forum.isory.org Foorumin päävalikko forum.isory.org
Iso-Britannian Suomalaisen Opiskelijayhdistyksen keskustelupalsta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mita/miten tavarat mukaan?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HannaKristiina kirjoitti:
haluaisin kauheasti sellaisen reppuläppärilaukun, mutta ne on niin pirun kalliita Sad

Mä ostin pari vuotta sitten Decathlonista 17 punnalla sellaisen jossa on selkää vasten pehmustettu läppäritasku. Hyvin on kestänyt.
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsimatkatavarat mitataan nykyisin yleensä koon, ei painon perusteella.

BA ja Finnair ovat paljon anteliaampia kuin halpalentoyhtiöt.
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 11:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
HannaKristiina kirjoitti:
haluaisin kauheasti sellaisen reppuläppärilaukun, mutta ne on niin pirun kalliita Sad

Mä ostin pari vuotta sitten Decathlonista 17 punnalla sellaisen jossa on selkää vasten pehmustettu läppäritasku. Hyvin on kestänyt.
oho Surprised Ite kattelin niitä viime kesänä ku olin Maltalla ja sit helsingist kattoin eikä mitään löytyny alle viien kympin. Pitääpä täällä sitte taas kattella.. Kiitti vinkistä!
Takaisin alkuun
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sieltä löytyy kans noita rinkkoja
http://www.decathlon.co.uk/EN/hiking-backpacks-big-volume-3230534/
Takaisin alkuun
William

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"toisaalta, noita käsimatkatavaroiden painoje ei IKINÄ KUKAAN tarkasta. Finnairilla oli ainakin aiemmin 8kg käsimatkatavararaja, mutta varmasti mulla on ollu painavampaa käsimatkatavaraa ku on kirjoja roudannu"

Pakko kommentoida etta on kylla tarkastettu. Ikava kylla monta kertaa Sad ja mun kaverille kavi kamasesti, joutui heittamaan ylimaaraset roskiin kun ruumaan menevat kilot oli taynna jo (ja ylikin)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannaKristiina
Vieras

LähetäLähetetty: Torstai 22. 4. 2010 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

William kirjoitti:
"toisaalta, noita käsimatkatavaroiden painoje ei IKINÄ KUKAAN tarkasta. Finnairilla oli ainakin aiemmin 8kg käsimatkatavararaja, mutta varmasti mulla on ollu painavampaa käsimatkatavaraa ku on kirjoja roudannu"

Pakko kommentoida etta on kylla tarkastettu. Ikava kylla monta kertaa Sad ja mun kaverille kavi kamasesti, joutui heittamaan ylimaaraset roskiin kun ruumaan menevat kilot oli taynna jo (ja ylikin)
oho, missäs näin on käyny? Oon matkaillu vaik kuin paljon, eikä ikinä oo tutkailtu. Kai mulla on sit ollu hyvä tuuri
Takaisin alkuun
tsusanna
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Perjantai 23. 4. 2010 05:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On minultakin monesti punnittu käsimatkatavarat.. Blue1 ja Ryanair on ainakin punninnut, en muista Finnairista...
Takaisin alkuun
William

LähetäLähetetty: Perjantai 23. 4. 2010 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manchesterissa ja Helsingissa SAS:lla, Ryanair myos. Siina mun kaverin tapauksessa taisi kayda niin etta se reppu/kassi oli vaan niin massiivisen kokoinen etta katsoivat parhaaksi punnita.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Perjantai 23. 4. 2010 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

villiviini kirjoitti:
Minulla on ollut lennoilla mukana käsimatkatavaroina sekä läppärilaukku että pieni vetolaukku, eikä noista ole mitään valitettu. BA:lla/Finnairilla olen matkustanut.

BA on aika antelias. "You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag. Please see below for sizes."

Kun taas EasyJet ja Ryanair antavat ottaa tasan yhden laukun (eli sekä läppärilaukkua että käsilaukkua ei saa koneeseen jos ne eivät mene sisäkkäin). Easylla: "Each passenger is permitted one standard piece of hand baggage to maximum dimensions of 56x45x25cm".

Matkustaessa kannattaa aina tarkistaa kyseisen lentoyhtiön säännöt. Nykyisin niitä kannattaa myös noudattaa. Mittoja kans: varsinkin halpalentoyhtiöt ovat tosi tarkkoja.

Mitä tulee käsimatkatavaran painoon, niin tuttu lentokenttätyöntekijä kerran kertoi että punnitseminen riippuu siitä miten sujuvasti itse laukkua kannat. Jos näytät luhistuvan sen alle, se punnitaan. Jos se on normaalin kokoinen ja kannat sitä suht kevyen näköisesti, niin se menee läpi.
karhu

LähetäLähetetty: Torstai 6. 5. 2010 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mrk kirjoitti:
Kun laukuista on puhe, niin täytyy hehkuttaa nelipyöräisiä matkalaukkuja. Itselläni on Samsoniten X'ion2 spinner. Huomattavasti vaivattomampi vetää perässä kuin perinteinen kaksipyöräinen.

Olen ehdottomasti samaa mieltä! Elämä on ihanan helppoa nelipyöräisen laukun kanssa Smile Omani on myöskin samsonite (kovakuorinen, valtava ja kallis) mutta en voisi kuvitellakaan vaihtavani. Mukulakiville ei mutta muualla kulkee hyvin, rullaportaissakin kuin unelma. Ja bussi-juna säädöistä vielä että en ole itse kohdannut ongelmia, johtunee tosin siitä että laukkuni on yleensä niin painava ettei se karkaa vahingossa minnekään... Ihastuin nelipyöräisiin niin kovasti että ostin käsimatkatavaralaukuksikin sellaisen (tosin budetti ei ihan samsoniteen riittänyt) ja rullailen onnessani aina lentokentillä Very Happy

Toki voi olla hankalampaa isoissa kaupungeissa mutta itse suuntaan Manchesterista suoraan pohjoiseen junalla ja asemalta taksilla kampukselle.

Iso laukku on kestänyt hyvin, se on pari vuotta vanha ja lentokenttiä nähnyt, pieni on vielä uusi joten en siitä osaa sanoa. Ainakin Glasgown Duke Streetiltä se on selvinnyt useamman kerran, uskon ettei se ihan äkkiä hajoa.
Takaisin alkuun
hanrahan
Palsta-aktiivi

LähetäLähetetty: Sunnuntai 6. 6. 2010 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pahoittelut, jos tästä on jo puhuttu, mutta en nopeasti selailtuna löytänyt. Olisin muuttamassa syksystä Lontoosta takaisin Suomeen ja pitäisi saada vuoden varrella kertynyt kirjasto mukaan (joka ei lähimainkaan mahdu mukaan). Tietääkö kukaan halpaa rahtausfirmaa, jonka kautta tavaraa saisi lähetettyä?

2007/08 -- MLitt Middle East & Central Asian Security (St. Andrews)
2009/10 -- MSc International Relations (LSE)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
sheila_s_

LähetäLähetetty: Maanantai 5. 7. 2010 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ryanairillahan voi maksaa itselleen myös toisen 15kg ruumaan menevän matkalaukun, +käsimatkatavaroitahan saa olla se 10kg. Easyjetillähän pystyy ottamaan useamman matkalaukun mukaan jos siitä maksaa.
Takaisin alkuun
HessuA

LähetäLähetetty: Tiistai 20. 7. 2010 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko ottaneet pöytätietokonetta ja näyttöä yms. mukaan muuttaessa? Itse pähkäilen kovasti miten ja onko kannattavaa roudata omat vehkeet vai ostaa paikan päältä uudet? Miniläppäri tulee joka tapauksessa mukaan, mutta tuskin sillä tulen pärjäämään.
Takaisin alkuun
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 7. 2010 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HessuA kirjoitti:
Oletteko ottaneet pöytätietokonetta ja näyttöä yms. mukaan muuttaessa? Itse pähkäilen kovasti miten ja onko kannattavaa roudata omat vehkeet vai ostaa paikan päältä uudet? Miniläppäri tulee joka tapauksessa mukaan, mutta tuskin sillä tulen pärjäämään.

Itse olen suosinut desktop replacement lappareita koska ne vievat vahemman tilaa ja niiden muutto (parikin kertaa vuodessa) sujuu suht helposti.

Riippuu mita koneellasi tapaat tehda; netbookilla voi ihan hyvin surffailla netissa ja hoitaa tekstinkasittelyt, ulkoiset nappikset eivat paina mitaan ja sellainen auttaa tekstinkasittelyssa (suomalainen kannattaa tuoda Suomesta) mutta monitorin ostaisin suosiolla taalta jos pitaa matkatavaratilaa ja -painoa saastaa.

Hintoja voi katsella mm.
www.maplin.co.uk
www.pcworld.co.uk

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 7. 2010 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Useimmat ulkomaiset opiskelijat tuppaavat käyttämään läppäreitä. Riippuu toki mitä koneellesi tarvitset, mutta varmaan on hyvä tietää että muutto on esissä yleensä vähintään kerran vuodessa (kahdesti jos olet Suomessa koko kesän, koska jonnekinhan ne tavarat on kesäksi jätettävä).

En tiedä miten mini läppärisi on tai mitä tapaat tietokoneilla tehdä, mutta minä ja useimmat tutut olemme kirjoittaneet kokonaiset väitöskirjat läppäreillä. Kyllä siihen tottuu.
MikkoAN1
Palsta-addikti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 7. 2010 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manna kirjoitti:
En tiedä miten mini läppärisi on tai mitä tapaat tietokoneilla tehdä, mutta minä ja useimmat tutut olemme kirjoittaneet kokonaiset väitöskirjat läppäreillä. Kyllä siihen tottuu.

Luulen etta kyseessa on ns. netbook, eli noin 10 tuuman naytto (ja samankokoinen nappis) suht pienella muistilla ja prosessorilla joka on tarkoitettu satunnaiseen nettisurffailuun.

Saa olla aika sissi jos netbookin ergonomia riittaa useampisivuisiin dokumentteihin, eika niiden muistikaan riita kovin kummoiseen tutkimukseen (ainakin itsellani on aina lukuisia ikkunoita auki samaan aikaan) tai prosessori sen kummempaan datan pyoritykseen.

Heittaisin etta ekan vuoden esseet netbookilla suttaantuvat jos hankkii ulkoisen monitorin (koska pienella naytolla minun ainakin on hankala hahmottaa sivun kokonaisuutta esseesta puhumattakaan) ja -nappiksen koska - siroimpia tyttoja lukuunottamatta - netbookin nappis mahtuu yhden kaden alle, eika siksi sovellu parin tunnin napyttelyyn.

Itselleni on aina sopinut parhaiten desktop replacement lappari; sen ruudunkoolla voi jo kirjoitellakin (vahan isompi ulkoinen on toki parempi), tutkimusta voi tehda ja se selviaa hieman vaativimmista excel-talukoistakin (jos on niin epaonninen etta joutuu sellaisia pyorittelemaan) - ja ladatut leffatkin tulee katseltua.

2006 PgD Management and Corporate Governance, University of Ulster.
Takaisin alkuun
Manna
Moderaattori

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 7. 2010 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikkoAN1 kirjoitti:
Itselleni on aina sopinut parhaiten desktop replacement lappari; sen ruudunkoolla voi jo kirjoitellakin (vahan isompi ulkoinen on toki parempi), tutkimusta voi tehda ja se selviaa hieman vaativimmista excel-talukoistakin (jos on niin epaonninen etta joutuu sellaisia pyorittelemaan) - ja ladatut leffatkin tulee katseltua.

Jep. Totta. Mulla on 13 tuuman läppis ja se on kyllä riittänyt tuohon kaikkeen yllämainittuun. Mutta totta kyllä että kovin paljon pienemmällä näytöllä en viitsisi väkertää, ja 250 sivun doc meinasi kyllä viedä hermot kun muisti ei oikein riittänyt. Mutta harvemmin kai sellaisia ekoina vuosina väännetäänkään.

Eli mä pelaan aavistuksen verran desktop replacement -kokoa pienemmällä ja hyvin toimii (sirouttani en lähde tässä arvioimaan Wink ).
HessuA

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. 7. 2010 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

10" miniläppäri löytyy. Toisaalta yllättävän tehokas ja olen aikaisemmin jo pitäny sitä kiinni isossa laajakuvanäytössä, jossa paljon sovelluksia ollut auki ja toiminut moitteitta, tietysti erillisellä näppäimistöllä ja hiirellä. Tämä systeemi olisi yksi vaihtoehto.

Toinen vaihtoehto mikä on käynyt mielessä on: otan pelkän kovalevyn mukaan ja ostan paikanpäältä muut osat (ja näytön), mutta tässä tulee se liikuteltavuus taas haittana, kun kuiteskin joutuu roudaamaan kamoja siellä.

Ehkä kaikkein helpoin olisi ostaa juuri Mikon mainitsema desktop replacement läppäri. Toisaalta vähän mietityttää kuinka 17-19" läppärin ruutu miellyttää tälläisen suht. ison laajakuvanäytön jälkeen.
Takaisin alkuun
karhu

LähetäLähetetty: Perjantai 23. 7. 2010 06:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hanrahan kirjoitti:
pahoittelut, jos tästä on jo puhuttu, mutta en nopeasti selailtuna löytänyt. Olisin muuttamassa syksystä Lontoosta takaisin Suomeen ja pitäisi saada vuoden varrella kertynyt kirjasto mukaan (joka ei lähimainkaan mahdu mukaan). Tietääkö kukaan halpaa rahtausfirmaa, jonka kautta tavaraa saisi lähetettyä?

sheila_s_ kirjoitti:
Ryanairillahan voi maksaa itselleen myös toisen 15kg ruumaan menevän matkalaukun, +käsimatkatavaroitahan saa olla se 10kg. Easyjetillähän pystyy ottamaan useamman matkalaukun mukaan jos siitä maksaa.

Lentoyhtiöistä puhuttaessa mainitsisin myös Norwegianin. Lentää käsittääkseni myös Gatwickistä, voi ottaa 20+20 kg hyvin kohtuullisella etukäteismaksulla. Tosin kirjojen kanssa 20 kg on aika vähän, jotain banaanilaatikollisen verran ~ 50 kpl tai metri (romaaneja tms kovakantisina ja pokkareina) Olin antikvariaatissa töissä Smile

Varsinaisista rahtifirmoista ei ole tietoa.
Takaisin alkuun
SSS

LähetäLähetetty: Lauantai 14. 8. 2010 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aika random kysymys, mutta lähtö koittaa ja on pari mukia jotka haluaisin ottaa mukaan. Lentokoneen ruumassa menevät varmasti rikki, eli ottaisin ne cabin bagiin. Kysymys vaan kuuluu, että saako astioita ottaa käsimatkatavaroihin?
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    forum.isory.org Foorumin päävalikko -> Matkustaminen Kaikki ajat ovat GMT
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 5 Yht. 6

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa