forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mita/miten tavarat mukaan?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 4. 2010 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
mrk kirjoitti:
Edellisen halpalaukun kanssa kävi hauskasti, kun oli lentokentällä ottanut sen verran damagea, että vetokahvan metalliputket olivat vääntyneet. Piti sitten kantaa laukku kotiin. Neutral Toivottavasti tuo Samsonite kestää enemmän tavarankäsittelijöiden heittelyä.
tosta varmaan sais jonku korvauksenki.

Korvaukset vaan pitää vissiin anoa ennen lentokentältä poistumista. Mutta joo, jos matkalaukku on vahingoittunut niin lentoyhtiö korvaa. Mä sain kerran hajonneen halpislaukun tilalle Finnairilta Samsoniten, tosin siitä on jo kymmenisen vuotta.

Nelipyörälaukku on tosi hieno juttu lentokentillä ja siisteillä ja tasaisilla alustoilla, mutta aivan mahdoton busseissa, junissa ja muilla liikkuvilla tai kaltevilla alustoilla, kun sitä pitää pidellä paikallaan ettei se tanssisi ympäriinsä. Luultavasti hyvä bisnesmatkustajille mutta ei välttämättä näille lento-bussi-juna-bussi-muhkurainen jalkakäytävä -reissuille. Vai onko niissä uudemmissa joku jarrumekanismi?
mrk
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 4. 2010 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Nelipyörälaukku on tosi hieno juttu lentokentillä ja siisteillä ja tasaisilla alustoilla, mutta aivan mahdoton busseissa, junissa ja muilla liikkuvilla tai kaltevilla alustoilla, kun sitä pitää pidellä paikallaan ettei se tanssisi ympäriinsä. Luultavasti hyvä bisnesmatkustajille mutta ei välttämättä näille lento-bussi-juna-bussi-muhkurainen jalkakäytävä -reissuille. Vai onko niissä uudemmissa joku jarrumekanismi?
Ei ole ainakaan minun laukussa jarrumekanismia... Tosin eipä tuo laukun karkaaminen ole ongelma ollutkaan sen verran kun olen eri kulkuvälineillä (juna, metro, bussi, taksi) tuon kanssa reissannut. Voihan sen kääntää kyljelleen jos karkaa.

Nelipyöräinen on kuitenkin mainio erityisesti silloin kun laukkua pitää vetää pitkiä matkoja ympäriinsä ja silloin kun esim. jonottaa lentokentällä -- ei tarvitse koko ajan olla kippailemassa kaksipyöräistä kun liikkuu jonossa 2 metriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 4. 2010 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaikista paras matkalaukku edelleen on rinkka. Kunnon rinkan paino kun tulee lantiolle, niin sillä pystyy suht vaivattomasti kantaa sen 20kg tavaraa neljänteen kerrokseen, eikä lentokentältä pois siirtyminen tuota ääretöntä vaivaa. Meikä vannoo kyllä hyvän rinkan nimeen - sille tulee muutenkin käyttöä sitten kun brittilän sisäistä kotimaanmatkailua meinaa. Vetolaukku on melkein aina siihen käyttöön liian suuri ja rinkkan ei ole pakko olla täynnä joten se ei aina vie paljoa tilaa matkustaessa.. samoin kotona rinkka on helpompi säilyttää jossain ku perus matkalaukku, ku se rinkka vie niin pienen tilan, että menee sängyn alle.

Tietty tasaisella alustalla kuljettaessa vetolaukku on helpompi, mutta realistisesti kuitenkin aika harva matkaaja on pelkästään sellaisella alustalla. Talvella ikävää oli rullata laukkua kun hiekoitushiekat jäivät renkaisiin ja sitä joutui sitten kantamaan pitkiä matkoja.. sellaisen laukun kantaminen ei oo kivaa.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 00:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HK, en ole koskaan rinkalla reissannut, mutta kantamisesta: point taken. Ja se kantaminen on aika iso osa opiskelijan matkustamista ja on totta että se matkalaukun roudaaminen vaikkapa Lontoon metron portaita ylös ja alas on KAMALAA. Rinkassa on myös se hyvä puoli että laukku itsessään on kevyt. Matkalaukuilla on yllättävän paljon painoeroja, joskus parikin kiloa - siihen kannattaa kiinnittää huomiota kun laukkua hankkii. Ne ultralightit on kalliimpia mutta saattavat säästää hermoja.

Toisaalta jos on muutakin mukana kuin vaatteita ja kenkiä niin matkalaukku on tavaroiden kestävyyden kannalta parempi kuin rinkka - siis sellainen matkalaukku jossa on kulmat jotka ottavat vastaan ne pahimmat kolhut. Muulla tavaralla tarkoitan esineitä joissa on kulmia (kirjat, kansiot), särkyvää (jos haluaa viedä isälle viskiä tai tuoda Suomesta äidin hillopurkkeja tai mesimarjalikööriä) tai muuten hankalan mallista. Itse vien Suomeen seuraavalla reissulla tikkataulun - don't ask - ja se ei kyllä mahdu muuhun kuin isoon suorakulmaiseen matkalaukkuun, muuten kävisin Suomessa yleensä pienellä perässävedettävällä, jonka kanssa on ilo matkustaa.

Ihanneratkaisu vaihtelee niin paljon tilanteen ja omien tottumusten mukaan. Joskus kannattaa lentää pelkällä käsimatkatavaralla eli vaikka repulla (halpikset laskuttavat ruumaan menevästä tavarasta, ja ruumasta laukun saaminen kestää, jos on kiire vaikka junaan tai bussiin). Joskus se taas nimenomaan ei kannata (jos pitää viedä vaikka niitä hillopurkkeja=nesteitä, tai jos on yhtään epävarmuutta lähtiessä siitä riittääkö käsimatkatavaran tila myös paluumatkalle).

Mä olen reissannut myös niin että menomatkalla oli yhden ison matkalaukun sisällä litteänä putkikassi, koska ennakoin ostavani reissulta paljon vaatteita - takaisin tulin sitten täyden matkalaukun JA putkikassin kanssa. On toki rasittavaa jemmailla näitä kaikkia laukkuja, mutta niistä on tullut käytettyä joka ikistä. Rinkalle mulla ei olisi käyttöä, koska mun matkoista niin iso osa on työmatkoja, joilla on hyvä olla suunnilleen aikuisen näköinen ja siisti. Mutta ehkä se ei ole normiopiskelijalle ongelma.
Ebenia
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 05:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katsoin noita rinkkojen hintoja ja kyllä nekin ovat ihan hirveän hintaisia! Monta sataa maksaa tuollainen reppu. Surprised Ajattelin, että voisi tulla käyttöön, mutta ei nyt ehkä ihan tuolla hinnalla kun matkalaukkukin kuitenkin löytyy eikä siitä tarvitse maksaa enää mitään.
Takaisin alkuun
Salla
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 06:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ebenia kirjoitti:
Katsoin noita rinkkojen hintoja ja kyllä nekin ovat ihan hirveän hintaisia! Monta sataa maksaa tuollainen reppu. :o Ajattelin, että voisi tulla käyttöön, mutta ei nyt ehkä ihan tuolla hinnalla kun matkalaukkukin kuitenkin löytyy eikä siitä tarvitse maksaa enää mitään.

Rinkkojakin on monessa eri hintaluokassa, ja laadukas rinkka kestää vuosia ellei vuosikymmeniä. Itse harrastan rinkkailua, mutta toisaalta olen aika minimalistinen matkustaja/muuttaja ja sitä voin kyllä suositella kaikille muillekin. Säästää hermoja ja lihaksia. :)
Takaisin alkuun
tsusanna
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rinkka on kätevä varsinkin jos on mukana useita laukkuja.. Itsellä ollut muuttaessa mukana rinkan lisäksi kaksi isoa matkalaukkua....

Kaikki kun pitää saada mukaan Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiinalta haluaisin (miksei muiltakin rinkkareissaajilta) kuulla kommenttia juuri näiden Mannan mainitsemien särkyvien kamojen kanssa matkustamisesta. Onko rinkka hyvä vain vaatteiden roudaamiseen?

Rinkka kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta näihin bussi-juna-metro-seikkailuihin, mutta mietityttää, kun on läppäri ja kamera rinkan lisäksi kannettavana hartioilla..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ebenia kirjoitti:
Katsoin noita rinkkojen hintoja ja kyllä nekin ovat ihan hirveän hintaisia! Monta sataa maksaa tuollainen reppu. Surprised Ajattelin, että voisi tulla käyttöön, mutta ei nyt ehkä ihan tuolla hinnalla kun matkalaukkukin kuitenkin löytyy eikä siitä tarvitse maksaa enää mitään.
Itse ostin omani loppukesästä, se maksoi 60 euroa alennuksesta ja on ihan sikahyvä 60 litranen. Euron per litra. Hyvä rinkka on kyllä varmasti sen arvonsa hintainen, itselläni ei vaan olisi sataa euroa laittaa yhtään mihinkään laukkuun ja tiedän kyllä, että rinkat on kovan hintaisia (jokaisen pennin arvoinen silti)

Kunnon rinkka on kuitenkin niin hyvä matkustaessa.. toisaalta jos harrastaa sellaista comfort -matkailua, jossa kulkee lentokoneella ja taksilla, eikä ikinä kävele pitempää matkaa matkalaukun kanssa, niin ehkä sille ei ole rahan edestä käyttöä. Mun käyttötarkotuksiin tuo on ehkä paras hankinta ikinä, mutta toisaalta se on ollut vaeltamassa mukana ja pitemmillä päämäärättömillä "hyppään junaan, nyt laivaan, nyt bussiin" -reissuilla, joissa hostellia/hotellia/leikkaria saa pyydystää rinkka selässä vuoden tuntemattomassa kaupungissa..

Ääh, mielipidekysymys, mutta meikä vannoo edelleen rinkan nimeen.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
HannaKristiinalta haluaisin (miksei muiltakin rinkkareissaajilta) kuulla kommenttia juuri näiden Mannan mainitsemien särkyvien kamojen kanssa matkustamisesta. Onko rinkka hyvä vain vaatteiden roudaamiseen?

Rinkka kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta näihin bussi-juna-metro-seikkailuihin, mutta mietityttää, kun on läppäri ja kamera rinkan lisäksi kannettavana hartioilla..

Oon kantanu sit läppärilaukkua erikseen
Rinkkaan ku laittaa jotain särkyvää ku menee koneeseen niin kannattaa pakata särkyvät tiiviisti vaatteiden sisälle. Ei mulla ole kertaakaan mennyt rinkassa mitään rikki. Lasit sun muut oon käärinyt vaatteisiin ja pistänyt keskelle. Näppisääntönä kaikki painava pitäisi pakata rinkan pohjalle, mutta itse aina pehmustan sen pohjan jollain vaatteella.

Tärkein siinä ku kattoo rinkkaa taitaa olla se, että se on omalle selälle sopiva. Noiden lantiolle tulevien vöiden ja rinnuksille tulevien vöiden pitäis mennä nätisti kiinni ja painon pitäis tulla lantiolle eikä selälle (silleen ei tuu olkapäätkään kipeeks)

Parhaat rinkat mitä mulla on ollu on ollu Haglöfrsin ja sit Haltin (nyt mul taitaa olla halti)

Tuolta kannattanee katsoa, en tiedä mistä Ebenia katsoi, mutta älä katso sieltä jos todella ovat useita satoja euroja. Mun nettitaidoilla en löytänyt yhtään rinkkaa yli kolmen huntin, mutta en nyt etsimällä kallista etsinytkään Smile
http://www.urheilutukku.net/Rinkat
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Salla kirjoitti:
Ebenia kirjoitti:

Rinkkojakin on monessa eri hintaluokassa, ja laadukas rinkka kestää vuosia ellei vuosikymmeniä. Itse harrastan rinkkailua, mutta toisaalta olen aika minimalistinen matkustaja/muuttaja ja sitä voin kyllä suositella kaikille muillekin. Säästää hermoja ja lihaksia. Smile

No eiks joku 60-75 litranen rinkka vedä enemmän tavaraa ku matkalaukku? Kai se tiivis pakkaaminen on molemmissa taitolaji, mutten mä saa tommoseen neliskulmaseen tungettua yhtä paljoa tavaraa
Takaisin alkuun
Kattis

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muuten taalla paassa Tkmaxx myy edullisesti matkalaukkuja, astioita, petivaatteita ja muutakin opiskelijoille sopivaan hintaan. Kyseessa on siis poistomyymala joten ei olen mitaan takuuta etta aina tarppaisi. Koko valikoimaa ei ole netissa mutta kauppoja on vissiin jokaisessa vahan isommassa paikassa. http://www.tkmaxx.com/ Olen joskus loytanyt Fazerin suklaatakin Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
No eiks joku 60-75 litranen rinkka vedä enemmän tavaraa ku matkalaukku? Kai se tiivis pakkaaminen on molemmissa taitolaji, mutten mä saa tommoseen neliskulmaseen tungettua yhtä paljoa tavaraa

Viimeksi kun mä ostin isoa matkalaukkua niin vaihtoehtoina oli 85-90 ja 105-110 litraa. Päädyin pienempään, koska jos laukku olisi sitä isompi niin se painaisi täytenä helposti 30 kg. Se pienempi pakkautuu mun tavaratiheydellä automaattisesti semmoiseksi 20-kiloiseksi, ei tarvitse murehtia ylipainosta.

Kuten sanottu, laukkuja on monenlaisia, yritin vaan sanoa että se riippuu paljon matkustustarkoituksesta millainen laukku on tarkoituksenmukaisin.

Joku kysyi läppäristä: läppäriä ei kannata panna ruumaan missään olosuhteissa. Aina käsimatkatavaroihin. Ja siihen mun suositus on että ei erityisessä läppärilaukussa, vaan tavallisen näköisessä laukussa tai repussa jossa on pehmustettu läppäritasku. Läppärilaukuilla on tapana houkutella varkaita.
Eeva
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kattis kirjoitti:
Olen joskus loytanyt Fazerin suklaatakin Razz

Mina kanssa, myos wiener nougata ja vihreita kuulia! Tkmaxx on ihan hirvea kiireisina paivina, mutta jos sinne menee kun on hiljaista voi loytaa vaikka mita. Olen ostanut muutamia oikeasti yli satasen vaatteita suunnilleen kympilla.
Takaisin alkuun
Sonny
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Joku kysyi läppäristä: läppäriä ei kannata panna ruumaan missään olosuhteissa. Aina käsimatkatavaroihin. Ja siihen mun suositus on että ei erityisessä läppärilaukussa, vaan tavallisen näköisessä laukussa tai repussa jossa on pehmustettu läppäritasku. Läppärilaukuilla on tapana houkutella varkaita.

Ei siis en tarkottanu, että läppäriä missään nimessä laittaisin ruumaan vaan siis jos hartioilla on jo läppärilaukku ja kameralaukku ja ehkä vielä käsilaukku ja rinkka niin oon siinä pieni joulukuusi :D mutta hei, hyvä huomio tosta läppärilaukusta. Mulla vaan on 17'' kone, jolle oli jo muutenki superhankalaa etsiä laukkua. Nykyinen tosin näyttää vähän urheilukassilta, riittäisköhän se karkottamaan varkaat..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Manna kirjoitti:

Ei siis en tarkottanu, että läppäriä missään nimessä laittaisin ruumaan vaan siis jos hartioilla on jo läppärilaukku ja kameralaukku ja ehkä vielä käsilaukku ja rinkka niin oon siinä pieni joulukuusi Very Happy mutta hei, hyvä huomio tosta läppärilaukusta. Mulla vaan on 17'' kone, jolle oli jo muutenki superhankalaa etsiä laukkua. Nykyinen tosin näyttää vähän urheilukassilta, riittäisköhän se karkottamaan varkaat..

Rinkan sinne päälle saa kameralaukun ja pienen käsilaukun helposti kätkettyä ja jos on sateensuoja niin ne voi laittaa ihan vaan kiinnitysnauhoilla kiinni ja piilottaa sateensuojaimen alle. Omassa rinkassani saan käsilaukun ja kameran niin, että ne ovat niskan puolella siinä ylhäällä, joten niitä on aika vaikea varastaa
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sonny kirjoitti:
Ei siis en tarkottanu, että läppäriä missään nimessä laittaisin ruumaan vaan siis jos hartioilla on jo läppärilaukku ja kameralaukku ja ehkä vielä käsilaukku ja rinkka niin oon siinä pieni joulukuusi Very Happy

Muista myös että useimmilla lentoyhtiöillä nykyisin kaikki käsimatkatavara pitää mahtua sisäkkäin yhteen pakettiin. Ei niitä ole pakko koko matkaa sillä tavalla pitää, mutta turvatarkastuksessa niiden pitää sopia niin. Läppärilaukun mä hylkäsin alunperin siksi että siihen ei mahtunut mitään muuta kuin läppäri.
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
Sonny kirjoitti:
Ei siis en tarkottanu, että läppäriä missään nimessä laittaisin ruumaan vaan siis jos hartioilla on jo läppärilaukku ja kameralaukku ja ehkä vielä käsilaukku ja rinkka niin oon siinä pieni joulukuusi Very Happy

Muista myös että useimmilla lentoyhtiöillä nykyisin kaikki käsimatkatavara pitää mahtua sisäkkäin yhteen pakettiin. Ei niitä ole pakko koko matkaa sillä tavalla pitää, mutta turvatarkastuksessa niiden pitää sopia niin. Läppärilaukun mä hylkäsin alunperin siksi että siihen ei mahtunut mitään muuta kuin läppäri.
haluaisin kauheasti sellaisen reppuläppärilaukun, mutta ne on niin pirun kalliita Sad
Takaisin alkuun
villiviini

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:

Minulla on ollut lennoilla mukana käsimatkatavaroina sekä läppärilaukku että pieni vetolaukku, eikä noista ole mitään valitettu. BA:lla/Finnairilla olen matkustanut. BA:lla on käsittääkseni sellainen politiikka että laukkunsa pitää saada nostettua itse hattuhyllylle, eivät punnitse sen tarkemmin. Roinaa saa ihan hyvin mukaan kun yhden jättilaukun heittää ruumaan ja käsimatkatavaroissakin kuljettaa viikon vaatevarastoa.

Käsimatkatavaroihin kannattaa minusta muutenkin varata tarpeeksi vaatetta yms., on inhottavaa jos ruumaan pistetty laukku ei saavukaan samaan aikaan perille. Tammikuussa lentäessä omani ohjattiin Amsterdamin kautta Glasgow'hun. En ollut tietenkään tajunnut ottaa edes sitä pikkulaukkua sillä reissulla, kiva lojua muutama päivä Muranossa kun vaihtovaatteita on tasan yliopistohupparin verran ja kännykkää ei voi ladata kun laturi seikkailee Hollannissa.
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

villiviini kirjoitti:
BA:lla on käsittääkseni sellainen politiikka että laukkunsa pitää saada nostettua itse hattuhyllylle, eivät punnitse sen tarkemmin.
Kuullostaa kyllä vähän kummalliselta käytännöltä! En löytänyt tuosta mitään niiden kotisivuilta, mutta tuskinpa siellä ny 20kg saa käsimatkatavaraa olla.. toisaalta, noita käsimatkatavaroiden painoje ei IKINÄ KUKAAN tarkasta. Finnairilla oli ainakin aiemmin 8kg käsimatkatavararaja, mutta varmasti mulla on ollu painavampaa käsimatkatavaraa ku on kirjoja roudannu

Lainaus:
You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag. Please see below for sizes.

http://www.britishairways.com/travel/bagcabin/public/en_gb
Käsimatkatavaroihin kannattaa minusta muutenkin varata tarpeeksi vaatetta yms., on inhottavaa jos ruumaan pistetty laukku ei saavukaan samaan aikaan perille. Tammikuussa lentäessä omani ohjattiin Amsterdamin kautta Glasgow'hun. En ollut tietenkään tajunnut ottaa edes sitä pikkulaukkua sillä reissulla, kiva lojua muutama päivä Muranossa kun vaihtovaatteita on tasan yliopistohupparin verran ja kännykkää ei voi ladata kun laturi seikkailee Hollannissa.[/quote]
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 4 Yht. 6

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa