Pohjois-Koreasta. Totta kai joistain maista tulevia on vähemmän kuin toisista, mutta se että jotakuta sen takia pidettäisiin jotenkin erikoisena...? Tuskin.
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 14. 7. 2010 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ebenia kirjoitti:
Noniin, nyt tuli sitten kirjettä ja siellä sanottiin että EU-studentien tulisi tulla 6.10. Ei kun lentolippujen päivämäärää vaihtamaan. Kalliiksi tuli, mutta tulipahan tehtyä.

Et kai viela vaihtanut?

On hyvin epatodennakoista etta jaisit yhtaan mistaan oleellisesta paitsi vaikka tulisitkin pari paivaa myohassa.

Toi paivamaara saattaa olla ihan vaan jotain kv-opiskelijoitten tutustumistilausuutta varten saadetty - ja muistelen etta hyodyllisin tieto omassa kv-opiskelijoitten tutustuttamistilaisuudessa aikoinaan oli ettei kannata hankkia sateenvarjoa vaan sadetta pitava takki koska sade tulee usein vaakatasossa!
(Suurin kohu taisi nousta kun valimerelaisille opiskelijoille terotettiin etta luennot tosiaan alkavat samalla minuutilla kuin aikataulussa lukee, eika 20minuuttia myohemmin)

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 14. 7. 2010 09:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoin jo, koska oikeastaan tuo on parempi myös tämän Suomen asuntoni kannalta, niin ei tarvitse maksaa vuokraa sitten yhdeltä kuukaudelta. Eli siis parempi periaatteessa näin muutenkin, mutta mielelläni menen etukäteen muutenkin, on niin paljon hoidettavia asioita, että 4 ylimääräistä päivää ennen Freshers' weekin alkua ei todellakaan haittaa...

Mutta hyvähän tuo muille tietää, että ei se niin tarkkaa ole jos joutuu myöhemmin tulemaan.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Koulukohtaiset Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa